Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19052)
Vierailija kirjoitti:
Nuukuuden huippu on juoda 0,50 euron kahvi puoliksi. Tässä ei ole kyse pieniruokaisuudesta vaan todella pihiydestä. Mitä jos se suuriruokaisempi mies haluaisikin juoda koko kupillisen itse? Veikkaan, ettei sitä häneltä kysytä tai mies ei uskalla sitä esittää. Joku roti se pitää huushollissa olla.
Mistä saat 0,50€ kahvin? Kirjastosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääää, miks jengi puhui täällä sienistä. Haluan sienikastiketta!! Teloin vaan jalkani, enkä pääse liikkumaan ainakaan 6 viikkoon niin ärsyttää. Kaupan sienet on aivan perseestä.
Jos tämä olisi "turvallinen tila" niin pyytäisin yhteystietosi ja selvittäisin, miten saisin järkättyä sulle pussillisen sieniä.
Vaan kun ei ole, tämä on tila, jossa anonyyminäkin saa kuraa niskaansa kirjoittipa mitä vaan, ja yleensä ihan muiden ihmisten kirjoituksista vielä.
Toivon sulle sujuvaa paranemista ja kärsivällisyyttä.
Kiitoa sinulle! Olet ystävällinen. Kipuja ei onneksi ole, mutta harmitus suuri kun ei pääse vielä sienimetsään. Mutta ystäväni on menossa ensi viikolla käymään sienimetsällä (kävellen pääsee lptiovelta) ja lupautun
Olen sinkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuukuuden huippu on juoda 0,50 euron kahvi puoliksi. Tässä ei ole kyse pieniruokaisuudesta vaan todella pihiydestä. Mitä jos se suuriruokaisempi mies haluaisikin juoda koko kupillisen itse? Veikkaan, ettei sitä häneltä kysytä tai mies ei uskalla sitä esittää. Joku roti se pitää huushollissa olla.
Mistä saat 0,50€ kahvin? Kirjastosta?
En minä tiedä. En ole ostanut tuolla hinnalla kun ovat yleensä enemmän. Mutta ilmeiseti joku saa, tuolla kun kertoi juovansa miehensä kanssa 0,50 euron kahvikupin puoliksi.
Halvin kahvikuppi johon itse olen törmännyt on ollut 1,20€ huoltsikalla
Itse keitettynä 1€:llä saa 15 kuppia kahvia :D
Otan siis aina reissuun ja autoon omat kahvit termariin ja eväsleivät. Hyvin pärjää ja halvalla pääsee. Ei tartte sortua ostamaan mitään ihme 4€ epäterveellistä munkkia tai vastaavaa jos omat täytetyt ruisleivät, pähkinät, banaani ja termarissa kahvi mukana. Ja tietysti vesipullo.
Vierailija kirjoitti:
Otan siis aina reissuun ja autoon omat kahvit termariin ja eväsleivät. Hyvin pärjää ja halvalla pääsee. Ei tartte sortua ostamaan mitään ihme 4€ epäterveellistä munkkia tai vastaavaa jos omat täytetyt ruisleivät, pähkinät, banaani ja termarissa kahvi mukana. Ja tietysti vesipullo.
Mihin sinä menet sillä autollasi.
Just kävin kahvilassa. Eikä ollut kalleimmasta päästä. Halvin kahvi, pieni suodatinkahvi maksoi 3,50. Näillä hinnoilla Helsingissä. Join koko kupillisen itse.
Euron kahveja saa k-kaupoista, puoliksi juotunahan se on 0,50 e. En kyllä tosin ymmärrä sitä, miksi itseänsä pitää kiusata juomalla kahvi puoliksi. Kotona saa keitettyä kokonaisen kupillisen ja voi ostaa vaikka termosmukin, jonka voi ottaa mukaan, jos haluaa kahvia juoda kodin ulkopuolella edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Säästää paljon kun on nainen. Itse syön aika tarkkaan puolet mitä mieheni syö. Eikä mieheni ole edes suursyömäri, vaan syö myös ihan kohtuudella. Eli ruokakulut on vaan puolet normaalista.
Esimerkiksi viikonloppuna monesti ostetaan pizza marketista 2,35 euroa, ja syödään se kahdestaan itselle 1/3 ja miehelle noin 2/3.
Joskus mennään kahville, markettiin, ja juodaan 0,5euron kahvi puoliksi.
Kyllähän tässä kerrottiin, että juodaan 0,5 euron kahvi puoliksi. Ei siis euron kahvi puoliksi.
S-kauppojen kahviautomaatista saa bonuskortilla ilmaiseksi yhden mukin kahvia päivässä, tai ainakin sai. Olisko sellainen tämä 0,50 euron kahvikin? Jos se nykyään maksaa tuon verran, ei olekaan ilmaista enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä menet sillä autollasi.
Menen vaikka sukuloimaan, kaverille, retkelle, kesäteatteriin, urheilukisoihin ja mihin milloinkin.
Yksin syödessä menee vain leipää ja banaania niin kuin jollakin toisellakin kommentoijalla, mutta jos tulee kyläilijöitä yleensä kerran viikossa niin silloin on herkkua ja leivon kaikkea ja laitan kauniit astiat jne. Mutta eipä mulla mene yli 100€/kk
Siskoni perheellä menee ainakin 1000€ 2 aikuista ja kaks lasta, mutta ne tilaakin paljon ruokaa kotiin ja heillä myös 2 jääkaappia + erikseen juomakaapit, jotka on aina täynnä kun kylässä käyn. Viinikaapit puolestaan notkuu samppanjaa, kuohuviini ei kuulemma ole hyvää. Ovat kasvissyöjiä tosin ettei lihaan mene paljoa rahaa, eivät myöskään tupakoi. Itse taas röökaan ja juon halvinta bisseä ja menee varmaan saman verran rahaa :D Kaikki mitä Kelasta saa niin menee kans :D Säästäjät on ihan oma kansa eli en niistä tiedä
Vierailija kirjoitti:
Siskoni perheellä menee ainakin 1000€ 2 aikuista ja kaks lasta, mutta ne tilaakin paljon ruokaa kotiin ja heillä myös 2 jääkaappia + erikseen juomakaapit, jotka on aina täynnä kun kylässä käyn. Viinikaapit puolestaan notkuu samppanjaa, kuohuviini ei kuulemma ole hyvää. Ovat kasvissyöjiä tosin ettei lihaan mene paljoa rahaa, eivät myöskään tupakoi. Itse taas röökaan ja juon halvinta bisseä ja menee varmaan saman verran rahaa :D Kaikki mitä Kelasta saa niin menee kans :D Säästäjät on ihan oma kansa eli en niistä tiedä
Siskosi perhe ei ole nyt paikalla vastaamassa.
Huhupuhe tai sun näkemykses ei ole arvokasta.
Amerikassa on hieno juttu, ettäl apsille pakataan evääksi aina perusruokaa esim. Pitsaviipaleiden lisäksi kasvisruoka esim. Selleri, hedelmä esim. Mansikkaa, maitotuotteita esim. Jogurtti tai juustoa sitten vielä lisäksi sipsiä tai keksiä jos jää nälkä. Mutta monipuolisesti kaikkea. Joskus saattaa olla lisäksi vaikka omena. Suomessa syödään tosi ankeasti, eikä mietitä et syötäis monipuolisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskosi perhe ei ole nyt paikalla vastaamassa.
Huhupuhe tai sun näkemykses ei ole arvokasta.
Miksi yrität olla ilkeä jos toinen kommentoi, ihan niin kuin sinäkin kommentoit. Mielestäni kaikki kommentit ja näkemykset on samanarvoisia. Et ole yhtään parempi ihminen.
Joka päivä 600g perunaa/pastaa/riisiä kilohinta aina 0,75€/kg eli joku 50 senttiä maksaa ja lisäks pakastimessa aina kasviksi 1-2€/kg. Kävin eilen ostamassa sinne taas uutta kun avomaankurkku oli alle 1€/kg. Lisäks siellä vesimelonia talvelle ja muuta. Noin 500g menee kasviksiakin päivässä eli noin 0,50-1€. Kaurapuuroa aamulla ja illalla yhteensä 0,10€. Kerään itse mustikat ja sienet ja pihalta omenat. Asun lähellä metsää eli ei oo autoa.
Äh unohtu lisätä, että syön toki juustoakin ja soijatuotteita vaikka harvemmin lihaa. Tarjouksesta ostan kanan jauhelihaa. Mutta siis jo owrunassakin proteiinia 10% jos joku väittää, etten saisi yhtään proteiinia. Toki painan alle 50kg enkö edes tiedä, paljonko sitä proteiinia pitäisi päivässä syödä. Omat annoskoot on 600g eli 2 lautasellista per ruokailu. Paitsi puuroa vaan iso 1 lautasellinen mutta usein omena lisäksi tai niitä itsepoimittuja mustikoita. Joskus kanelia ja sokeria.
8 ruisleipää (Prismasta kotimainen 1€ 16 palaa maksaa joku 1€) syön päivässä ja päälle margariinia 0,37€ 400g paketti ja kalkkunaleikkele 200g 1,5€ ja kurkkua tai porkkanaa tai muuta edullista päälle riippuen vuoden ajasta. Kahvia juon. Maksaa päivän ruoat alle 1€ eikä ole nälkä ja paino pysynyt aina samana. En kaipaa mitään hifistelyä, ruoka on mulle pakollinen paha mutta terveenä oon pysynyt ja normaalipainoinen. Ei todellakaan mene yli 50€ kuukaudessa rahaa ruokaan tai juomaan. Tupakkaan kyllä sit menee.