Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19166)
Noniin. Syömisistä. Tähän mennessä on kauppaan mennyt ruoka-aineisiin jotakuinkin 100 euroa. Vielä viikko tätä kuuta. Jääkaappi on täynnä kasviksia ja juustoa, jauhelihaa kilo ja juomisiakin riittää, kuivatavaraa tosi paljon kaikenlaista. Hedelmiä ja tuoreksia riittävästi. Käyn yleensä kerran viikossa kaupassa mutta voisinkohan jättää tämän viikkoisen käynnin väliin ja mennä.vasta helmikuun puolella. Taidan yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Taas tullaan tähän, muiden syömistä pitäisi päästä jotenkin muuttamaan. Satanen riittää oikeasti harvalle, vaikka kuinka päin seisoisi, kun niitä kulutuksia, elämäntilanteita ja tarpeita on niin erilaisia.'
Ei. Sinä kerrot jos haluat muuttaa jotain syömisissäsi. Kerrot halutessasi myös taustoistasi. Muuten luet mitä muut tekevät. He ehkä kertovat taustoistaan tai sitten eivät. Ja jos tarvitset henkilökohtaista ravitsemusneuvontaa, tämä ei ole siihen virallinen kanava. Täällä ihmiset kertovat mistä syövät satasella kuussa.
Miksi tässä keskustelussa kärtetään jatkuvasti jotain nimimerkkiä ja historiaa? Tämä on anonyymi keskustelusivusto ja tänne saa kommentoida kuka tahansa eikä tänne tarvitse kenenkään mitään omaa historiikkia ja taustoja kirjoittaa. Jonnekin Facebookiin voi perustaa oman sivun, jos haluaa keskustella nimimerkkien kanssa.
Yksinkertaista - jos haluat juuri sinulle räätälöityä kommentointia, sinun tulee kertoa jotain itsestäsi. Nimimerkki auttaa siihen että tietää knelle kommentoi. Jos nimettömänä, kertomatta mitää itsestäsi vain mollaat muita, se ei ole erityisen rakentavaa ja menee enemmän trollaamiseksi. Sitäkö haluat?
Outoa tosiaan jos tämä olisi avoimella keskustelupalstalla jotenkin suljettu keskustelu, minne vain nimimerkit saa kommentoida. En ole missään muussa ketjussa ikinä nähnyt täällä tälläistä vaatimusta.
Tämä aihe herättää varmasti kritiikkiä niin kauan kuin joku väittää nykyhinnoilla syövänsä hyvin satasella, joten se kritiikki on vain kestettävä tai sitten perustaa niille kutsujäsenille sen oman ryhmän jollekin muulle nettisivustolle.
Vierailija kirjoitti:
Outoa tosiaan jos tämä olisi avoimella keskustelupalstalla jotenkin suljettu keskustelu, minne vain nimimerkit saa kommentoida. En ole missään muussa ketjussa ikinä nähnyt täällä tälläistä vaatimusta.
Tämä aihe herättää varmasti kritiikkiä niin kauan kuin joku väittää nykyhinnoilla syövänsä hyvin satasella, joten se kritiikki on vain kestettävä tai sitten perustaa niille kutsujäsenille sen oman ryhmän jollekin muulle nettisivustolle.
Mikä sitten estää kertomasta mitään itsestään? Ja samalla olettaa että muiden kertomukset olisi mitenkään tarkoitettu universaaliksi, kaikille käyviksi malleiksi.
Kiinnostaa kovasti,mitä laitoit näistä aineista,ja miten jaoit nämä syömiset päivän mittaan.Olisin tosi halukas kokeilemaan.Mielenkiintoinen haaste.
"Yksinkertaista - jos haluat juuri sinulle räätälöityä kommentointia, sinun tulee kertoa jotain itsestäsi. Nimimerkki auttaa siihen että tietää knelle kommentoi. Jos nimettömänä, kertomatta mitää itsestäsi vain mollaat muita, se ei ole erityisen rakentavaa ja menee enemmän trollaamiseksi. Sitäkö haluat?"
Onhan täällä usein hyvin trollaavia kommentteja ihan näiltä satasella syöviltäkin, mahtaako puoletkaan näistä jutuista olla edes totta, eikä heilläkään mitään nimimerkkiä ole. Täällä on lainaustoiminto, joka toimii vähän huonosti kuten kävi nytkin, mutta vaikka lainausmerkein voit kohdistaa kommenttisi siihen kommenttiin johon haluat kommentoida. Mihin näitä taustatietoja oikein kaipaat ja miksi kommentit pitäisi olla jollekin yhdelle ihmiselle personoituja?
En mitenkään halua riistää kenenkään anonymiteettiä tai epäolemista ihmisenä.
Mutta kyllä siinä vähän sekaisin menee, jos lukee peräkkäisistä viesteistä, että nyt ano meni Balille ja koko paikalle saapunut lätkäjoukkue tarjosi hänelle siellä ruuat ja painoa on 45 kg ja 150 kg ja kaloreita 2-2,1 ja grammaakaan ylimääräistä ei sitten varmana syödä, vaikka olisi mahdollista santsata jopa toinen lasi vettä ja ano on grillin luukulla makkaravihanneksia rouskutteleva vegaani tai välillä huippumalli, huippu-urheilija tai muuten vaan oman elämänsä huippuhuiputtaja kommentista riippuen :D
Nimimerkki on täysin vapaaehtoinen, mutta jos jonkun ruokahalu menee jo pelkästään ketjua lukemalla, niin on kai se ihan hyväksyttävä laihdutuskeino sekin :DDD
-winner-
Aihe vapaalla juuri kenelläkään ei ole nimimerkkejä, ihan kummalliseksi mennyt jos tässä ketjussa pitäisi koko elämäntarinansa sepustaa, että tämä yksi voi varmasti kirjoittaa henkilökohtaisia kommentteja, jolla ei muuten itselläkään ole sitä vaatimaansa nimimerkkiä.
Ja nyt kyllä harmittaa, kun kävin kaupassa ja ei jäänyt kuittia mistä tarkistaisin ostokset, kun erehdyin laittamaan kuitin taakse puhelinnumeroni sitä kysyneelle henkilölle, kun ei muutakaan lappua ollut :(
Fanit varmaan ihan kauhuissaan excel-taulukoidensa kanssa... Mutta voin paljastaa, että se 20e seteli riitti edelleen. Oli kebabia, lohikeittoa, kananmunia, halloumia, pastaa, mehuja, salaattia, savulohipala, jugurttia, maitoa, pari kilon pizzaa ja mitähän vielä... Kortilla en uskalla maksaa, koska siitä voi tulla jopa 25,10 ostokset kerralla ja menee sitten ihan liikaa rahaa ruokaan ;DDDD
Sen huomasin, että taas oli annoskokoja pienennetty 20-50g ja hinta pysynyt samana, joten jäi ihan senkin takia tarjoussalaatteja hyllyyn :/
Mutta joo, tiukkaa tekee, että menee kauppaostoksiin sitä 25e tässä kuussa.
Varmaan joku Balinmatka tässä täytyy tehdä kohta säästyneillä rahoilla ;DDDD
Tai josko menisi siellä isolla kylällä Helsingissä käymään ja ouemgii -ihmettelemään niitä korkeita rakennuksia siellä Mannerheimintien varrella, niinkuin Nyy Joorkissa olisi!
-winner-
Mä en nyt tiedä, saisiko mulla olla nimimerkkiä vai ei, kun nää on niin ristiriitaisia viestejä.
Itse päädyin kirjautumaan, koska minua ja muutamaa muuta useammin kirjoittavaa henkilöä kohtaan tuli niin luokatonta roskaa. Minuna on hankala esiintyä, kun kirjoitan kirjautuneena nimimerkillä.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Aihe vapaalla juuri kenelläkään ei ole nimimerkkejä, ihan kummalliseksi mennyt jos tässä ketjussa pitäisi koko elämäntarinansa sepustaa, että tämä yksi voi varmasti kirjoittaa henkilökohtaisia kommentteja, jolla ei muuten itselläkään ole sitä vaatimaansa nimimerkkiä.
Ei nimimerkkiä kukaan keneltäkään vaadi, mutta yleensä ihmiset tutustuvat toisiinsa vaikkapa yhteisen ruokailun merkeissä ja sillai... Ihan normaalia kanssakäymistä, "Ai sinäkin oot täällä tässä ketjussa, moi vaan, mitäpä tänään olet syönyt ja ootko säilynyt kaatumatta kauppareissulla tai onko tullut ahvenia pilkillä?"
Ei käsittääkseni ole mitään näitä palstan kuuluisia sääntöjäkään vastaan, jos nimimerkkiä käyttää - vaikka sitä missään ei edellytetäkään. Ihan oma valinta sekin, siinä missä sinun anoutesi.
-winner-
S k e kirjoitti:
Mä en nyt tiedä, saisiko mulla olla nimimerkkiä vai ei, kun nää on niin ristiriitaisia viestejä.
Itse päädyin kirjautumaan, koska minua ja muutamaa muuta useammin kirjoittavaa henkilöä kohtaan tuli niin luokatonta roskaa. Minuna on hankala esiintyä, kun kirjoitan kirjautuneena nimimerkillä.
Mä näen tämän ihan terapeuttisena kaikille osapuolille. Tulee itse jotain ei niin mullistavaa tai maatakaatavaa kirjattua elämästään ja sitten se, joka siitä hermostuu, saa maalituksellensa kohteen, kun on nimimerkki, jota (nimimerkistään huolimatta edelleen siis ANOA, kun en tunne henk.koht. yhtään ainoaa nimimerkkiä käyttävää kuitenkaan, vaikka joku siitä pulttia ottaa, että nyt keskenämme juttelemme) vastaan saa sitten netissä taistella 07-23 ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Mä näen tämän ihan terapeuttisena kaikille osapuolille. Tulee itse jotain ei niin mullistavaa tai maatakaatavaa kirjattua elämästään ja sitten se, joka siitä hermostuu, saa maalituksellensa kohteen, kun on nimimerkki, jota (nimimerkistään huolimatta edelleen siis ANOA, kun en tunne henk.koht. yhtään ainoaa nimimerkkiä käyttävää kuitenkaan, vaikka joku siitä pulttia ottaa, että nyt keskenämme juttelemme) vastaan saa sitten netissä taistella 07-23 ;D
-winner-
Nii. Mä valitsin ihan vapaaehtoisesti vakituisen nimimerkin ja vielä muiden kiusaksi sen rekisteröin, jotta voi ainakin maalituksen kohdistaa oikein 🤣 mun nahkani kestää melkein mitä vaan (ehkä ei kuitenkaan brittien ylenkatsetta siitä, etten suostu juomaan teetä maidon kera).
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt kyllä harmittaa, kun kävin kaupassa ja ei jäänyt kuittia mistä tarkistaisin ostokset, kun erehdyin laittamaan kuitin taakse puhelinnumeroni sitä kysyneelle henkilölle, kun ei muutakaan lappua ollut :(
Fanit varmaan ihan kauhuissaan excel-taulukoidensa kanssa... Mutta voin paljastaa, että se 20e seteli riitti edelleen. Oli kebabia, lohikeittoa, kananmunia, halloumia, pastaa, mehuja, salaattia, savulohipala, jugurttia, maitoa, pari kilon pizzaa ja mitähän vielä... Kortilla en uskalla maksaa, koska siitä voi tulla jopa 25,10 ostokset kerralla ja menee sitten ihan liikaa rahaa ruokaan ;DDDD
Sen huomasin, että taas oli annoskokoja pienennetty 20-50g ja hinta pysynyt samana, joten jäi ihan senkin takia tarjoussalaatteja hyllyyn :/
Varmaan joku Balinmatka tässä täytyy tehdä kohta säästyneillä rahoilla ;DDDD
Tai josko menisi siellä isolla kylällä Helsingissä käymään ja ouemgii -ihmettelemään niitä korkeita rakennuksia siellä Mannerheimintien varrella, niinkuin Nyy Joorkissa olisi!
-winner-
Tänään on ollut vähän hänes tuo lainausten onnistuminen. Pitäisi varmaan siirtyä seteleiden (ihan siis käteisen rahan) käyttöön itsekin, niin joutuisi taas tarkemmin laskemaan ostoksia. Nyt lasken vaan sinnepäin kaupassa ollessani, joskus laskin viiden tai kymmenen sentin tarkkuudella kaikki (eli sitä mukaa kun keräsin ostoksia kärryyn, laskin summaa). Kilon pizza? Mä luulin, että on vaan metripizzaa...
Mua ahistaa ne ison kylä isot (korkeat) talot, tulee mieleen vaan kaikki katastrofielokuvat. Mut onhan siellä Helsingissä niitä hyviäkin puolia, Prismoissa on halvin spagetti 0,39€/kg 🤣 (on siellä kivat merinäköalat ja nätit saaristomaisemat)
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku Balinmatka tässä täytyy tehdä kohta säästyneillä
Tänään on ollut vähän hänes tuo lainausten onnistuminen. Pitäisi varmaan siirtyä seteleiden (ihan siis käteisen rahan) käyttöön itsekin, niin joutuisi taas tarkemmin laskemaan ostoksia. Nyt lasken vaan sinnepäin kaupassa ollessani, joskus laskin viiden tai kymmenen sentin tarkkuudella kaikki (eli sitä mukaa kun keräsin ostoksia kärryyn, laskin summaa). Kilon pizza? Mä luulin, että on vaan metripizzaa...
Mua ahistaa ne ison kylä isot (korkeat) talot, tulee mieleen vaan kaikki katastrofielokuvat. Mut onhan siellä Helsingissä niitä hyviäkin puolia, Prismoissa on halvin spagetti 0,39€/kg 🤣 (on siellä kivat merinäköalat ja nätit saaristomaisemat)
Kopiointi ja liittäminen edelleen, jos lainata pitää :DDDD Mihin se kaikki Vauvan liikevaihto menee? ;DDD
Joo, Lidlissä oli Chef Selectin 1 kg pizzoja 4,89 tai jotain ja siitä tuli vielä 20% alea, 2 kpl ostin ja yhteensä alta 8 egee. Leikkasin kolmeen osaan ja pakastin ja on roiskeläppäpizzaa parempi koostumus.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
"Yksinkertaista - jos haluat juuri sinulle räätälöityä kommentointia, sinun tulee kertoa jotain itsestäsi. Nimimerkki auttaa siihen että tietää knelle kommentoi. Jos nimettömänä, kertomatta mitää itsestäsi vain mollaat muita, se ei ole erityisen rakentavaa ja menee enemmän trollaamiseksi. Sitäkö haluat?"
Onhan täällä usein hyvin trollaavia kommentteja ihan näiltä satasella syöviltäkin, mahtaako puoletkaan näistä jutuista olla edes totta, eikä heilläkään mitään nimimerkkiä ole. Täällä on lainaustoiminto, joka toimii vähän huonosti kuten kävi nytkin, mutta vaikka lainausmerkein voit kohdistaa kommenttisi siihen kommenttiin johon haluat kommentoida. Mihin näitä taustatietoja oikein kaipaat ja miksi kommentit pitäisi olla jollekin yhdelle ihmiselle personoituja?
Sehän on siitä kysyjästä kiinni. Täällä nähty kuinka milloin 'iso mies', 'huippu-urheilija' tai 'urheileva teini' tivaa mummelilta tai 50-kiloiselta ikäneidolta miksi näiden ruokavalio ei tunnu itselle riittävältä. Mikä täysin naurettavaa.
Mutta kyllä myös 'iso mies', 'huippu-urheilija' tai 'urheileva teini' voisi liittyä keskusteluun edullisemmin syömisestä jos edes hieman avaisi mitä itse syö. Mutta eipä vaan IKINÄ mitään syömisistään mainitse. Kunhan mäkättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on siitä kysyjästä kiinni. Täällä nähty kuinka milloin 'iso mies', 'huippu-urheilija
Hyvin usein nämä ikäneidot ja 50 kiloiset kirjoittaa itse täällä hyvin kärkkäästi niin että se sama ruokamäärä pitäisi riittää kaikille. Näille provoajille ei toki pitäisi antaa mitään huomiota.
'Hyvin usein nämä ikäneidot ja 50 kiloiset kirjoittaa itse täällä hyvin kärkkäästi niin että se sama ruokamäärä pitäisi riittää kaikille. Näille provoajille ei toki pitäisi antaa mitään huomiota.'
En lue sitä niin. He ovat vain kirjoittaneet omista syömisistään ja sitten heiltä aletaan tivaamaan yleistä ratkaisua heittäen vielä tuollaisia heihin nähden ääriesimerkkejä. Kyllä heidänkin sävy siitä muuttuu ärtyneemmäksi mutta todellakaan koskaan nämä kyseenalaistajat eivät MITENKÄÄN valaise omia syömisiään.
Tähän kun vielä liittää sen että puolesta ja vastaan kirjoittaa lukuisia eri nimimerkittömiä, niin eihän siitä mitään järkevää keskustelua synny. Ja taas entistä kiusallisempaa kenellekään uudelle kertoa mitään itsestään ainakaan nimimerkillä, kun tahallisten ja tahattomien väärinkäsitysten sakea soppa aina porisee.
Tässä kuussa mennyt rahaa ruokaan ja alkoholiin 200€, mutta järjestin viini-juusto-illanistujaiset 11 kaverilleni, ja niihin ostin siis 5 eri juustoa ja 4 pulloa viiniä. Oli tietenkin myös tuoretta leipää, suolakeksejä ja itsetehty kasvispiirakka. Ruokia on vielä kaapissa eikä tarvitse käydä kaupassa nyt ainakaan viikkoon eli näillä mennään.
En ole aiemmin laskenut kappamenoja, mutta luulisin tuon 100€ olevan mahdollinen jos jätän vain juustot ja viinit pois. Eli syön siis kotona itsetehtyä ruokaa, enkä järjestä juhlia. Toisaalta ajattelen, että pitää ystävänikin syödä, eli sama kai se kuka ne ruoat maksaa? Tässä kuussa minä, huhtikuussa taas yhdellä ystävälläni syntymäpäivät ja sitten syön varmaan siellä ilmaiseksi jos juhlat järjestää.
Miksi tässä keskustelussa kärtetään jatkuvasti jotain nimimerkkiä ja historiaa? Tämä on anonyymi keskustelusivusto ja tänne saa kommentoida kuka tahansa eikä tänne tarvitse kenenkään mitään omaa historiikkia ja taustoja kirjoittaa. Jonnekin Facebookiin voi perustaa oman sivun, jos haluaa keskustella nimimerkkien kanssa.