Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19137)

Vierailija
16121/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä syön kalaa, mökiltä saa ahvenia, kuhaa, muikkuja ja haukia. Lohta ostan tarjouksista pakkaseen kuten nyt 8,95€/kg. Lihaa en syö, mutta kylässä en valita vaikka jotain sikaa olisi hernekeiton joukossa. Kalastuslupa on, mutta se onkin ainoa maksullinen harrastukseni. Noin 50g syön kalaa päivässä eli se maksaa 0-0,50€. Välillä olen ostanut ihan pakaste rapujakin sekä surimia sushiin. Eipä terveellisesti syöminen nyt niin kallista ja hankalaa ole.

Paljonko tuo kalastuslupa maksaa ? tai siis onko eri hinta eri kunnissa ?

Vierailija
16122/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alehamsteri-mummo luulet, että eines smoothien vitamiinit imeytyvät paremmin kuin lääketabletit? Toki itse laitan myös itsekeräämiäni puolukoita, vadelmia ja mustikoita puuroon sekä välillä raparperia, banaania ja omenaa yms. Mutta tarvitseeko eläkeläismummo tosiaan extra-sokeria mehun muodossa ruokavalioonsa? Mutta ymmärrän jos alehamsteri on aliravittu ja haluaa maksaa yli euron lasillisesta mehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16123/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä syön kalaa, mökiltä saa ahvenia, kuhaa, muikkuja ja haukia. Lohta ostan tarjouksista pakkaseen kuten nyt 8,95€/kg. Lihaa en syö, mutta kylässä en valita vaikka jotain sikaa olisi hernekeiton joukossa. Kalastuslupa on, mutta se onkin ainoa maksullinen harrastukseni. Noin 50g syön kalaa päivässä eli se maksaa 0-0,50€. Välillä olen ostanut ihan pakaste rapujakin sekä surimia sushiin. Eipä terveellisesti syöminen nyt niin kallista ja hankalaa ole.

Pitääkö joku surimia jotenkin terveellisenä? Pitkälle prosessoitua ja mössättyä mitä lie kalaa, valtava määrä suolaa ja lisäaineita.

Esim. Xtra surimin ainesosat:

surimi 45% (kalaproteiini valkoisesta KALASTA, stabilointiaineet E 420, E 450, E 451, E 452), sokeri), vesi, KANANMUNANVALKUAINEN, maissitärkkelys, sokeri, rapsiöljy, suola, aromi (sisältää ÄYRIÄISIÄ), VEHNÄTÄRKKELYS, KANANMUNANKELTUAINEN, sakeuttamisaine (E 407), värit (E 120, E 160c). 

Vierailija
16124/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnosta saatavat vitamiinit kyllä imeytyy paremmin kuin vitamiinipillereistä.

Vierailija
16125/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon eri mutta sen kai saa ostettua päiväksi tai koko vuodeksi. Oisko joku 48€ vuosi en muista. Jpskus on saanut myös mäkkikohtaisia, eli kaikki saavat kalastaa samalla luvalla. Mun ei tosin suvun mökillä sitä kalastuslupaa tartte ostaa kun perheen isäntä valvoo koko alueen kalastuslupia niin on sanonut että en sellasta siellä tartte :D Hänen mökki, virveli, vene ja verkot vielä käytössä usein ja ollaan löyty yhdessäkin monesti verkoilla tai uistelemassa. Rapuja myös sieltä saanut. Tämä siis Itä-Suomessa, Espoossa asun muuten ja täällä päin sitten vaan ongin mato-ongella tai pilkin koska en tunne paikallisia kalastuksenvalvojia enkä halua ostaa kalastuslupaa. Kerran oon kyllä ihan vapaaehtoisesti lahjoittanut rahaa kalastusyhdistellö, että saavat istutettua lisää kaloja Suomen järviin.

Vierailija
16126/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alehamsteri-mummo luulet, että eines smoothien vitamiinit imeytyvät paremmin kuin lääketabletit? Toki itse laitan myös itsekeräämiäni puolukoita, vadelmia ja mustikoita puuroon sekä välillä raparperia, banaania ja omenaa yms. Mutta tarvitseeko eläkeläismummo tosiaan extra-sokeria mehun muodossa ruokavalioonsa? Mutta ymmärrän jos alehamsteri on aliravittu ja haluaa maksaa yli euron lasillisesta mehua.

Extra sokeria? Energise smoothie - no added sugar, ainesosat 1 puristettu omena (50%), 13 puristettua punaista ja vihreää viinirypälettä soseutettua banaania, 3 murskattua mansikkaa (10%), 2 murskattua kirsikkaa (3,3%), 14 murskattua mustaherukkaa, tilkka punajuuritäysmehua (1,5%), hieman jauhettuja pellavansiemeniä (0,56%), vitamiineja (B1, B2, B3, B6, C & E) ja tilkka guaranauutetta (0,01%).

Vierailija
16127/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon eri mutta sen kai saa ostettua päiväksi tai koko vuodeksi. Oisko joku 48€ vuosi en muista. Jpskus on saanut myös mäkkikohtaisia, eli kaikki saavat kalastaa samalla luvalla. Mun ei tosin suvun mökillä sitä kalastuslupaa tartte ostaa kun perheen isäntä valvoo koko alueen kala

Ilmaiseen kalaan tarvitsee siis vain jonkun muun omistaman mökin, veneen, virvelin ja verkot. Halpaa on, kunhan suhteet on kunnossa. 

Vierailija
16128/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö joku surimia jotenkin terveellisenä? Pitkälle prosessoitua ja mössättyä mitä lie kalaa, valtava määrä suolaa ja lisäaineita.

surimi 45% (kalaproteiini valkoisesta KALASTA, stabilointiaineet E 420, E 450, E 451, E 452), sokeri), vesi, KANANMUNANVALKUAINEN, maissitärkkelys, sokeri, rapsiöljy, suola, aromi (sisältää ÄYRIÄISIÄ), VEHNÄTÄRKKELYS, KANANMUNANKELTUA

No kaikilla ei oo varaa ostaa 5€ katkarapupussia tai 20€ hintaista kokonaista lohta. Toi surimi maksaa 1,50€ ja siinä 250g ravun makuista vaaleaa kalaa. On vähärasvainen eikä ruotoja tai muuta biojätettä. Mä ainakin tykkään. Voi ottaa pakastimesta vaikka 1 tikun 15g päivässä ja säilyy muut hyvin pakastimessa. Kaupan kalapuikoissa on ihan saman verran suolaa mutta enemmän rasvaa ja hiilaria. Mä itse olen ainakin valmis maksamaan 6€/kg surimista mutta ei kaikkien sitä tartte ostaa. Toisaalta joku sillipurkki voi maksaa 15-40€/kg ja suolaa tuplasti. Mutta silti jotkut sitä ostaa kun haluavat syödä perunan kanssa sitä kesällä mökillä.

Vierailija
16129/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Extra sokeria? Energise smoothie - no added sugar, ainesosat 1 puristettu omena (50%), 13 puristettua punaista ja vihreää viinirypälettä soseutettua banaania, 3 murskattua mansikkaa (10%), 2 murskattua kirsikkaa (3,3%), 14 murskattua mustaherukkaa, tilkka punajuuritäysmehua (1,5%), hieman jauhettuja pellavansiemeniä (0,56%), vitamiineja (B1, B2, B3, B6, C & E) ja tilkka guaranauutetta (0,01%).

Eikös kaikissa marjoissa ja hedelmissä ole sokeria? Mieluummin ehkä juo vettä ja ottaa ne vitamiinitabletit, kun alkaa juomaan jotain soseutettuna omena-banaania janoon eläkeläismummo. Ne hedelmät voi sitten sitten säästää välipalaksi tai metsäretkelle tai kuntosalin jälkeen ottaa.

Vierailija
16130/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi juoda päivän kalorinsa? Kivempi kai mummon syödä ne 2 vadillista marjoja ja hedelmiä kotona tylsistyneenä, kuin juoda ne 2 minuutissa lasista ja sitten olla hetken päästä nälissään? Vatsa ei ymmärrä, että monta kaloria sinne menee. Olisi voinut juoda hyvin vettä ja syödä kalorit sitten kiinteän ruoan muodossa, joka pitäisi nälkää paremmin.

Vierailija
16131/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylipainon kanssa ongelmia niin sitten kannattaa ihan ekana tarkastaa omat juomiset. Tiedän tyyppejä, jotka juo mehuja ihan arkipäivinäkin ja samaan aikaan valittavat, ettei laihduttaminen mitenkään onnistu. Kyllähän siinä jää vähän sanattomaksi. Että onko ihmiset oikeasti näin typeriä.

16132/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 mummolle vettä ja pillereitä ja vati marjoja tylsistyneenä!

Kampin Pimu

Vierailija
16133/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ylipainon kanssa ongelmia niin sitten kannattaa ihan ekana tarkastaa omat juomiset. Tiedän tyyppejä, jotka juo mehuja ihan arkipäivinäkin ja samaan aikaan valittavat, ettei laihduttaminen mitenkään onnistu. Kyllähän siinä jää vähän sanattomaksi. Että onko ihmiset oikeasti näin typeriä.

Sinähän näitä typeriä yleistyksiä täällä jatkuvasti teet.

Vierailija
16134/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä logiikka on vetää surimia terveellisenä ruokana, eikö omega-3 tabletit olisi parempi vaihtoehto jos kerta pillerit korvaa vastaavasti sokeriset mehut/smoothiet?

Vierailija
16135/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi juoda päivän kalorinsa? Kivempi kai mummon syödä ne 2 vadillista marjoja ja hedelmiä kotona tylsistyneenä, kuin juoda ne 2 minuutissa lasista ja sitten olla hetken päästä nälissään? Vatsa ei ymmärrä, että monta kaloria sinne menee. Olisi voinut juoda hyvin vettä ja syödä kalorit sitten kiinteän ruoan muodossa, joka pitäisi nälkää paremmin.

Päivän kalorit? Millä kitudieetillä sä oikein elät? Tuossa mainitussa smoothiessa on kaloreita n. 150 yhteensä. 

Vierailija
16136/19137 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Extra sokeria? Energise smoothie - no added sugar, ainesosat 1 puristettu omena (50%), 13 puristettua punaista ja vihreää viinirypälettä soseutettua banaania, 3 murskattua mansikkaa (10%), 2 murskattua kirsikkaa (3,3%), 14 murskattua mustaherukkaa, tilkka punajuuritäysmehua (1,5%), hieman jauhettuja pellavansiemeniä (0,56%), vitamiineja (B1, B2, B3, B6, C & E) ja tilkka gua

Jos multa kysyis et onks 150 kalorii paljon vai vähän ni ei mitään hajua. Tosin syön Lautasmallin mukaan ja silloin kun on nälkä. Ja juomana aina kyllä vaan vettä. Ja siis hoikka kyllä oon, en tiedä mistään dieeteistä eikä hajuakaan montako kaloria syön päivässä. Eri oon kyl.

Vierailija
16137/19137 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

surimi 45% (kalaproteiini valkoisesta KALASTA, stabilointiaineet E 420, E 450, E 451, E 452), sokeri), vesi, KANANMUNANVALKUAINEN, maissitärkkelys, sokeri, rapsiöljy, suola, aromi (sisältä

Ei muuten pidä yhtään paikkaansa nämä  suolamäärät, kalapuikoissa (rainbow) on suolaa 0,68 g/100 g, surimi 2,2 g suolaa/100 g, sillit n. 3 g/100g. Kalapuikkoihin verrattuna surimi on lähes 3,5x suolaisempaa. 

Jos ideana oli syödä päivittäin 50 g kalaa ja syöt 15 g surimipuikon (jossa 45% kalaa), niin oikeasti sitä kalaa tuleekin syötyä vain n. 7 g, kun loput tuotteesta on jauhoja ja lisäaineita. Hyvä esimerkki, ettei se halvin tuote ole yleensä se laadukkain, kun tuotetta on jatkettu jollain.

Vierailija
16138/19137 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon eri mutta sen kai saa ostettua päiväksi tai koko vuodeksi. Oisko joku 48€ vuosi en muista. Jpskus on saanut myös mäkkikohtaisia, eli kaikki saavat kalastaa samalla luvalla. Mun ei tosin suvun mökillä sitä kalastuslupaa tartt

Miksi suhteet sitten ei olisi kunnossa? Kyllä mukavat ihmiset varmaan pärjäävät yleisestikin elämässä paremmin.

Vierailija
16139/19137 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka kalapuikkoja on ainakin suolaa 1,8g ja rasvaa 8,3g 100g kohden. Pirkan surimissa suolaa 1,73g ja rasvaa 4,9g. Kalapuikkoja syön pari kertaa vuodessa ranskalaisten kanssa uunissa paistettuna ja surimeita syön aina kun teen sushia eli ehkä joka toinen kuukausi eli noin 6 kertaa vuodessa.

Aasiassa käytetään paljon surimeita ja ovat hoikkia ja elävät lisäaineista huolimatta pitkään mutta Suomessa taas syödään kalapuikkoja ja yli puolet ylipainoisia ja verenpainetauti tappaa ennen aikojaan.

Vierailija
16140/19137 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen noista surimeista ja japanilaisista että lihottaako proteiini? Ymmärtääkseni siellä syödään paljon susheja eli käytännössä pelkkää riisiä ja merilevää sekä paljon mausteisia nuudelikeittoja. Usein ainoa proteiini on keitetty kananmuna. Ja keitto olisi lähes joka ruoalla. Vai mikä on. Kiinnostaa paljon matkailu ja erilaiset kulttuurit ja myös se paikallinen ruoka aina. Ja tottakai ymmärrän, että proteiinia on lähes joka ruoassa jopa puuroissa ja kasviksissa, mutta Suomessa se on silti isossa pääosassa. Ymmärtääkseni japanilaiset syövät myös paljon makeita herkkuja, koko ajan uusia ja outojakin suklaa-pulla-makuyhdistelmiä saatavilla joka kioskista. Suomalaiset eivät ole ikinä oikein makeasta välittänyt, että en usko meidän syövän herkkuja yhtään japanilaisia enempää. Päinvastoin.

Joku täällä kirjoitti myös seuraavansa jotain japanilaista naista muistaakseni, joka kuvasi syömisensä someen? Pysy hoikkana vaikka söi paljon. Saisiko sen nimen vielä, olisi kiva seurailla ja tutkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi