Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19076)

Vierailija
6561/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni just valitti, ettei Kela tällä kertaa maksanutkaan, kun laittoi sinne viestiä että sängyn patja on jo yli 10 vuotta vanha, että pitäis saada rahaa uuteen. Yleensä siis maksanut aina kaikki hankinnat. Oli todella hämmentynyt, että nytkö saa työttömät kärsiä kaikesta. Varmaan näkyy myös ruokailussa, jos ei saa lahjakorttia kauppaan enää niin useasti tms. Harmillista

Vierailija
6562/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanapaketti 5€, kesäkurpitsa 0,80€, herkkusienet 3€, tuorejuusto 1€, grillijuusto 2€, ananaspurkki 1,30€, punaviinit 35€. Noi siis tälle päivälle 4 ihmiselle.

Viini aivan turhaa. Ostaisin tilalle mieluummin kilon perunoita 1€ ja leipää, voita ja tilliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6563/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni just valitti, ettei Kela tällä kertaa maksanutkaan, kun laittoi sinne viestiä että sängyn patja on jo yli 10 vuotta vanha, että pitäis saada rahaa uuteen. Yleensä siis maksanut aina kaikki hankinnat. Oli todella hämmentynyt, että nytkö saa työttömät kärsiä kaikesta. Varmaan näkyy myös ruokailussa, jos ei saa lahjakorttia kauppaan enää niin useasti tms. Harmillista

Söitkö vihreää perunaa.

Vierailija
6564/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syökö nämä satasella syöjät siis vain yhden ruoan päivässä ja pärjäävät sillä? En usko.toisaalta, jos on rahaa, niin kyll laittaisin sen suustani alas.Ruokana.En pihistelisi. Elämässä tulee olla nautintoja.

Nautintoa saa aika paljon muustakin kuin ylensyömisestä. Liikunta, ulkoilu, perhe ja ystävät tekevät omasta maailmastani täydellisen. Ruoka, matkustelu ja tv-ohjelmat ovat erittäin pieni osa sitä. Lääkkeistä en säästä mutta ruoasta voi hyvin nipistää.

Kuka puhui mitään ylensyömisestä tai nautinnosta? Liikunta ja ulkoilu vaatii energiaa, eikä silloin riitä mikään kerran päivässä syöminen.

Kiinnostaa tietää että mitä energiaa ulkoilu tarvitsee? Kyllä sen

Joo toki monella vaeltajalla suklaapatukka takin taskussa että jaksaa painaa sen 6h putkeen. Mutta ei nekään jää keittelemään perunoita kesken vaelluksen. Vatsa täynnä ei jaksa liikkua. Syödä voi sitten urheilusuoritukset jälkeen. Sitten keittää ne potut ja grillata kanaa.

Vierailija
6565/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söitkö vihreää perunaa.

Raakaa perunaa? No voihan sitäkin. Itse en malta ikinä odottaa tomaattien kypsymistä pehmeiksi ja syön ne lähes kivikovina :D

Vierailija
6566/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihreä peruna ole raaka peruna .

Vierailija
6567/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aina juhannuksena makkaraa 1,40€ Cittarista Wilhelm oli nyt ja vesimelonia 1€/kg joka vuos ja vielä makaronisalattia. Käydään juhannuksen jälkeen ostamassa kaupasta kaikkea sit sikana kun kaikki on -60% ja tosi hyvät valikoimat! Normaalisti ei löydetä punalaputettuja mut ainoastaan pyhäpäivien aikoihin eli silloin pakastin täyttyy. Muuten syödään keittoja, kasviksia ja pastaa

Vierailija
6568/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla perintönä saatu rivitaloasunto, hoitovastikkeet 360€, kauppaan menee 70€, julkisiin 20€ vuodessa, työpaikka maksaa puhelimen ja muutamat suoratoistopalvelut, harrastuksena sienestys ja ilmainen lenkkeily ja jooga, ei ole eläimiä, sähkö ja vesilaskuihin budjetoinut noin 100€/kk, vakuutuksia ei ole, hammaslääkäriin menee 100€ vuodessa, lääkkeitä en syö mutta halvin särkylääke maksaa toki noin 2€ vuodessa. Vaatteita ostin viimeksi 7vuotta sitten ja silloinkin kirppikseltä uudet kumisaappaat. Matkustelen paljon. Palkka mulla 4300€/kk. Siirrän rahastoihin aina suoraan 20å0€ palkkapäivänä. Asun yksin.

Vierailija
6569/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään aina juhannuksena makkaraa 1,40€ Cittarista Wilhelm oli nyt ja vesimelonia 1€/kg joka vuos ja vielä makaronisalattia. Käydään juhannuksen jälkeen ostamassa kaupasta kaikkea sit sikana kun kaikki on -60% ja tosi hyvät valikoimat! Normaalisti ei löydetä punalaputettuja mut ainoastaan pyhäpäivien aikoihin eli silloin pakastin täyttyy. Muuten syödään keittoja, kasviksia ja pastaa

Makkara, pastasalaatti ja vesimeloni kuulostaa oikein hyvältä mökillä päivän uimisten jälkeen. Hintatietoisena en itsekään ostaisi mitään kalliita pihvejä vaan vertailisin just että mistä saa tarjousmakkaraa. Olen todennut, että ne ketkä ostaa kaupasta kalliita pihvejä ja sienisalaatteja pysyykin köyhänä :D Itsellä onneksi hyvin aäästöjä mutta tarjoukset ja kausityotteetveddllä mennään. Toisinaan en osta ruokakaupasta mitään jos kilohinnat ei miellytä. Sitten syödään kuivakaapista pastaa tai riisiä ketsupin kanssa.

Vierailija
6570/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€/kk siis ruokaan? Onko siis juomat erikseen? Koska ruokaan mulla menee 50€ mutta juomiin sitten 300€ kuukaudessa. Olen joo alkoholisti vaikka sitä eivät työpaikalla tiedäkään, teen etänä töitä.

Vierailija
6571/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todella halvalla pysyy hengissä jos haluaa, mutta syömisessä on kysymys muustakin kuin hengissä selviämisestä. Kysymys on myös nautinnosta, ja se maksaa.

Riippuu vähän mistä nauttii.

Niin ja ne nautiskeliat on aina varattomia ja valitaa rahapuutetta ja mankuu jos tukia leikataan

Vierailija
6572/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ei valita mistään vaan on tottunut tekemään töitä menestyäkseen. Voivat syödä vaikka pelkkää puuroa koko kuukauden. Tietävät, että se on vain väliaikaista ja voi mahdollistaa sitten tulevaisuudessa ne pihvit ja viinin. Köyhillä ja rikkailla on selkeä ero ajattelemisessa. Köyhistä ei ikinä tule rikkaita ellei muuta ajattelutapaansa ja ala luopumaan joskus jostakin. Vaikka siitä netistä tai ketsupista.

Vierailija
6573/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulin pari viikkoa sitten, kun joku ruokakassin hakenut valitti torilla että -näin huonoja juttuja tuli tällä kertaa stna- ennen kuin hyppäsi autoonsa ja ajoi pois. Itselläni ei ole koskaan ollut varaa ajokorttiin saatika autoon, mutta en myöskään käy ruokajonoissa vaan ihan töissä. Enkö todellakaan valita mistään. Olisi tehnyt mieli napata siltä tyypiltä se ruokakassi pois kokonaan. Ei selkeästi ollut oikeassa avun tarpeessa jos kehtaa valittaa että saa ilmaista ruokaa. Itse elin opiskeluajan pelkällä makaronilla ja porkkanalla enkä vieläkään ole kyllästynyt niihin!

Vierailija
6574/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaan hanskaan, juopottelen, nain kauniita naisia ja nauran orpolle!

Vierailija
6575/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tänään arkijuustosta friteerattuja juustotikkuja sekä edullisesta perunasta ranskiksia. Ostin myös kokonaisen lohen 30€. Osasta tein sushia ja osa on graavattuna jääkaapissa. Yli puolet meni vielä pakastimeen. Minä ja teini vietetään kahdestaan juhannusta. Teiniä ei kiinnosta uudet perunat ja silli, niin tänä vuonna sitten juustotikkuja, raneja ja lohta. Käydään vielä yökalassa, niin katotaan saadaanko tehtyä vaikka kalakeittoa sit huomenna kun perunoitakin jää varmasti yki. 1€/kg maksoi perunat. Yli kilon juustoklöntti maksoi jotain 6-7€. Lohen kilohinta oli 15€.

Vierailija
6576/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, halusin vielä lisätä, että teinin kanssa asuvana minulla ei ole varaa mihinkään halpisvaatteisiin tai valmiiksi graavattuun loheen. Säästän ensiksi rahaa, että saadaan ostettua se kilon juustoklöntti ja kokonainen lohi. Esimerkiksi valmiiksi graavatun lohen kilohinta voi olla jopa 40€ kun tuoreena se maksaa 15€/kg. Myös juuston kilohinta on halvempi isona pakkauksessa. En ostaisi juustoa jos sen kilohinta olisi yli 10€/kg. Juuri näin kaupassa, että sellainen valmis pieni piknik-juustosetti maksoi lähes 5€ ja kilohinta melkein 40€!

Vierailija
6577/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja no lisään vielä: säästän teinini kanssa sniin, että syödään paljon keittoja ja kasvisruokia, ostan myös esimerkiksi aina shampoot ja hammastahnat Rustan tarjouksista - ne säilyy kyllä. Ei omisteta autoa, teinille ostettu pyörä käytettynä. Ei kalliita harrastuksia. Ei kalliita hammaslääkärimaksuja kun terveydestä pidetään hyvää huolta ja iho voi hyvin. Teini saa 40€ kuukausirahaa, jolla ostaa vaatteensa ja herkkunsa. Välillä leivon itse jotain tai yllätän ja ostan kaupasta tarjousjäätelöä 1€/litra. Meillä ei ole ikinä opetettu, että pitäisi olla erikseen alkupala ja jälkiruoka. Eli esimerkiksi pelkkä kasvissosekeitto ja leipä voi hyvin olla se illallinen.

Vierailija
6578/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jotenkin outoa, että keskituloiset ostavat pyöränsä käytettynä ja vaatteet kirpparilta, mutta köyhät työttömät saa sossusta kaiken uutena. Telkkarin, pyörän, pleikan, ruokalahjakortit jne. Ja tosiaan keskiluokkaiset pörrää oman paikkakuntansa Roskalava-Facebook-ryhmissä jos saisi jotain edullisesti. Kyllähän siinä helposti oma maailmankuva vääristyy jos tottunut vaan, että kaikki järjestyy, vaikka itse ei tekisi mitään

Vierailija
6579/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan jos sossusta saa pyörät lapsille. Omassa naapurissa asuu 11-vuotias eroperheen lapsi, molemmat vanhemmat kyllä töissä, mutta hän ei osaa pyöräillä, uida, hiihtää eikä luistella jne. Vanhempia kiinnostaa varmaan enemmän se viina kuin pyörän ostaminen lapselle. Saisinko jotenkin itse pyydettyä apua sossulta, että lahjoittaisi lapselle pyörän? Mulla ei ole rahaa ostaa ja lapsen vanhemmilta kun kysyin asiasta, niin sanoivat, että lapset kasvaa kuitenkin niin nopeasti että menisi jo heti pieneksi että turha ostaa mitään pyörää

Vierailija
6580/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaan kokeilla ja sain 50€ ruokalahjakortin Diakonista vaan pyytämällä. Sanoin siis että lompakko hävinnyt eikä ole ollenkaan rahaa juhannusruokiin ja iso perhe:D On mulla oikeesti aika hyvät säästöt ja omen sinkku, mutta oli pakko testata kun niin moni netissä puhuu että saa ilmaista rahaa niin helpolla.