Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19145)

Vierailija
15461/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy ravintolassa ja ostaa ne 2 kpl 7€ olutta niin kyllä se lasketaan 14€ päivän ruokakuluihin. Ja jos joka viikko juo kaksi olutta baarissa niin se on 56€ kuukaudessa eli rahaa jää 44€ ruokaan ja muuhun juomaan. Toisaalta aamukahvi 0,10€ on 3€ ja aamupuurot 0,10€ toiset 3€ banaani/omena 0,18€ päivässä on 5,4€ 11,4€ eli jäljelle jää 44,6€ ja tavallinen kotiruoka maksaa noin 0,80€ annos niin joka päivä saa vielä lämpimän ruoan ja jää vielä 20,40€. Sit voi vaikka ottaa leipiä nälkäänsä tai pakasteranskiksia tai jotain epäterveellistä vaikka karkkia, jos toi päivän kunnon annos on terveellinen, kasviksia sisältävä perus kotiruoka-annos.

Vierailija
15462/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjää 100€/kk. Menee viikossa satanen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15463/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on täysin vilpitön . niin nykyhinnoilla EI pärjää 100e kk . Tietysti hyväksikäyttäjät ja pummit on asia erikseen.Huijarit ja kieroilijat erikseen. Vaikka kuinka tekisit itse ja säästäisit ruuassa, niin kaikki maksaa .Onnea yritykselle 100e kk

Ei ole huijausta kävellä syksyisin metsässä ja pakastaa/kuivattaa koko vuoden marjat ja sienet. Itse en ole ainakaan ostanut marjoja, mehuja tai hilloja kaupasta varmaankaan ikinä. Teen ihan itse. Itsetehdyt sienipihvit on taivaallisia. Olen myös kuivattanut sieniä ja lisäilen sienijauhoa lähes joka ruokaan tuomaan makua ja extraproteiinia. Itsellä myös 2 omenapuuta eli omenoita löytyy eri muodossa pakastimesta ja hilloja ja mehuja niistäkin tehty. En osta hedelmiä kaupasta paitsi kerran kesässä vesimelonin.

Toki suvussani on metsästäjää, kalastajaa ja mansikan viljelijää, mutta en ole tarvinnut turvautua heihin. On itsellänikin metsästyslupa ja osaan kalastaa. Mansikoista en pidä.

Perunoita, raparpereita ja kesäkurpitsoja yms. kasvaa takapihalla.

Käyn toki pari kertaa kuukaudessa kaupassa ostamassa tarpeellista enemmän, mutta en ole hyväksikäyttäjä enkä pummi.

Vierailija
15464/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krapula mutta en todellakaan aio tilata pitsaa vaikka rahaa kyllä olisi. Päivän ensimmäinen ruoka lähtee nyt, heitän kattilaan puolikkaan makaronipussin, kikhernetölkin ja he-ma-pa-pussin sekä pakastesipulikuutioita vähäsen. Aattelin ihan maustaa suolalla ja currymausterlla. Ja päälle ketsuppia tai/ja sweet chili kastiketta. Eiköhän tolla setillä koko päivän pärjää. Oisko hinta joku 1.80€ tms. Lisäks monta tuopillista vettä ja salmarikossuhuikka. Oisko se sit 1€ lisää.

Jos on juustoa niin heitä joukkoon. Itellä vähän samantyyppinen pastamössö mitta juuston avulla tästä tuli todella hyvää. Vaikka en kehtaisi vieraalle tarjota ulkonäkönsä takia, niin ainakin halpaa ja saan kaikki ravintoaineet ja ähkyn olon. Ei tee mieli epäterveellistä jälkiruokaa tai sipsiä.

Vierailija
15465/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on täysin vilpitön . niin nykyhinnoilla EI pärjää 100e kk . Tietysti hyväksikäyttäjät ja pummit on asia erikseen.Huijarit ja kieroilijat erikseen. Vaikka kuinka tekisit itse ja säästäisit ruuassa, niin kaikki maksaa .Onnea yritykselle 100e kk

Ei ole huijausta kävellä syksyisin metsässä ja pakastaa/kuivattaa koko vuoden marjat ja sienet. Itse en ole ainakaan ostanut marjoja, mehuja tai hilloja kaupasta varmaankaan ikinä. Teen ihan itse. Itsetehdyt sienipihvit on taivaallisia. Olen myös kuivattanut sieniä ja lisäilen sienijauhoa lähes joka ruokaan tuomaan makua ja extraproteiinia. Itsellä myös 2 omenapuuta eli omenoita löytyy eri muodossa pakastimesta ja hilloja ja mehuja niistäkin tehty. En osta hedelmiä kaupasta paitsi kerran kesässä vesimelonin.

Toki suvussani on metsästäjää, kalastajaa ja mansikan viljelijää, mutta en ole tarvinnut turvautua heihin. On itsel

Viime syksynä suosikki sienestyspaikkani  oli tuhottu sieltä oli tehty metsähakkuut eikä enää tullut sieniä samalla tapaa kun aikaisempina vuosina.

Marjoja sentään löytyi metsästä..

Vierailija
15466/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko joku jonkun lihavan kirurgin? Oon katsonut paljon sairaalaohjdlnia yms. Mutta kaikki normaalipainoisia. Aloin vaan miettimään, että onko kirurgin työhön joku painoraja? Vähän niin kuin lentoemoilla?

No lääkäriksi tuskin jaksaa ne sohvaperunat lukea eli varmaan lähtökohtaisesti omaavat itsekuria eli vaikka kesälomalla tulisi pari extra kiloa niin pudottavat ne saman tien liikkumalla enemmän ja syömällä niukemmin. Eivät halua antaa potilaalleen myöskään huonoa esimerkkiä ja vaikeahan se ois varmaan kurottaa veitsellä kohti potilaan sydäntä jos oma kaljamaha edessä

Tunnen monta ylipainoista lääkäriä, mutta niiden määrä vaihtelee erikoisaloittain. Kirurgeista en taida tietää yhtäkään, yhden vähän pullean vain.

Vierailija
15467/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi krapularuoka kuullostaa ihan hirveältä, mutta loppujen lopuksi se todennäköisesti maistuu hyvälle. Kunnon mausteet auttaa pitkälle! Itse paistaisin kikherneitä mauste/öljyseoksessa kuumalla pannulla, lisäisin siihen kasvikset ja vasta sitten kypsät makaronit - mutta toisaalta krapulaisena en jaksaisi nähdä niin paljon vaivaa. En kyllä muista, koska olisi ollut viimeksi krapula, siitä saattaa olla parikymmentä vuotta ainakin.

Tänään en ole tehnyt ruokaa - on ollut jääkaapintyhjennyspäivä. Jos joku ei kelpuuta jämäruokia, niin ihan saa itsekseen sitten kokata jotain, tai syödä vaikka voileipiä koko päivän. Olen ollut pihahommissa muutaman tunnin, niin nyt voin loppupäivän laiskotella ihan hyvällä omallatunnolla, ehkä jopa repäisen ja teen popkornia ja katson jonkun elokuvan!

(aamupala maksamakkaravoileipiä, teetä+sokeria, lounas daalia ja spagettia, välipala pari amer.pannukakkua raparperihillolla, ja nyt tekisi mieli marjoja, käyn hakemassa pakastimesta kippoon sulamaan; tähän mennessä kustannus ollut noin 2€).

Vierailija
15468/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko joku jonkun lihavan kirurgin? Oon katsonut paljon sairaalaohjdlnia yms. Mutta kaikki normaalipainoisia. Aloin vaan miettimään, että onko kirurgin työhön joku painoraja? Vähän niin kuin lentoemoilla?

No lääkäriksi tuskin jaksaa ne sohvaperunat lukea eli varmaan lähtökohtaisesti omaavat itsekuria eli vaikka kesälomalla tulisi pari extra kiloa niin pudottavat ne saman tien liikkumalla enemmän ja syömällä niukemmin. Eivät halua antaa potilaalleen myöskään huonoa esimerkkiä ja vaikeahan se ois varmaan kurottaa veitsellä kohti potilaan sydäntä jos oma kaljamaha edessä

Tunnen monta ylipainoista lääkäriä, mutta niiden määrä vaihtelee erikoisaloittain. Kirurgeista en taida tietää yhtäkään, yhden vähän pullean vain.

Samaa minäkin laskeskelin, että kyllä noita lihavia lääkäreitä on, mutta lihavia kirurgeja en äkkiseltään muista. Googlasin kuitenkin sydänkirurgia HUS ja eikös sieltä ensimmäinen valokuva (HUSin omia kuvia) joka tuli eteen, ollut noin kuusikymppinen lihava mieskirurgi 🤣

Tunnen myös erittäin lihavia juristeja! Jotka ovat muuten opiskelleet Helsingissä (Rovaniemen oikeustieteellistä aina välillä kun haukutaan). Lakiopinnot eivät myöskään ole sieltä helpoimmasta päästä.

Vierailija
15469/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Viime syksynä suosikki sienestyspaikkani  oli tuhottu sieltä oli tehty metsähakkuut eikä enää tullut sieniä samalla tapaa kun aikaisempina vuosina.

Marjoja sentään löytyi metsästä..'

Pidä vaan paikka mielessä. Ensin käy toukokuussa katsomassa joko alkaa tulla korvasieniä. Yleensä toisena vuonna tulee. Sitten vadelmikkoa. Ne vanhatkin sienipaikat voivat elpyä, lapsille ainakin kannattaa jättää muistiin.

Vierailija
15470/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syön kämppiksen kaa samaa kun eilen. Eli kokkaillaan ja maksetaan ainekset vuorotellen ja syödään samaa aina 2 päivää eli ohjeet 4-6 annokselle. Lisäksi vuorotellen ostellaan kaurahiutaleita ja leipää, kurkkua, voita, teetä ja mausteita. Herkut ja omat juomat maksetaan itse.

Eilen tein soijasuikaleista, herkkusienitölkistä ja 2 porkkanasta aivan älyttömän hyvän kastikkeen. Joukkoon kookosmaito ja tomaattimurska ja 1 nahistunut tomaatti. Paljon eri mausteita ja mm. Loraus fish saucea jne. Oli hilkulla että edes mahtui meidän jättipannuun. Lisäks keitin kattilallisen riisiä. Tuli hintaa suunnilleen 3,40€ ja tosiaan tosta syötiin jo eilen isot annokset ja yli puolet jäi jäljelle eli annos varmaan 0,70€.

En tiedä vielä mitä kämppis kokkaa huomenna. Varmaan jotain makaronilaatikkoa. Viimeks teki spaghettia ja jauheliha-tomaattikastiketta ja porkkanaraastetta.

Vierailija
15471/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pystyy nipistämään.Ei mitään puolivalmista( vihanespussit yms jätän kauppaan.Paljon juureksia ja tarjous tuotteita.Teen aina useammalle päivälle.

Teen marjapuuroja,itse jugurtin ja viilit.Mausteeksi marjoja tai pilttimarjasosetta.Leivon itse leivät ja maksat. Kahden hengen talous ja ruokaostot n.300-360e kk syömme terveellisesti ja riittävästi,mutta vaatii aikaa ja suunnittelua.

Vierailija
15472/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään syön kämppiksen kaa samaa kun eilen. Eli kokkaillaan ja maksetaan ainekset vuorotellen ja syödään samaa aina 2 päivää eli ohjeet 4-6 annokselle. Lisäksi vuorotellen ostellaan kaurahiutaleita ja leipää, kurkkua, voita, teetä ja mausteita. Herkut ja omat juomat maksetaan itse.

Eilen tein soijasuikaleista, herkkusienitölkistä ja 2 porkkanasta aivan älyttömän hyvän kastikkeen. Joukkoon kookosmaito ja tomaattimurska ja 1 nahistunut tomaatti. Paljon eri mausteita ja mm. Loraus fish saucea jne. Oli hilkulla että edes mahtui meidän jättipannuun. Lisäks keitin kattilallisen riisiä. Tuli hintaa suunnilleen 3,40€ ja tosiaan tosta syötiin jo eilen isot annokset ja yli puolet jäi jäljelle eli annos varmaan 0,70€.

En tiedä vielä mitä kämppis kokkaa huomenna. Varmaan jotain makaronilaatikkoa. Viimeks teki spaghettia ja jauheliha-tomaattikastiketta ja porkkanaraastetta.

Miksi joku alapeukutti? Eikö aasialainen kastike + riisi tai spaghetti bolognese maistu?

Vierailija
15473/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, kertoisitko sun daal-reseptin? Haluisin kans opetella tekemään halpoja kasvisruokia

Vierailija
15474/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon pystyy nipistämään.Ei mitään puolivalmista( vihanespussit yms jätän kauppaan.Paljon juureksia ja tarjous tuotteita.Teen aina useammalle päivälle.

Teen marjapuuroja,itse jugurtin ja viilit.Mausteeksi marjoja tai pilttimarjasosetta.Leivon itse leivät ja maksat. Kahden hengen talous ja ruokaostot n.300-360e kk syömme terveellisesti ja riittävästi,mutta vaatii aikaa ja suunnittelua.

Kerro tarkemmin, miten leivot maksaa.

Vierailija
15475/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen siitä, että olen niin ronkeli ollut aina ruoan kanssa. Lähinnä vain kasvikset ja leipä menee. Muut ei maistu tai alkaa yökötys-refleksi eli suosiolla on jäänyt mäkkärit ja pastat pois ruokavaliosta. Ruisleivän päälle olen välillä laittanut tomaattia ja juustoa ja laittanut mikroon. Se on parempaa kuin pitsa.

Eipä kilo kasviksia ja 6 ruisleipää päivässä maksa 1.50-2,50€ enempää. Ohuen ohutta kalkkunaleikkelettä, juustoa ja kananmunia käytän välillä myös. Ja kaikinpuolin terve olen. Monivitamiini-poretabletin otan päivässä, ei kahvia tai teetä tai alkoholia.

Vierailija
15476/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä olen  luopunut tänä vuonna:

-leikkeleet leipän päälle

-juustot kaikissa muodoissa

-maitotuotteet

-punainenliha sika ja naudanliha

Herkuttelun olet jättänyt minimiin.

Vierailija
15477/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa netistä näiden fitness-nerojen ruokavalioita. Annoskoot ovat oikeasti luokkaa 1 peruna, 1 parsakaali, 1 porkkana ja 1 kanan rintafilee. Ja hyvin jaksavat painaa salilla ja näyttää hyvältä. Joillain ihmisillä on selkärankaa ja haluavat nauttia elämästä terveenä. Toiset haluavat makaa sohvalla ja syödä pullaa ja elää sairaana. Valintoja kaikki.

Kaukana terveellisestä. Lue vaikka entisten fitness -urheilijoiden haastatteluja ja kertomuksia aiheesta. Varsinkin naisilla saattaa aiheuttaa ihan pysyviä terveyshaittoja, vaikka lopettaisikin sen. 

Vierailija
15478/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo pari viikkoa tehnyt mieli risottoa, joten tänään sitten tein sitruunaista perusrisottoa.

Uunissa taas valmistui uunijuureksia; perunaa, porkkanaa ja punajuurta. Mukaan pilkoin tofupaketin. Lidlissä oli ammoin 4 pakettia 4 eurolla, ei oikein ole muuta käyttöä noille, ja yhden nyt sitten pistin pakkaseen, kun päiväys oli menossa umpeen. 

Näillä sapuskoilla pärjää muutaman päivän, ja todella halvaksi tuli. Joku varmaan tulee nillittämään proteiineista, mutta niitä saa lisäksi muillakin aterioilla (risottoriisikin sisältää proteiinia), esim rahkaa ja heledelmiä/marjoja tai aamulla raejuustoa puurossa. 

Vierailija
15479/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa netistä näiden fitness-nerojen ruokavalioita. Annoskoot ovat oikeasti luokkaa 1 peruna, 1 parsakaali, 1 porkkana ja 1 kanan rintafilee. Ja hyvin jaksavat painaa salilla ja näyttää hyvältä. Joillain ihmisillä on selkärankaa ja haluavat nauttia elämästä terveenä. Toiset haluavat makaa sohvalla ja syödä pullaa ja elää sairaana. Valintoja kaikki.

Kaukana terveellisestä. Lue vaikka entisten fitness -urheilijoiden haastatteluja ja kertomuksia aiheesta. Varsinkin naisilla saattaa aiheuttaa ihan pysyviä terveyshaittoja, vaikka lopettaisikin sen. 

Lopettaisi minkä? Syömisen vai urheilun?

Vierailija
15480/19145 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei riitä 100€ edes päivässä. Aamupala ja lounas buffet-paikassa ja päivällinen ravintolassa, menee yli satanen joka päivä. Siihen vielä iltapala parikymppiä/päivä. Ruokaan menee suunnilleen 3500€/kk.