Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
13121/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounas ja päivällinen annos riisipuuroa. Maito siihen maksoi 0,50 €, puuroriisi 0,01 €, sokeri ja kaneli 0,05 €. 

Ei taida sentin hinnalla saada kahteen annokseen puuroriisejä, maitoa joku puoli litraa?. Juuri täällä laskettiin että halvin kaurapuuroannos on 3 senttiä ja puuroriisit on kilohinnaltaan paljon kalliimpia kuin kaurahiutaleet. Täysin hatusta vedettyjä lukuja taas. 

Maitoa meni puoli litraa, se oli alessa. Vuosi sitten ostin joulun jälkeen Lidlistä riisipuuroa kolme pussia eurolla. Vielä on yksi pussi jäljellä. Tänään meni 1dl puuroriisiä.

Ostin siis puuroriisiä kolme pussia eurolla.

No näissä voisi ehkä taas mainita, että ruuat o

No ruossahan oli mainittu. Mun ruoka perustuu juurii siihen,että hyödynnän alet ja tarjoukset.  Osaan suunnitella tarvittaessa mutta myös heittää suunnitelmat pois ja syödä alesta löydettyä. Joulun aikaan oli nakit euron per pakkaus. Ostin 10 pakettia, laitoin pakastimeen. Jos yksi paketti riittää kahdeksi päiväksi on siinä 20 päivän ruoka, tekee van 0,50 € päivä. Kaurapuuroa aamupalaksi, nakeista esim. keitto. Leipoo sämpylöitä ja tekee kiisselin kaveriksi. Tällaista on mun syömiset.

Vierailija
13122/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt pikaruokalassa 10 vuoteen, en osaa sanoa minkä kokoisia annoksia siellä on. Mutta toisaalta itselläni aina vesipullo mukana eli en myöskään suostuisi maksamaan mitään 2 euroa jostain vedellä jatketusta limusta. Eväsleivät ei paljoa maksa jos pitää bussissa matkustaa ja lasta kustaya päivittäin ympäri Suomea treeneihin. Mukaan voi ottaa myös kasvistikkuja ja vaikka riisipiirakoita, pähkinää, itsetehtyjä smoothieita ja hedelmiä. Ei tarvitse pysähtyä huoltoasemalla ostamassa kallista hanalimua, ranskalaisia ja hampurilaista joka kerta.

Monelle se hampurilaispaikassa syöminen voi olla ihan elämys, jos matkustelee harvoin, nämä hetket voi muistaa vielä aikuisenakin. Jos joutuu oikeasti matkustamaan pitkän päivän niin jollain leipäpalalla jaksaminen ei kyllä hyvänä pysy, vaan tarvitsee yleensä jonkun runsaamman aterian. Näille peliporukoille se syömässä käy

On kyllä ollut raskas lapsuus ja nuoruus, jos muistaa sen hampurilaisaterian vielä aikuisenakin ja pitää sitä elämyksenä:D Hampurilainen maksaa kaupastakin ostettuna alle euron. En ota kantaa muuhun :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13123/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tein tätä joka päivä ollessa 3kk Amerikassa ja 2kk Australiassa. Aamulla söin hostellin tarjoamaa ilmaista paahtoleipää ja kahvia tms. Kävin päivällä kaupasta ostaa jotain pientä kuten hedelmää, juustoa tai pähkinää. Ja illaksi sovin aina Tinder-treffit uuden miehen ja joskus samojenkin kanssa. Miehet luonnollisesti maksoi aina ruoat ja viinit sekä pubeissa kaikki juomat. Ei mennyt 5 kuukauden aikana rahaa ollenkaan alkoholiin vaikka päivittäin olin ulkona, ja ruokaan-veteen joka päivä pari euroa ihan maksimissaan päivässä ja söin joka päivä ravintolassa. Suosittelen. Varsinkin jos on suhteellisen edustavaa seuraa ja nainen. Mutta kenenkään kotiin en menisi ellen tunne. Ravintolaan tai baariin voi sopia treffejä ja ottaa vastaan ilmaiset ruoat ja juomat :)"

Eipä kyllä itsellä taipuisi moraali tällaiseen ihmisten hyväksikäyttöön enkä jaksaisi tuhlata kallisarvoista elämääni jollain ruokapalkalla ravintolassa istumiseen. Melkoisen

Eihän se ole sinulta mitään pois, jos muut oleskelee ulkomailla ja tapaa uusia ihmisiä ilmaisen ravintolaruoan ja drinkkien parissa. Tee sinä kallisarvoisella elämälläsi niin kuin itse parhaaksi näet. Sinun ei tarvitse maksaa muiden ruokia ja juomia, mutta ei ole myöskään asiasi tuomita, jos muut haluavat tarjota kauniille seuralaisellleen ja juhlia yhdessä.

Vierailija
13124/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama ihminenkö lähes joka sivulla ylistää itseänsä, miten on hyvätuloinen, hoikka ja kaunis? Ketju käsittelee sadan euron ruokakuluja per kk, eikä tämän yhden ihmisen narsismia.

Vierailija
13125/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha täällä on itkeä, jos jonkun lapsi saa syödä ilmaiseksi huoltoasemalla buffetissa jalkapallomatkalla tai joku käy Tinder-treffeillä ravintolassa ja joku muu tarjoaa :D Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Keskittykää omaan tilanteeseen, niin elämä ja rahatilanne näyttää valoisammalta. Kaurapuuro toimii edelleen aina, eikä maksa paljoa.

Vierailija
13126/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi näköjään pysyä syömään nakkeja, makkaroita ja kinkkusuikaleita, että pääsisi halvalla. Ja hernekeittoa yms. En pystyisi syömään täällä lueteltuja ruokia, onneksi en ihan näin köyhä olekaan. Kasvissosekeitot, pähkinät ja siemenet kyllä menee.

100 euroa/ kk on älyttömän vähän. Toki mulla on yksi teini vielä kotona niin joudun laittamaan nälkää pitäviä ruokia ja isoja määriä. Eihän satasen budjetilla saa edes juustoa leivän päälle tai kahvia/teetä.

Ei tarvitse. Soijarouhe, linssit, pavut ovat halpoja, hyviä ja terveellisiä. Ja niissä on paljon proteiinia, eikä kovia rasvoja. Niitten kanssa kotimaisia juureksia ja tomaattimurskaa, niin saadaan pata, joka edullinen, terveellinen, ja siitä syö monta päivää. Samoin voi tehdä esim punajuuri- soijarouhe pihvejä. Voit ostaa lisäksi pakastekalaa, se on kohtuuedullista. Satokauden hedelmät, pakastevihannekset on halpoja. Tuohon lisäksi puuroa eri viljoista maitoon keitettynä. Lisäksi maapähkinöitä ja auringonkukan siemeniä. Itsekerätyt marjat, tai omenaa ja kanelia- on hyvää. Leipää voi itse leipoa, juustoa saa halvalla, kun ostaa ison paketin. Leivän päälle voi laittaa myös keitettyä kananmunaa tai tonnikalaa.

13127/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vai että joukkueurheilua vielä.

On sentään jotain asioita, joista minulla ei juurikaan ole mitään käsitystä, ja se on urheilujoukkuepoikien ruokkiminen kisamatkoilla. On eri asia ruokkia keski-iältään 68-vuotiaita yhdistysaktiiveja museoretkellä kuin tuollaisia kasvuiässä olevia urheiluaktiiveja.

Noille museoaktiiveille kelpaa oikein hyvin päiväretken aamupäiväevääksi juustosämpylä ja pillimehu (päärynä, kiitos), kunhan määränpäässä on lounastarjoilu ja iltapäiväkahvi ennen kotiinlähtöä. Ja kotona pitää olla viimeistään viideltä iltapäivällä - tuollaisella aikataululla ei kyllä mennä kuin korkeintaan naapurikaupunkiin. Noille retkille on etukäteen tilattu se lounas (kaikkine 18 eri allergian ja erikoisruokavalion kanssa, ja kaikki ruoka tietenkin laktoosittomana) ja kahvitus. Kerran retkellä hajosi bussi pienen maalaishuoltamon vieressä, ja oli varmaan kevään paras myyntipäivä sille huoltamolle! (eikä ehditty varottaa etukäteen seniorivyörystä). Bussissa pitää olla WC.

No, niin.

Minun ruokailuni tänään:

viimeiset porkkanarieskat pakastimesta (sulatin ne leivänpaahtimessa) ja lämpimen rieskojen päälle juustoviipale, sekä teetä. Irtotee on loppu, kaivoin kaapista teepusseja. Ihan en muista koska on ostettu, mutta Pirkka-teetä ovat. Olisi hienoa joululahjaksi saamaani mustaa irtoteetäkin, mutta se on liian hienoa sianpierunaikaan työaamunajuotavaksi. Alle 0,50€.

Lounas oli evässämpylä ja teetä (viikonloppuna pitää leipoa sämpylöitä).Sämpylä, levitettä, keittokinkkua, pari salaatinlehteä ja kurkkuviipaleet, olisiko 0,50€?

Kotiin tultua rouskuttelin muutaman tortillasipsin... 0,10€? 

Nuoriso äänesti ruuaksi subeja, joten paistettiin coopin patonkeja. Pakastimesta kaivoin paketillisen kanasuikaleita, paistoin ne, jääkaapista loput pitsasta ylijääneet pepperonit ja tietenkin juustoa. Kasviksia. Sain vihdoin tyhjäksi ennen joulua avatun maustekurkkupurkin (itsetehtyjä). Majoneesi Prisman tarjouksesta ostettua chilimajoneesia. Juomana Tokmannilta(? muistaakseni, pitäisi tarkistaa kuiteista) ostettuja pikkupulloja kokista - 24 pullon pakkaus oli kympin, eli yksi pullo alle 0,45€. 1 patonki 0,50€, täytteet varmaan sen toisen 0,50€ ja juustosta vähän lisää?  Yksi subi-annos alle kaksi euroa.

Alle kolmen ja puolen euron päivä, aika lailla leipävoittoinen. Söisiköhän huomenna jotain muuta? Peruna-lantturieskoja pitäisi olla vielä pari aamupalaksi, mutta lounasta en vielä tiedä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
13128/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi näköjään pysyä syömään nakkeja, makkaroita ja kinkkusuikaleita, että pääsisi halvalla. Ja hernekeittoa yms. En pystyisi syömään täällä lueteltuja ruokia, onneksi en ihan näin köyhä olekaan. Kasvissosekeitot, pähkinät ja siemenet kyllä menee.

100 euroa/ kk on älyttömän vähän. Toki mulla on yksi teini vielä kotona niin joudun laittamaan nälkää pitäviä ruokia ja isoja määriä. Eihän satasen budjetilla saa edes juustoa leivän päälle tai kahvia/teetä.

Ei tarvitse. Soijarouhe, linssit, pavut ovat halpoja, hyviä ja terveellisiä. Ja niissä on paljon proteiinia, eikä kovia rasvoja. Niitten kanssa kotimaisia juureksia ja tomaattimurskaa, niin saadaan pata, joka edullinen, terveellinen, ja siitä syö monta päivää. Samoin voi tehdä esim punajuuri- soijarouhe pihvejä. Voit ostaa lisäksi pakastekalaa, se on kohtuuedullista. Satokauden hedelmät, pakas

Eli alkuperäiseen listaan voi lisätä mauttomat tomaattisoseeseen sotketut papusörsselit, mitkä ei pidä nälkää ja sisältää oikeasti surkeasti proteiinia. Ei niitä kuivien papujen arvoja kannata tuijottaa, vaan vasta sen keitetyn tavaran.

13129/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole syönyt pikaruokalassa 10 vuoteen, en osaa sanoa minkä kokoisia annoksia siellä on. Mutta toisaalta itselläni aina vesipullo mukana eli en myöskään suostuisi maksamaan mitään 2 euroa jostain vedellä jatketusta limusta. Eväsleivät ei paljoa maksa jos pitää bussissa matkustaa ja lasta kustaya päivittäin ympäri Suomea treeneihin. Mukaan voi ottaa myös kasvistikkuja ja vaikka riisipiirakoita, pähkinää, itsetehtyjä smoothieita ja hedelmiä. Ei tarvitse pysähtyä huoltoasemalla ostamassa kallista hanalimua, ranskalaisia ja hampurilaista joka kerta.

Monelle se hampurilaispaikassa syöminen voi olla ihan elämys, jos matkustelee harvoin, nämä hetket voi muistaa vielä aikuisenakin. Jos joutuu oikeasti matkustamaan pitkän päivän niin jollain leipäpalalla jaksaminen ei kyllä hyvänä pysy, vaan tarvitsee yleensä jonkun runsaamman

On kyllä ollut raskas lapsuus ja nuoruus, jos muistaa sen hampurilaisaterian vielä aikuisenakin ja pitää sitä elämyksenä:D Hampurilainen maksaa kaupastakin ostettuna alle euron. En ota kantaa muuhun :D

Kyllä minä muistan ensimmäisen Carroll'sin hampurilaisateriani, Lahden Carroll'sissa, siinä torin laidalla! Kyllä se oli elämys  🤩  maalaiselle (hampurilainen, ranskalaiset perunat ja cola). Tottakai piti Seppälässä aina käydä samalla. 80-luvun alussa maailma oli paljon pienempi.

13130/19166 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Juomana Tokmannilta(? muistaakseni, pitäisi tarkistaa kuiteista) ostettuja pikkupulloja kokista - 24 pullon pakkaus oli kympin, eli yksi pullo alle 0,45€.

Jos teillä nuoriso tykkää kokiksesta, nyt olisi vielä edullisempaa kokista tarjouksessa Lidlissä. Kuusi 1,5 litran pulloa 9,99. Pantit 0,40 per pullo kun vähentää, hinta 9 litralle on 7,59 eli 0,84 euroa litra. 0,33 litran, eli pullokokoisen limun hinnaksi jää 0,28 euroa.

Mun ei kannata itselleni ostaa kun 1,5 litran pullo mun kulutuksella vain väljähtyisi. Mut nuorisolle varmaan uppoaisi tuon verran kerralla.

Kampin Pimu

13131/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Juomana Tokmannilta(? muistaakseni, pitäisi tarkistaa kuiteista) ostettuja pikkupulloja kokista - 24 pullon pakkaus oli kympin, eli yksi pullo alle 0,45€.

Jos teillä nuoriso tykkää kokiksesta, nyt olisi vielä edullisempaa kokista tarjouksessa Lidlissä. Kuusi 1,5 litran pulloa 9,99. Pantit 0,40 per pullo kun vähentää, hinta 9 litralle on 7,59 eli 0,84 euroa litra. 0,33 litran, eli pullokokoisen limun hinnaksi jää 0,28 euroa.

Mun ei kannata itselleni ostaa kun 1,5 litran pullo mun kulutuksella vain väljähtyisi. Mut nuorisolle varmaan uppoaisi tuon verran kerralla.

Kiitos vinkistä! Käynkin kotimatkalla sitten Lidlin kautta katsomassa, onko noita vielä jäljellä.

Vierailija
13132/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Kyllä minä muistan ensimmäisen Carroll'sin hampurilaisateriani, Lahden Carroll'sissa, siinä torin laidalla! Kyllä se oli elämys  🤩  maalaiselle (hampurilainen, ranskalaiset perunat ja cola). Tottakai piti Seppälässä aina käydä samalla. 80-luvun alussa maailma oli paljon pienempi.'

Kyllä maailma tosiaan on pieni. Samassa minäkin ensimmäisen hampurilaisateriani söin. Suosikkisettini oli kalahampurilainen, ranskikset ja vielä se omenapiiras.  Ja jos oli saanut rahaa säästetyksi niin sitten siinä myös se MIc Mac. T. alehamsteri

Vierailija
13133/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Mä ostan Prismasta alle 1€ maksavan X-tran sokerittoman coca colan. Riittää koko viikoksi ja saa vielä pantin 0,40€ takaisin. Eli hinta paljon alle 0,60€/1,5l cokispullo.

Vierailija
13134/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kaunis ja mukava niin varmasti voisin käydä iltaisin treffeillä kivoissa ravintoloissa tapaamassa mielenkiintoisia ihmisiä ja ottamassa vastaan ilmaiset sapuskat ja juomat. Otan nykyisinkin vastaan synttäri ja joululahjoja ja kaikkea mitä kukakin haluaa antaa. En vain ole niin kaunista ja sosiaalista seuraa, että kukaan kehtaisi julkisella paikalla kiikkua kanssani saatika haluaisi mitään tarjota. Itse olen aina se, joka on tarjoamassa muille. Eipä mene elämässä nallekarkit tasan. Eli siis joudun jatkossakin varmaan ostamaan kaikki herkkuni itse.

Vierailija
13135/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelimatkoille ei tarvitse köyhien lasten osallistua. Vanhemmat maksavat lähes aina 100% lapsensa kulut matkalla, ja vanhemmat vuorottelevat myös kyyditsemisissä eli oma auto on välttämätön. Jos lapsesi tosin on erityisen taitava niin kannattaa hakea sponsoria. Muussa tapauksessa vanhemmat sponsoroi ja kasvattaa lapsensa ihan itse. Ei mikään joukkuevalmentaja. Erilaisista avustusryhmistä ja Kelalta voi toki pyytää rahallista apua, mutta niistä en tiedä sen tarkemmin.

Vierailija
13136/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tarjoaa lapsilleen jotain halvimmasta vehnäpatongista tehtyjä mukamas Subeja illalliseksi? Se on eväsruokaa esimerkiksi automatkalle tai junaan. Kotonaan syödään pastaa, perunaa, jauhelihakastiketta, salaattia, kasviksia ja kanaa ja muuta lämmintä, monipuolista ja terveellistä. Meillä lapset olisi ainakin ihan ihmeissään, jos istuuduttais päivällispöytåän tuttuun tapaan yhdessä ja kaikilla olisi kädessä jotkut vehnäpatongit. Se juusto ja majoneesi ei varsinaisesti tee siitä yhtään sen parempaa.

Vierailija
13137/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mieheni tapasin Tinder-treffeillä ravintolassa ja nykyään ollaan oltu yhdessä 3 vuotta. Mieheni on erittäin varakas ja kertoikin, ettei häntä haitannut ollenkaan käydä monenkymmenen muun naisen kanssa treffeillä ennen kuin löysi minut. Ja aivan varmasti tarjosi kaikille ruoat ja juomat, niin kuin aina minullekin. Että suosittelen käymään vaan rohkeasti treffeillä! Ei ne potentiaaliset puolisot kotiisikaan tule, jos syöt aina vain halpis makaronia kotona. Treffeillä on sitä paitsi aina kivaa, ja jos ei kolahda niin ei tarvitse nähdä toista kertaa. Tämä vinkki oli siis vain sinkuille.

13138/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Mä ostan Prismasta alle 1€ maksavan X-tran sokerittoman coca colan. Riittää koko viikoksi ja saa vielä pantin 0,40€ takaisin. Eli hinta paljon alle 0,60€/1,5l cokispullo.

Tämähän on hyvä hintatieto niille jotka limusta pitävät!

Mutta eikö tuo viikossa väljähdy hiilihapottomaksi litkuksi?

Mä tykkään kesähelteillä juoda hiilihapollista kivennäisvettä mutta mun mielestäni näissä kuplajuomissa on se huono puoli, että ne tosiaan menettävät raikkautensa. Sen takia jos ostan, ostan pienempiä tölkkejä. Ne vaan tuppaavat olemaan hieman hinnakkaampia.

Viime kesänä kokeilin melko tyydyttävää ratkaisua: pieneen kolmen desin termariin kylmää vettä, jäitä ja Samarin-pussukallinen. Ei siinä kivennäisiä ole mutta suolotkin auttavat. Ihan kiva hellejuoma.

Kampin Pimu

Vierailija
13139/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla viikon avattuna ollut kokis laimeaa ja mitä lie bakteerikasvustoja jo siellä ja muovia liuenneena. Yleensä huomaa jo seuraavana päivänä että happoja ei ole. Pitääkö näitä tarinoita aina liioitella, päivässä juotaisiin huikeat 2 dl kokista. Mutta kai siitä tulee taas niin ähky, ettei enempää jaksa.

Vierailija
13140/19166 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan noin 200-300€/kk menee ihmisillä ruokaan ja siihen laskettu herkut ja kalat ja muut. Tarjouksia katsomalla tai halvimpia tuotteita ostamalla tai dieetillä niin luonnollisesti saa halvemmallakin ja sitten taas jos syö enemmän tai kalliimpaa niin menee enemmän rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi