Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19080)

Vierailija
9061/19080 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää, että täällä alapeukutetaan ihmisiä, jotka rohkeasti sanovat, että pyytävät mielellään rahaa ruokaan tai elämiseen. Ihan sama laittaako ne muut rahat vaikka juomaan tai tapettiin.

Vierailija
9062/19080 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Ostaisipa joku meillekin tuollaisia tuliaisia, alehamsteri!

Aika hyvät löydät olet taas tehnyt, tossahan tulee yksittäisen ostoksen keskihinnaksi 1,70€... Aika halpaa kassleria, esimerkiksi. En ole nähnyt omassa prismassa noita xtran tortillalastuja vähään aikaan, teitkö ostokset jossain S-marketissa (ei tartte sanoa edes maanosaa)?

Kaneliomenoista tulee aika vinkeä tuoksu kuivurissa ollessaan 😁  Nyt menossa toinen satsi, olen kaksi kassillista omenoita siis käynyt läpi ja huonoimmat pilkoin valikoiden kuivuriin tai pakastimeen (eli otin pois siemenkaran, huonoksi menneet osat jne). Huomenna laitan vielä kolmannen satsin, tuosta tulee litran verran kuivattuja omenaviipaleita kerrallaan.

Ruokana tänään aloo paneeria, tosin paneerin tilalla ihan Kotimaista-sarjan leipäjuustoa. Jottei olisi liian terveellistä, niin jälkiruokana omenpiirakkaa vaniljakastikkeella. Kunhan on ruoka vähän laskeutunut, lähden koiran kanssa me

Lähikauppani on viheliäisen kallis S-market. Melkein kaikki tuotteet 10 - 50 senttiä kalliimpia kuin prismassa, jotkut enemmänkin. Tuokin tortilla chips 18 senttiä kalliimpi, Tee kauppaasi asiakastoive? Mun mielestä tuo paras tuote esim.nachopeltiin. Sitä ihmettelen miten siinä Lidlin hintavertailussa S-market saatu halvemmaksi kuin prisma, kävisivät tekemässä vertailut tällaisessa maalaiskaupassa niin näyttäisi heille edullisemmalta. Ärsyttää joka kerta kun kuulen sen s-marketin valheellisen mainoksen yhtä halpa kuin halvin.

Punakaneli yksi suosikkilajikkeistani, itselläkin yksi muutama vuosi sitten istutettuna, mutta tänä vuonna siihen ei tullut mitään. Ehkä liian varjoinen paikka, kukinta ei onnistunut. Pitäisi kaataa muutama puu auringon edesta. t. alehamsteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9063/19080 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Aika hyvät löydät olet taas tehnyt, tossahan tulee yksittäisen ostoksen keskihinnaksi 1,70€... Aika halpaa kassleria, esimerkiksi. En ole nähnyt omassa prismassa noita xtran tortillalastuja vähään aikaan, teitkö ostokset jossain S-marketissa (ei tartte sanoa edes maanosaa)?

Kaneliomenoista tulee aika vinkeä tuoksu kuivurissa ollessaan 😁  Nyt menossa toinen satsi, olen kaksi kassillista omenoita siis käynyt läpi ja huonoimmat pilkoin valikoiden kuivuriin tai pakastimeen (eli otin pois siemenkaran, huonoksi menneet osat jne). Huomenna laitan vielä kolmannen satsin, tuosta tulee litran verran kuivattuja omenaviipaleita kerrallaan.

Ruokana tänään aloo paneeria, tosin paneerin tilalla ihan Kotimaista-sarjan leipäjuustoa. Jottei olisi liian terveellistä, niin jälkiruokana omenpiirakkaa vaniljakastikkeella. Kunhan on ruok

Noin mulla 3km säteellä K-market ja Alepa. No käyn niistä hakemassa vaan supertarjoukset ja köyn kerran viikossa Prismassa ja Lidlissä, jotka 5km päässä. Pyörällä pääsee ihan hyvin, autoa mulla ei ole.

Vierailija
9064/19080 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÿhtenä kuukautena, perunaa,kaalia,sipulia, porkkanaa, lanttua,mustikkakeittoa,puuroa leipää,arkijuustoa

suolakurkkua, punajuurta, rasvaa, lihapullia.kananugettia,jauhemaksapihviä, nakkeja, seitä. kermaa kahvia 100e

toisena kuukautena naudanpaistia, lohta, broileria, siskonmakkaraa, perunasipulisekotusta leipää.emmentaalia.coudaa,kinkkua,jogurttia kermaa.kermaviiliä, rasvaa, jäätelöä,kahvia ym. 150e

kuiva aineet ,öljy ja mausteet on aina kaapissa

Vierailija
9065/19080 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Ruokana tänään aloo paneeria, tosin paneerin tilalla ihan Kotimaista-sarjan leipäjuustoa. Jottei olisi liian terveellistä, niin jälkiruoka

Noin mulla 3km säteellä K-market ja Alepa. No käyn niistä hakemassa vaan supertarjoukset ja köyn kerran viikossa Prismassa ja Lidlissä, jotka 5km päässä. Pyörällä pääsee ihan hyvin, autoa mulla ei ole.

Mulla kyllä auto, mutta hyvin harvoin viitsin käydä prismassa tai lidlissä, koska matka niihin edestakaisin reilusti yli 50 km. t. alehamsteri

Vierailija
9066/19080 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen akka söi ku lehmä ja nykyinen ei syö mitään

Vierailija
9067/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalounas 2,89. Halpaa on.

Vierailija
9068/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,89€ halpaa jostain muutamasta kalapuikosta, perunasta, salaatista ja leivästä? Yks kalapuikko maksaa 0.13€ ja yks peruna 0.10€. Raastesalaatti eli porkkana-kaali maksaa 0,20€ lautasellinen. Itse menisin syömään opiskelijalounaan ainoastaan niinä päivinä kun tarjolla on suosikkejani eli lohta, kanacurryä tai susheja, rapuja tai merilevää. Pastaa ja keittoja osaan tehdä itsekin ja ottaa evääksi.

Vierailija
9069/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsenlapseni opiskelee yliopistossa ja on pienillä rahoilla. Toki kävi kesällä  töissä, mutta pitkään pitää niidenkin rahojen riittää. Hän kyllä syö opiskelijalounaan ja pitää sitä edullisena. Hän laskee, että haluaa syödä ainakin yhden lämpimän aterian päivässä ja on monipuolinen siihen hintaan nähden. Minä mummona kannatan kyllä ajatusta. Eväät ovat aina eri kuin lämmin ruoka. Katkaisee myös mukavasti päivän, näkee kavereita ja saa hiukanliikuntaa ja ulkoilmaa kun on kkauempana eri rakennuksessa.

Liikaa ei kannata nuukailla, pitää miettiä muutakin kuin millä nyt saisi ihan kaikkein halvimmalla syödäkseen. Ei elämä ole ihan siihenkään tarkoitettu. Olen sen yrittänyt opettaa. Joillekin on ikävä kyllä pakko, mutta se on eri juttu kuin nämä huvikseen nuukailevat. 

Vierailija
9070/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esipaistettu patonki 0,35€, väliin margariinia, kalkkunaleikkelettä, kurkkua, tomaattia ja kananmunaa 0,30€. Hyvin pysyy nälkä loitolla töissä tai reissussa. Lisäks voi ostaa banaanin 0,20€ tai jogurtin 0,35€ mukaan jos haluaa vieläkin lisää ruokaa.

Vierailija
9071/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2,89€ halpaa jostain muutamasta kalapuikosta, perunasta, salaatista ja leivästä? Yks kalapuikko maksaa 0.13€ ja yks peruna 0.10€. Raastesalaatti eli porkkana-kaali maksaa 0,20€ lautasellinen. Itse menisin syömään opiskelijalounaan ainoastaan niinä päivinä kun tarjolla on suosikkejani eli lohta, kanacurryä tai susheja, rapuja tai merilevää. Pastaa ja keittoja osaan tehdä itsekin ja ottaa evääksi.

Niin menisit, mutta sulla ei ole sitä mahdollisuutta. 2.89 ja kaikki opiskelijaravintelit on käytettävissä.

Vierailija
9072/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsenlapseni opiskelee yliopistossa ja on pienillä rahoilla. Toki kävi kesällä  töissä, mutta pitkään pitää niidenkin rahojen riittää. Hän kyllä syö opiskelijalounaan ja pitää sitä edullisena. Hän laskee, että haluaa syödä ainakin yhden lämpimän aterian päivässä ja on monipuolinen siihen hintaan nähden. Minä mummona kannatan kyllä ajatusta. Eväät ovat aina eri kuin lämmin ruoka. Katkaisee myös mukavasti päivän, näkee kavereita ja saa hiukanliikuntaa ja ulkoilmaa kun on kkauempana eri rakennuksessa.

Liikaa ei kannata nuukailla, pitää miettiä muutakin kuin millä nyt saisi ihan kaikkein halvimmalla syödäkseen. Ei elämä ole ihan siihenkään tarkoitettu. Olen sen yrittänyt opettaa. Joillekin on ikävä kyllä pakko, mutta se on eri juttu kuin nämä huvikseen nuukailevat. 

Mitä sulle mummolle kuuluu se, miten lapsenlapsesi elää. Ei mitenkään. Hommaa oma elämä.

Vierailija
9073/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on esipaistettu patonki?

Vierailija
9074/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tällainen:

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-vehnapatonki-2kpl300g-esipai…

Vierailija
9075/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on puolivalmiiksi paistettu. Jos ei olisi esipaistettu, se olisi taikinalötkö kaupassa. Kotona paistetaan loppuun.

Vierailija
9076/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää, että täällä alapeukutetaan ihmisiä, jotka rohkeasti sanovat, että pyytävät mielellään rahaa ruokaan tai elämiseen. Ihan sama laittaako ne muut rahat vaikka juomaan tai tapettiin.

Alapeukutin siksi, että hinnat eivät ole tätä päivää.

Vierailija
9077/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään 100€ kk budjetissa ihan hyvinkin, mutta jostain asioista olen joutunut luopumaan. Esimerkiksi leivonnaisissa korvaan sen 4€ 500g maksavan voipaketin 0,37€ maksavalla margariinilla 400g. Pieni asia mutta suuri hintaero maksatko 250g kerta-annoksesta sulaa rasvaa 2€ vai 0,20€ ja yleensä maku hukkuu kuitenkin jauhon, kaurahiutaleen, munan, sokerin, vaniljasokerin, kanelin yms. Joukkoon ainakin omenapiirakkassa. Jos olisin erittäin rikas niin ostaisin kaupasta margariinin ja rapsiöljyn lisäksi myös oliiviöljyä ja voita. Tällaisena keskituloisena niin minulle riittää ihan se margariini ja perusöljy. Brutto mulla 4k eikä ole velkaa. Säästöjä ihan kivasti.

Vierailija
9078/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pitävät herkullisesta ruuasta,itsetehty tai ei, ja tietysti fakta että ego ei kestä ostaa halpaa vaikka olisi ravitsevaa. Miten se meni ? kaikki hyvä on tuhoisaa, ja pahanmakuinen terveellistä. Kohtele tavaraa polttoaineena etkä kulinaristina.Tai sit voit...what ever :) see if i care.

Vierailija
9079/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutin siksi, että hinnat eivät ole tätä päivää.

Mitkä hinnat?

Vierailija
9080/19080 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te pelkkiä juureksia ja vihanneksia suosittelevat,mistäs kuvittelitte energian ja proteiinin tulevan? Vai eikö niitä tarvita ollenkaan? 😆😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi