Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19169)

Vierailija
10221/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläköhän ilveellä kaalismoothiesta syntyy pitsapohja? Näistä viesteistä kyllä näkee, ettei tänne osa kirjoita tosissaan, vaan kirjoittaa jotain keksittyjä tarinoita. Sitten syytellään muita laiskaksi.

Mulle tulee mieleen hyvin nuori henkilö jolla ei ole lainkaan kokemusta ruoanlaitosta.

Mun korvaan kuulostaa taas nimenomaan lahjakkaalta kokilta

Vierailija
10222/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu kaurapuuro margariinilla 0,10€. Kahvit maidolla 0,10€. 

Lounas ruisleivät ja keitetty kananmuna ja pähkinät 0,40€.

Päivällinen pastaa tai perunaa tai riisiä ja joku kastike 0,50€.

Iltapala omena ja näkkäri 0,15€.

Aikalailla noin. Joskus krapulapäiviin niin olen ostanut Xtran sokeritonta colaa 0,95€ (josta pantti 0,40€) ja silloin skippaan aamupalan kokonaan ja kahvin. Muuten arkena vettä. Fun light tiivistepullo on kestänyt melkein vuoden.

Kiva jos päivässä menee 1,25€. Se on kuukaudessa 37,50€. Et ainakaan ole mikään bodari jos noin vähällä ruoalla pärjäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10223/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläköhän ilveellä kaalismoothiesta syntyy pitsapohja? Näistä viesteistä kyllä näkee, ettei tänne osa kirjoita tosissaan, vaan kirjoittaa jotain keksittyjä tarinoita. Sitten syytellään muita laiskaksi.

Mulle tulee mieleen hyvin nuori henkilö jolla ei ole lainkaan kokemusta ruoanlaitosta.

Mun korvaan kuulostaa taas nimenomaan lahjakkaalta kokilta

Saa tosiaan olla aika taikurimainen kokki, että noista aineksista syntyy mikään kasassa pysyvä, pitsapohja eikä vetinen mössö. Reseptiä ei tietenkään viitsitä antaa, googlettakoot laiskat itse reseptinsä.

10224/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin taata, että en tule tekemään kohtalaisen kaukaisessakaan tulevaisuudessa lanttu/kaali-pitsapohjaa. Nope. No en koskaan testannut kukkakaalipohjaakaan, ei sen puoleen. Jotain rajaa mun hulluudessakin. Ja ollaan nyt rehelllisiä: vehnäjauhojen kilohinta on noin puolet kaalin ja lantun kilohinnasta, että ei ainakaan hinnan takia kannata.

Sen sijaan tänään tein kyllä kaalisalaattia (löysin kuin löysinkin punakaalia tarjouksesta). Kaalia ohuina suikaleina, porkkanaa raasteena, öljyä, sitruunamehua, ripaus pippuria, suolaa ja vähän sokeriakin. Perus. 

Aamupala sämpylä+teetä. Lounas dahl+riisi. Välipalana banaani ja iso lettu. Banaani maksoi vain 15 senttiä, joten näistä kallein annos oli varmaan aamupala? 0,50€+ 040€+ 0,30€.

Kotona lounasaikaan olleet söivät nuudelisoppaa. Tai mössöä, Tai jotain. Pussinuudeli mausteineen ja paistinpannulla paistettuja pakastevihanneksia, ja munakas siihen päälle viipaloituna. Meillä pitäisi kuulemma olla sellainen kulmikas japanilainen munakaspannu, että saisi tehtyä oikeaoppisen munakkaan.

Saunan jälkeen Suomen yleisintä vihannesta*, eli uunimakkaraa ja paistettuja juureksia, kaalisalaattia, kurkkusalaattia jne - ei kylläkään lanttua tällä kertaa. Nuorille oli nuudeleitakin, taas. Olisko keskiarvo jotain 1,50€ per nuppi? Pistinpä sitten elämän risaiseksi ja hörppäsin pikkupullon kokista! Cittarissa oli tarjous 9,99€/24 pulloa eli jotain 42 senttiä/pullo (sis. pantti). Jäin miettimään, että onko nuo pantit mukana kauppalaskuissa vai ei. Tarkistin bonuslaskelmasta, joo, on ne siinä mukana, juomien alla omana sektorinaan. Oli peräti yksi mansikkalimonadi ostettu Prismasta syyskuussa.

Kokiksen kanssa päivän syömiseni maksoi noin 3€.

Katsoin sitten muutenkin noita ostoksia, nykyäänhän noissa sovelluksissa on vaikka mitä tietoja. Oi voi sentään, suolaa oli ostoksissani moninkertaisesti suosituksiin verrattuna. Jaa'a, mistähän se johtuisi, ei varmaan siitä parista kilosta merisuolaa ja yhdestä kilosta tavallista suolaa?

*Vastoin yleistä uskomusta tavallisimmissa lenkkimakkaroissa EI ole jauhoja, joskus niissä on perunatärkkelystä eli perunajauhoja.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
10225/19169 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu kaurapuuro margariinilla 0,10€. Kahvit maidolla 0,10€. 

Lounas ruisleivät ja keitetty kananmuna ja pähkinät 0,40€.

Päivällinen pastaa tai perunaa tai riisiä ja joku kastike 0,50€.

Iltapala omena ja näkkäri 0,15€.

Aikalailla noin. Joskus krapulapäiviin niin olen ostanut Xtran sokeritonta colaa 0,95€ (josta pantti 0,40€) ja silloin skippaan aamupalan kokonaan ja kahvin. Muuten arkena vettä. Fun light tiivistepullo on kestänyt melkein vuoden.

Kiva jos päivässä menee 1,25€. Se on kuukaudessa 37,50€. Et ainakaan ole mikään bodari jos noin vähällä ruoalla pärjäät.

Aika harva ihminen on oikea bodari, vaikka kuvittelis että on tosimies ja tarttee sikana ruokaa kun peilistä katsoo komea iso mies. Todellisuus voi olla ihan toinen.

Vierailija
10226/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä 4,6 miljardia aasialaista säästyy arseenimyrkytykseltä?

Aasialaiset eivät ole mikään esimerkki terveellisestä syömisestä. Kyllähän siellä paikallinen väestö kärsii ties mistä puutoksista ja myrkytyksistä. Pelkkä juomavesikin saattaa olla saastunutta.

Niin ne japanilaisetkin kupsahtaa ennen aikojaan, ei-ku...

Ravinnon niukkuus on pitänyt vanhat japanilaiset pitkään elävien kirjoissa. Uudella sukupolvella on sielläkin 2 tyypin diabetes jne. elintasosairaudet nousussa kuten muuallakin Aasiassa. Riisin puputtaminen ei ole terveellistä edes aasialaisille.

Se on jännä miten näitä esimerkkejä poimitaan Japanista. Koita nyt ymmärtää, että Suomessa ravinnon niukkuudesta on kyllä kärsitty monellakin vuosisadalla ja jopa mummosi jos on sota-ajan lapsi.

Vierailija
10227/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe pitää pystyssä eläinhoitolapaikkaa ja siksi ei haluta syödä lihaa kotona, koska aiheuttaa myös levottomuutta silloin eläinten joukossa. Kouluissa ja juhlissa voi sitten ihmiset syödä mitä haluaa. 

Itselläni menee 30€/kk kauppaan (perheessä minä, mies ja 2 lasta) mutta mies käy myös kaupassa niin vaikea sanoa kokonaissummaa. Kananmunaa ja maitoa käytetään kyllä leivonnaisissa eli ei siis olla vegaaneja. 

Eikös laki kiellä tuollaisen eläinhoitopaikan.Ei ruokaa ihmisille voi laittaa samassa tilassa kuin hoitola on.

Vierailija
10228/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikonlopuks kolmasosa ruisleivästä, juuston kanta, puolikas kaali ja puolukoita. Vinkkejä?

Vierailija
10229/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla viikonlopuks kolmasosa ruisleivästä, juuston kanta, puolikas kaali ja puolukoita. Vinkkejä?

Helposti pärjää ketjun vinkeillä, noistahan syö ainakin viikon. Sunnuntain voi vain pötköttää ja nukkua sängyssä, niin energiaa ei juurikaan kulu.

Vierailija
10230/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävisin ostamassa Citymarketista K-Menun kaurahiutaleet 0,39€ eli kävisin vaikka naapureiden ovikelloa pimpottamassa ja kysymässä olisiko heillä mahdollisesti tyhjiä pantillisiin pulloja joista voisi luopua. Varmaan joltakin löytyy 1 limpparipullo 1,5l tai pari kaljatölkkiä, niin niillä saisi tuon kaurapuuron ostettua. Jos jää pullorahaa niin vaikka makaronipaketti 0.39€.

Kaurapuuron kanssa puolukkaa. Kaalia raastat makaronin joukkoon. Ruisleivästä ja juustosta teet lämpimiä voileipiä. Kaurahiutaleista ja vedestä voit tehdä kans kauralettuja pannulla. Kaali kans ihanaa wokattuna tai sellaisenaan naposteluun. Puolukasta saat hyvin vitamiinit. Kyllä noilla helposti pärjää pari päivää.

10231/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivan nyt verta nenästäni, kun vastaan mitään.

Löytyykö kotoa mitään muuta, suolaa, sokeria, ruokaöljyä, pippuria?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
10232/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe pitää pystyssä eläinhoitolapaikkaa ja siksi ei haluta syödä lihaa kotona, koska aiheuttaa myös levottomuutta silloin eläinten joukossa. Kouluissa ja juhlissa voi sitten ihmiset syödä mitä haluaa. 

Itselläni menee 30€/kk kauppaan (perheessä minä, mies ja 2 lasta) mutta mies käy myös kaupassa niin vaikea sanoa kokonaissummaa. Kananmunaa ja maitoa käytetään kyllä leivonnaisissa eli ei siis olla vegaaneja. 

Eikös laki kiellä tuollaisen eläinhoitopaikan.Ei ruokaa ihmisille voi laittaa samassa tilassa kuin hoitola on.

Ai? Oma äiti vanhainkodissa, jossa samoissa tiloissa asustelee ihan kissoja ja koiria. Ja siellä vanhainkodissa myös oma keittiö ja keittäjä, mutta tuskin niitä eläimiä keittiöön päästetään vaikka ruokailutiloissa käveleekin vapaasti.

Ehkä se lihan haju saa siellä eläinkodissa jotkut kouluttamattomat lihansyöjät sitten ulisemaan ja jätteet haisemaan. Jotkut kananluut toki vaarallisiakkn eläimille jos pääsevät jotenkin roskiksiin käsiin.

Vierailija
10233/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävisin ostamassa Citymarketista K-Menun kaurahiutaleet 0,39€ eli kävisin vaikka naapureiden ovikelloa pimpottamassa ja kysymässä olisiko heillä mahdollisesti tyhjiä pantillisiin pulloja joista voisi luopua. Varmaan joltakin löytyy 1 limpparipullo 1,5l tai pari kaljatölkkiä, niin niillä saisi tuon kaurapuuron ostettua. Jos jää pullorahaa niin vaikka makaronipaketti 0.39€.

Kaurapuuron kanssa puolukkaa. Kaalia raastat makaronin joukkoon. Ruisleivästä ja juustosta teet lämpimiä voileipiä. Kaurahiutaleista ja vedestä voit tehdä kans kauralettuja pannulla. Kaali kans ihanaa wokattuna tai sellaisenaan naposteluun. Puolukasta saat hyvin vitamiinit. Kyllä noilla helposti pärjää pari päivää.

Toimii, mutta margariinia 0,35€ olis vielä hyvä olla. Maistuu kaurapuuro paremmalta ja kauraletut pannulla ja leipä. Ja tulee ainakin kalorimäärät täytettyä. Eli sen verran vielä pullorahoja pitäis saada, ja suolaa voi pyytää pienen kupillisen myös naapurilta samalla kun kysyy paria tyhjää pulloa. Saattaa joku naapuri ihan antaa rahaakin käteen vaikka kyselisit vain pulloja ja hyppysellisen suolaa.

Vierailija
10234/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tapaus, kun parikymppisenä olin hävittänyt lompakon baariin ja olin vasta muuttanut omaan kämppään eikä kotona ollut oikeasti edes sitä suolaa. Ainoastaan patja lattialla ja repullinen vaatteita. No näpsäkkänä mimminä menin naapurin ovelle, josta olin kuullut koiran haukuntaa, että tarjoutuisin käyttämään koiran lenkillä jotain pientä ruokakorvausta vastaan, jos onnistuisi. Olin varmaan niin säälittävä, että heille se sopi ja ehdottivat vielä jos pesisin heidän masto pyöränsä :D Sain palkaksi rahaa 10€ ja pussillisen ruokaa, jossa oli kahvipaketti, teetä, pari olutta, avattu ketsuppipullo, avattu pöytäsuola, pastaa ja kaurahiutaleita, kurkku, pähkinäpussi ja mikropopcornpussi ja oliko vielä jotain muutakin. Nykyisin varmaan voisi vain laittaa oman alueen Facebook-ryhmään, että voisiko joku avustaa jollain pienellä ruoka-avulla koska hätätilanne. Varmasti ihmiset auttaisivat ja saisivat myös itselleen hyvän mielen.

Vierailija
10235/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt yhden sämpylänpuolikkaan ja magariinia päällä. En taida syödä muuta. Ei ole nälkä.

Itse en ole vielä syönyt mitään ja kello jo 18.40. Kannattaa nukkua ja makoilla sängyssä mahdollisimman pitkään niin nälkä menee ohi ja lompakko ja vartalo kiittää. Näkkileipää 3kpl margariinilla ja ohuilla kurkkuviipaleilla ajattelin tehdä iltaleffan kanssa ja se nyt on mun tän päivän ruoka.

Vartalo harvemmin kiittää aliravitsemuksesta, kehon lihasmassakin hupenee jos vain makoilee paikoillaan ja syö surkeasti. En osaa nähdä tässä kyllä mitään kannattavaa terveyden kannalta.

Noo, mieluummin hoikka kuin keskivartalopullukka. Pysyy terveempänä ja elää pidempää.

Siellä sängyn pohjallako on tosiaan tavoitteena elää pidempään? Nythän ei jaksa edes sängystä ylös nousta, niin ei tämä järin terveeltä elämältä kuulosta.

Oi teitä ;D

Sängyssä voi tehdä muutakln ja semmoisiakin juttuja, jotka polttavat kaloreita varsin tehokkaasti. Koko päivän, jos löytyy patjalta tai peiton alta oikein kivaa syötävää tai leivottavaa tai vatkattavaa, niinku sellaisii "muruja"  :DDD Ehkä isot pojat tai tytöt joskus sen teille kertovat, mistä vihjailen ;D

-winner-

Vierailija
10236/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Just nuo löytyy. Ei muuta

Vierailija
10237/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeeko jengi muuten ruoka ja juomaostoksiin pullopantir ja muovipussit? Itse siis olen tarkkoihin lukuihini merkinnyt myös pullopantit, vaikka tietenkin ne saa takaisin. Ja siis muovipussieihon minulla ei ikinä mene rahaa, on aina mukana lahjaksi saatuja kestokasseja kun kauppaan menen ja repussa aina muutenkin.

Siinä menee ketjumme parin kk budjetit vuodessa jo pelkkiin muovikasseihin, jos ostat 40-50c kassin joka kerta kun käyt kaupassa noin 365 kertaa vuodessa tai ostat harvemmin mutta tarvitset vaikka 3-4 pussia/ostoskerta tai on ihan pakko laittaa se sipsipussi muovikassiin, kun ei koskaan tiedä jos joku ketjulainen näkee että nyt syöt epäterveellistä ruokaa ;D

-winner-

Vierailija
10238/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Just nuo löytyy. Ei muuta

Teelusikallinen sokeria sekoitettuna puoleen kiloon suolaa sekoitettuna puoleen litraan ruokaöljyä ja pippurit sekaan kokonaisina. Eiköhän tuolla lähde jo näläntunne kun pari lasillista reippaasti ja irvistämättä juot ;D ja muut ruuat jäävät sitten vielä huomiseen.

Suolaa voit vähentää ainakin tuosta ohjeesta ;D

-winner-

Vierailija
10239/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tapaus, kun parikymppisenä olin hävittänyt lompakon baariin ja olin vasta muuttanut omaan kämppään eikä kotona ollut oikeasti edes sitä suolaa. Ainoastaan patja lattialla ja repullinen vaatteita. No näpsäkkänä mimminä menin naapurin ovelle, josta olin kuullut koiran haukuntaa, että tarjoutuisin käyttämään koiran lenkillä jotain pientä ruokakorvausta vastaan, jos onnistuisi. Olin varmaan niin säälittävä, että heille se sopi ja ehdottivat vielä jos pesisin heidän masto pyöränsä :D Sain palkaksi rahaa 10€ ja pussillisen ruokaa, jossa oli kahvipaketti, teetä, pari olutta, avattu ketsuppipullo, avattu pöytäsuola, pastaa ja kaurahiutaleita, kurkku, pähkinäpussi ja mikropopcornpussi ja oliko vielä jotain muutakin. Nykyisin varmaan voisi vain laittaa oman alueen Facebook-ryhmään, että voisiko joku avustaa jollain pienellä ruoka-avulla koska hätätilanne. Varmasti ihmiset auttaisivat ja saisivat myös itselleen hyvän mielen.

Parikymppisenä naisena nyt saa ihan mitä apua kehtaa pyytää jos on edes kohtalaisen näköinen. Mutta menepäs vanhempana ja hiukan eri näköisenä pyytelemään. Itse en tunne naapureita niin hyvin että muutenkaan haluaisin mennä ovikelloa pimpottamaan ja kertomaan rahavaikeuksistani. Ei olisi kiva sen jälkeen tuolla ulkona liikkua. En tykkää, että minua säälitään tai muutenkaan henkilökohtaisista asioistani tiedetään. 

Toki tervehdin naapureita ja muutaman sanan vaihdan. Mutta muuten en kaveeraa sen enempää. Muutenkaan ihmisille ei kovin paljon kannata kertoa, että on köyhä tai ei ole rahaa ruokaan. Vain luotetuile, ja sekin on tarkkaan mietittävä kannattaako sekään. 

Noista muutaman kymmenen sentin jutusta ei kannata ottaa tosissaan stressiä, jos ei itsellä onnistu. Ei se onnistu heilläkään, kunhan höpäjävät. 

Vierailija
10240/19169 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tapaus, kun parikymppisenä olin hävittänyt lompakon baariin ja olin vasta muuttanut omaan kämppään eikä kotona ollut oikeasti edes sitä suolaa. Ainoastaan patja lattialla ja repullinen vaatteita. No näpsäkkänä mimminä menin naapurin ovelle, josta olin kuullut koiran haukuntaa, että tarjoutuisin käyttämään koiran lenkillä jotain pientä ruokakorvausta vastaan, jos onnistuisi. Olin varmaan niin säälittävä, että heille se sopi ja ehdottivat vielä jos pesisin heidän masto pyöränsä :D Sain palkaksi rahaa 10€ ja pussillisen ruokaa, jossa oli kahvipaketti, teetä, pari olutta, avattu ketsuppipullo, avattu pöytäsuola, pastaa ja kaurahiutaleita, kurkku, pähkinäpussi ja mikropopcornpussi ja oliko vielä jotain muutakin. Nykyisin varmaan voisi vain laittaa oman alueen Facebook-ryhmään, että voisiko joku avustaa jollain pienellä ruoka-avulla koska hätätilanne. Varmasti ihmiset auttaisivat j

Yhyy, ei mee nallekarkit tasan jos joku on nätti parikymppinen ja joku epäsosiaalinen rumilus, joka ei kehtaa edes myöntää että on köyhä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan