Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19076)

Vierailija
6621/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suinkin pystyy niin siirtykää tekemään etätöitä, säästyy rahaa aivan törkeesti. Ei mene matkoihin aikaa eikä rahaa, vähemmän tiskiä kun ei tartte ottaa eväsrasioita mukaan jne. Oma kumppani lääkäri, mutta siirtyi tekemään vaan etätöitä tietokoneella ja rahaa säästynyt järjetön summa. Toki taksikuski ei voi tehdä töitä etänä, mutta monessa ammatissa sentään voi.

Kyllä kärsii lääkärin ammattitaito , jos hän siirtyy etälääkäriksi.  No, eihän huippukirurgit, anestesialääkärit tai syöpä- lääkärit tai esim gynekologit näin tee, lista on loputon. Työterveyslääkäri ja joku saikkulappuja kirjoitteleva vastavalmistunut voi olla etälääkärinä, mutta eivät alansa huiput näin tee.

Vierailija
6622/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään vuoroviikoin kämppiksen kaa ruoat. Mun vuorolla menee 15€ viikossa ja hänen vuorostaan en tiedä tarkalleen. Mä teen soijaa, itsepyydettyä kalaa, kasviksia ja aika tollasta perusjuttuja. Välillä leivon. Hän tekee enemmän jotain rapua ja joo, kyllä varmaankin kalliimpaa. Omasta mielestä mun ruoat silti paremman makuisia. Mulla aina oma tabasco-pullo pöydässä kun syön kämppiksen tekemiä ruokia.

Onpa fiksua käydä itse kalassa ja saada ruokakulut sillä lailla kuriin. Kala on herkkua ja terveellistä. Teet varmaan aika paljon pastaa ja keittoja? Kysyin juuri mummoltani hänen lempiruokaansa, jos voisin vanhainkotiin hänelle jotain viedä, niin kertoi sen olevan ohrapuuro. Kaikkien lempiruoka ei todellakaan ole mikään kallis käsityönä tehty sushi tai lehmän liha. Omat suosikkijuomat varmasti herkkusieniin liittyvät jutut. Onneksi rakastan sienestystä, niin saa sillä lailla ruokakuluja myös pienemmäksi, kun ei tartte aina ostaa kaupasta herkkusieniä 6€/kg hinnalla. Pakastin syksyisin aina ihan täynnä saalista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6623/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suinkin pystyy niin siirtykää tekemään etätöitä, säästyy rahaa aivan törkeesti. Ei mene matkoihin aikaa eikä rahaa, vähemmän tiskiä kun ei tartte ottaa eväsrasioita mukaan jne. Oma kumppani lääkäri, mutta siirtyi tekemään vaan etätöitä tietokoneella ja rahaa säästynyt järjetön summa. Toki taksikuski ei voi tehdä töitä etänä, mutta monessa ammatissa sentään voi.

Kyllä kärsii lääkärin ammattitaito , jos hän siirtyy etälääkäriksi.  No, eihän huippukirurgit, anestesialääkärit tai syöpä- lääkärit tai esim gynekologit näin tee, lista on loputon. Työterveyslääkäri ja joku saikkulappuja kirjoitteleva vastavalmistunut voi olla etälääkärinä, mutta eivät alansa huiput näin tee.

Itse en potilaana taas suostu enää käymään lääkärillä jos ei ole pakko. Varaan aina netin kautta lääkärin, jolle voi soittaa tai joka soittaa mulle vaikka videopuhelun. Ei ole todellakaan aikaa mennä minnekään terveyskeskukseen odottamaan. Työttömillä tai vanhuksilla ehkä aikaa istuskella ja odotella.

Vierailija
6624/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella alalla ne huipputekijät on nimenomaan taka-alalla. Esimerkiksi tutkijoina tai vaikka vain asiantuntijana, jolle soitetaan kunnian pätevyys loppuu. Ne näkyvät naamat on usein niitä huonoiten tienaavia työläisiä :)

Vierailija
6625/19076 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiennyt että on anastesialääkeitä. Mä luulin, että ke on vaan huonosti suomea puhuvia venäläisiä hoitajia jotka laskee kymmenestä yhteen ja piikittää. Lääkäri tulee sitten heisän jälkeen esimerkiksi viiltämään sen polven tms.

Vierailija
6626/19076 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa syö purkkiananasta tai halvinta salaattia. En nyt tajua mikä juttu tää on, Että oonkin parempi ihminen jos syön lihaa? Jos on varaa niin antaa mennä vaan. Mutta ihan itse itsekalstamalla ahvenella ja perunoilla pärjää kans.

Vierailija
6627/19076 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella alalla ne huipputekijät on nimenomaan taka-alalla. Esimerkiksi tutkijoina tai v

Tää. Yleensä ne etätyöläiset on firman parhaat. Voi tehdä mitä haluaa ja joskus auttaa muita. Tai ehkä vaan käyttää kaiken aikansa auttaakseen muita. Olin aikoinaan etätyöläinen mutta nyt yrittäjä, ja tienaan paljon paremmin vaikka edelleenkin teen töitä kotoa.

Vierailija
6628/19076 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nn joku käy joku vuosi jossain Havaijilla ja täällä kirjottaa?? No me muut ei matkusteta ja syödään ihan vaan valmisruokia! Outoa kirjottelua täällä

Vierailija
6629/19076 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän suoraan että itse olen pihalla tästä keskustelusta. Jos joku kalastaa itse ruokansa saa miinusta? No mulla mies maksaa perheen kaikki menot, niin saa miinustaa heti. Itse toisaalta hoidan työlläni kotitaloutta suurimman osan.

Vierailija
6630/19076 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nn joku käy joku vuosi jossain Havaijilla ja täällä kirjottaa?? No me muut ei matkusteta ja syödään ihan vaan valmisruokia! Outoa kirjottelua täällä

Jos ei söisi joka päivä valmisruokia, niin olisi ehkä varaa matkustaa sinne Havaijille? :D

Vierailija
6631/19076 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua. Mutta siskoni käy joka vuosi ulkomailla. Koska heillä varaa. No ite ostanut pari kämppää tässä 3 vuoden aikana. He nauravat mulle, että mulla ei ole varaa käydä ulkomailla?  Maksoin sijootuskämpät ihan ilman velkaa (sijoitukset ja säästöt). On mulla varaa, mutta ei vaan halua.

Vierailija
6632/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua. Mutta siskoni käy joka vuosi ulkomailla. Koska heillä varaa. No ite ostanut pari kämppää tässä 3 vuoden aikana. He nauravat mulle, että mulla ei ole varaa käydä ulkomailla?  Maksoin sijootuskämpät ihan ilman velkaa (sijoitukset ja säästöt). On mulla varaa, mutta ei vaan halua.

Ja miten tämä liittyi RUOKAAN? Järsit niitten kämppiesi seiniä, kun ei ole muutakaan vai? 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
6633/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-Menun kaurahiutale on saanut sydänmerkinnän. 500g paketista tulee 14-15 annosta mikrossa 1min valmistuu ja hintaa annokselle 0,027€. Proteiinia per 100g on 14g. Tärkeitä kuituja ja hiilareita myös runsaasti. Rasvaa 7,5g. Koko paketti maksaa 0,39€. Sydänmerkin saaneessa Keiju-margariinissa myös samat ainekset kun siinä Lidlin 0,37€. 0,76€:lla tulee varmasti toimeen kuolematta muutaman päivän ja saamalla vatsan täyteen. Toki jos enemmän käytössä voi ostaa vaikka Kotimaista-ruispalapussln 0,88€ lisäksi ja vaikka niitä edullisia kasviksia. Toki sellainen 0,90€ maksava vitamiiniporetabletit 20kpl myös kivoja puuron kanssa juotavaksi. Eri makuisia saa Lidlistä. Tiedän monia aikuisia jotka pysynyt terveenä vaikka ei olisi vuosikymmeniin syönyt ollenkaan kasviksia, mutta kannattaa syödä edes jotain kasvista. Vaikka tomaatti päivässä tai säilykeananasta. Herne-maissi-paprikapussin 0,80€ voi myös vain lämmittää mikrossa. Ne valmiit kasviswokkipussit 300g 1€ mulla käytössä viikottain. Mausteita vain lisäksi ja Nam suuta kohti.

Vierailija
6634/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on elänyt joskus alle 50€/kk. Ainakin opiskelujen aikana kun söi pelkkää halvinta pastaa tai riisiä ketsupilla. Kyllähän tota jaksaa muutaman vuoden kun pääsee kesälomilla sit kuitenkin käymään vanhempien paistosten ääreen. Toki jos töissä käy opiskelujen ohessa niin voi saada pientä extraa esim. Kurkkua ja tomaattia leivän päälle mutta se kuulostaa jo aika luksukselta. Moni onkin ihan tietoisesti opiskeluajan kasvissyöjä koska siinä säästää rahaa. Mutta töissä käydessä olisi kiva saada syötyä sitä mitä haluaa, vaikkakin sitten olisi sitä halvinta brändiä.

Vierailija
6635/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on elänyt joskus alle 50€/kk. Ainakin opiskelujen aikana kun söi pelkkää halvinta pastaa tai riisiä ketsupilla. Kyllähän tota jaksaa muutaman vuoden kun pääsee kesälomilla sit kuitenkin käymään vanhempien paistosten ääreen. Toki jos töissä käy opiskelujen ohessa niin voi saada pientä extraa esim. Kurkkua ja tomaattia leivän päälle mutta se kuulostaa jo aika luksukselta. Moni onkin ihan tietoisesti opiskeluajan kasvissyöjä koska siinä säästää rahaa. Mutta töissä käydessä olisi kiva saada syötyä sitä mitä haluaa, vaikkakin sitten olisi sitä halvinta brändiä.

Itse en ainakaan muista eläneeni noin halvalla 2010-luvun molemmin puolin kun opiskelin, ruuan hinta nousi jo silloin. Kouluruokailu oli jotain 2-2,5 euron välillä per kerta ja lisäksi kauppaan meni arkipäivien ostoksiin noin 20-25 euroa eikä tässä ollut viikonlopulle lämmintä ruokaa. Toki maksoin itse kaikki ruokani, treenasin ahkerasti koulun ilmaisella salilla, enkä käynyt vanhempien luona ilmaiseksi syömässä.

Vierailija
6636/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan Suomessa kukaan elä alle 50 eurolla kuussa. Täällä on ihan älyttömiä väitteitä. Eikä kukaan voi elää pelkällä makaronilaatikko ja ketsupilla.

Vierailija
6637/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossutukia pitää alentaa jos ruoan voi ostaa 100 eurolla kuukaudessa. 

Monet osaa mut ei kaikki. Ei tukia voi jakaa sen fiksuimmat mukaan. Fiksummat saa säästöön ja jotkut elää velkakierteessä, koska ei ole valmiita luopumaan mistään. Esim. Siitä Oivariinista tai Coca Colasta.

Nuuka ei ole fiksu.

jos ei tee töitä ansaitakseen omia rahoja, niin miksi pitäisi saada tuhlailla toisten rahoja? Kyllä mun mielestä ruokaraha pitäisi ansaita. Sitten saisi itse päättää, mitä rahoillaan tekee. Mutta ei ole fiksua käyttää kaikkia rahojaan, nimenomaan säästäminen olisi tärkeää, ettei tarvitse keneltäkään pyytää apua ruokaan.

Köyhät kyykkyyn on nykyajan puhetta. Ei edes saa syödä.

Vierailija
6638/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään vuoroviikoin kämppiksen kaa ruoat. Mun vuorolla menee 15€ viikossa ja hänen vuorostaan en tiedä tarkalleen. Mä teen soijaa, itsepyydettyä kalaa, kasviksia ja aika tollasta perusjuttuja. Välillä leivon. Hän tekee enemmän jotain rapua ja joo, kyllä varmaankin kalliimpaa. Omasta mielestä mun ruoat silti paremman makuisia. Mulla aina oma tabasco-pullo pöydässä kun syön kämppiksen tekemiä ruokia.

Onpa fiksua käydä itse kalassa ja saada ruokakulut sillä lailla kuriin. Kala on herkkua ja terveellistä. Teet varmaan aika paljon pastaa ja keittoja? Kysyin juuri mummoltani hänen lempiruokaansa, jos voisin vanhainkotiin hänelle jotain viedä, niin kertoi sen olevan ohrapuuro. Kaikkien lempiruoka ei todellakaan ole mikään kallis käsityönä tehty sushi tai lehmän liha. Omat suosikkijuomat varmasti herkkusieniin liittyvät jutut. Onneksi rakastan sienestystä, niin saa sillä lai

On eri asia tykätä puurosta kuin se, ettei muuta syö. Jotenkin tämä keskustelu on älytöntä, kun aina tulee joku selittämään, että puuro on halpaa. Niin on, mutta mitä tekemistä sillä on aiheen kanssa? Pelkällä puurolla kukaan ei elä.

Vierailija
6639/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän suoraan että itse olen pihalla tästä keskustelusta. Jos joku kalastaa itse ruokansa saa miinusta? No mulla mies maksaa perheen kaikki menot, niin saa miinustaa heti. Itse toisaalta hoidan työlläni kotitaloutta suurimman osan.

15 E kahden henkilön viikon ruuat ei ole ok, vaikka kuinka onkisi ahvenia.

Vierailija
6640/19076 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en potilaana taas suostu enää käymään lääkärillä jos ei ole pakko. Varaan aina

Hyvin vähän sairauksia hoidetaan etänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi