Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19169)

Vierailija
10201/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syö ilman tyylii 1000€ kuussa.

Vierailija
10202/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hummeri maksaisi 5€/kg niin ehkä sitä ostaisin useammin, mutta eipä se miltään maistu jos ei sitä mausta. Eli kaiken a ja o on maustaminen. Kaalista ja perunastakin saa uskomattoman hyvää, kun tajuaa vähän kikkailla eikö tyyliin tarjoa vaan keitettyjä perunoita. Se on pahaa. Itse myös vieraksun, että itsetehdyt ranskalaiset pitäisi aina maustaa vain jollain suolalla, öljyllä ja grillimausteella. Jep jep.

Mitä nämä kikkailut sitten on, joilla saa kaalista ja perunasta uskomattoman hyvää? Kyllä suurimmalle osalle varsinkin monet perunaruuat on tuttuja, keitot, laatikot, muusit, uuniperunat jne. Kaali taas jakaa paljon mielipiteitä ja osa ei voi sietääkään sitä missään muodossa tai vatsa ei kestä eikä siitä silloin saa hyvää millään konstilla.

Rösti porkkana-kaali-perunapihvit on meidän lapsen suosikkeja. Toisaalta rakastaa kans paahdettuja juurestikkuja, menee täysin ranskalaisista. Porkkanasämpylät myös kaikkien suosikkeja. Ja raastelisukleet. Punajuuri borssikeitto kans ihanaa jopa ilman smetanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10203/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkään ruokaa laittavalle ja leipovalle ihan peruskauraa nämä porkkanasämpylät ym. Ihan tavallisia ruokia nyt listattuna, kiinnostaa kyllä mitä nämä uskomattoman hyvät kaali-ja perunaruuat oikein sitten on? Vai pidetäänkö täällä muita kirjoittajia taas vähän tyhmänä, kun kuvitellaan että muut ei osaa kuin keittää perunoita?

Vierailija
10204/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo jaksanut mennä kauppaan 2 viikkoon ja ruoat kyllä aika lopussa. Perunoita kyllä kylmävarastossa eli teen niistä peruna-purjokeiton huomenna koska jääkaapissa purjon palanen ja sipuli vielä jäljellä. Toki on kans vehnäjauhoja ja suolaa ja margariinia, niin voisin paistella lettuleipäsiä pannulla kans. Ja itse asiassa tehdä parit kaurakeksit myös. Kaurahiutaleita löytyy aina kaapista, koska rakastan puuroa. En oo tosin leipuri-ihminen. Maanantaina menen sitten kauppaan kun pääsen kaverin kyydillä eli voin ostaa kerralla taas pari kassia, jotka riittää 1-3 viikoksi. Kauppa 2km päässä enkä omista autoa tai pyörää. Sienestäminen on kivaa ja sienet hyviä eli sunnuntaina metsään.

Vierailija
10205/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkään ruokaa laittavalle ja leipovalle ihan peruskauraa nämä porkkanasämpylät ym. Ihan tavallisia ruokia nyt listattuna, kiinnostaa kyllä mitä nämä uskomattoman hyvät kaali-ja perunaruuat oikein sitten on? Vai pidetäänkö täällä muita kirjoittajia taas vähän tyhmänä, kun kuvitellaan että muut ei osaa kuin keittää perunoita?

Meidän hitti juhlapöydässä on jo 10 vuotta ollut tulinen porkkala eli ns. Porkkanalohi mutta Aasia-twistillä. Mies rakastaa friteerattua lanttua sinapilla. Oma lemppari on kaalisipsien ja kaalipiirakan lisäksi myös kaalipihvit. Grillattiin kaalia ja porkkanaa kesäisin grillissä hunajan kanssa jo ennen kuin siitä tuli trendiruoka jokunen vuos sitten. Leivän päällä käytetään myös itsetehtyä porkkanarahaa, on kivan makeaa ilman lisättyä sokeria tai lisäaineita.

Vierailija
10206/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syö ilman tyylii 1000€ kuussa.

Mitäs syöt? Mä juon joka päivä viiniä ja mulla menee kans 700€ viiniin ja ruokaan. Juustoja menee kans joka päivä ja katkarapuja jossain muodossa.

Vierailija
10207/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt yhden sämpylänpuolikkaan ja magariinia päällä. En taida syödä muuta. Ei ole nälkä.

Itse en ole vielä syönyt mitään ja kello jo 18.40. Kannattaa nukkua ja makoilla sängyssä mahdollisimman pitkään niin nälkä menee ohi ja lompakko ja vartalo kiittää. Näkkileipää 3kpl margariinilla ja ohuilla kurkkuviipaleilla ajattelin tehdä iltaleffan kanssa ja se nyt on mun tän päivän ruoka.

Vartalo harvemmin kiittää aliravitsemuksesta, kehon lihasmassakin hupenee jos vain makoilee paikoillaan ja syö surkeasti. En osaa nähdä tässä kyllä mitään kannattavaa terveyden kannalta.

Noo, mieluummin hoikka kuin keskivartalopullukka. Pysyy terveempänä ja elää pidempää.

Jos pullukka jaksaa koko ajan touhuta ja liikkua niin miksi ei laihdu?

Vierailija
10208/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä 4,6 miljardia aasialaista säästyy arseenimyrkytykseltä?

Aasialaiset eivät ole mikään esimerkki terveellisestä syömisestä. Kyllähän siellä paikallinen väestö kärsii ties mistä puutoksista ja myrkytyksistä. Pelkkä juomavesikin saattaa olla saastunutta.

Niin ne japanilaisetkin kupsahtaa ennen aikojaan, ei-ku...

Ravinnon niukkuus on pitänyt vanhat japanilaiset pitkään elävien kirjoissa. Uudella sukupolvella on sielläkin 2 tyypin diabetes jne. elintasosairaudet nousussa kuten muuallakin Aasiassa. Riisin puputtaminen ei ole terveellistä edes aasialaisille.

Vierailija
10209/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

"No itse teen kaalista tai perunasta tai punajuuresta tai lantusta ihan pitsapohjatkin."

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tykkään kaalista, lantusta ja perunasta mutta miten niistä saa pitsapohjan?

Itse siis vaan laitan tehosekoittimeen veden kanssa. Ripaus suolaa.

Vierailija
10210/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä ihannoi keskivartalopullukoita ja halveksuu laihoja, koska hyvinsyövällä pullukalla on kuulemma energiaa touhuta koko ajan laihaa enemmän. Mulla on erilaisia kokemuksia. Tai siis miksi pullukka olisi enää pullukka jos touhuisi koko ajan ja polttaisi kalorinsa? Ei jotenkin mene matikka yhteen. Kyllä ne hoikat taitaa valita yleensä portaat hissin sijasta ja jättää autonsa kauimmaisiin parkkiruutuihin kauppareissuilla. Pullukat vaan ovat heti ylpeinä informoimassa, jos kävivät edes koiraa ulkoiluttamassa. Hoikka ei jaksa raportoida tollasesta, koska se on arkipäivää.

Vierailija
10211/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakkaat o. Käteviä! Sinne saa nakattia edulliset kaali, porkkanat ja perunat helposti joukkoon ja on halpaa ja hyvää! Mausteita kehiin vaan.

Toinen suosikki on kasvissosekeitot ja kasvispihvit.

Kolmas on sipsit ja ranet juureksista.

Oma suosikki kuitenkin kaalista/porkkanasta/kesäkurpitsasta/kurpitsasta tms. Tehty pasta. Sopii aina kaikille koska ei sisällä gluteiinia ja on vähäkalorinen.

10212/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

"No itse teen kaalista tai perunasta tai punajuuresta tai lantusta ihan pitsapohjatkin."

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tykkään kaalista, lantusta ja perunasta mutta miten niistä saa pitsapohjan?

Vähän yksityiskohtaisempi resepti olisi tarpeen. Ei taida ihan tuolla konstilla pysyä pitsapohja kasassa.

Kampin Pimu

Vierailija
10213/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai korvaat mistä vaan reseptistä minkä vaan kasviksen vaikka porkkanalla tai kaalilla? Tai pastan/riisin sijalle aina perunaa? Voi käyttää aivoja myös itse. Jos tykkäät chilistä niin lisää chiliä. Miksi pitäisi orjallisesti noudattaa yhtäkään reseptiä kun voi keksiä omat?

Vierailija
10214/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vähän yksityiskohtaisempi resepti olisi tarpeen. Ei taida ihan tuolla konstilla pysyä pitsapohja kasassa.

Ei ole yksityiskohtaista reseptiä. Heitän kaalia ja vettä tehosekoittimeen ja lisään jompaa kumpaa jos koostumus ei ole tarpeeksi hyvä. Toki voi heittää myös kananmunan joukkoon. Halutessaan loraus öljyä. Sit vaan täytteet päälle ja uuniin. Halutessaan vaikka esipaista pohjaa jos haluaa siitä rapean. Eikö täällä jengi oikeasti osaa mitään keittiössä? No ilmankos sit palaa rahaa huhhuh

10215/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Ei ole yksityiskohtaista reseptiä. Heitän kaalia ja vettä tehosekoittimeen ja lisään jompaa kumpaa jos koostumus ei ole tarpeeksi hyvä. Toki voi heittää myös kananmunan joukkoon. Halutessaan loraus öljyä. Sit vaan täytteet päälle ja uuniin. Halutessaan vaikka esipaista pohjaa jos haluaa siitä rapean. Eikö täällä jengi oikeasti osaa mitään keittiössä? No ilmankos sit palaa rahaa huhhuh

😂 pic or it didn't happen!

Joo ei, ei synny pitsapohjaa eikä pizzaa tällä reseptillä. Veden kanssa mörssätty kaali pohjana... kanamuna hyydyttää hieman mutta joo... Tätä et ole oikeasti ikinä tehnyt. Tai ei siitä ainakaan edes pitsan tapaista tule.

Kampin Pimu

Vierailija
10216/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaalista tehty pitsapohja oli joo monta vuotta sitten keto-trendi mutta ite tehnyt kesäkurpitsaviipaleista (pitkittäin) kans pitsaa ja hyvää ja kevyttä on. Voihan sen tehä pelkistä kananmunista jos hiilarit jotenkin huono. Tai perunoista. Eikö ihmisillä oikeesti ole luovuutta keittiössä ja siksi itkee että menee yli 100€ rahaa ruokaan? Oon todella yllättynyt mitä erehdyin tätä keskustelua lukemaan

Vierailija
10217/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu kaurapuuro margariinilla 0,10€. Kahvit maidolla 0,10€. 

Lounas ruisleivät ja keitetty kananmuna ja pähkinät 0,40€.

Päivällinen pastaa tai perunaa tai riisiä ja joku kastike 0,50€.

Iltapala omena ja näkkäri 0,15€.

Aikalailla noin. Joskus krapulapäiviin niin olen ostanut Xtran sokeritonta colaa 0,95€ (josta pantti 0,40€) ja silloin skippaan aamupalan kokonaan ja kahvin. Muuten arkena vettä. Fun light tiivistepullo on kestänyt melkein vuoden.

Vierailija
10218/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe pitää pystyssä eläinhoitolapaikkaa ja siksi ei haluta syödä lihaa kotona, koska aiheuttaa myös levottomuutta silloin eläinten joukossa. Kouluissa ja juhlissa voi sitten ihmiset syödä mitä haluaa. 

Itselläni menee 30€/kk kauppaan (perheessä minä, mies ja 2 lasta) mutta mies käy myös kaupassa niin vaikea sanoa kokonaissummaa. Kananmunaa ja maitoa käytetään kyllä leivonnaisissa eli ei siis olla vegaaneja. 

Vierailija
10219/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläköhän ilveellä kaalismoothiesta syntyy pitsapohja? Näistä viesteistä kyllä näkee, ettei tänne osa kirjoita tosissaan, vaan kirjoittaa jotain keksittyjä tarinoita. Sitten syytellään muita laiskaksi.

10220/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläköhän ilveellä kaalismoothiesta syntyy pitsapohja? Näistä viesteistä kyllä näkee, ettei tänne osa kirjoita tosissaan, vaan kirjoittaa jotain keksittyjä tarinoita. Sitten syytellään muita laiskaksi.

Mulle tulee mieleen hyvin nuori henkilö jolla ei ole lainkaan kokemusta ruoanlaitosta.

Kampin Pimu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi