Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19052)

Vierailija
7241/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hähää ostin valmiiks kaupasta pakasterapuja keitettynä 30kpl 15€ :D Jotain espanjalaisia oli mut ihan sama :D jää rahaa muuhunkin :D

1kg rapuja riittää ehkä 2 ihmiselle? Niistä tulee lihaa tosiaan se pari grammaa per rapu. Eli 500g rapuja on oikeesti ruokaa noin 50g. Jäis kyllä nälkä. 

Joo, ravuthan on alkuruoka. Härregyd! Älkää nyt kukaan järjestäkö rapujuhlia joissa ei pääruokaa tarjota. 

Häh? Oikeesti? Mä luulin et rapujuhlia järkätään vaan siks et pääsee dokaa ja laulamaan. En tiennyt, että siellä syödään jotain pääruokaa? Siis vaikka pihviä tai pitsaa viel lisäks? Siis alkukeiton, paahtoleipien ja rapujen lisäks

Vierailija
7242/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hähää ostin valmiiks kaupasta pakasterapuja keitettynä 30kpl 15€ :D Jotain espanjalaisia oli mut ihan sama :D jää rahaa muuhunkin :D

1kg rapuja riittää ehkä 2 ihmiselle? Niistä tulee lihaa tosiaan se pari grammaa per rapu. Eli 500g rapuja on oikeesti ruokaa noin 50g. Jäis kyllä nälkä. 

Joo, ravuthan on alkuruoka. Härregyd! Älkää nyt kukaan järjestäkö rapujuhlia joissa ei pääruokaa tarjota. 

Häh? Oikeesti? Mä luulin et rapujuhlia järkätään vaan siks et pääsee dokaa ja laulamaan. En tiennyt, että siellä syödään jotain pääruokaa? Siis vaikka pihviä tai pitsaa viel lisäks? Siis alkukeiton, paahtoleipien ja rapujen lisäks

En oo ikinä ollut, niin vaikea sanoa. Mutta kuulostaa kyl hassulta jos rapujen lisäks pitäis viel alkaa jotain lasagnea syömään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7243/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30€/vko aika mahdotonta.

Vierailija
7244/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaustoiminto mättää taas.

Aina, ihan kaikissa rapujuhlissa missä mä olen ollut, on ollut pääruoka rapujen jälkeen. Yleensä syksyllä jokin riistaruoka.

Vierailija
7245/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli Sienikeitto, monta leipää, joku 10 rapua viel naamariin ja vodkaa ja viiniä ja sit viel jotain riistaa ja perunamuussia? Voisin ihan hyvin olla niillä lievillä ja ravuilla ja keitolla. Jotain jälkkäriä varmaan kuitenkin esim, mutakakkua joka halpaa

Vierailija
7246/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, ihan kaikissa rapujuhlissa missä mä olen ollut, on ollut pääruoka rapujen jälkeen. Yleensä syksyllä jokin riistaruoka.

Millon noin muuten oot ollut rapujuhlissa kuin syksyllä? Mitö silloin on ollut ruoka a lisäksi jos ei riistaa? Oliko helmikuun rapujuhlissa kanaa vai kasvispihvejä?

Vierailija
7247/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en söisi riistaa enkä lihaa enkä kyllä rapujakaan. Kasvisruoat on parasta. Intiassa ja Aasiassa oli älyttömän hyvää, Suomesta ei saa mitään hyvää valmiina. Pitää itse tehdä ja käyttää silti ulkomailta tulleita mausteita yms. Itsetehty sienisalaatti ja sienipihvit tosin hyvää. Laitan toki chiliä ja inkivääriä joukkoon pihveihin:

Vierailija
7248/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kävin syömässä rapuja ravintolassa niin alkupalaksi käskettiin ostamaan 10kpl ja yhden hinta oli 10€ eli alkupala maksoi jo 100€ per henkilö. Pääruoaksi suositeltiin jotain pihviä ja jälkkäriksi kakkua. 140€ saa varautua maksamaan ihan tavallisesta rapuillallisesta ilman juomia. Juomineen meillä maksoi 2 ihmiseltä lähemmäs 500€

Vierailija
7249/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millon noin muuten oot ollut rapujuhlissa kuin syksyllä? Mitö silloin on ollut ruoka a lisäksi jos ei riistaa? Oliko helmikuun rapujuhlissa kanaa vai kasvispihvejä?

Oĺaanpa sitä nyt olevinaan näppäriä. Tänä vuonna ravustuskausi käynnistyi 21. heinäkuuta. Yleensäkin se alkaa heinäkuussa joka ei mielestäni ole syksyä.

Vierailija
7250/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse järjestämässä rapujuhlia ens viikonloppuna. Ihan kaupan pakasteravuilla mennään, ajattelin 5 per naama ja pari pakettia paahtoleipää ja oivariinirasia. Lisäks pari sitruunaa ja vissyä juomaks. Prinsessakakkua jälkkäriks. Alkukeitto vois tosiaan olla Sienikeitto, suppiksia vielä viime syksystä pakkasessa. Pohjana voi olla ihan vaikka joku valmis pussikeitto. En kyllä enää ajatellut mitään lämmintä tarjota rapujen ja keiton lisäks. Leipää voi syödä. Jos ei alkukeittoa tarjoais niin ehkä sit jotain muuta mut haluun nyt käyttää noi sienet kun kohta saa taas uusia kerättyä. Eli ei tartte mitään pihvejä.

Vierailija
7251/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pussillisen pastaa 400g 0,40€ päivässä ja siinä jo proteiinia 16%. Turpoo isoksi kattilalliseksi mistä syö ainakin 5 kertaa. Koko ajan saa olla syömässä eikä ikinä oo nälkä. Tietty vois syödä monipuolisemmin mutta vituttaa käydä kaupassa niin ei kiinnosta. 1-2 kertaa kuukaudessa tilaan pitsaa kotiin.

Vierailija
7252/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oĺaanpa sitä nyt olevinaan näppäriä. Tänä vuonna ravustuskausi käynnistyi 21. heinäkuuta. Yleensäkin se alkaa heinäkuussa joka ei mielestäni ole syksyä.

Olwn eri, mutta harvoin ravit Suomessa on syömäkelpoista heinäkuussa. Alimittainen heitetään järveen takaisin kasvamaan, ei niitä syödä.

Vierailija
7253/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ollut rapujuhlissa koskaan syksyllä. Aina vaan kesällä. Tosin viimeisestä kerrasta on aikaa yli 20 vuotta. Vai onko ravustuskauden alkaminen siirretty syksyyn? 

Vierailija
7254/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ruoka vaikka coleslaw ja soijarouhepasta ei maksa yli 2€ päivässä ja saa mahan täyteen. Joa haluaa ostaa jotain valmistiskiltä ruokaa tai einestä tai eksoottisia hedelmiä tai jotain vastaavaa karkkia niin tottakai menee kaikki rahat ruokaan ja herkkuihin

Vierailija
7255/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alehamsterin ostoksia:

kanan koipi naturel 800 g, ulkokanan munia 10 kpl, kauralesesämpylä 350 g, hedelmäinen vadelma jugurtti 150 g, luonnonjugurtti-smoothie tropiikki 0,75 l, snellman juustonakki 300 g, actimel appelsiini 8 * 100 g, kana-pekoni wrap, kana-caesar wrap, jälkiuuni ruisneppari, loimulohifileepala 250 g, Grillipaletti Big Platter 1 kg, Greendeli Kinkku Maxi Patonki 300 g, ohrarieska 600 g, nämä 60 %, yht. 27,36 e.

Hevikkitomaatteja 2,9 kg 1,88 e.

Tarjous/ normaalihinta: annabelle varhaisperunoita kg, grillimix tomaatteja 300 g, luumuja 500 g, Oululainen hapankorppu 370g, blå band greek garlic and herbs, miniluumutomaatteja rs, 2 kurkkua 773 g, sipulinippu, Parrano Robusto Juustoraaste 100 g, nämä yht. 12,92 e, kaikki yht. 42,16 e. Kuun alusta yht. 78,51 e.

Muuta: n. 1 dl punaherukka, 1 l mustaherukkaa,1 dl vadelmia, 2 ltr kantarellejä, mansikkaa ltr, 0,5 ltr karviaisia. Nämä ilmaisia, itse kerätty. Marjakausi siis vasta aluillaan, helteillä ei niin jaksanut keräilläkään.

Vierailija
7256/19052 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, minä alan olla jo siinä iässä, että kymmeniin elinvuosiin tuskin on mahdollisuutta. Tai kuntoa. Sehän vasta jurppisi kun olisin suu väärässä syönyt halvinta margariinia, kuolla kupsahdan ja perikunta saa säästetyt rahani. 

Pitää nauttia myös tässä ja nyt. Mitä hyötyä ja iloa on edes elää jos kaikki mukavat asiat pitää siirtää johonkin tulevaisuuteen. Mitä ei edes ehkä tule näkemään. Kohtuus kaikessa. 

Hautarauhakin maksaa ,nykyään.Ellei maksuja hoidella  voidaan suvun kymppitonnien,muistomerkki  kärrätä murskaamoon .Kun seurakunta kaappaa sen omakseen.Asioden hoito on ennen kuulunut  jälkenjääville sukulaisille.Mutta huono kasvatus ja rahaneus ajaa nykyään edelle ,eli luottoei ole.

Vierailija
7257/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön pussillisen pastaa 400g 0,40€ päivässä ja siinä jo proteiinia 16%. Turpoo isoksi kattilalliseksi mistä syö ainakin 5 kertaa. Koko ajan saa olla syömässä eikä ikinä oo nälkä. Tietty vois syödä monipuolisemmin mutta vituttaa käydä kaupassa niin ei kiinnosta. 1-2 kertaa kuukaudessa tilaan pitsaa kotiin.

Ei makaronilla nälkä lähde vaikka söisit sitä saavillisen.

Vierailija
7258/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei makaronilla nälkä lähde vaikka söisit sitä saavillisen.

Syö sitten vaikka se 50 litraa  (snadi saavi) ja laita fiilikset tänne - jäikö nälkä.

Vierailija
7259/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, minä alan olla jo siinä iässä, että kymmeniin elinvuosiin tuskin on mahdollisuutta. Tai kuntoa. Sehän vasta jurppisi kun olisin suu väärässä syönyt halvinta margariinia, kuolla kupsahdan ja perikunta saa säästetyt rahani. 

Pitää nauttia myös tässä ja nyt. Mitä hyötyä ja iloa on edes elää jos kaikki mukavat asiat pitää siirtää johonkin tulevaisuuteen. Mitä ei edes ehkä tule näkemään. Kohtuus kaikessa. 

Hautarauhakin maksaa ,nykyään.Ellei maksuja hoidella  voidaan suvun kymppitonnien,muistomerkki  kärrätä murskaamoon .Kun seurakunta kaappaa sen omakseen.Asioden hoito on ennen kuulunut  jälkenjääville sukulaisille.Mutta huono kasvatus ja rahaneus ajaa nykyään edelle ,eli luottoei ole.

Ei ole kymppitonnien sukuhautaa.  Isän ja äidin hauta, jo aikoja kuolleet, on maksettu 25 vuodeksi  sen jälkeen tuskin kukaan on heistä kiinnostunut sitten kun olen itsekin kuollut. Minut saa polttaa ja laittaa uurnalehtoon vanhempieni hautaan. Toki sekin maksaa. Velat eivät periydy, lasten ei tarvitse maksaa velkoja jos kuolinpesä on varaton. Siten ei tarvitse säästää ja kituuttaa liikaa. 

Vierailija
7260/19052 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Västerbottenostpaj ruukaa olla täällä ruotsissa, vähä salaattia 

Ei mitää alkukeittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän