Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19166)
Jos joku pelkää limujen hiilidioksidien vähentymistä ja bakteerikantaa jos limupullo avattu. Niin kannattaa juoda se sitten pe-su:n välisenä aikana yhdessä vaikka kumppanin kanssa.
Tuo Xtran 1,5l sokeriton Cola on oikeasti hyvää. Ja tosiaan pantin 0,40 saa takaisin. Alle egen siis maksaa. Juon tuon helpostikin viikonlopun aikana yksinkin herkuttelujuomana ja hyvältä on avattunakin maistunut. Jopa vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla viikon avattuna ollut kokis laimeaa ja mitä lie bakteerikasvustoja jo siellä ja muovia liuenneena. Yleensä huomaa jo seuraavana päivänä että happoja ei ole. Pitääkö näitä tarinoita aina liioitella, päivässä juotaisiin huikeat 2 dl kokista. Mutta kai siitä tulee taas niin ähky, ettei enempää jaksa.
Itse olet viestin alussa kovinkin huolestunut terveysvaikutteista, mutta samaan syssyyn ilmoitat, että Cokista pitää juoda paljon kerralla eli kumoat terveyspuheesi. Hohhoijaa. Cokista ei tarvitse juoda ollenkaan, vaikka kuinka halvalla saisi. Maksat sitten hammaslääkärissä senkin edestä tai jos saat diabeteksen tai lisäaineista vatsa menee sekaisin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla viikon avattuna ollut kokis laimeaa ja mitä lie bakteerikasvustoja jo siellä ja muovia liuenneena. Yleensä huomaa jo seuraavana päivänä että happoja ei ole. Pitääkö näitä tarinoita aina liioitella, päivässä juotaisiin huikeat 2 dl kokista. Mutta kai siitä tulee taas niin ähky, ettei enempää jaksa.
Itse olet viestin alussa kovinkin huolestunut terveysvaikutteista, mutta samaan syssyyn ilmoitat, että Cokista pitää juoda paljon kerralla eli kumoat terveyspuheesi. Hohhoijaa. Cokista ei tarvitse juoda ollenkaan, vaikka kuinka halvalla saisi. Maksat sitten hammaslääkärissä senkin edestä tai jos saat diabeteksen tai lisäaineista vatsa menee sekaisin jne.
Eihän tuossa puhuttu terveysvaikutuksista mitään, mutta kyllä elintarvikkeille on olemassa ihan suositellut käyttöajat, varsinkin kun tuote on avattu. Juomilla tämä on hyvin usein 2-4 päivää. Viikon jälkeen tuotteen hygieeninen laatu on kyllä selvästi laskenut, mutta jokainen arvioi omalla kohdallaan sen riskin haluaako väljähtyneestä limusta ottaa ruokamyrkytyksen tai vatsataudin. Huonompi se hampaille on hörppiä kokista joka päivä kuin yhtenä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käydään kaupassa tiistaina ja perjantaina, ja perjantaisin ostetaan tuollainen 1,5l limupullo jaettavaksi 4 hengen kesken. Eli tollanen 0,37dl tulee kaikille. Juu ei, ei osteta kaikille omia 1,5 litran limupulloja :D
Tänään keitin perunoita kuorineen, tein nakkikastiketta halpisnakeista, raastoin porkkanaa ja sipulsin mukaan yhden veriappelsiinin, vispasin myös puolukka- vispipuuron jälkiruuaksi. Huomenna syön lounaaksi saman yhdistelmän, ehkä ylihuomennakin. Ei maksa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tänään keitin perunoita kuorineen, tein nakkikastiketta halpisnakeista, raastoin porkkanaa ja sipulsin mukaan yhden veriappelsiinin, vispasin myös puolukka- vispipuuron jälkiruuaksi. Huomenna syön lounaaksi saman yhdistelmän, ehkä ylihuomennakin. Ei maksa paljon.
Itsekin keitän aina perunat kuorineen. Saa enemmän vitamiineja, maistuu paremmalta eikä tarvitse viedä biojätteitä. Niin eikä mene aikaa kuorimiseen. K-menun 0,90€ nakit myös omia suosikkeja ja porkkana tietysti. Hyvää ja halpaa. Tänään tosin keiton K-Menu spaghettia ja K-Menun jauhelihasta, sipulista ja soijarouheesta ja tomaattimurskasta tein kastikkeen. Alle 3€ helahoito ja näistä syön huomennakin ja menee 2 annosta myös pakkaseen.
Ostin juuri 18 euron kotzonen ja 6 euron pullon Pepsiä :)
1200/kk pariskunta. Plus ravintolat. Eli 1500.
Satanen on aika ruhtinaallinen kuukaudessa ruokaan jos omistaa pakastimen...voi tehdä kerralla ison määrän jotain pakastaa sopiviin annoksiin ja vaihdella sitten annoksia ja tehdä välillä jotain tyyriimpääkin ilman pakastusta esim.
Hernekeitto iso kattilallinen 5.17€ (kuivatut herneet+sian uunikylki
Iso vuoka makaronilaatikkoa n.6€
Iso vuoka jauhelihaperunasose laatikkoa n.6€
Iso kattilallinen borssi keittoa n.6e
4-6 henkilön annos kurpitsarisottoa n.13€
Kattilallinen thai tyylistä kanakeittoa n.10€
Jne...
Tarkastin että Lidliin on mennyt tässä kuussa19€ ja Prismaan peräti vajaa 120€. Prismaostoksissa on mukana 50€ lahjakortti, joten ei varsinaisesti omaa kulutusta vaan annoin lahjakortin nuorelle että saa ostaa ruokaa tai jotain muuta.
Mutta yhteensä olen törsännyt siis jopa139€ tammikuussa. Kissanhiekka ja ruoka sisältyy ostoksiin.
Tänään olen syönyt aamulla ruisleipää, tomaattia, kahvia, ruispuuroa,
päivällä kasvismakaronilaatikkoa ja salaattia, piimää.
välipalalla vispipuuroa maidolla ja näkkäriä levitteellä
päivälliseksi söin juuri kanapastaa ja perjantain kunniaksi irtokarkkia hiukan.
meinasn syödä tänään vielä proteiinirahkan ja juon sodastreamilla tehtyäkuplsvettä sitruunatwistillä.
Olen ollut aktiivinen tänään joten olen syönyt aika paljon. Annoskokoni on normaalisti aika pieni.
Meillä ei juurikaan juoda noita keinomakeutettuja limuja, jos kerta aikoo hampaansa tuhota, niin tehdään se sitten aidolla asialla! Hiilihappo nimittäin syövyttää hampaita myös, sokeri vaan tarjoaa paremmat olosuhteet suun bakteeristolle. Tai paremmat ja paremmat. Mutta pepsistä tulee maha kipeäksi (siinähän on peruspepsissäkin keinomakeutusaineita E950 ja E955) useammalle perheenjäsenelle, joten sitä ei meillä osteta ollenkaan. Noita kaupan halposcolajuomia on testattu, mutta niissä on kaikissa noita keinomakeutusaineita. Eli vaan peruskokista.
Jota ihan oikeasti löytyi Lidlistä kuuden pullon paketti vajaalla kympillä! ostin sitten myös alelaputetun ruispalapaketin - onko niin, että lidlissä ale% on vain 20? Prismassa leivissä on -50%. No, ostin tuon, koska ruisleipä on taas loppu enkä halunnut lähteä enää mihinkään muuhun kauppaan. Huomasin muuten laskiessani noita viime vuoden ostoksia, että olin ostanut purkin paprikajauhetta helmikuun alussa (2024 siis). Ja nyt se purkki on melkein tyhjä. Eli noin vuoden on kestänyt.
Sille subikauhistelijalle tiedoksi, että meillä syötiin myös PITSAA tällä viikolla!!!! Ihan todella kauheaa ja kamalaa!!! Ja senkin kanssa oli - aivan hirveetä - KOKISTA!!!!!Nyt on mun nuorison terveys tärvelty loppuiäksi.
Tänään muuten yksi nuorista kävi kavereiden kanssa Raxissa, ja ihan taatusti siellä joi limua ja söi vieläpä jäätelöä jälkiruuaksi (laittoi mulle kuvan! kun joku jossain vaiheessa ylimielisenä kuuluttu, että ei taatusti heidän lapsensa raportoi, mitä ostavat ja syövät omilla rahoillaan; no, meidän lapset nyt tekevät niin, ihan pyytämättä, oma-aloitteisesti).
Huomenna syödään ilmeisesti makaronilaatikkoa, mun tekisi mieli espanjalaista munakasta, mutta sen voi tehdä sit sunnuntaina. 0,49€ makaronia 1,5 pussillista, punalaputettua jauhelihaa, kaupan halvimpia kananmunia ja punalaputettua maitoa, mausteita. Pakasteparsakaalia ja pakastemaissia kasvislisäkkeenä. Tylsää ja turvallista.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Tarkastin että Lidliin on mennyt tässä kuussa19€ ja Prismaan peräti vajaa 120€. Prismaostoksissa on mukana 50€ lahjakortti, joten ei varsinaisesti omaa kulutusta vaan annoin lahjakortin nuorelle että saa ostaa ruokaa tai jotain muuta.
Mutta yhteensä olen törsännyt siis jopa139€ tammikuussa. Kissanhiekka ja ruoka sisältyy ostoksiin.Tänään olen syönyt aamulla ruisleipää, tomaattia, kahvia, ruispuuroa,
meinasn syödä tänään vielä proteiinirahkan ja juon sodastreamilla tehtyäkuplsvettä sitruunatwistillä.
Olen ollut aktiivinen tänään joten olen syönyt aika paljon. Annoskokoni on normaalisti aika pieni.
Jos nämä laskelmat olisi totta, niin irtokarkkeja ei tarvitse olla iso annos, että se on vähintään euron, proteiinirahka maksaa vähintään euron, ja tuossa oli vasta pari syömistä. Oikeasti nämä kaikki saa kolmeen euroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yhteensä olen törsännyt siis jopa139€ tammikuussa. Kissanhiekka ja ruoka sisältyy ostoksiin.Tänään olen syönyt aamulla ruisleipää, tomaattia, kahvia, ruispuuroa,
Jos nämä laskelmat olisi totta, niin irtokarkkeja ei tarvitse olla iso annos, että se on vähintään euron, proteiinirahka maksaa vähintään euron, ja tuossa oli vasta pari syömistä. Oikeasti nämä kaikki saa kolmeen euroon?
ruoat ovat itse tehtyjä, ei eineksiä.
Minä söin tänään töissä (päiväkoti) aamupalan, lounaan ja välipalan. Kotona söin miehen tekemää paellaa ja lasin valkkaria.
En tiedä mitä maksoi kun mies osti paella tarvikkeet ja päiväkoti ruuat. Valkkariin meni 12€.
.
Vierailija kirjoitti:
'Kyllä minä muistan ensimmäisen Carroll'sin hampurilaisateriani, Lahden Carroll'sissa, siinä torin laidalla! Kyllä se oli elämys 🤩 maalaiselle (hampurilainen, ranskalaiset perunat ja cola). Tottakai piti Seppälässä aina käydä samalla. 80-luvun alussa maailma oli paljon pienempi.'
Kyllä maailma tosiaan on pieni. Samassa minäkin ensimmäisen hampurilaisateriani söin. Suosikkisettini oli kalahampurilainen, ranskikset ja vielä se omenapiiras. Ja jos oli saanut rahaa säästetyksi niin sitten siinä myös se MIc Mac. T. alehamsteri
Ai jaa, miten se kasarilla siellä Lahdessa oli, kun niitä ravintoloita oli vain Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveri mainitsi että tuollainen xtra kokis käy sitten väljähtäneenä vessanpytyn puhdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Kyllä minä muistan ensimmäisen Carroll'sin hampurilaisateriani, Lahden Carroll'sissa, siinä torin laidalla! Kyllä se oli elämys 🤩 maalaiselle (hampurilainen, ranskalaiset perunat ja cola). Tottakai piti Seppälässä aina käydä samalla. 80-luvun alussa maailma oli paljon pienempi.'
Kyllä maailma tosiaan on pieni. Samassa minäkin ensimmäisen hampurilaisateriani söin. Suosikkisettini oli kalahampurilainen, ranskikset ja vielä se omenapiiras. Ja jos oli saanut rahaa säästetyksi niin sitten siinä myös se MIc Mac. T. alehamsteri
Ai jaa, miten se kasarilla siellä Lahdessa oli, kun niitä ravintoloita oli vain Helsingissä.
Carrols avattiin kyllä Lahteen. Katso Wikipedia.
Carrols toimi 80-luvulla vain Helsingissä. Ja samoin Micmac oli helsinkiläinen liike ei ketjuliike.
Carrollseja oli ympäri Suomea. Tuossa vauva-palstan muistoja : https://www.vauva.fi/keskustelu/4482006/muistellaan-carrolseja-oma-lemp…
Miksi kukaan joisi joka aterialla Cokista? Itse juon saunan jälkeen tai joskus leffan kanssa ja ihan hyvin menee vaikka hiilihappoja olisi joku jo haihtunut. Jäitä voi lisätä lasiin. Vai juoko joku Cokista oikeasti aamupalalla, lounaalla, päivällisellä ja illallisella aina lasillisen? Mahtaa olla hyvät hampaat. Nautintoaineita ei ole tarkoitettu käytettäväksi niin, että joka päivä juotaisiin pullollinen tai enemmän kuin lasillinen.