Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18396)

Vierailija
1421/18396 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa kun valtio määrää edunvalvontaan... 320e/kk. Voisiko törkeämmin tappaa ihmistä? Sitä on varaa itkeä ja juoda kyyneliä, syödä perunaa ja kaurapuuroa. Määrittelivät avustus vammaiseksi ihan keksittyjen juttuken perusteella. Tuskin valtio kaatuu jos ihminen saisi edes sen 550e/kk tai mikä minulle jäi 700e/kk eläkettä käteen.

10e päivä?? Mä ruokin tuolla 2 henkeä hyvin usein.

Toi on yhdelle jo hulppea summa, oma opiskeljani kokkaa tuolla päiväbudjetilla jokirapupastaa ja syö savulohtakin. Ikinä syö puuroa tai pelkkää perunaa

Toi varmaan pitäisi kattaa kaikki kulut:ruoka, hygienia, viihde jne. Eli jos tarttee hammastahnaa ja dödön, niin ne on pois ruokabudjetista, vessapaperi, taas lähtee ruokabudjetista...

Otsikko oli. Syökö...? joten  ruokaahan se tarkoittaa tietenkin. 

Vierailija
1422/18396 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa kun valtio määrää edunvalvontaan... 320e/kk. Voisiko törkeämmin tappaa ihmistä? Sitä on varaa itkeä ja juoda kyyneliä, syödä perunaa ja kaurapuuroa. Määrittelivät avustus vammaiseksi ihan keksittyjen juttuken perusteella. Tuskin valtio kaatuu jos ihminen saisi edes sen 550e/kk tai mikä minulle jäi 700e/kk eläkettä käteen.

10e päivä?? Mä ruokin tuolla 2 henkeä hyvin usein.

Toi on yhdelle jo hulppea summa, oma opiskeljani kokkaa tuolla päiväbudjetilla jokirapupastaa ja syö savulohtakin. Ikinä syö puuroa tai pelkkää perunaa

Toi varmaan pitäisi kattaa kaikki kulut:ruoka, hygienia, viihde jne. Eli jos tarttee hammastahnaa ja dödön, niin ne on pois ruokabudjetista, vessapaperi, taas lähtee ruokabudjetista...

Otsikko oli. Syökö...? joten  ruokaahan se tarkoittaa tietenkin. 

Ei täällä ennenkään ole otsikon mukaan vastattu, ei tässä ketjussa eikä tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/18396 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske on samanlainen Sulo Vilen kuin mä, siis kun kaupoissa tarjouksia/ poistoja ja mulla myös omat "rajat" kilo- ja litrahinnoille t Aamupuurotyyppi 

Vierailija
1424/18396 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja allekkin.

En osta rasvaa en leikkelettä,juustoa,vihanneksia leipääym. Kaikki minkä kilo hinta yli3e ei riitä budjetti

Syön puuroa pelkkää joka ikinen päivä ilman mitään kun en ole laittaa mitään. 

Pää ruuat joko perunaa, margariinin kera. Joskus kun jauhoja ruskeaa kastiketta. 

Makaroonia pelkkää. Joskus herkuttelen riisiä jos on ruskeaa kastiketta en oo keksinyt miten maistuisi paremmalle.

Hernekeitto ilman lihaa. Itse tehtynä.

Herkkupäivänä eli kun tulee eläke halvimpia xtra ranskalaisia.

Ainoat mistä en tingi on sipuli ja jäävuori salaatti niitä on ostettava noin 2krt kuussa. Ennen tähän kuuluui kanamunat mutta yllätys niistä joutunut luopumaan.

Jos alkukuusta tuhlaa niin aika monesti noin 4-5 viimeistä päivää menee kaurapuurolla.

Saa nähdä kauanko tätä jaksaa. Ei muutakun ensin vaan valtio auttaa kaikkia muita ennenkuin Suomen kans

Miksi syöt noin luokattoman huonosti, kun täällä moni on kertonut saavansa satasella monipuolisempaa ravintoa? Etkö osaa laittaa ruokaa? Saahan ruokajakeluistakin parempia tuotteita kuin nuo sun. Missä vika? 

Vierailija
1425/18396 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä niinkuin 1424 kirjoitti... Johonkin se raha sitten menee.

Vierailija
1426/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin muutamaan otteeseen mainittu hevikkilaatikkohommeli on kyllä aivan helmi. Tavara on lähes priimaa, kurkku vähän päästä pehmeä tai salaatissa huonoksi mennyt lehti. 0,65e kilohinnalla ei pussillinen avokadojakaan maksa oikein mitään. 

Vierailija
1427/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin muutamaan otteeseen mainittu hevikkilaatikkohommeli on kyllä aivan helmi. Tavara on lähes priimaa, kurkku vähän päästä pehmeä tai salaatissa huonoksi mennyt lehti. 0,65e kilohinnalla ei pussillinen avokadojakaan maksa oikein mitään. 

Ja mikä on mahdollisuus, että siihen hävikkilaatikkoon törmää. Aika vähäisen pieni. Lidlistä löysin kesällä hävikkipussin juhannuksen jälkeen, mutta sen jälkeen en ole kertaakaan törmännyt niihin s-marketissa saatikka lidlissä.Ehkä ne on siellä aikaisin aamulla, en tiedä. Ehkä sinä neuvot kun niitä jatkuvasti ostelet?

Vierailija
1428/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta meillä on nykyään pienehkön maalaiskunnan kuntakeskuksen S-marketissa noita valmiiksi punnittuja hävikkihevilaatikoita usein, ja niitä on pitkin päivää. Varmaan silloin, kun henkilökunta ehtii sellaisia kasata. Itse käyn kaupassa joko aamulla noin 9 aikaan tai iltapäivällä 14-16 aikaan, ja molempina olen niihin törmännyt, ainakin maanantaina ja perjantaina.

Lidlin laatikoita en ole löytänyt enää pariin vuoteen, ne ilmeisesti tulee heti aamulla niin en koskaan ehdi nähdä edes niitä.

Vierailija
1429/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei tyyliin syö.eikä kiinosta pennin venytys muutenkaan köyhät luuserit harrastakoon  tollasii juttui

Miksi tulit ketjuun, jos ei     tippaakaan kiinnosta?

Vierailija
1430/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on mahdollisuus, että siihen hävikkilaatikkoon törmää. Aika vähäisen pieni. Lidlistä löysin kesällä hävikkipussin juhannuksen jälkeen, mutta sen jälkeen en ole kertaakaan törmännyt niihin s-marketissa saatikka lidlissä.Ehkä ne on siellä aikaisin aamulla, en tiedä. Ehkä sinä neuvot kun niitä jatkuvasti ostelet?

S-marketissa ainakin on tuo 65centin systeemi. Tiedä sitten onko isoissa marketeissa lainkaan kun pystyvät varmaan itsekin niitä hyödyntämään mehu- ja missä lie patonkipisteissään. Eihän siellä lootissa aina tavaraa ole, joskus on tyhjää täynnä. Itse käyn kaupassa yleensä iltaisin, en tiedä milloin laatikoita täytellään. Punalaputtajia olen nähnyt useinkin mutta hevikkipunnitsijaa en koskaan.

Vierailija
1431/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupuurotyyppi söi aamulla sitä puuroa ja marjoja teen kera

Ruokana eilistä kasvispyttipannua ja heitin sekaan nakkeja palasina, porkkanaraastetta 

Välipalalla sämpylää meetvurstilla ja maustekurkulla, teetä, klementiini 

Iltapalalla pakkasesta karjalanpiirakkaa munavoilla ja jääteetä

Vierailija
1432/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mitään. En joka päivä. Ihan vähän.

Vierailija
1433/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tän päivän syömiset (2 aikuista, 6v, 8v, 13v ja 15v). Ruokalasku nykyään noin 300e kuussa.

Aamupalaksi kaurapuuro, päällä marjoja (itse poimittu), raejuustoa  (aletuote) ja maapähkinävoita. Juotavaksi vihreää teetä.

Lounas kasvissosekeitto (peruna, porkkana, sipuli, selleri, kukkakaali ja runsaasti punaisia linssejä). Itsetehdyt sämpylät juustosiivuilla. Juotavaksi vettä. 

Väliapala oli smoothie (banaania (aletuote), omenaa (omasta puusta), marjoja (itse poimittu), jugurttia (alesta). Erilaisia pähkinöitä noin kourallinen jokaiselle. 

Päivälliseksi lohipastaa (kala itse saatu) ja salaattia (paprikaa, persiljaa, lehtikaalta, tomaattia, jäävuorisalaattia, siemensekoitusta, kaikki aletuotteita).  Juotavaksi maitoa. 

Iltapalalla oli ruisleipää, hummusta, paprikaa, tomaattia. Jugurttia ja mysliä. Kaikki nuo ovat aletuotteita. Sekä juomaksi lämmintä kaakaoo. 

Vierailija
1434/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin on ostettu useammat 7-8 sentin salaattipussit. Parasta on tietysti jos tyyriimpää hedelmää on päätynyt alelaariin. Huvittavin ostos toistaiseksi lienee muutama pussitettu vihreä chilipaprika pötkylä, painoa oli parikymmentä grammaa ja hinta 1 sentti. Kai ne olisi ilmaisia olleet jos muuta ostettavaa ei olisi ollut :D 

Vierailija
1435/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon päivässä 1/3 litraa xtra rapsiöljyä. 3000 kaloria per päivä eli 3 päiväksi täyteen ja hinta on 0,91 senttiä/päivä. Suosittelen, halvaksi tulee ja saa niitä hyviä pehmeitä rasvoja. Ihokin hehkuu!

Jos tarkoitus on vain pitää nälän tunne poissa ja pysyä hengissä,

kasviöljyn juominen on varmasti edullisin vaihtoehto, niille päiville kun rahaa ei ole.

Muile päiville itse tehtyä hernekeittoa ja leipää.

Vierailija
1436/18396 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tän päivän syömiset (2 aikuista, 6v, 8v, 13v ja 15v). Ruokalasku nykyään noin 300e kuussa.

Ei tämä oikeasti voi olla mahdollista, vaikka jotain aletuotteita ostaisittekin. Annatko vähän tarkempia lukuja?

Vierailija
1437/18396 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä oikeasti voi olla mahdollista, vaikka jotain aletuotteita ostaisittekin. Annatko vähän tarkempia lukuja?

Yksi ja sama tyyppi keksii näitä ruokajuttuja tänne. Kaikki on aina punalappua tai itse poimittu pakastimeen. No nyt on omenatkin peräti säilyneet syksystä lähti syötäväksi.

Vierailija
1438/18396 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ja sama tyyppi keksii näitä ruokajuttuja tänne. Kaikki on aina punalappua tai itse poimittu pakastimeen. No nyt on omenatkin peräti säilyneet syksystä lähti syötäväksi.

Vainoharhaisuus on hankalaa, kun siitä ei koskaan pääse kunnolla eroon. Entä jos oletkin sitten kuitenkin oikeassa?

Ehei.

Mummolla oli rintamamiestalon pihassa paljon omenapuita, ja niistä pari oli talviomenaa. Se tarkoitti sitä, että ne olivat syksyllä kovia ja happamia, ja ne kerättiin, käärittiin sanomalehden palaan ja säilöttiin kellariin. Sieltä niitä sitten alettiin hakea syötäväksi/käytettäväksi noin joulun tienoilla, kun syysomenat oli syöty. Kesäomenat syötiin suoraan puusta/puun alta.

Minulla nuorimmainen on tuon 300€ kirjoittajan vanhimman ikäinen. Oli kivaa, kun lapset olivat noin pieniä vielä!

Ske

Vierailija
1439/18396 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen kappalejakokin. Mene nyt muualle rollaamaan pakastelaatikoinesi.

Vierailija
1440/18396 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon päivässä 1/3 litraa xtra rapsiöljyä. 3000 kaloria per päivä eli 3 päiväksi täyteen ja hinta on 0,91 senttiä/päivä. Suosittelen, halvaksi tulee ja saa niitä hyviä pehmeitä rasvoja. Ihokin hehkuu!

Iho hehkuu ja rasvaripuli rytmittää kivasti arkea. Mikäs sen mukavampaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi