Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
13661/19166 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moninikkeilijällä mytomaniapäivät taas tulilla.

Vierailija
13662/19166 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan pomppasi! 100€/kk/sierainpari ei Suomessa voi elää kukaan! Meikäläisellä menee tuo sata neuroa PÄIVÄSSÄ sapuskaan. Siihen tietysi pitää laskea mukaan yösyömiset vielä. Ämpärillinen menee evästä päivässä noin niinku suunnilleen, niinku..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13663/19166 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ehdin syödä aamupalapuuron ja kupin kahvia. Seuraavan kerran illalla ja lämmitin eilistä intialaista itsetekemääni linssimuhennosta ja keitettyä riisiä. Lisäksi oli punajuurisäiykettä ja peruna-Aloo-tyyppistä kastiketta vielä. Oikein hyvää oli kaikki vaikka vähän öljystä ja tulista. Otin vielä äskettäin leivän ja nyt nukkumaan. Ehkä pysyn elossa enkä kuole vatsan kurnimiseen ja vähäkaloriseen päivään, mutta sen näkee sitten vasta aamulla :) 

Vierailija
13664/19166 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro maksaa 0,027€ ja siihen margariini lisää niin se annos on 0,05€.

Leivällä sama hinta margariinin kera.

Itsekerättynä marjat ilmaisia, kurkkuviipaleet/kirsikkatomaatti/kalkkunaleikkele/juustoviipale keskimäärin 0.10€.

Banaani ja omena maksaa keskimäärin 0,18€/kpl.

Pikakahvi kauramaidolla 0.10€.

Monivitamiiniporebletti 0,05€.

Noista voi jo laskea vähän suuntaa, mitä se oma aamupala maksaa. Toki kalliit brändit maksaa enemmän, mutta itse käytän noita halvempia.

13665/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöristelenpä taas aamupalani hintoja:

ruispala (siis kansi+pohja) 0,15€ (ihan listahinta, pussissa taisi olla kyllä -30% tarra),todellinen hinta 0,11€

paistettu kananmuna 0,15€ (Cittarin tarjousmunia)

voinokare (5g voita) 0,05€, todellinen hinta 0,02€

tee 0,05€, todellinen hinta 0,04€

sokeri 0,05€

Yhteensä: 0,45€ (todellinen hinta 0,37€)

Eli kun luettelen päivän ruuat, laitan hinnaksi "max 0,50€" tai "0,50€, ehkä alle"

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
13666/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ehdin syödä aamupalapuuron ja kupin kahvia. Seuraavan kerran illalla ja lämmitin eilistä intialaista itsetekemääni linssimuhennosta ja keitettyä riisiä. Lisäksi oli punajuurisäiykettä ja peruna-Aloo-tyyppistä kastiketta vielä. Oikein hyvää oli kaikki vaikka vähän öljystä ja tulista. Otin vielä äskettäin leivän ja nyt nukkumaan. Ehkä pysyn elossa enkä kuole vatsan kurnimiseen ja vähäkaloriseen päivään, mutta sen näkee sitten vasta aamulla :) 

Missä työssä pitää juosta yli 10-12 h tauotta putkeen syömättä mitään? Normaalisti toimivalla aineenvaihdunnalla tulee nälkä yleensä 3-5 h sisällä edellisestä ateriasta. Halvaksi tulee kyllä kun viisveivaa kehon tarpeista, mutta ei tämä kyllä järin terveellistä ole.

Vierailija
13667/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekerättynä marjat ilmaisia, kurkkuviipaleet/kirsikkatomaatti/kalkkunaleikkele/juustoviipale keskimäärin 0.10€.

Noista voi jo laskea vähän suuntaa, mitä se oma aamupala maksaa. Toki kalliit brändit maksaa enemmän, mutta itse käytän noita halvempia.

Olet siis hakenut marjat lähimetsästä ilman autoa tms.. ja pakastimesi ei kuluta sähköä ollenkaan. Muutenhan ne eivät ole ilmaisia.

Vierailija
13668/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 2 henk. Taloudessa n.1100-1400e/kk työpaikkalounaat + ruuat kaupasta. Ja siihen päälle vielä satunnaiset noutoruokakulut😁 ja ihan duunareita molemmat...

Vierailija
13669/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että kumpikaan ei ole ylipainoinen. 

Vierailija
13670/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettua taikinaa.

Vierailija
13671/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän taas ovat nämäkin hinnat tempaistu. Sehän tekee miltei kokonaista 50 senttiä. Ja omena sekä banaanikin syötynnä. Oujee...

Vierailija
13672/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekerätyt marjat vievät ainakin sähköä pakastimessa ja maksoihan se pakastinkin jotain ja saattaa hajota. Ellei käytä autoa (mikä maksaa) polkupyörä vaatii huoltoa säännöllisesti. Kumisaappaat yms. kuluvat ahkerassa käytössä. Kaikki maksaa ja kuluu ja joutuu joskus myös uusimaan. 

Mitään ei yleensä saa täysin ilmaiseksi. Ellei joku lahjoita ruokaa ja saaja syö sen sitten samantein ilman säilytystä. 

Vierailija
13673/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan usko, että ihan jokaiselle päivälle onnistuu joku saamaan noita ilmiömäisen edullisia tuotteita. Siten päivähinnat eivät pidä paikkaansa koko kuukautta. 

Vierailija
13674/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä pitää juosta yli 10-12 h tauotta putkeen syömättä mitään? Normaalisti toimivalla aineenvaihdunnalla tulee nälkä yleensä 3-5 h sisällä edellisestä ateriasta. Halvaksi tulee kyllä kun viisveivaa kehon tarpeista, mutta ei tämä kyllä järin terveellistä ole.

Puhuiko kirjoittaja että oli töissä koko päivän? Ei mielestäni. Saattoi käydä vaikka sairaalahoidossa tai paikallisnukutuksessa tai hoitaa jotain muuta asiaa. Tai ehti syödä aamupalan ennen kuin vein lapset hoitoon ja sen jälkeen katsoi sohvalla vain telkkaria. Kirjoitti että seuraavan kerran söi illalla, ei maininnut ettei kiire työpäivän takia ehtinyt millään syödä aiemmin mitään. Ehkä ei vaan halunnut eikä ollut nälkä? En itsekään syö väkisin kelloa katsomalla, syön silloin kun on nälkä tai paastoan tietoisesti jos illalla on tarkoitus syödä paljon tai muuten napostella.

Vierailija
13675/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis hakenut marjat lähimetsästä ilman autoa tms.. ja pakastimesi ei kuluta sähköä ollenkaan. Muutenhan ne eivät ole ilmaisia.

Aika moni osaa kävellen mennä metsään. Olen eri, mutta mulla menee metsään 1min ja sieltä löytyy aina yli tarpeitteni marjoja ja sieniä. Kaikki ei asu Helsingin keskustassa. Itse asun Espoossa. Marjat voi myös kuivattaa tai säilöä muulla tavoin. Mutta toki mulla pakastin käytössä. En laske sitä ruoan hintaan, enemmänkin sähkölaskuun.

Vierailija
13676/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko kirjoittaja että oli töissä koko päivän? Ei miele

Niin tietysti, sattui juuri olemaan leikkauspäivä, syömälakkopäivä tai muu poikkeuksen poikkeus mikä nyt unohtuukin kirjoittaa. On kyllä hyvä mielikuvitus jollakulla näissä selittelyissä. Enemmän kielii kyllä elämänhallinnan puutteesta jos töiden sijaan makaa sohvalla eikä edes ymmärrä katsoa kelloa ja syödä säännöllisesti. Säännöllisemmällä syömisellä voisi jopa jaksaa tehdä muutakin kuin maata TV:tä katsomassa koko päivän.

Vierailija
13677/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että marjastus maksaa koska siinä oitää käyttää vaatteita? Voihan sitä käydä ilkosillaankin niitä poimimassa. Tosin Itse käytän ihan tavallisia vaatteita metsässä, jotka ostettu kirpparilta tai saatu jostain vuosia tai vuosikymmeniä sitten. En ole myöskään erikseen ostanut marjakoria tai ämpäriä, vaan kaupasta ihan ilmaiseksi otetut hedelmäpussit mulla käytössä tai mikä tahansa vanha, tyhjä margariinirasia. Sellaiset pussit kuitenkin aina syksyllä metsäretkellä tai lenkillä mukana, jos löytyy marjoja tai sieniä. En oikein osaa laskea sille päässä olevalle pipollekaan marjahintaa, koska sama pipo minulla on ollut 20 vuotta. Silloin se toki ostettiin alennusmyynnistä ihan ulkoilua ja hiihtoretkiä varten, mutta kai sille pitää joku marjan hintakin miettiä, jos olen samainen pipo päässä joskus kerännyt pussillisen marjoja. Aikoinaan maksoi 7€, mikäköhän sen arvo nyt olisi 20 vuoden päästä jos kerään vaikka aamupuuroon desin marjoja?

Vierailija
13678/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan usko, että ihan jokaiselle päivälle onnistuu joku saamaan noita ilmiömäisen edullisia tuotteita. Siten päivähinnat eivät pidä paikkaansa koko kuukautta. 

miksi sä käyt joka päivä kaupassa?

Vierailija
13679/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että joku tai jotkut haukkuvat muiden syömisiä tai elintapoja ja vähättelevät ettei pienellä summalla pysty elämään, niin johtuu siitä etteivät itse pysty. Mutta itse suuntaisin sen katseen kuitenkin omaan elämään, ja laskisin tarkalleen omat menot ja kulutuksen, ja sitten miettisin missä lipsahtaa ja mistä voisi säästää. Eihän se mitään auta että vain toitottaa koko ajan muille, ettei ole mahdollista. Kannattaa aloittaa se oma elämänmuutos jo tänään. Kauppakuitit esille! Siitä sitten karsimaan turhaa ja soveltamaan edullisempia ruokia ja ainesosia tilalle.

Alku on ehkä se vaikein kun se vaatii sitä asennetta ja mielenlujuutta valittamisen sijaan, mutta kyllä se lopulta palkitsee kun jääkin rahaa säästöön ja todennäköisesti terveys kohenee kun alkaa oikeasti kiinnittämään huomiota niihin terveellisiin kausikasviksiin ja kilohintoihin ja jättää turhat herkut pois. Pointti että etsii vanhan syömisen tilalle vain edullisempia vaihtoehtoja. Edullisempi ei tarkoita ravinneköyhempää tai vähäkalorisempaa. Toki monella olisi varaa pari kiloa myös pudottaa ja se yleensä vaikuttaa positiivisesti hyvinvointiin.

Vierailija
13680/19166 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että marjastus maksaa koska siinä oitää käyttää vaatteita? Voihan sitä käydä ilkosillaankin niitä poimimassa. Tosin Itse käytän ihan tavallisia vaatteita metsässä, jotka ostettu kirpparilta tai saatu jostain vuosia tai vuosikymmeniä sitten. En ole myöskään erikseen ostanut marjakoria tai ämpäriä, vaan kaupasta ihan ilmaiseksi otetut hedelmäpussit mulla käytössä tai mikä tahansa vanha, tyhjä margariinirasia. Sellaiset pussit kuitenkin aina syksyllä metsäretkellä tai lenkillä mukana, jos löytyy marjoja tai sieniä. En oikein osaa laskea sille päässä olevalle pipollekaan marjahintaa, koska sama pipo minulla on ollut 20 vuotta. Silloin se toki ostettiin alennusmyynnistä ihan ulkoilua ja hiihtoretkiä varten, mutta kai sille pitää joku marjan hintakin miettiä, jos olen samainen pipo päässä joskus kerännyt pussillisen marjoja. Aikoinaan maksoi 7€, mikäköhän sen arvo nyt olisi 20 vuoden päästä jos kerään vaikka aamupuuroon desin marjoja

:DDD

Harva laskee työmatkallekaan lisähintaa, kun pitää laittaa kengät jalkaan tai paita päälle :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi