Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19045)

Vierailija
7981/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puuro nälkää pidätä. Täällähän on neuvottu syömään nälkäänsä puuroa. Monella näyttää olevan ongelmana se, että ne tekee niin sanotuista lisukkeistä pääruokaa ja säästää muka sillä. Jollain on joku sienifiksaatio. Mutta ei se niin mene. Ruoan tarkoitus on pitää nälkä loitolla. Lisukkeet täydentää pääruokaa, ei niistä tehdä pääruokaa ellei niitä fiksata johonkin joka tekee niistä täyttäviä. Esim sienikeitto, kun sen tekee sopivaan suureeseen niin se pitää nälkääkin loitolla. Toki se nostaa sitten hintaa.

Vierailija
7982/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei paljon mene ruokakauppaan.enkä n 60-80€ kk. Olen pienikokoinen ja usein huonolla ruokahalulla varustettu. Töistä saadaan viedä iltapalatarpeet mukana ja syödä työpaikan laskuun. Joskus tulee syötyä, ehkä kerta viikkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7983/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on varmaan pilannut täällä oman aineenvaihduntansa liian niukalla ja yksipuolisella syömisellä, paastoamisella ja istumatyöllä, kun vapaa-ajallakaan ei harrasteta liikuntaa. Kyllä terveellä keholla tulee säännöllisesti päivän mittaan nälkä vaikka söisi mitä, ei tässä pitäisi olla mitään kummallista. Ruuan laadulla pystyy toki säätelemään hieman ruokailujen väliä pidemmäksi, mutta ruokaa tarvitsee silti useamman kerran päivässä, jos yhtään liikkuu päivän mittaan.

Vierailija
7984/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Jos syödään kolmen euron päiväbudjetilla ei voi yhteen puuroannokseen yhdistää kovin paljon pelkän puuron lisäksi. Minun järjelläni on joko pelkkää puuroa maidolla (edullinen) tai puuroa lisukkeina paljon eri tykötarpeita (annoksen hinta jopa 3 euroa). Loppupäivä syödään niin mitä? Ai niin, niitä ilmaisia sieniä, marjoja ja onkikaloja. 

Monet ovat sotkeutuneet näppäryyteensä kun pitäisi miltei aina kumota määrätyt kommentit ja silloin unohdetaan johdonmukaisuus kommenteissa.'

Minä vähän ihmettelen noita kommentteja kuinka tulee nälkä heti kun on syönyt lautasellisen suunnilleen mitä tahansa. Ei kuulosta ihan terveeltä. Antaako aivot vääriä signaajela tai eikö kestetä täysin normaalia näläntunnetta lainkaan tai verensokeriongelma?

Kevyt kaalikeitto tai pelkkä kaurapuuro ei yksi kertaisesti riitä tuomaan riittävästi energiaa, koska kal

Riittavästi mihin? Kysymyshän kuului että heti nälkä? 2 lautasellista sitten? Itse kuulun niihin joilla näläntunne ylipäätään herää vasta puolen päivän aikaan, joten en tosiaan ymmärrä. Eikä ole edes kiva syödä, jos ei ole yhtään nälkä.

Vierailija
7985/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ja tapoja erilaisia, sukupuolellakin väliä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aamiainen

7986/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän perheyhteisössä, jossa ruokailurytmit ovat kaikilla erilaiset. Itse herään aamulla kuuden-seitsemän aikaan nälkään, mitä enemmän illalla olen syönyt, sitä suurempi nälkä tuntuu olevan. Yksi ei syö mitään ennen puolta päivää, joku saa syötyä pienen jukurtin tai hedelmän ennen kouluun lähtöä. Päivän yhteinen ateria on illemmalla, aika vaihtelee viiden ja yhdeksän välillä, jolloin kaikille maistuu ruoka. Silloin meillä onkin se päivän pääateria. Joskus viikonloppuna se on jo kolmen tai neljän aikaan, ja silloin voi olla vielä yhteinen iltapalakin.

Puuroa meillä ei syödä aamuisin, vaan se on enemmänkin lounas- tai välipalaruoka. Ja puurona meillä on riisipuuroa tai mannapuuroa, joskus suklaapuuroa ja vielä harvemmin ohrapuuroa, kaikki maitoon keitetty. Niiden kanssa saa syödä mitä haluaa, mutta yleensä se on voisilmä, sokeria tai kanelisokeria. Noiden lisäksi keitän helmipuuroa (maitoon), se toimii risifruttina hillon/kiisselin/marjojen kanssa. Puurot eivät ole se päivän pääateria, vaan nimenomaan välipalan tyyppinen pikaisen nälän karkottaja.

Itse syön aamupalana leipää. Pari leipäviipaletta tai sämpylä, päällä halpaa levitettä ja mitä nyt jääkaapista löytyy. Nyt on ollut pari viikkoa chili-paprikalevitettä ja kurkkua tai kesäkurpitsaa. TÄMÄ pitää minulla nälkää, vaikka siinä on energiaa saman verran kuin puurolautasellisessa, kuituja varmaan vähemmän ja proteiinia korkeintaan yhtä paljon kuin puurossa. Eikä rasvaakaan hirveästi yleensä ole. Kyse onkin korvien välistä, olen syönyt samanlaisen aamupalan koko ikäni, se on se, mikä minulla vaikuttaa. Työkaverini on syönyt 60 vuotta aamupalana maitoon keitettyä kaurapuuroa tai neljän viljan puuroa, ja ilman puuroaamiaista on kiukkuinen kuin ampiainen. Kolmas alkaa heräillä vasta toimistolla kolmannen kahvikupillisen jälkeen, eikä syömistä kannata ehdottaakaan ennen lounasaikaa.

Että niin. Toisille puuro on kokonainen ateria ihan sinälläänkin tai jollain pienellä marja/raejuustolisällä. Toisille se on lähinnä vain lapsuudesta tuttu kiusa.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
7987/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Minä elän perheyhteisössä, jossa ruokailurytmit ovat kaikilla erilaiset. Itse herään aamulla kuuden-seitsemän aikaan nälkään, mitä enemmän illalla olen syönyt, sitä suurempi nälkä tuntuu olevan. Yksi ei syö mitään ennen puolta päivää, joku saa syötyä pienen jukurtin tai hedelmän ennen kouluun lähtöä. Päivän yhteinen ateria on illemmalla, aika vaihtelee viiden ja yhdeksän välillä, jolloin kaikille maistuu ruoka. Silloin meillä onkin se päivän pääateria. Joskus viikonloppuna se on jo kolmen tai neljän aikaan, ja silloin voi olla vielä yhteinen iltapalakin.

Puuroa meillä ei syödä aamuisin, vaan se on enemmänkin lounas- tai välipalaruoka. Ja puurona meillä on riisipuuroa tai mannapuuroa, joskus suklaapuuroa ja vielä harvemmin ohrapuuroa, kaikki maitoon keitetty. Niiden kanssa saa syödä mitä haluaa, mutta yleensä se on voisilmä, sokeria tai kanelisokeria. Noiden lisäksi keitän helmipuuroa (maitoon), se toimii risifruttina hi

Todellisuudessa sä vietät aikaasi tällä palstalla vastaten eri kysymyksiin ja kehität ittelles erilaisia identiteettejä. EIkö vaan?

Vierailija
7988/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Voihan winneri! Mä en ole koskaan ikinä nähnyt 60 prosentin aleruokia. Ei niitä ainakaan täällä Helsingin keskustan ruokakaupoissa kertakaikkiaan ole.

Suoraan sanottuna olisin huolissani niin leväperäisestä kauppiaasta joka tilailee alvariinsa myyntiin niin ylenmäärin tuotteita, että joutuu sitten niitä tuuppaamaan asiakkaille aina vaan alle puoleen hintaan.

Ainakin toivon, että tällainen kauppias toimii omaan lukuunsa. Tämä näetsen nostaa takuulla hintoja kautta linjan koska kyllä se kate jostain on revittävä.

Harmittaa tietty, jos ei ole missään mitään ale-tuotteita, mutta that's Helsinki to you. Suomi ei vaan ole pelkkä Helsinki, eikä Vauva ole pelkästään helsinkiläisten höpötysalusta. Maalla on mukavaa. Tule tänne, töitä voi tehdä myös etänä.

-winner-

Kas, kas, tämähän laittaa miettimään! Oletko winner laskenut, paljonko säästät vuosittaisissa ruokamenoissa näillä 60 prosentin alennuksilla? Tai no, voinhan mä itsekin laskea hmm.. joo prosenttilaskun kaava, hetkonen Näin:

Oletamme, että pärjäät satasella kuussa. Sinulta siis menee rahaa ruokaan vuosittain 1.200 euroa. Jos ostaisit kaiken täydellä hintaa, olisi summa 2.000 euroa. Tästä kahdesta tuhannesta siis kuusikymmentä prosentia on 800 euroa jollon vuosittaiseksi ruokamenoksesi jää 1.200 euroa eli satanen kuukaudessa.

Missääs näitä aina kaikki miinus kuuskyt prossaa iltasella on? Kyllä mä tolla kahdeksalla sadalla muutaman maakuntareissun teen. Kainuu! Täältä tullaan kylmälaukun kanssa!

Emmä jaksa laskea mittään noin vaikeesti, niinku rosentteja, mie oon tyhymä landepaukku ;D Jos mulla on 20 egen seteli kourassa kauppaan mennessäni, niin ei tule silloin todennäköisesti ostettua kuin maksimissaan sillä 20 egellä, jolla siis saa 60% enemmän sitä ja tätä kuin mitä saisi, jos käy väärään aikaan siellä samaisessa kaupassa. Eli jos oikein niukasti eläisi, niin sehän olisi sitten vain 80 egee/kk ruokaan.

Ja mun maakuntareissut näkee Vauvan innokkaat kerrostalokyttääjät, modet, sun muut taustahakkerit mitä täällä on, aina kun aktiivisesti seuraa mun puhelinta tai läppäriä tai pöytäkonetta ja ip-osoitteita tai kysyy vattu Kuuklelta, että missä teki ostoksensa Kainuussa vai Porvoossa? ;D

Kampissa ja sen kaupoissa en ole kylläkään tehnyt minkäänlaisia ostoksia tämän vuosituhannen puolella, tämän tiedän aivan varmasti. Villi arvaus siis vaan, että siellä ei mitään saa aletuotteina, koska ne laitetaan mieluummin sitten ruokajakelujonottajille tai ne menevät hyllystä jo sillä -30%:lla ennen aletuntien alkamista.

-winner-

Vierailija
7989/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään teen sieniihvejä (sieniä, kananmunaa, korppujauhoja ja mausteita). Lisukkeeksi on kesäkurpitsaa 0,99€/kg ja makaronia. Aamulla söin leipää tai tossa klo 14 kun heräsin. Illalla ehkä puuro tai hapankorppuja ja omena (joka saatu ilmaiseksi naapurilta). Huomenna pidän kasvispäivän. Tiistaina tortillapitsaa. Helposti pärjää 100€/k ainakin työttömänä. En käy ruokajakeluissatai muualla syömässä. Naapurilta saan omenoita ja sienet kerään itse.

Vierailija
7990/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin suloista et jengi laskee täällä kaloreita ja haluaa niitäpaljon päivän aikana vaikka suomalaisten perussairaus on ylipaino. Itse välttelen rasvaa ja epäterveellisiä ruokia kaikessa vaikka ei se öljy tai margariini paljoa maksa. No kasvikset kuullotan öljyssä pannussa. Leivän päällä aina Lidlin maustamatonta light tuorejuustoa. Haluan pysyä tässä 50kg painoluokassa.

Vierailija
7991/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Perunaa,riisiä ja pastaa vain vähän. Kasviksia 1kg päivässä 1-2€ ja sitten proteiinia noin eurolla eli papuja/soijaa/jauheihaa/kanaa/juustoa/kalaa tms. 3€ on normaali päiväpudjetti. Näkkileipää, teeleiää ja puuroa ja muuta lisäksi. Puuro on täyttävää ja elämän suola ei ole syödä koko ajan vaan energiaa ja pysyä elossa. Ihan normaalipainoinen ja koulutettu ihminen olen ja rahaa olisi laittaa ruokaan vaikka1000€/kk mutta eipä tartte enkä näe siinä järkeä. Ei nappaa mitkään äyriäiset tai valmisruoat. 100€ on ihan hyvä budjetti jos haluaa pysyä terveenä eikä ylensyödä itseään hengiltä. 2-3 kertaa syöminen päivässä on ok, ei tartte olla mussuttamassa parin tunnin välein jotain. Omenapiirakka on halpaa tehdä ja sopii myös vieraille.

Vierailija
7992/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyrkinyt tietoisesti vähentämään lihan syöntiä, mutta syön silti ihana tai kalaa 70-100g päivässä eli en ole täysin vegaani vaiks toki välillä pidän ihan kasvispäiviäkin viikossa niin kuin suositellaan. Onhan koulussakin kasvisruokapäiviå ja oma lapsi nimenomaan aina toivoo kasvisruokia. Aina toki salaattia ja leipää myös tarjolla. Herkkujen perään kukaan ei ole ja avattu karkkipussi ja sipsipussi on ollut kaapissa jo varmaan yli kuukauden.

7993/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nää tietyt nikit on täällä aina samaan aikaan.

No mä tulin tänne nyt ihan vaan muistuttamaan, että klo 20 jälkeinen ilta-ale -60% on ALKANUT!!! Kauppaan siitä!

-winner-

Ale alkaa kylläkin alkaa klo 18:00

Ale alkaa siihen aikaan, kun kauppias tai paikallinen osuusliike on päättänyt sen aloittaa. Yleensä se on kaupan viimeisen aukiolotunnin ajan, ja moni kauppa menee kiinni yhdeksältä. Joissain osuusliikkeissä se alkaa klo 18, ainakin pienissä Saleissa ja S-Marketeissa, niissäkin Prismoissa se voi alkaa myöhemmin. Täkäläisessä Prismassa se -60% ale alkaa klo 21, ja myymälä sulkeutuu klo 23, eli ale onkin kaksi tuntia, ja Citymarketissa, joka on auki keskiyöhön, ale on siis kolme tuntia (alkaa 

myös klo 21). Kaikki kauppiaat eivät halua tuota alea järjestää. Vapaaehtoistoiminnan kautta tiedän, että osassa näistä kaupoista, joissa ei tuota -60% alea ole, ne päiväysvanhat tuotteet kerätään ruokajakelua varten. Kauppiaalle on halvempaa lahjoittaa ne pois, kuin laittaa ne biojätteeseen! Ja sitten osassa kaupoista kaikki tuotteet eivät mene kaupaksi -60% alellakaan, ja niitäkin sitten tulee siihen jakeluun.

Tokmannilla ilta-ale alkaa 2 tuntia ennen liikkeen sulkemista, ja se on -50%.

Tämä ei ole kettuilua vaan ihan kysyn hölmöyttäni: Mites, kun täällä Helsingin keskustan S-Market on avoinna joka päivä 24 tuntia, myös launataisin ja sunnuntaisin? Toisin sanoen, sulkemisaikaa ei ole ollenkaan.

No jaa, mun osaltani teoreettinen kysymys koska en S-Markettia käytä. Ensinnäkin se on syrjässä (muistan kyllä kauhistelun kun kerroin, että Citymarket on liian kaukana... sinne tosin pääsee metrolla mut Sokoksen alakertaan ei pääse :D).

Toisekseen, S-Marketin lähtöhinnat on niin suolaiset, että ei kannata, asiakkaan näkökulmasta siis. Niihin on leivottu ne kaikki bonukset joita ihmisille jakavat ja tietysti se mikä ilta-aleen menee. Muistatteko tämän keskusteluketjun suuren tomaattimurskavertailun? Päivitin hinnat ja S-Marketin halvin Coop-tomaattimurska 400 grammaa maksaa 95 senttiä. Lidlin Baresa-tomaattimurska maksaa ihan ilman mitään alennusta 400 grammaa 35 senttiä.

S-Marketin hinta on siis hulppeat 171 prosenttia kalliimpi. Kyllä siitä jo 60% alennuksen kehtaa antaakin! Ainakin asiakkaasta tuntuu mojovalta alennukselta.

Tein muuten viimeksi ragua laittaessani tomaattimurskatestin. Mulla oli toinen purkki Mutti Polpaa 1,05 euroa ja toinen Baresa 0,35 euroa. Avasin molemmat siis yhtä aikaa, laitoin lasikippoihin ja vertailin sekä rakennetta että makua. Ei mainittavaa eroa näiden suhteen ja lopputulos oli mainio.

Kampin Pimu

Vierailija
7994/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Jos syödään kolmen euron päiväbudjetilla ei voi yhteen puuroannokseen yhdistää kovin paljon pelkän puuron lisäksi. Minun järjelläni on joko pelkkää puuroa maidolla (edullinen) tai puuroa lisukkeina paljon eri tykötarpeita (annoksen hinta jopa 3 euroa). Loppupäivä syödään niin mitä? Ai niin, niitä ilmaisia sieniä, marjoja ja onkikaloja. 

Monet ovat sotkeutuneet näppäryyteensä kun pitäisi miltei aina kumota määrätyt kommentit ja silloin unohdetaan johdonmukaisuus kommenteissa.'

Minä vähän ihmettelen noita kommentteja kuinka tulee nälkä heti kun on syönyt lautasellisen suunnilleen mitä tahansa. Ei kuulosta ihan terveeltä. Antaako aivot vääriä signaajela tai eikö kestetä täysin normaalia näläntunnetta lainkaan tai verensokeriongelma?

Kevyt kaalikeitto tai pelkkä kaurapuuro ei yksi kertaisesti riitä tuomaan riittävästi energiaa, koska kal

Kaalikeitto meidän perheen lempiruoka ja pitää kyllä meillä nälän loitolla. Ihan kasvisliemen tehdään, ja kaalin lisäksi jauhelihaa ja sipulia. Toki suolaa, imuria ja loraus siirappia. Miksi pitäisi pilata kaalikeitto kermalla tai voilla?

Vierailija
7995/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei jaksa muka kävellä Kampista keskustan Sokokseen. Onko tää joku trollipelle.

7996/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä tulin tänne nyt ihan vaan muistuttamaan, että klo 20 jälkeinen ilta-ale -60% on ALKANUT!!! Kauppaan siitä!

-winner-

Ale alkaa siihen aikaan, kun kauppias tai paikallinen osuusliike on päättänyt sen aloittaa. Yleensä se on kaupan viimeisen aukiolotunnin ajan, ja moni kauppa menee kiinni yhdeksältä. Joissain osuusliikkeissä se alkaa klo 18, ainakin pienissä Saleissa ja S-Marketeissa, niissäkin Prismoissa se voi alkaa myöhemmin. Täkäläisessä Prismassa se -60% ale alkaa klo 21, ja myymälä sulkeutuu klo 23, eli ale onkin kaksi tuntia, ja Citymarketissa, joka on auki kes

Tämä ei ole kettuilua vaan ihan kysyn hölmöyttäni: Mites, kun täällä Helsingin keskustan S-Market on avoinna joka päivä 24 tuntia, myös launataisin ja sunnuntaisin? Toisin sanoen, sulkemisaikaa ei ole ollenkaan.

No googlasin kun en tiennyt:

S-ryhmän marketkaupan vastuullisuuspäällikkö Anni Loukaskorpi kertoo MTV:lle, että ketjun 900 ruokakaupassa on käytössä myös tavanomaisen 30 prosentin alennuksen päälle ilta-alekäytäntö. Alelaputetun tuotteen saa siis iltaisin 60 prosentin alennuksella.

Jo yli miljoona asiakasta on hyödyntänyt ilta-alea päiväykseltään vanhaksi menevissä tuotteissa ja samalla auttanut vähentämään ruokahävikkiä. Ilta-ale alkaa tyypillisesti iltayhdeksältä, mutta esimerkiksi vuorokauden ympäri auki olevissa myymälöissä ale saattaa alkaa klo 22, Loukaskorpi selventää.

(MTV3:n juttu vuodelta 2022)

Oletan myös, että se ale noissa 24/7 kaupoissa myös loppuu jossain vaiheessa yötä, olisiko puolilta öin?

Mutta joo muistan ne tomaattimurskavertailut. Mä ymmärrän, että jossain lentokentän tai Pasilan aseman S-marketissa olisi törkeät hinnat, mutta ei noi muut Helsingin kaupat pitäisi tuollaisia olla.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
7997/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on jotenkin suloista et jengi laskee täällä kaloreita ja haluaa niitäpaljon päivän aikana vaikka suomalaisten perussairaus on ylipaino. Itse välttelen rasvaa ja epäterveellisiä ruokia kaikessa vaikka ei se öljy tai margariini paljoa maksa. No kasvikset kuullotan öljyssä pannussa. Leivän päällä aina Lidlin maustamatonta light tuorejuustoa. Haluan pysyä tässä 50kg painoluokassa.

Ei ole sitten suloiseen mieleen tullut, että ne ylipainoiset eivät ole samaa porukkaa kuin ne, jotka täällä haluaa "paljon" kaloreita?

Se, että suomalaisten ns perussairaus on ylipaino, ei tarkoita sitä, että läheskään kaikki olisivat ylipainoisia. 🤦🏻

Ja toisekseen, rasva ei ole sama asia kuin epäterveellinen. Rasva on jopa välttämättömyys terveellisyyden kannalta.

7998/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Ale alkaa siihen aikaan, kun kauppias tai paikallinen osuusliike on päättänyt sen aloittaa. Yleensä se on kaupan viimeisen aukiolotunnin ajan, ja moni kauppa menee kiinni yhdeksältä. Joissain osuusliikkeissä se alkaa klo 18, ainakin pienissä Saleissa ja S-Marketeissa, niissäkin Prismoissa se voi alkaa myöhemmin. Täkäläisessä Prismassa se -60% ale alkaa klo 21, ja myymälä sulkeutuu klo 23, eli ale on

Ske, on! Tsekkasin just keskustan Sokoksen S-Marketin hinnan

Kampin Pimu

Vierailija
7999/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyt kaalikeitto tai pelkkä kaurapuuro ei yksi kertaisesti riitä tuomaan riittävästi energiaa, koska kaloreita annoksessa on niin niukasti, 100-200 kcal. Ei se vaadi mitään verensokeriongelmia, jos ruoan laatu ja sisältö on liian kevyttä. 

Proteiini ja rasva pitää kylläisenä. Eli jos jo tunnin päästä ateriasta on nälkä, niin silloin on syytä kiinnittää huomiota sen koostumukseen. Jompaa kumpaa tai molempia noista silloin puuttuu, pelkät hiilarit on huonoja nälänpitäjiä.

8000/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei jaksa muka kävellä Kampista keskustan Sokokseen. Onko tää joku trollipelle.

🙋 Jaksamisesta ei pelkästään ole kyse vaan jos luit koko jutun, ei myöskään S-Marketin lähtöhinnat houkuttele!

Toisekseen, kun mulla jopa kolme Lidliä osuu aina reitille, olis se aika hölmöä lähteä somplaamaan sivummalle. Nää kolme on Kampin Sähkötalo Kampinkujalla, graniittitalo ja Citycenter josta myös löytyy Tokmanni. 

Tokmannista puheen ollen, käykääpä tsekkaamassa Normal! Ainakin se vähä mitä sieltä nyt olen ostanut (vanulappuja ja hiusharja sekä lahjapussi), oli hinnat huomattavasti Tokmannia halvempia.

Kampin Pimu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi