Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19076)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailin joku kuukausi sitten ystäväni kanssa säästöjämme, ja kävi ilmi että vaikka ystäväni tienaa 1500€/kk enemmän kuin minä, niin itse saan paljon enemmän säästöön rahaa ja minulla enemmän rahaa myös sijoituksissa. Kaverini toki saattaa ostaa joka vuosi jotain uusia vaatteita tai laukkuja, mutta ei tarkalleen tiedetä että mistä tuo ero johtuu. Ehkä hän vaan sitten ostaa kaupasta jotain extraa aina, mitä ei tarvitse eikä edes muista? Molemmat tehdään eväät töihin jos käydään toimistolla.
Outoa jos ei kaveri tiedä minne menee huomaamattomasti 1500€/kk. Oisko jotain eläimen kuluja tai urheilujuttuja? Kukaan ihminen ei varmasti syö tonnilla kuussa, ellei sitten ravintoloissa syö aina. Kotiruokaan ei saa yli 10€ päivässä mitenkään, vaikka kuinka kermojen kanssa läträilisi.
Mä söin eilen laitasellisen rapuja 5€, juustoja 5€, viiniä 40€ ja salaattia+lohta+aperitiivit jne. Saa helposti 10€ menemään vaikka kotona söis. No joo ravintolassa tolla summalla ei saa edes viinilasillista.
Vierailija kirjoitti:
Jos suinkin pystyy niin siirtykää tekemään etätöitä, säästyy rahaa aivan törkeesti. Ei mene matkoihin aikaa eikä rahaa, vähemmän tiskiä kun ei tartte ottaa eväsrasioita mukaan jne. Oma kumppani lääkäri, mutta siirtyi tekemään vaan etätöitä tietokoneella ja rahaa säästynyt järjetön summa. Toki taksikuski ei voi tehdä töitä etänä, mutta monessa ammatissa sentään voi.
Etätöille myös ääni täältä. Saa verotuksessa työhuoneeni vähennettyä. Ja tosiaan saan työpaikalta virike-etua ja työmatkaan, niin siellä nyt molemmissa 400€ käytettävänä. Ja jos työt alkaisi normaalisti klo 09 niin voi herätä vaikka klo 10 ja alkaa silloin keittelemään kahvia. Jos menisi töihin toimistolle niin pitäisi herätä varmaan tuntia aikaisemmin.
Ostin eilen juhannusruokaa 50 eurolla ja joudun yksin syömään kaiken ja kaikki menee parissa päivässä. Ihmetyttää mitä rehua nuo 100 eurolla kuukaudessa syövät oikein pistävät suuhunsa. Maistuva ruoka on kuitenkin olennainen osa elämää joten ihmetyttää miksi ihminen kiduttaa itseään kun vähän enemmällä rahalla voi saada hyvää ruokaa. Jos syö yksipuolisesti niin voi tulla vitamiini yms. puutoksia mikä vaikuttaa terveyteen.
Sossutukia pitää alentaa jos ruoan voi ostaa 100 eurolla kuukaudessa.
No pakko joo, kun päätin nyt käyttää lippurahat tatskaan :D Eli jotain sitten vaan tai ei mitään. Ei oo niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään vuoroviikoin kämppiksen kaa ruoat. Mun vuorolla menee 15€ viikossa ja hänen vuorostaan en tiedä tarkalleen. Mä teen soijaa, itsepyydettyä kalaa, kasviksia ja aika tollasta perusjuttuja. Välillä leivon. Hän tekee enemmän jotain rapua ja joo, kyllä varmaankin kalliimpaa. Omasta mielestä mun ruoat silti paremman makuisia. Mulla aina oma tabasco-pullo pöydässä kun syön kämppiksen tekemiä ruokia.
Aika kova kyl jos 30€ saa kuukauden ruoat eikä ite tartte kokata kun puolet. Mutta fiksua rahankäyttöä sulta ja terveellisen kuuloista ruokaa, pisteet siitä. Mausteilla tietenkin saa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ostin eilen juhannusruokaa 50 eurolla ja joudun yksin syömään kaiken ja kaikki menee parissa päivässä. Ihmetyttää mitä rehua nuo 100 eurolla kuukaudessa syövät oikein pistävät suuhunsa. Maistuva ruoka on kuitenkin olennainen osa elämää joten ihmetyttää miksi ihminen kiduttaa itseään kun vähän enemmällä rahalla voi saada hyvää ruokaa. Jos syö yksipuolisesti niin voi tulla vitamiini yms. puutoksia mikä vaikuttaa terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa. Mitä vitamiinipuutoksia voi saada jos ei käytä yli 100€/kk ruokaan? Kuinka paljon vitamiinia siis tarvitaan kuukaudessa ettei sairastu?
Vierailija kirjoitti:
Monet osaa mut ei kaikki. Ei tukia voi jakaa sen fiksuimmat mukaan. Fiksummat saa säästöön ja jotkut elää velkakierteessä, koska ei ole valmiita luopumaan mistään. Esim. Siitä Oivariinista tai Coca Colasta.
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään vuoroviikoin kämppiksen kaa ruoat. Mun vuorolla menee 15€ viikossa ja hänen vuorostaan en tiedä tarkalleen. Mä teen soijaa, itsepyydettyä kalaa, kasviksia ja aika tollasta perusjuttuja. Välillä leivon. Hän tekee enemmän jotain rapua ja joo, kyllä varmaankin kalliimpaa. Omasta mielestä mun ruoat silti paremman makuisia. Mulla aina oma tabasco-pullo pöydässä kun syön kämppiksen tekemiä ruokia.
Sulla on euron päivä.
Todella nuuka olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet osaa mut ei kaikki. Ei tukia voi jakaa sen fiksuimmat mukaan. Fiksummat saa säästöön ja jotkut elää velkakierteessä, koska ei ole valmiita luopumaan mistään. Esim. Siitä Oivariinista tai Coca Colasta.
Nuuka ei ole fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuuka ei ole fiksu.
Mielipideasioista. Kyllä itse mieluummin söisin vaikka kuukauden pelkkiä perunoita ketsupilla kuin olisin kokonaisen viikon ilman mitään ruokaa ja kuolisin nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Perus sossutuki taitaa olla 700€. Sillä pitäisi maksaa ruoka ja harrastukset. Asuntotuki ja muut sit erikseen. Tietenkin saa extrarahaa jos on esimerkiksi keliakia eikä voi ostaa halpaa leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on euron päivä.
Todella nuuka olet.
Euro päivässä on aika paljon. En itse jaksaisi ainakaan syödä 500g pastaa tai perunaa päivässä 0,40€ ja vielä muutakin. Kastiketta, keittoa tai niitä ongittua kaloja jne. Puuron ja leivän lisäksi.
Jos kotona opetettu syömään perunaa, kasviksia ja keittoja niin aikuisena pärjää varmasti satasella. Mutta jos nykykuoriso syö vaan päivässä ja silloinkin pitää woltata pitsaa tai sushia niin ei taida pari euroa päivässä riittää. Mutta nykynuoriso osaa tehdä somella rahaa toisin kuin tällaiset vanhat eli oman rahan saa käyttää just niin kuin haluaa.
Puuro tai ruisleipä margariinilla maksaa 0,05€. Saahan noita syödä vaikka 5 puurolautasellista ja 5 leipää että maksais 0,25€. Ei ole nälkä ja pystyy tekemään vaikka ruumiillista työtä. Lopuilla rahoilla sitten vaikka edullisia kasviksia, kananmunaa, maitoa, vettä tms. Luonnosta saa kivoja rehuja ja vitamiineja ilmaiseksi myös. Tai ostaa monivitamiini poretabletteja jotka kans Lidlissä alle 0,05€/kpl.
Valmisruoka annoksista on aina riisiä 300g, ja kastiketta 50g. Hinta joku 4€. Kyllä mieluummin keitän riisin itse 1kg/2€ ja kastikkeen kans. Jauheliha 1,69€/300g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuuka ei ole fiksu.
jos ei tee töitä ansaitakseen omia rahoja, niin miksi pitäisi saada tuhlailla toisten rahoja? Kyllä mun mielestä ruokaraha pitäisi ansaita. Sitten saisi itse päättää, mitä rahoillaan tekee. Mutta ei ole fiksua käyttää kaikkia rahojaan, nimenomaan säästäminen olisi tärkeää, ettei tarvitse keneltäkään pyytää apua ruokaan.
Mulla aasialainen isä ja suomalainen äiti. Aina syönyt herkkuruokaa vaikka jonkun mielestä ehkä halpaa? Riisiä, kalaa ja soijasuikaleita. Olen aina myös tykännyt kouluruoasta ja esimerkiksi hernekeitto lukeutui suosikkeihini. Jpstain syystä pitsat, pastat ja hampurilaiset jäänyt aina tosi vähälle, enkä niitä aikuisenakaan ole syönyt oikeastaan ollenkaan. Ravintolassa tilaan yleensä salaatin, kun haluan huolehtia linjoistani, ja niissä annoksissa monesti piilorasvaa. Siksi pyydän salaatinkastikkeenkin erikseen. Kasviskääryleet on suosikki ruokani, mutta niitä saa aika harvasta paikasta loppujen lopuksi. Meillä kämppäosake myös Havaijilla, että amerikkalainen ruokakulttuuri ja turistiaysteemit tuttua. Vietän siellä pari kuukautta vuodesta, mutta ihan ruokakaupasta ostan pakastekasvikset ja tuorepinaatit ja valmistan itse ruokani. Surimi oma lemppari. En käy turistipaikoissa syömässä sushi pokeja. Dollarin hamppareita Mäkistä ja dollarin fish tacoja saa toki vieläkin joka paikasta siellä.