Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19045)
Mistä ihmeestä on lähtenyt ajatus, että kaikki ihmiset syövät pastaa? Tai esim. punaista lihaa? Tai soijaa? Tai maitotuotteita?
Joten kaikki ihmiset eivät saa sitä proteiiniaan esim. spagetista. Tai juustosta tai sika-naudasta. Kaikkien vatsa taas ei kestä esim. palkokasveja.
Onko teillä joku järkevä puolustus tälle ymmärtämättömyydelle (=tyhmyydelle)?
Mä olen nyt kuukausia ihmetellyt näitä älyvapaita viestejä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään sienessä ( se on siinä nurkan takana). Söin aamulla. Mieheni ei syönyt (oli toisella vaimollaan). Teinit olivat keilaamassa (se on ilmaista, kun naapurin mummo on kuollut). Hevonen hirnui ja kastuin ikävästi. Marja. Ämpäri. Pakastin.
Ske
No ei ollut kovin hyvä yritys. Ske ei osaa kirjoittaa lyhyesti.
Referoin vähän.
lopeta,mee pois, ei kukaan jaksa tätä, näköjään oot safkannut hyvin vielä kun aina samaa sontaa jauhat
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä on lähtenyt ajatus, että kaikki ihmiset syövät pastaa? Tai esim. punaista lihaa? Tai soijaa? Tai maitotuotteita?
Joten kaikki ihmiset eivät saa sitä proteiiniaan esim. spagetista. Tai juustosta tai sika-naudasta. Kaikkien vatsa taas ei kestä esim. palkokasveja.
Onko teillä joku järkevä puolustus tälle ymmärtämättömyydelle (=tyhmyydelle)?
Mä olen nyt kuukausia ihmetellyt näitä älyvapaita viestejä täällä.
Ymmärräthän sinä, että kaikilla vauvoillakaan/bodareillakaan ei ole lihaton/maidoton/hiilariton ruokavalio niin kuin jollain vanhuksilla tai toimistotyöläisillä kaikilla on? Mitkai allergikkojen pitäisi syödä kalaa jos kuolevat sitä syödessään? Tai keliaakikon syödä pelkkää vehnäjauhoa tai diabeerikon vetää 3 karkkipussia päivässä. Oletko vammainen? Hekin syövät yksilöllisesti. Itse olen kasvissyöjä, joka ei syö myöskään pastaa tai perunaa tai mitään hiilareita tai sokeria tai ylimääräistä rasvaa jne. En myöskään liiku ja painan 43kg. Mitäs sitten? Miten se tähän keskusteluun vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt mitään koko päivän aikana. Heräsin klo 7.20. Kraanasta tulee vettä. Kello on nyt 17.11.
En syö joka päivä.
Ruoka ja syöminen ei elämäntarkoitus.
JATKOA KLO 20.OO:
Äsken söin makaroonia 1 dl. Ketsuppia ja pippuria.
Huomenna on eläke.
Ostan pesuaineita, vessapaperia, hammastahnaa, lääkkeet, maksan vuokran, erillisen vesilaskun, sähkölaskun, liittymämaksun, velkani 40e, ainiin 40e mätkyjä verohallintoon.
Jää taas noin 200e kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt mitään koko päivän aikana. Heräsin klo 7.20. Kraanasta tulee vettä. Kello on nyt 17.11.
En syö joka päivä.
Ruoka ja syöminen ei elämäntarkoitus.
JATKOA KLO 20.OO:
Äsken söin makaroonia 1 dl. Ketsuppia ja pippuria.
Huomenna on eläke.
Ostan pesuaineita, vessapaperia, hammastahnaa, lääkkeet, maksan vuokran, erillisen vesilaskun, sähkölaskun, liittymämaksun, velkani 40e, ainiin 40e mätkyjä verohallintoon.
Jää taas noin 200e kuukaudeksi.
Kaikkien laskujen jälkeen 200€ ei oo mikään huono juttu. Mulla menee liikkumiseen ehkä 10€ vuodessa jos käyn bussilla jossain. Ruokaan 80€. Vaatekappaleen ostin 8 vuotta sit viimeks yhet 1€ sukat. Vanhoilla vaatteilla pärjää ihan hyvin eikä joku pieni reikä tai tahra haittaa kun kotona muutenkin suurimmaksi osaksi olen. Mitä muita menoja sulla voi olla sit pesuaineiden, lääkkeiden, vuokran, vesi+sähkölaskujen ja velkojen jälkeen? Kyllähän 200€ on aika kiva summa ruokaan ja muuhun käyttörahaksi?
No innostutaan laskemaan kun muutkin: Aamupala kaurapuuro lisukkeilla 0,05-0,20€. Rasvakahvi 0,15€. Lounas 2 x paistettu kananmuna 0,40€ ja pekonia 50g 0,45€ ja pieni kasvislisä 0,20€. Omena 0,10€. Kukkakaalista ja kananmunasta pitsapohja 0,50€ ja päälle soijarouhetta, tomaattimurskaa, valkosipulia ja juustoraastetta n. 0,70€. Maitoa juomaksi 0,5 litraa 0,40€. Popcornia 0,30 ja pähkinää 0,30€ leffaa katsoessa. Välttelen valkoisia jauhoja tai pastaa mutta kaurapuuroa ja kauraleipää syön. Halvimpia brändejä katson ja etsin liha+kasvistarjpuksia. Kohtuullinen annoskoko yleensä, yritän pudottaa pari kesäkiloa. Työrrömänä koitan vähän kotona nostella painoja, en ole mikään himourheilija. Tommonen mun normaalipäivänä näyttäisi maksavan n. 3,10€. Joskus menee enemmän ja joskus vähemmän mutta uskoisin pääseväni tohon 100€/kk jos haluaisin ja jaksaisin laskea kaikki ruokamenot. Mulle ei onneksi tule ikinä himoja esim. Että nyt pitää saada suklaata tai haluan pikaruokaa tai vastaavaa. Olen kanssa tottunut katsomaan halvimpia brändejä ja kilohintoja niin kaupassakäynti on mulle helppoa ja nopeaa eikä ollenkaan stressaavaa.
Vierailija kirjoitti:
No innostutaan laskemaan kun muutkin: Aamupala kaurapuuro lisukkeilla 0,05-0,20€. Rasvakahvi 0,15€. Lounas 2 x paistettu kananmuna 0,40€ ja pekonia 50g 0,45€ ja pieni kasvislisä 0,20€. Omena 0,10€. Kukkakaalista ja kananmunasta pitsapohja 0,50€ ja päälle soijarouhetta, tomaattimurskaa, valkosipulia ja juustoraastetta n. 0,70€. Maitoa juomaksi 0,5 litraa 0,40€. Popcornia 0,30 ja pähkinää 0,30€ leffaa katsoessa. Välttelen valkoisia jauhoja tai pastaa mutta kaurapuuroa ja kauraleipää syön. Halvimpia brändejä katson ja etsin liha+kasvistarjpuksia. Kohtuullinen annoskoko yleensä, yritän pudottaa pari kesäkiloa. Työrrömänä koitan vähän kotona nostella painoja, en ole mikään himourheilija. Tommonen mun normaalipäivänä näyttäisi maksavan n. 3,10€. Joskus menee enemmän ja joskus vähemmän mutta uskoisin pääseväni tohon 100€/kk jos haluaisin ja jaksaisin laskea kaikki ruokamenot. Mulle ei onneksi tule ikinä himoja esim. Että nyt pitä
Toi tekis 93€/kk. Sulla jäis vielä 7€ vessapapereihin ja pesuaineisiin.
Yks WC-rulla maksaa 0,50€ ja joa se kestää 2 päivää niin se on kyllä jo 7,5€/kk. Pitää kyllä nipistää sit ruoasta/juomasta jos tarttee shamppoopurkinkin et 100€/kk riittäis kauppaan
Täällä on paljon ihmisiä, jotka syövät aika samalla tavalla tai sitten tänne kirjoittavat paljon samat ihmiset.
Jatkuvasti viestejä makaronista, ketsupista, kaalista ja coleslawsta, nakeista, sika-naudasta, lenkkimakkarasta, margariinista, poppareista, eineslihapullista, soijarouheesta, kauramaidosta...
Mä en tunne yhtään ainoaa ihmistä, köyhempää tai varakkaampaa, jonka ruokavaliossa nämä ovat olennaisia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon ihmisiä, jotka syövät aika samalla tavalla tai sitten tänne kirjoittavat paljon samat ihmiset.
Jatkuvasti viestejä makaronista, ketsupista, kaalista ja coleslawsta, nakeista, sika-naudasta, lenkkimakkarasta, margariinista, poppareista, eineslihapullista, soijarouheesta, kauramaidosta...
Mä en tunne yhtään ainoaa ihmistä, köyhempää tai varakkaampaa, jonka ruokavaliossa nämä ovat olennaisia.
Mitä sun tuntemat ihmiset syö, jotka syövät 100€/kk?
Ei kai nyt kukaan syö 100 eurolla kuukaudessa? Hyvä, jos 100 euroa riittää edes viikoksi. Ei ainakaan kuulosta kovinkaan terveelliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo kauppojen hyllyjä, myyntitilastoja ja ihmisten kauppakärryjä, niin kyllä siellä perusmakaronit, sikanautajauheliha, margariinit ja eineslihapullat ovat aika lailla myydyimpiä artikkeleita. Ja nakkejakin on aika pitkä hylly (yhdessä kaupassa kokonainen hyllyväli!). Vähän tuntuu siltä, että aika monelle ihmiselle nämä ovat olennainen osa ruokavaliota. Laitatko näkyville esimerkkejä tuntemiesi köyhien ja vaikka varakkaampienkin ruokavalioista? Olisi helpompi vertailla, kun olisi jotain konkreettista näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun tuntemat ihmiset syö, jotka syövät 100€/kk?
Sanoisin että silloin ennen vanhaan syötiin paljon uuniruokia ja pataruokia.Vaikka nyt jossain perunajauhelihapaistoksessa on vaikka mitä ainesosia niin ei se tarkoita, että sinne kaikki pitäs tunkea tai sitä ei voisi ilman niitä valmistaa. Ihan hyvin voi. Liha tuo makua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan syö 100 eurolla kuukaudessa? Hyvä, jos 100 euroa riittää edes viikoksi. Ei ainakaan kuulosta kovinkaan terveelliseltä.
Kokeile niin saatat yllättyä. Skippaa suosiolla einekset ja vähennä lihaa ja lisää puhtaita kasviksia. Unohda karkit, suklaat ja sipsit. Samoin limut ja alkoholit. Kroppa ja mieli voi hyvin kun syöt itsetehtyä kotiruokaa. Toki sitten pitää unohtaa ostaa chojuang-tahnat ja muut tältä kuulta jos ei kaapista valmiiksi löydy erikoistahnoja ja kastikkeita. Perus raaka-aineet satokauden mukaan, pakastekasviksia ja marjoja hyödyntäen talvella. Puhtaita makuja ja lautasmallin mukaan. Terveellistä on.
Vierailija kirjoitti:
No juu näin. Täyttää huuhaata, että 100 euroa riittäisi kuukauden ruokaan. Eihän se ole kuin reilut 3 euroa päivässä. Safka on ainakin todella epäterveellistä, jos ei tuota enempää käytä ruokaa. No okei, jos käy useimmiten syömässä kylässä, kavereilla, sukulaisilla jne ja syö pari kertaa kuukaudessa himassa, niin silloin tuo voi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile niin saatat yllättyä. Skippaa suosiolla einekset ja vähennä lihaa ja lisää puhtaita kasviksia. Unohda karkit, suklaat ja sipsit. Samoin limut ja alkoholit. Kroppa ja mieli voi hyvin kun syöt itsetehtyä kotiruokaa. Toki sitten pitää unohtaa ostaa chojuang-tahnat ja muut tältä kuulta jos ei kaapista valmiiksi löydy erikoistahnoja ja kastikkeita. Perus raaka-aineet satokauden mukaan, pakastekasviksia ja marjoja hyödyntäen talvella. Puhtaita makuja ja lautasmallin mukaan. Terveellistä on.
Höpö höpö. En syö koskaan eineksiä, karkkeja, suklaata tai sipsejä puhumattakaan limuja ja alkoholia. Kerroin, että 100 euroa kuukaudessa ei riitä ruokaan. Ei sipsit, karkit ja limut ole ruokaa. Ostan aina kotimaisia kasviksia ja vihanneksia ja useimmiten kalaa, harvemmin lihaa. Voin sanoa, että 10 euroa ei riitä mihinkään ei edes tarvitse riittää. Ostan aina laadukkaita elintarvikkeita. Kerranhan täällä vaan eletään, joten ihan turhaa alkaa nuukailemaan ruoan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo kauppojen hyllyjä, myyntitilastoja ja ihmisten kauppakärryjä, niin kyllä siellä perusmakaronit, sikanautajauheliha, margariinit ja eineslihapullat ovat aika lailla myydyimpiä artikkeleita. Ja nakkejakin on aika pitkä hylly (yhdessä kaupassa kokonainen hyllyväli!). Vähän tuntuu siltä, että aika monelle ihmiselle nämä ovat olennainen osa ruokavaliota. Laitatko näkyville esimerkkejä tuntemiesi köyhien ja vaikka varakkaampienki
Ketkähän idiootit ostaa eineslihapullia? Kerran erehdyin ostamaan. Meinasin oksentaa. Syömättä jäivät. En syöttäisi eineslihapullia edes kissalle.
Tiedän ihmisiä, jotka eivät pysty. Aina kun käyn kylässä niin haisevat roskikset keittiössä jotka täynnä ruoan jämiä ja viimeksi oli mm. Kokonainen kananmunakenno. Päivämäärä oli sama päivä eli heittävät ruokia roskiin miten sattuu ja käyvät päivittäin kaupassa. Lapsille pelkkiä valmiita einesruokia ja Cokista ja aikuisille kaljaa ja lihaa. Kasviksia eivät syö ja kaikki pelaavat pelikoneella päivät pitkät eli mistään normaalista liikkuvaisesta perheestä ei olekaan kysymys. Tyhjiä karkkipusseja, sipsipusseja ja suklaapatukoita kaikkialla pitkin kämppää eli siivoaminenkin tuottaa vaikeuksia.
No ei ollut kovin hyvä yritys. Ske ei osaa kirjoittaa lyhyesti.