Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä eikä muista kipujani vaikka rautalangasta vääntäisin, ärsyttää

Vierailija
12.09.2026 |

Mulla on sairaus, jonka vuoksi kivut on välillä tosi pahoja. Mies tekee meillä raskaimmat hommat ja olen siitä kiitollinen. Mutta kun on tosi paha päivä, kuten tänään, kerroin hänelle suoraan että nyt olen tosi kipeä, lonkista alaspäin molemmat jalat särkee aivan järkyttävästi ja kaikki liikkuminen sattuu. Mies harmitteli asiaa.

No, puoli tuntia myöhemmin istuttiin pihalla, koira otti luudan ja alkoi leikkiä sillä ja komensin koiraa pari kertaa. Mies tiuskaisi että pitäisikö sun ottaa se POIS siltä eikä vaan kieltää. En viitsinyt sanoa mitään, mutta en kertakaikkiaan halunnut nousta särkyjen vuoksi, ennemmin sitten koira saa järsiä luudan, ihan sama. Mies nousi kiukutellen, otti luudan koiralta ja kysyi mikä heIvetti mua vituttaa? Vaikka en ollut hänelle mitään ikävästi sanonut, koiralle väsyneenä komensin.

Katsoin miestä pitkään ja kysyin muistaako hän, että ihan juuri kerroin hänelle aivan suoraan että mulla on tosi kipeä päivä, sattuu jokainen askel ja liike.

No, mies tuli hetken päästä pyytämään anteeksi, että ei hän ajatellut.

Niinpä niin. Mutta viiden minuutin väleinkö tällaisesta pitää aikuista ihmistä muistuttaa? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän olet puolisosi valinnut. 

Vierailija
2/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän olet puolisosi valinnut. 

Niin olen. Sairauttani en, ja sairaus tuli vasta kauan miesvalinnan jälkeen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tuon vertaa välitä niin parempi erota

Vierailija
4/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot miehellesi. Kuulostat tosi raskaalta ihmiseltä.

Vierailija
5/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene lääkäriin?

Vierailija
6/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vähän kipiät nää käret..

Miksi kukaan ei auta?

Vierailija
7/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja TAAS sellaiset uhriutumiset sitten siellä.

Kyllä sitä saatana elämssä muillakin on hankalaa ja rajoitteita, Mene metsään kitisemään, siellä tekemätöntä risusavotta-työtä ja karhuja, joiden kanssa voit hengailla ja joille valittaa.

Vierailija
8/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tässä puntaroin, että hän kuitenkin arjessa tosiaan tekee kaikki painavammat hommat, ei esimerkiksi anna mun hakea puita saunaan vaan kantaa puut itse, jne.

Mutta näköjään ei osaa suhtautua, tai ymmärrä, niitä hetkiä kun olen tosi kipeä ja siksi jätän pikkuasioitakin tekemättä.

Olen opetellut sanomaan kivuista suoraan, enkä odota että lukee ajatuksia, mutta ei se näköjään auta ap

Vierailija
9/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene lääkäriin?

?? En minä voi lähteä jonnekin päivystykseen joka kerta kun särkee. Tätä tämän sairauden kanssa vaan on. Mulla on vahvat kipulääkitykset käytössä, aina nekään ei vaan riitä. Onneksi näitä todella pahoja päiviä on suhteellisen harvoin, ja nytkin on jo parempi, kuin päivällä. Ap

Vierailija
10/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla on paha kipupäivä, ja miehesi kysyy: "Mikä sua vituttaa?" Vastaa hänelle: "Nämä helevetin kivut."

Ainakin itse olen pahimpina kipupäivinä todella kiukkuinen ihan kaikesta. Todellisuudessa se kiukku johtuu pohjimmiltaan kivusta, mutta kaikki, mikä ei mene juuri niin kuin toivon, lisää sitä kiukkua.

Vierailija
11/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sinulla on paha kipupäivä, ja miehesi kysyy: "Mikä sua vituttaa?" Vastaa hänelle: "Nämä helevetin kivut."

Ainakin itse olen pahimpina kipupäivinä todella kiukkuinen ihan kaikesta. Todellisuudessa se kiukku johtuu pohjimmiltaan kivusta, mutta kaikki, mikä ei mene juuri niin kuin toivon, lisää sitä kiukkua.

Noin minä usein sanonkin. Nytkin, vaikka eri sanoilla. Itse keskityn siihen että en kiukuttele ja tiuski miehelle, koska ei hän kipuihin syyllinen ole. Ap

Vierailija
12/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike on lääke.

Vierailija
13/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoni. E

Vierailija
14/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tässä puntaroin, että hän kuitenkin arjessa tosiaan tekee kaikki painavammat hommat, ei esimerkiksi anna mun hakea puita saunaan vaan kantaa puut itse, jne.

Mutta näköjään ei osaa suhtautua, tai ymmärrä, niitä hetkiä kun olen tosi kipeä ja siksi jätän pikkuasioitakin tekemättä.

Olen opetellut sanomaan kivuista suoraan, enkä odota että lukee ajatuksia, mutta ei se näköjään auta ap

Mut mies pahoitteli jälkeenpäin. Sanoisin että miehen juu pitää yrittää ymmärtää sun rajoitteita ja sun pitää yrittää ymmärtää miehen rajoitteita. Ehkä hänellä on lähimuistissa ongelmaa.

Vierailija
15/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut mies pahoitteli jälkeenpäin. Sanoisin että miehen juu pitää yrittää ymmärtää sun rajoitteita ja sun pitää yrittää ymmärtää miehen rajoitteita. Ehkä hänellä on lähimuistissa ongelmaa.

Hyvä pointti tämä. Kiitos. Ap

Vierailija
16/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liike on lääke.

Joissakin sairauksissa joo. Mutta ei sillä hetkellä kun sattuu ihan prkleesti.

Esim. itse istun jumppapallon päällä, koska tässä tulee alaselkään pientä ja kevyttä liikettä, joka vähentää jalkoihin säteilevää kipua.

Mutta jos jalat on niin kipeät, että hädin tuskin kävelemään pääsee, ei siinä lähdetä koiran kanssa hötkymään.

Vierailija
17/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa kannattaisi luopua koirasta. 

Vierailija
18/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanotot miehellesi. Kuulostat tosi raskaalta ihmiseltä.

Mieshän se tässä alkoi räyhäämään kuin pikkupentu

Vierailija
19/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt harvoin muistaa mitään eivätkä osaa asettua toisen asemaan.

Vierailija
20/20 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli miestäsi. Työjuhdan virkaa toimittaa liitossanne. Parhaillaankin kantaa saunapuita kun näpyttelet vauvaan viestejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi