Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19057)

Vierailija
7181/19057 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hodarit halvaksi tulee jos syö vain yhden tai kaksi. Mieheni syö kerralla nuo kaikki 10kpl, ja todennäköisesti nakit on mieheni napostellut ennen kuin on ehtinyt ruokaa laittamaan.

Vierailija
7182/19057 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hodarit halvaksi tulee jos syö vain yhden tai kaksi. Mieheni syö kerralla nuo kaikki 10kpl, ja todennäköisesti nakit on mieheni napostellut ennen kuin on ehtinyt ruokaa laittamaan.

Mut Ikeassa menisi sitten kymppi niihin miehen hodareihin, ja pirkka-hodarit maksaa jotain 1,15€ kpl (sori, tarkistin, 1,09€/kpl), joten saa tuosta vielä edelleen säästöä, jos tekee itse. Mut ei sillä varmaan ole merkitystä, toivottavasti miehelläsi on hyvä henkivakuutus, koska kymmenen hodarin kertavauhdilla iskee sydänkohtaus ennen 60v ikää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7183/19057 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yhteydessä tälläistä halpismargariinista ja vehnäjauhoista tehtyä sienipiirakkaa syödään? Halpaa on, mutta itse en tuota laskisi mitenkään laadukkaaksi ravinnoksi, jos oma terveys ja terveellinen ruoka kiinnostaa. Satunnaisena juhlatarjoiluna toki ok.

Vierailija
7184/19057 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocsit ovat muuten erittäin huonot/vaaralliset jalkineet metsässä kuljettaessa. Jos menee hiukankaan epätasaiseen tai vaikeakulkuisempaan maastoon. Eri asia jos kulkee aina hyviä polkuja pitkin. Mutta ihmettelen jos niitä marjoja ja sieniä aina vaan riittää monien kulkemien polkujen vieressä. 

Ennen ainakin kaikki oli jo viety. Piti mennä syvemmällä metsään ja siellä ei maastossa ollut polkuja kuin jossain kohtaa. Jos siinäkään. Kumisaappaat ennen laitettiin jalkaan. 

Vierailija
7185/19057 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kumisaappaat jalkaan, jos on kumisaapaskeli. Crocksit (no ne halpisversiot) jalkaan, kun on sellainen keli. Mun sieni- ja marjapaikkani on kävelymatkan päässä - näköetäisyydellä kodista saa pannullisen sieniä parin päivän välein. Mustikkapiirakkaan marjat saa kuuloetäisyydellä. Ihan sama vaikka menisi paljain jaloin, vaikkei ole polkuja.

Tänään hain kantarelleja, mutta ei olla sieniä syöty 😱 . Oli punalaputettua kanaa pojille, uunikasviksia+perunoita sen kanan kanssa ja vielä nuudeleita, ettei nälkä jäänyt kellekään. Perunat ja valkosipulit omasta takaa, paprika siitä 0,69€/pussi Citymarketin "henk.koht" tarjouksesta, tomaatti ihan perustomaattia ja kesäkurpitsakin on jo edullista kotimaisena. Kanaa riittää vielä huomiseksikin, teen vissiin jotain kastiketta siitä.

Olympialaisten avajaisia katselen. Olympialaiset, sohvaperunoiden täydellinen tekosyy kököttää sisätiloissa seuraavat viikot.

Vierailija
7186/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää paljon kun on nainen. Itse syön aika tarkkaan puolet mitä mieheni syö. Eikä mieheni ole edes suursyömäri, vaan syö myös ihan kohtuudella. Eli ruokakulut on vaan puolet normaalista.

Esimerkiksi viikonloppuna monesti ostetaan pizza marketista 2,35 euroa, ja syödään se kahdestaan itselle 1/3 ja miehelle noin 2/3.

Joskus mennään kahville, markettiin, ja juodaan 0,5euron kahvi puoliksi.

Ai zaatana. Tän kun näkisi kun pariskunta ryystää samasta kupista.

Vierailija
7187/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantain roskaruokavinkki: itsetehdyt hodarit. Ketjun teeman mukaisesti halvimman kautta!

10 nakkia 0,99€

itseleivotut hodarisämpylät 1,50€/12 sämpylää (k-ruuan laskelma)

Kurkkusalaatti 1,99€

Ketsuppi 0,69€

Sinappi 1,15€

Yhteensä 6,35€, yhden hodarin hinnaksi tulee alle 65 senttiä. Ikean hodari pelkällä ketsupilla ja sinapilla maksaa euron.

Kurkkusalaattia, ketsuppia ja sinappia jää vielä seuraavaankin kertaan.

Jos haluaa hodariin muutakin, niin tottakai hinta nousee. Ison Omenan Cittarissa näyttää olevan Helsingin makkaratehtaan cheddar yönakit 0,99 paketti (neljä nakkia), ei tule niilläkään pahan hintaisia hodareita. Hapankaalia saa edullisimmillaan 1,35€/pussi, Lidlissä voi olla halvempaakin.

Laita nakit paistumaan pannulle tai grilliin. Halkaise sämpylä pituussuuntaan niin, että se pysyy edelleen kasassa. Lämmitä sämpylä grillissä tai vaikka leiv

AI että, oletpa sinä sitten nero. Että ihan itse tehty nakkisämpylä. Täytyy kyllä ihmetellä, että mihin ne sienet unohtu tästä nakkisämpylästä. Ja anoppi (joka tuli enon kyydissä).

Vierailija
7188/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästää paljon kun on nainen. Itse syön aika tarkkaan puolet mitä mieheni syö. Eikä mieheni ole edes suursyömäri, vaan syö myös ihan kohtuudella. Eli ruokakulut on vaan puolet normaalista.

Esimerkiksi viikonloppuna monesti ostetaan pizza marketista 2,35 euroa, ja syödään se kahdestaan itselle 1/3 ja miehelle noin 2/3.

Joskus mennään kahville, markettiin, ja juodaan 0,5euron kahvi puoliksi.

Ai zaatana. Tän kun näkisi kun pariskunta ryystää samasta kupista.

Mikä tossa nyt on niin kummallista? Olen nähnyt satoja kertoja, kun joku pariskunta vetää sauhuja samasta tupakasta ja hörppii olutta tai lonkeroa samasta tölkistä. Samaa kahvia juovat ovat aika kesyä kamaa noihin verrattuna...

Vierailija
7189/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä yhteydessä tälläistä halpismargariinista ja vehnäjauhoista tehtyä sienipiirakkaa syödään? Halpaa on, mutta itse en tuota laskisi mitenkään laadukkaaksi ravinnoksi, jos oma terveys ja terveellinen ruoka kiinnostaa. Satunnaisena juhlatarjoiluna toki ok.

Ihmisen ei tarvitse syödä ihanteellisesti pysyäkseen terveenä.

Vierailija
7190/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muistisairauksista 40 prosenttia olisi torjuttavissa elintapamuutoksilla, esimerkiksi paremmalla ruokavaliolla. Lue asiantuntijoiden vinkit siitä, millainen ruoka tukee muistia."

https://www.terve.fi/artikkelit/muistia-tukeva-ruokavalio

Tuollakin nostettiin yhdeksi tärkeäksi tekijäksi ylipainon ja kaatumisten välttely.

Vierailija
7191/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukuuden huippu on juoda 0,50 euron kahvi puoliksi. Tässä ei ole kyse pieniruokaisuudesta vaan todella pihiydestä. Mitä jos se suuriruokaisempi mies haluaisikin juoda koko kupillisen itse? Veikkaan, ettei sitä häneltä kysytä tai mies ei uskalla sitä esittää. Joku roti se pitää huushollissa olla. 

Vierailija
7192/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan välipalalla kahvin kanssa siivun. Vieraille ostan monesti valmiin 2,7€ pakaste mutakakun, joka on gluteiiniton ja laktoositon, niin ei tartte miettiä, että pitääkö säästellä kermoissa ja juustoissa. Jos itse syön, niin tulinen ja kevyt versio on enemmän mieleeni. Eli vähärasvainen sienipiirakka.

Vierailija
7193/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kukaan ole puhunutkaan mistään ihanteellisesta syömisestä, ei edes lähelle.

Lähinnä täällä kai ihmetellään ja kritisoidaan kaikkein pahimpia ja epäterveellisimpiä ruokia ja tapoja syödä.

Vierailija
7194/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääää, miks jengi puhui täällä sienistä. Haluan sienikastiketta!! Teloin vaan jalkani, enkä pääse liikkumaan ainakaan 6 viikkoon niin ärsyttää. Kaupan sienet on aivan perseestä.

Vierailija
7195/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kukaan ole puhunutkaan mistään ihanteellisesta syömisestä, ei edes lähelle.

Lähinnä täällä kai ihmetellään ja kritisoidaan kaikkein pahimpia ja epäterveellisimpiä ruokia ja tapoja syödä.

Pahin tapa olisi syödä kovaa rasvaa eli einesruokaa, sipsiä tai ranskalaisia tms. Mutta ei kukaan 100€:kk syöjä syö tuollaista. Enemmänkin kasviksia ja itsekerättyjä marjoja, jotka on terveellisiä.

Vierailija
7196/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa se kommentti ei oikein sopinut sienipiirakkaan. Pahimpia tapoja syödä olisi syödä puhdasta sokeria, virvoitusjuomia, donitseja yms. Vehnässä on todella hyviä ravintoaineita, paitsi suomalaiset nyt on vaan aivopesty uskomaan ettei ole. 

Vierailija
7197/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw, vehnäjauhossa on proteiinia 13% t. Eri

Vierailija
7198/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääää, miks jengi puhui täällä sienistä. Haluan sienikastiketta!! Teloin vaan jalkani, enkä pääse liikkumaan ainakaan 6 viikkoon niin ärsyttää. Kaupan sienet on aivan perseestä.

Jos tämä olisi "turvallinen tila" niin pyytäisin yhteystietosi ja selvittäisin, miten saisin järkättyä sulle pussillisen sieniä.

Vaan kun ei ole, tämä on tila, jossa anonyyminäkin saa kuraa niskaansa kirjoittipa mitä vaan, ja yleensä ihan muiden ihmisten kirjoituksista vielä.

Toivon sulle sujuvaa paranemista ja kärsivällisyyttä.

Vierailija
7199/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä olisi "turvallinen tila" niin pyytäisin yhteystietosi ja selvittäisin, miten saisin järkättyä sulle pussillisen sieniä.

Vaan kun ei ole, tämä on tila, jossa anonyyminäkin saa kuraa niskaansa kirjoittipa mitä vaan, ja yleensä ihan muiden ihmisten kirjoituksista vielä.

Kiitoa sinulle! Olet ystävällinen. Kipuja ei onneksi ole, mutta harmitus suuri kun ei pääse vielä sienimetsään. Mutta ystäväni on menossa ensi viikolla käymään sienimetsällä (kävellen pääsee lptiovelta) ja lupautunut tuomaan minulle puolet saaliista :))

Vierailija
7200/19057 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitoa sinulle! Olet ystävällinen. Kipuja ei onneksi ole, mutta harmitus suuri kun ei pääse vielä sienimetsään. Mutta ystäväni on menossa ensi viikolla käymään sienimetsällä (kävellen pääsee lptiovelta) ja lupautunut tuomaan minulle puolet saaliista :))

Mikset laita niitä teinejä sinne metsään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi