Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19045)

Vierailija
8001/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö siellä keskustan Sokoksen s-marketissa vai mistä tsekkasit hinnan?

Mummeli

Vierailija
8002/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse syön aamupalana leipää. Pari leipäviipaletta tai sämpylä, päällä halpaa levitettä ja mitä nyt jääkaapista löytyy. Nyt on ollut pari viikkoa chili-paprikalevitettä ja kurkkua tai kesäkurpitsaa. TÄMÄ pitää minulla nälkää, vaikka siinä on energiaa saman verran kuin puurolautasellisessa, kuituja varmaan vähemmän ja proteiinia korkeintaan yhtä paljon kuin puurossa. Eikä rasvaakaan hirveästi yleensä ole. Kyse onkin korvien välistä, olen syönyt samanlaisen aamupalan koko ikäni, se on se, mikä minulla vaikuttaa. Työkaverini on syönyt 60 vuotta aamupalana maitoon keitettyä kaurapuuroa tai neljän viljan puuroa, ja ilman puuroaamiaista on kiukkuinen kuin ampiainen. "

Näissä keskusteluissa olisi tärkeää osata erottaa nälkä kaikenlaisista mieliteoista ja tottumuksista. Tuon kommentin kirjoittaja ei sitä osaa, vaan sekoittaa nämä kaikki iloisesti keskenään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8003/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei jaksa muka kävellä Kampista keskustan Sokokseen. Onko tää joku trollipelle.

🙋 Jaksamisesta ei pelkästään ole kyse vaan jos luit koko jutun, ei myöskään S-Marketin lähtöhinnat houkuttele!

Toisekseen, kun mulla jopa kolme Lidliä osuu aina reitille, olis se aika hölmöä lähteä somplaamaan sivummalle. Nää kolme on Kampin Sähkötalo Kampinkujalla, graniittitalo ja Citycenter josta myös löytyy Tokmanni. 

Tokmannista puheen ollen, käykääpä tsekkaamassa Normal! Ainakin se vähä mitä sieltä nyt olen ostanut (vanulappuja ja hiusharja sekä lahjapussi), oli hinnat huomattavasti Tokmannia halvempia.

Voi vattu sun juttujasi. EI kukaan stadilainen vain kotikulmillaan pyöri. Oletko pyörätuolin varassa vai miksi sun elämänpiiri on noin suppea ?

Vierailija
8004/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt mitään. Ei ole nälkä enkä kasva.

En syö muutoinkaan joka päivä.

Vierailija
8005/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina Lidlistä kerran viikossa n. 10 eurolla tarjouksessa olevaa lihaa, kanaa tai lohta n. kilon verran. Viimeksi sai paneerattuja broilerileikkeitä kaksi pakettia eli 18 kpl. Pakastan ne ja suoraan pakkasesta pannulle niistä saa ruokaa nopeasti vaikka riisin kanssa. Lohifileestä teen osasta graavilohta leivän päälle ja loput aterioiksi. Jauhelihasta lihapullia tai mureketta. Broilerista milloin mitäkin erilaisia maustetahnoja hyödyntäen. Ison kasslerpalan saa alle kymmenellä eurolla. Ja porsaan fileenkin. Lisäksi teen keittoja linsseistä ja herneistä sekä humusta. Käyn myös pari kertaa viikossa hakemassa Lidlin kahden euron vihanneksia, juureksia, marjoja, salaatteja ja hedelmiä sisältävän hukkakassin. Paperikassi on täynnä vaikka mitä. Usein viikon perunat ja sipulitkin yhden ihmisen tarpeeseen. Näillä pärjää kyllä viikon ihan kiitettävästi. Eikä maksa paljon. Lisäksi ostan piimää, kermaa, maustamatonta jogurttia, ruisviipaleita, salaattijuustokuutioita, juustoraastetta ja tarjouksesta juustoviipalepaketin. Maustamattomaan jogurttiin lisään mitä hukkakassissa on tullut: appelsiineja, banaania, mangoa, omenaa , luumuja ym. Avokadoista teen avokadotahnaa leivän päälle. Lisäksi kassi sisältää salaatteja, porkkanoita paprikoita, chilejä. valkosipuleja, kurkkuja, tomaatteja, herkkusieniä ym. Enkä koe syöväni mitenkään huonosti juuri noiden hukkakassien ansiosta. Olen oppinut hyödyntämään varsiselleritkin keitoiksi omenan kanssa. Ja paljon muutakin, mitä ei tulisi tehtyä, jos kasseja ei olisi saatavilla.

Vierailija
8006/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Voihan winneri! Mä en ole koskaan ikinä nähnyt 60 prosentin aleruokia. Ei niitä ainakaan täällä Helsingin keskustan ruokakaupoissa kertakaikkiaan ole.

Suoraan sanottuna olisin huolissani niin leväperäisestä kauppiaasta joka tilailee alvariinsa myyntiin niin ylenmäärin tuotteita, että joutuu sitten niitä tuuppaamaan asiakkaille aina vaan alle puoleen hintaan.

Ainakin toivon, että tällainen kauppias toimii omaan lukuunsa. Tämä näetsen nostaa takuulla hintoja kautta linjan koska kyllä se kate jostain on revittävä.

Harmittaa tietty, jos ei ole missään mitään ale-tuotteita, mutta that's Helsinki to you. Suomi ei vaan ole pelkkä Helsinki, eikä Vauva ole pelkästään helsinkiläisten höpötysalusta. Maalla on mukavaa. Tule tänne, töitä voi tehdä myös etänä.

-winner-

Kas, kas, tämähän laittaa miettimään! Oletko winner laskenut, paljonko säästät vuosittaisissa ruokamenoissa näillä 60 prosentin alennuksilla? Tai no, voinhan mä itsekin laskea hmm.. joo prosenttilaskun kaava, hetkonen Näin:

Oletamme, että pärjäät satasella kuussa. Sinulta siis menee rahaa ruokaan vuosittain 1.200 euroa. Jos ostaisit kaiken täydellä hintaa, olisi summa 2.000 euroa. Tästä kahdesta tuhannesta siis kuusikymmentä prosentia on 800 euroa jollon vuosittaiseksi ruokamenoksesi jää 1.200 euroa eli satanen kuukaudessa.

Missääs näitä aina kaikki miinus kuuskyt prossaa iltasella on? Kyllä mä tolla kahdeksalla sadalla muutaman maakuntareissun teen. Kainuu! Täältä tullaan kylmälaukun kanssa!

60 % alen merkitystä voi laskea vaikka näin. 4 eurolla saa 10 euron edestä tavaraa, 20 eurolla 50 euron, satasella 250 euron.

Jos ei käy ollenkaan S-liikkeissä, varsinkaan ilta-ale aikaan, näitä S-liikkeiden 60 % alennuksia on kyllä sitten hankala löytää. Mutta muissa liikkeissä sitten omia tarjouksiaan ja alennuksiaan.

Vierailija
8007/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nälkä pysyy poissa ihan proteiinia ja rasvaakin. Monilla ei ole nälkä ikinä tai syövät ensimmäisen ateriansa vasta päivällä. Kyllä sitä pärjää ihan vaikka pelkällä salaatillakin. Kiinnittäisin huomiota kuitenkin piilorasvaan ja sokeriin sekä suolaan eli kastikkeisiin ja vaikka niihin mehuihin. Tavallinen ruoka ei lihota eli kasviksia lautasesta vähintään puolet.

8008/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummeli

Netistä löytyy hinnat eri S-ryhmän kaupoille. Prisman hinta samalla Coop-tomaattimurskalle on 0,79.

Kampin Pimu

8009/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei jaksa muka kävellä Kampista keskustan Sokokseen. Onko tää joku trollipelle.

🙋 Jaksamisesta ei pelkästään ole kyse vaan jos luit koko jutun, ei myöskään S-Marketin lähtöhinnat houkuttele!

Toisekseen, kun mulla jopa kolme Lidliä osuu aina reitille, olis se aika hölmöä lähteä somplaamaan sivummalle. Nää kolme on Kampin Sähkötalo Kampinkujalla, graniittitalo ja Citycenter josta myös löytyy Tokmanni. 

Tokmannista puheen ollen, käykääpä tsekkaamassa Normal! Ainakin se vähä mitä sieltä nyt olen ostanut (vanulappuja ja hiusharja sekä lahjapussi), oli hinnat huomattavasti Tokmannia halvempia.

Voi vattu sun juttujasi. EI kukaan stadilainen vain kotikulmillaan pyöri. Oletko pyörätuolin varassa vai miksi sun elämänpiiri on noin suppea ?

Näin se nyt vaan on mitä ruokakaupassa käymiseen tulee. Miks hitossa mä alkaisin kaupungin halki raahata ruokaostoksia repussa tai kassissa?

Nopeaa ja tehokasta. Miksi mennä merta edemmäs kalaan?

Se mitä muuten liikun, on asia erikseen. 

Kampin Pimu

Vierailija
8010/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Voihan winneri! Mä en ole koskaan ikinä nähnyt 60 prosentin aleruokia. Ei niitä ainakaan täällä Helsingin keskustan ruokakaupoissa kertakaikkiaan ole.

Suoraan sanottuna olisin huolissani niin leväperäisestä kauppiaasta joka tilailee alvariinsa myyntiin niin ylenmäärin tuotteita, että joutuu sitten niitä tuuppaamaan asiakkaille aina vaan alle puoleen hintaan.

Ainakin toivon, että tällainen kauppias toimii omaan lukuunsa. Tämä näetsen nostaa takuulla hintoja kautta linjan koska kyllä se kate jostain on revittävä.

Harmittaa tietty, jos ei ole missään mitään ale-tuotteita, mutta that's Helsinki to you. Suomi ei vaan ole pelkkä Helsinki, eikä Vauva ole pelkästään helsinkiläisten höpötysalusta. Maalla on mukavaa. Tule tänne, töitä voi tehdä myös etän

60 % alen merkitystä voi laskea vaikka näin. 4 eurolla saa 10 euron edestä tavaraa, 20 eurolla 50 euron, satasella 250 euron.

Jos ei käy ollenkaan S-liikkeissä, varsinkaan ilta-ale aikaan, näitä S-liikkeiden 60 % alennuksia on kyllä sitten hankala löytää. Mutta muissa liikkeissä sitten omia tarjouksiaan ja alennuksiaan.

Täällä on Lidlissä aika usein -30 % tuotteita, siis päivälläkin. Itse saan lähes aina ostettua esim leivät sillä, usein myös eväitä töihin. Lihoja ja kalojakin saisi, mutta ne eivät kuulu omaan ostoskoriini. Siellä kun lähtöhinnat on muutenkin huomattavasti alemmat, niin säästö on samaa kuin nuo s-ryhmän -60 %.

8011/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse syön aamupalana leipää. Pari leipäviipaletta tai sämpylä, päällä halpaa levitettä ja mitä nyt jääkaapista löytyy. Nyt on ollut pari viikkoa chili-paprikalevitettä ja kurkkua tai kesäkurpitsaa. TÄMÄ pitää minulla nälkää, vaikka siinä on energiaa saman verran kuin puurolautasellisessa, kuituja varmaan vähemmän ja proteiinia korkeintaan yhtä paljon kuin puurossa. Eikä rasvaakaan hirveästi yleensä ole. Kyse onkin korvien välistä, olen syönyt samanlaisen aamupalan koko ikäni, se on se, mikä minulla vaikuttaa. Työkaverini on syönyt 60 vuotta aamupalana maitoon keitettyä kaurapuuroa tai neljän viljan puuroa, ja ilman puuroaamiaista on kiukkuinen kuin ampiainen. "

Näissä keskusteluissa olisi tärkeää osata erottaa nälkä kaikenlaisista mieliteoista ja tottumuksista. Tuon kommentin kirjoittaja ei sitä osaa, vaan sekoittaa nämä kaikki iloisesti keskenään. 

Ja sitten se luetun ymmärtäminen?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
8012/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu keskustan tuntumassa, jossa on kaikki tarvittava, niin miksi pitäisi lähteä johonkin lähiöön haahuilemaan? 

Ohis

Vierailija
8013/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummeli

Netistä löytyy hinnat eri S-ryhmän kaupoille. Prisman hinta samalla Coop-tomaattimurskalle on 0,79.

En minä löytänyt, tuli vaan tarjolle ruoholahtea ja stockan herkkua :(

T:Mummo joka kaipaa apua

Vierailija
8014/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä täällä ole vielä kukaan laittanut päiväruokailujssn esimerkiksi, jos menee yli 200€? ROI jos onnpakko syödä proteiinirahkoja ja proteiinipatukoita ja outoahveja päivittäin niin ei lainat sittwn onnistu. Mutta perusruoalla onnistuu.

Vierailija
8015/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä täällä ole vielä kukaan laittanut päiväruokailujssn esimerkiksi, jos menee yli 200€? ROI jos onnpakko syödä proteiinirahkoja ja proteiinipatukoita ja outoahveja päivittäin niin ei lainat sittwn onnistu. Mutta perusruoalla onnistuu.

Opettele lukemaan. Tämä ketju ei ole tarkoitettu yli 200e ruokakulujen esittelemiseen.

8016/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummeli

En minä löytänyt, tuli vaan tarjolle ruoholahtea ja stockan herkkua :(

T:Mummo joka kaipaa apua

Joo, totta on jos vaan googlaa, saa vain ne S-kaupat joissa on joko toimitus tai noutopiste. Mä olen ladannut puhelimeen S-kauppojen ostoslistan. Sieltä löytyy kaikki S-kaupat ja kauppaa voi tietysti vaihtaa tai tehdä monta ostoslistaa eri kaupoille. Löytyy ilmaiseksi puhelimen sovelluskaupasta tämä ostoslista josta sen voi ladata.

Kampin Pimu

Vierailija
8017/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vattu sun juttujasi. EI kukaan stadilainen vain kotikulmillaan pyöri. Oletko pyörätuolin varassa vai miksi sun elämänpiir

En tiedä kunhan ihmettelen miksi keskustassa asuva ei käytä hyväkseen koko Helsingin tarjontaa kun siellä sitä on. Kauppahallista toreihin. Ja liikkeitä, joista saa 60 prossaa koko yön läpi, niistä isommistakin. Mutta sitten juostaan tomaattimurskaa hakemassa kotikulman Lidlistä. Metrolla pääsee vaikka mihin, jopa pyörätuolilla.

Vierailija
8018/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittari on yleisesti ottaen kallis, mutta tällä viikolla hämmästyin, miten paljon sain kaikenlaista vähällä rahalla, kun oikeasti kiinnittää siihen huomiota. Esim: Rahka 0,69e, paputölkki 0,99e, maito 1,79e, 12kpl leipäpussi 1,29e, kilon juusto alle 6e...

8019/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostan aina Lidlistä kerran viikossa n. 10 eurolla tarjouksessa olevaa lihaa, kanaa tai lohta n. kilon verran."

Muuten tietysti hyvä mutta lohta ei ole aikoihin saanut Lidlistä kympillä. Juuri nytkin siellä on tarjouksessa A-leikattu kirjolohifilee 14,90 per kilo.

Kampin Pimu

Vierailija
8020/19045 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vattu sun juttujasi. EI kukaan stadilainen vain kotikulmillaan pyöri. Ole

En tiedä kunhan ihmettelen miksi keskustassa asuva ei käytä hyväkseen koko Helsingin tarjontaa kun siellä sitä on. Kauppahallista toreihin. Ja liikkeitä, joista saa 60 prossaa koko yön läpi, niistä isommistakin. Mutta sitten juostaan tomaattimurskaa hakemassa kotikulman Lidlistä. Metrolla pääsee vaikka mihin, jopa pyörätuolilla.

Harvalla on niin paljon turhanpäiväistä aikaa, että ehtisi hakuammannalla juoksennella etsimässä niitä 60% aleja ympäri kaupunkia. Tai edes kiinnostusta tuhlata se oma aikansa sellaiseen, kun ei ole edes mitään takuita siitä, että niitä sopivia aletuotteita sitten on. Mikä vika on kotikulman halvassa lidlin tomaattimurskassa, joka vastaa laadultaan kalliimpia vastaavia? Sekö että se löytyy läheltä aina sillä kiinteällä hyllynreunahinnalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme