Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19076)

Vierailija
6581/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jonkun kirjoituksen Facebookissa, että joku tarvitsee 2-vuotiaalle lapselleen housuvaippoja, kissalle kissanhiekkaa ja ruokia hänelle, eläimille, teinille ja 2-vuotiaalle. Eikö kesto vaipparätit tulisi halvemmaksi kuin vaipat, jos tosiaan köyhä perhe? Tai miksi pyysi Facebookissa apua kun eikös just ole oikeutettu lapsilisään, elareihin ja muihin tukiin? Miksi ei riittäisi rahaa ruokaan perustukien jälkeen? Joku teini-ikäinen voi olla jo kesätöissä, tai itse ainakin olin.

Vierailija
6582/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ei valita mistään vaan on tottunut tekemään töitä menestyäkseen. Voivat syödä vaikka pelkkää puuroa koko kuukauden. Tietävät, että se on vain väliaikaista ja voi mahdollistaa sitten tulevaisuudessa ne pihvit ja viinin. Köyhillä ja rikkailla on selkeä ero ajattelemisessa. Köyhistä ei ikinä tule rikkaita ellei muuta ajattelutapaansa ja ala luopumaan joskus jostakin. Vaikka siitä netistä tai ketsupista.

Kuukauden puurodieetillä ei taida kuitenkaan sellaista säästöä saada aikaan, että sillä mitään rikkauksia saisi pankkitilille. Miten tämän yhden kirjoittajan maailmassa on vain köyhiä ja rikkaita, suurin osa ihmisistä on ihan keskituloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6583/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ei valita mistään vaan on tottunut tekemään töitä menestyäkseen. Voivat syödä vaikka pelkkää puuroa koko kuukauden. Tietävät, että se on vain väliaikaista ja voi mahdollistaa sitten tulevaisuudessa ne pihvit ja viinin. Köyhillä ja rikkailla on selkeä ero ajattelemisessa. Köyhistä ei ikinä tule rikkaita ellei muuta ajattelutapaansa ja ala luopumaan joskus jostakin. Vaikka siitä netistä tai ketsupista.

Kuukauden puurodieetillä ei taida kuitenkaan sellaista säästöä saada aikaan, että sillä mitään rikkauksia saisi pankkitilille. Miten tämän yhden kirjoittajan maailmassa on vain köyhiä ja rikkaita, suurin osa ihmisistä on ihan keskituloisia.

Oisko tässä kyse enemmänkin uhrauksista tai luonteen sinnikkyydestä, kuin varsinaisesti siitä säästetystä euromäärästä. Moni Kelan tuilla elävä ei suostuisi syömään pelkkää puuroa koko kuukautta, mutta moni miljonäärin alku kyllä.

Vierailija
6584/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään uusi asia täällä että rikkaat on tottunut kilpailemaan tai tekemään paljon työtä menestyksen eteen. Kaikkien ihmisten luonteet nyt ei ole vain yhtä vahvoja, mutta kaikille kuuluu asunto ja ruoka. Vaikka ei menestyisi elämässä. Hyvä että saa tukia jos tarttee ja nykyisin jopa internet, mitä kautta voi pyytää muilta rahaa tai sitä ruokaa, että pärjäilee.

Vierailija
6585/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään uusi asia täällä että rikkaat on tottunut kilpailemaan tai tekemään paljon työtä menestyksen eteen. Kaikkien ihmisten luonteet nyt ei ole vain yhtä vahvoja, mutta kaikille kuuluu asunto ja ruoka. Vaikka ei menestyisi elämässä. Hyvä että saa tukia jos tarttee ja nykyisin jopa internet, mitä kautta voi pyytää muilta rahaa tai sitä ruokaa, että pärjäilee.

Aika moni voi käyttää näitä palveluita myös väärin. Ja yleensä ne vähävaraisemmat on ne, jotka auttavat ensiksi jossain Facebook-ryhmissä muita. Netissä voit väittää että olet köyhä ja on paljon eläimiä ja lapsia, että saisit rahaa ruokaan. Sitten sijoitatkin ne rahat ja sulla tonneja säästössä? Ja silti jatkat rahan pyytämistä muissa ryhmissä tai eri nimimerkillä.

Vierailija
6586/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia, pastaa ja itsetehtyjä tonnikala-muna-pihvejä. Hintaa 1€ annos. En vielä tiedä avaisko kuohuviinipullon 13€, vai joisko vaan vettä. Mutta ei mene yli 2 euroa ikinä päivässä, ellei tosiaan silloin lasketa alkoholia silloin harvoin jos juo. Viimeksi join lasin viiniä jouluna.

Vierailija
6587/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa rikkaista on ihan kyllä perinyt rahansa, tai myymällä jonkun suvussa olleen yrityksen isolla voitolla. Hyvin moni rikkaista ei ole tehnyt juuri mitään työtä varallisuutensa eteen, kunhan on syntynyt oikeaan perheeseen. En kyllä hetkeäkään usko näihin "puuroa syömällä"-rikkauksiin tarinoihin, mitä täällä osa tykkää viljellä. 

Vierailija
6588/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan rikkaat, eli pääasiassa kokoomushenkilöt.

Työnantajani on rikas kokoomushenkilö, ja tosiaan, kun yksi tuttu sattui hänen kanssaan kassajonoon niin hihnalla oli sen viikon tarjoustuotteet. Euron tomaattirasiat ja kolme tuotetta kympillä - setti. Ei ihan tähän budjettiin sopivia juttuja mutta säästäväistä. 

Kaveri kehui että aikanaan kun silakka oli naurettavan halpaa,niin erään herran vaimoosti kaupasta kissalleen.Kuitenkin  hän tiesi ettei perhessä ole kissaa.Eli noin ne joutuvat vauraammatkin säästämään varojaan

'''

minkkiturkisaan oli kalatiskillä ostanut kissalleen silakoita.Kuitekaan heillä ei ollut sitä kisaa.Eli noin sitä omaisutta joutuu vauraammatkin kasvattamaan.

Vierailija
6589/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai rikas osta pelkkää kaviaaria kaupassa? Tottakai ostaa tarjoustomaatteja niin kuin muutkin. Miten muuten pysyis rikkaana jos tuhlais kaikki rahat? Yleensä niiden köyhien näkee ostavat irtonaisia suklaapatukoita kun rikkaat pärjäävät ilmankin. Varmasti rikkaat elää säästeliäästi, mutta jostain sitä vaan jää säästöön sen verran että voi vuoden päästä vaikka ostaa veneen. Toisin kuin keskiluokkaiset. Rikkaat myös yleensä aina vastuutietoisia, eivätkä osta turhaa krääsää. Jotkut ihme somevaikuttajat ovat ihan eri luokkaa, eivätkä edes rikkaita. He tekis varmaan mitä vaan rahasta tai et saa ilmasia neulapistoksia naamaan.

Vierailija
6590/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 44kg ja tosiaan ei mene yli 100€ ruokaan. Veikkaan että enemmän 50€. Voin koittaa laskea vaikka heinäkuun ruokaostokset. Juon toki myös alkoholia ja limuja eli lasketaanko ne tohon sit vai mikä tosiaan on toi aloituskysymys? Pelkkä ruoka, vai smoothiet ja alkoholi myös?

Vierailija
6591/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa rikkaista on ihan kyllä perinyt rahansa, tai myymällä jonkun suvussa olleen yrityksen isolla voitolla. Hyvin moni rikkaista ei ole tehnyt juuri mitään työtä varallisuutensa eteen, kunhan on syntynyt oikeaan perheeseen. En kyllä hetkeäkään usko näihin "puuroa syömällä"-rikkauksiin tarinoihin, mitä täällä osa tykkää viljellä. 

En ole rikas, mutta ihan tekemällä töitä 10 vuotta niin saanut säästöön 150 000€. Ja olen matkustellut paljon ja muun muassa tupakkaan menee 20€/päivä. Että kyllä sitä perusduunari 3000€/kk palkalla säästää myös jos elää edullisesti eikä osta turhaa

Vierailija
6592/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yks kaveri kyllä, joka aika vauras ja tosiaan perinyt perheyrityksen. Toki johtaa sitä ja tekee tosi töitä, eli ei nyt ilmaiseksi sentään ole vauraus tullut? Sitten yksi kaveri ryyppäs perintörahansa ja on nykyisin sosiaalituilla. Eli siis varmaan elämän valintoja nämä, että pysyykö rikkaana vai ei.

Vierailija
6593/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska oletus, että rikkaat on perinyt jotain ja köyhät nyt vaan on köyhiä. Itse maksoin velkani 30k ja saanut säästettyä perus Kelan tuloista joka kuukausi useampi satanen. Että jos joku ei pärjää 600€ kelatuilla niin sitten on ostoskäyttäytymisessä jotain häikkää kyllä. Toki en tiedä paljonko lihavat syö tai pitääkö heillä olla lihaa joka päivä, kun itelle riittää että syö lihaa tai kalaa joka toinen päivä. Asun siis yksin, niin vaikea arvioida miten paljon joku muu syö. Eilen söin pelkkiä pakastekasviksia mikrossa lämmitettynä kun en jaksanut tehdä muuta. Tänään oon syönyt nuudelipaketin mutta voisi tehdä vaikka pitsaa illemmalla.

Vierailija
6594/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailin joku kuukausi sitten ystäväni kanssa säästöjämme, ja kävi ilmi että vaikka ystäväni tienaa 1500€/kk enemmän kuin minä, niin itse saan paljon enemmän säästöön rahaa ja minulla enemmän rahaa myös sijoituksissa. Kaverini toki saattaa ostaa joka vuosi jotain uusia vaatteita tai laukkuja, mutta ei tarkalleen tiedetä että mistä tuo ero johtuu. Ehkä hän vaan sitten ostaa kaupasta jotain extraa aina, mitä ei tarvitse eikä edes muista? Molemmat tehdään eväät töihin jos käydään toimistolla.

Vierailija
6595/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntipalkka on noin 15€ ja mietin siis jos ostan uutta laukkua 150€ että paljon mun on pitänyt tehdä töitä että saan sen. Mua ei kiinnosta siis raha vaan aika. No yksi työpäivä ei edes riitä vaan se olisi 10h. Eli mieluummin ostan ruokaa sillä rahalla. En osaisi olla työtön, koska mikä arvo sun ajalla silloin on? Olet käytännössä arvoton.

Vierailija
6596/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini luulee että olen rikas kun ostan aina kalliita tuotteita no vaikka sitä kaviaaria ja ite ostavat halvimpia makaroneja. Oikeasti olen köyhempi kuin muut :D Syön varmaan vaan pienempiä annoksia sitten, mutta sentään laadukasta ja maukasta ruokaa.

Vierailija
6597/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini luulee että olen rikas kun ostan aina kalliita tuotteita no vaikka sitä kaviaaria ja ite ostavat halvimpia makaroneja. Oikeasti olen köyhempi kuin muut :D Syön varmaan vaan pienempiä annoksia sitten, mutta sentään laadukasta ja maukasta ruokaa.

Jos syö paljon tai ruokkii omasta palkasta monen suut, niin on aika loogista että ostaa halvinta pastaa ja perunaa. Jos 1 ihmisen ruokailu maksaa 100€ ja sun perheessä vaikka 4 jäsentä, niin onhan se eri maksaako ruoat kuukaudessa 100€ vai 400€. 

Vierailija
6598/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailin joku kuukausi sitten ystäväni kanssa säästöjämme, ja kävi ilmi että vaikka ystäväni tienaa 1500€/kk enemmän kuin minä, niin itse saan paljon enemmän säästöön rahaa ja minulla enemmän rahaa myös sijoituksissa. Kaverini toki saattaa ostaa joka vuosi jotain uusia vaatteita tai laukkuja, mutta ei tarkalleen tiedetä että mistä tuo ero johtuu. Ehkä hän vaan sitten ostaa kaupasta jotain extraa aina, mitä ei tarvitse eikä edes muista? Molemmat tehdään eväät töihin jos käydään toimistolla.

Outoa jos ei kaveri tiedä minne menee huomaamattomasti 1500€/kk. Oisko jotain eläimen kuluja tai urheilujuttuja? Kukaan ihminen ei varmasti syö tonnilla kuussa, ellei sitten ravintoloissa syö aina. Kotiruokaan ei saa yli 10€ päivässä mitenkään, vaikka kuinka kermojen kanssa läträilisi.

Vierailija
6599/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suinkin pystyy niin siirtykää tekemään etätöitä, säästyy rahaa aivan törkeesti. Ei mene matkoihin aikaa eikä rahaa, vähemmän tiskiä kun ei tartte ottaa eväsrasioita mukaan jne. Oma kumppani lääkäri, mutta siirtyi tekemään vaan etätöitä tietokoneella ja rahaa säästynyt järjetön summa. Toki taksikuski ei voi tehdä töitä etänä, mutta monessa ammatissa sentään voi.

Vierailija
6600/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska oletus, että rikkaat on perinyt jotain ja köyhät nyt vaan on köyhiä. Itse maksoin velkani 30k ja saanut säästettyä perus Kelan tuloista joka kuukausi useampi satanen. Että jos joku ei pärjää 600€ kelatuilla niin sitten on ostoskäyttäytymisessä jotain häikkää kyllä. Toki en tiedä paljonko lihavat syö tai pitääkö heillä olla lihaa joka päivä, kun itelle riittää että syö lihaa tai kalaa joka toinen päivä. Asun siis yksin, niin vaikea arvioida miten paljon joku muu syö. Eilen söin pelkkiä pakastekasviksia mikrossa lämmitettynä kun en jaksanut tehdä muuta. Tänään oon syönyt nuudelipaketin mutta voisi tehdä vaikka pitsaa illemmalla.

Jos saa säästettyä tuista monta sataa euroa kuukaudessa niin onkohan se tuki liian paljon sitten? Toki myönnän, että omalla ansiosidonnaisella matkustin vuosia ulkomailla ja sain vielä säästöön rahaa. Mutta ansiosidonnainen on eri kuin joku perus toimeentulo. Mutta en mitenkään tuomitse ja hyvä vaan, jos saa säästöön pahan päivän varalle säästettyä.