Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19787)

Vierailija
5881/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuudelit voit vaihtaa makarooniin.Ja näläntunne ei katoa koskaan.

Usko pois: Jos dieetti pysyy vakaana häviää näläntunne kahdessa viikossa - kysy vaikka Bobby Sandsilta! Jos taas syöt välillä enemmän ja sitten taas vähemmän, niin näin ei tapahdu. Säännöllisyys annoskoossa saa elimistön sopeutumaan siihen ja vatsalaukku aktiivisena elimenä sopeutuu siihen, mitä sille annetaan.

Nuudelit maistuvat paremmilta ja ne ovat kustomoitavissa halvemmin lisätarvikkein kuin makaroni. Ripaus chiliä, ruiskaus ketchuppia tai ehkä jopa pari sardiinia tai kananpalaa aateloi annoksen kokonaan toisenlaiseksi. Sinälläänhän sekä nuudelit että makaronit ovat tyhjää vehnämössöä ja yhtä hyvin voisi tehdä vehnäjauhoista vellin, mutta kulinaristisista syistä sekin vaatisi myös jotakin lisukkeita. Jos taas makaronit vain keitetään, jää tulos silloinkin varsin valjuksi, jos ei niihi

Vehnä ei ole mitään tyhjää mössöä, vaan siinä on ihan hyvin ravintoaineita. Ei juuri häviä perunalle.

Vierailija
5882/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan alle 1€ päivässä, alkoholiin 23€ päivä.

Mihin sarakkeeseen kirjanpidossasi merkitään olut? Sehän on nestemäistä leipää, ruokaa siis!

Ei kovinkaan monta vuosikymmentä sitten ruokittiin sairaaloissakin nielemisrajoitteisia ja kasvovammapotilaita ( esim. murtunut leukaluu tuettu liikkumattomaksi luutumisen ajaksi ) heikolla oluella, tietysti muun heille mahdollisen ravinnon lisäksi.

Onko palstalla ketään niin vanhaa sairaanhoitajaa tai lääkäriä, että osaisi tarkentaa tuon oluen tyypin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5883/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, nykyään menee tonni jo naposteluun.

Vierailija
5884/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma esimerkki:

Aamupala: 1 omena, kolme palaa näkkileipää maksamakkaran kera, 1 kaupan jauhelihapihvi, 1 kupillinen kahvia ( 6 dl ).

Päivällinen: 1 Mama-pikanuudeliannos viritettynä ( chili, ketchup ym. ), vettä ruokajuomaksi ja jälkiruoaksi kolme näkkileipäpalaa maksamakkaran kera sekä 1 kupillinen kahvia ( 6 dl ).

Iltapala: Kolme näkkileipäpalaa maksamakkaran kera, 1 kupillinen kahvia ( 6 dl ), pari porkkanaa raakana.

Kuten näette, hyvin tässä vähälläkin pärjätään! 20 euroa / viikko riittää hyvin ja kerran - pari viikossa voi jopa vähän juhliakin perunoilla ( paistettu tai keitetty ), punalappunakeilla ( paistettu ), kananmunilla, suolakurkulla, tomaatilla ja sillillä!

Näläntunne katoaa kahdessa viikossa kun dieetti vain pysyy vakaana.

M / 59 / 112 kg 

Sinulta lähtee lihakset. Et pärjää hyvin, vaikka pysytkin hengissä rasvavarastojen avulla. Katso paketeista ja laske paljonko saat päivässä proteiinia. Vertaa sitten päiväsuositukseen vaikka tavoitepainoasi kohden. Toki vihanneksiakin saat liian vähän, joten saattaa tulla puutostiloja.

Vierailija
5885/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhlitaan tänään grilliherkuilla eli 4 henkilö 1 makkara, 4 perunaa ja kesäkurpitsaa. Hinta noin 0,70€ annos.aamulla oli normi kaurapuuro margariinilla ja sokerilla 0,10€ annos. Päivällä syödään ruisleipää margariinilla ja kurkkusiivulla 0,10€ ja illalla tehdään lettutaikina veteen joku 0,20€ annos. 1,10€ päivä budjetti on meillä ihan tavallista. Jos jää nälkä niin puuroa saa aina tehdä mikrossa. Kauppaan menee 4 hengeltä noin 150€/kk

Vierailija
5886/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi raskaita maatilan ulkotöitä Vauva-höpinän sijaan ja paino pudonnut + muuttunut löllystä lihaksiksi. Rantakunnossa kohta ;D

Nyt vielä tänään pihan trimmaus Jaxomyn Pedro-biisin tahtiin ja sitten löhöämään helteeseen ja grillaamaan jotain halpispaistia ja muita herkkuja. Illalla kauppaan saalistamaan -60%:sia!

Tänään syöty kaksi viiliä jäisten puolukoiden ja ruisviipaleiden kanssa. Ehkä euro ja muutama gramma mennyt, mutta illalla pitää repäistä ruokabudjettia! Ehkä jopa 10e pamahtaa rikki!?

Aaah ja nam!

-winner-

Vierailija
5887/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä aikuinen ja alakouluikäinen poika. Alle 100€ menee kuussa rahaa ruokaan. Molemmat syö aamulla leivän. Poika pelkällä margariinilla, itse laitan päälle myös rehuja. Koulun jälkeen poika syö Atrian mikropitsan 1,3€ ja illalla taas paahtoleipää. Itse syön itsetehdyn salaatin päivällä 0,70€. Poika ei kasviksista välitä, kirsikkatomaatteja ja porkkanaa kyllä joskus syö. Joskus keitän lapselle perunoita ja lisäks valmis lihapullia pitsan sijaan. Tykätään syödä kevyesti ja pysyä hoikkina, varsinkaan kun ei urheilla oikeastaan ollenkaan niin pitää kiinnittää huomiota tuohon ruokapuoleen ettei liho.

Vierailija
5888/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma esimerkki:

Aamupala: 1 omena, kolme palaa näkkileipää maksamakkaran kera, 1 kaupan jauhelihapihvi, 1 kupillinen kahvia ( 6 dl ).

Päivällinen: 1 Mama-pikanuudeliannos viritettynä ( chili, ketchup ym. ), vettä ruokajuomaksi ja jälkiruoaksi kolme näkkileipäpalaa maksamakkaran kera sekä 1 kupillinen kahvia ( 6 dl ).

Iltapala: Kolme näkkileipäpalaa maksamakkaran kera, 1 kupillinen kahvia ( 6 dl ), pari porkkanaa raakana.

Kuten näette, hyvin tässä vähälläkin pärjätään! 20 euroa / viikko riittää hyvin ja kerran - pari viikossa voi jopa vähän juhliakin perunoilla ( paistettu tai keitetty ), punalappunakeilla ( paistettu ), kananmunilla, suolakurkulla, tomaatilla ja sillillä!

Näläntunne katoaa kahdessa viikossa kun dieetti vain pysyy vakaana.

M / 59 / 112 kg 

Sinulta lähtee lihakset. Et pärjää hyvin, vaikka pysytkin hengissä rasvavarastojen avulla. Katso paketeista ja laske paljonko saat päivässä proteiinia. Vertaa sitten päiväsuositukseen vaikka tavoitepainoasi kohden. Toki vihanneksiakin saat liian vähän, joten saattaa tulla puutostiloja.

Mitä jos tuon irvimisen sijaan kertoisit miten paremmin käyttäisit 100 euron kuukausibudjetin, jos tavoite on myös pudottaaa jokunen kilo.

Vierailija
5889/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä aikuinen ja alakouluikäinen poika. Alle 100€ menee kuussa rahaa ruokaan. Molemmat syö aamulla leivän. Poika pelkällä margariinilla, itse laitan päälle myös rehuja. Koulun jälkeen poika syö Atrian mikropitsan 1,3€ ja illalla taas paahtoleipää. Itse syön itsetehdyn salaatin päivällä 0,70€. Poika ei kasviksista välitä, kirsikkatomaatteja ja porkkanaa kyllä joskus syö. Joskus keitän lapselle perunoita ja lisäks valmis lihapullia pitsan sijaan. Tykätään syödä kevyesti ja pysyä hoikkina, varsinkaan kun ei urheilla oikeastaan ollenkaan niin pitää kiinnittää huomiota tuohon ruokapuoleen ettei liho.

Meillä aika sama tilanne. Poika vaan pelaa koko päivän koneella eikä oikein jaksa keskittyä edes siihen syömiseen eikä nälkä ole ikinä. Meillä siks kans noita valmisjuttuja jääkaapissa pojalle, että käy sitten vain mikrossa lämmittämässä kun on sellanen sopiva pelitilanne että ehtii syödä. Saarioisten lasagne ja Atrian kinkku-ananas pitsa kans meillä siis käytössä. Joskus ostan myös pinaattilettuja tai paistan kalapuikkoja.

Vierailija
5890/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko että olet lapsesi kasvattaja?

Vierailija
5891/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lasten kuulu oppia ihan itse ilman mitään erillistä kasvattaja-henkilöä. Miksi olisin kenenkään kasvattaja? Annan kyllä katon pään päälle ja maksan laskut että käytännössä olen elättäjä.

Vierailija
5892/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lasten kuulu oppia ihan itse ilman mitään erillistä kasvattaja-henkilöä. Miksi olisin kenenkään kasvattaja? Annan kyllä katon pään

Joskus ne lapset voisi myös jättää tekemättä.

Vierailija
5893/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lasten kuulu oppia ihan itse ilman mitään erillistä kasvattaja-henkilöä. Miksi olis

No kuule aina ei ole vaihtoehtoja! Aborttia ei edes saanut tehdä enää kun oli kuulemma jo liian pitkällä raskaus

Vierailija
5894/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä käytetään kolmoissääntöä, eli kolmea erilaista löytyy lautaselta. Ei siis hamstrata ruokaa yltäkylläisesti, vaan lautasella esimerkiksi on riisiä, keitettyä perunaa ja porkkanaa. 3 erilaista juttua siis. Toisaalta Jos karkkia ostetaan, niin ostetaan vain 1 laatua, koska silloin aivot kyllästyvät nopeammin siihen samaan makuun ja tulee syötyä vähemmän. Jos olisi montaa eri makua niin ei kyllästyisi heti ja tulisi myös syötyä enemmän. Ne 3 ruokaa mitä löytyy lautaselta riippuu siitä et mikä on kilohinnaltaan edullista kaupassa. Niitä ostetaan sit aika paljon. Ja seuraavalla viikolla ehkä jotakin toista tuotetta.

Vierailija
5895/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoissäännöistä kiinni pitävä lisää: eli aamulla ja illalla kaurapuuroa, muuten 2 kertaa päivässä syödään 400 gramman annos kilohinnaltaan alle 2€ tuotteita. Eli päivässä rahaa menee vajaa 2€. Jää hyvin rahaa myös muuhun kun ei tartte ruoan kanssa säätää ja tehdä montaa erilaista sorttia. Pysytään aina budjetissa.

Vierailija
5896/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän lasten kuulu oppia ihan itse ilman m

No kuule aina ei ole vaihtoehtoja! Aborttia ei edes saanut tehdä enää kun oli kuulemma jo liian pitkällä raskaus

Käytä kortsua tai kasva aikuiseksi. Päätä etukäteen.

Vierailija
5897/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tuon irvimisen sijaan kertoisit miten paremmin käyttäisit 100 euron kuukausibudjetin, jos tavoite on myös pudottaaa jokunen kilo.

Tämäkään ei ole irvimistä, mutta en oikein voi alkaa perehdyttää alusta alkaen, jos henkilöllä ei ole ravintoaineiden tarpeista mitään käryä. Ostaisin itse soijarouhetta ja vaihtaisin nuudelit tummaan vaikkakin kalliimpaan makaroniin proteiinin ja kuidun  lisäämiseksi, mutta en todellakaan edes tiedä, miten kolmella eurolla per päivä olisi mahdollista syödä terveellisesti. En usko että on.

Vierailija
5898/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkään ei ole irvimistä, mutta en oikein voi alkaa perehdyttää alusta alkaen, jos henkilöllä ei ole ravintoaineiden tarpeista mitään käryä. Ostaisin itse soijarouhetta ja vaihtaisin nuudelit tummaan vaikkakin kalliimpaan makaroniin proteiinin ja kuidun  lisäämiseksi, mutta en todellakaan edes tiedä, miten kolmella eurolla per päivä olisi mahdollista syödä terveellisesti. En usko että on.

No ehkä sen ylimääräisen 30 senttiä (satanen jaettuna 30 päivälle on 3 euroa 33 senttiä per päivä) käyttäisin linsseihin jostain etnokaupasta.

Vierailija
5899/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai 3€ ei riitä terveelliseen ruokaan? 500g porkkanaa 1€, 500g perunaa 0,50€, soijarouhetta 1dl 0,50€, kaurapuuroa 2 lautasellista voilla 0,20€, monivitamiini poretabletti 0,05€, kananmuna 0,20€, parsakaalipakastetta 200g 0,50€. Noi maksaa 2,95€. Ja vaikka maitolasillinen päälle.

Vierailija
5900/19787 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai 3€ ei riitä terveelliseen ruokaan? 500g porkkanaa 1€, 500g perunaa 0,50€, soijarouhetta 1dl 0,50€, kaurapuuroa 2 lautasellista voilla 0,20€, monivitamiini poretabletti 0,05€, kananmuna 0,20€, parsakaalipakastetta 200g 0,50€. Noi maksaa 2,95€. Ja vaikka maitolasillinen päälle.

600g perunaa, porkkanaa ja parsakaalia + paistettuna joku 200g soijarouhetta per annos on aika jäätävästi ruokaa. Ja vielä kaks kertaa päivässä syötynä. Normaali ihminen tuskin jaksaa syödä noin paljon kerralla ruokaa plus päälle puurot ja kananmuna. Eli ehkä nyt vähän laskettu yläkanttiin noi syömiset eli vähemmän kyllä menee rahaa. Tai sit toi malliesimerkki oli tarkoitettu et kahden ihmisen ruoat päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän