Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19781)
Vierailija kirjoitti:
Eli edullisesti syövät vetävät puuttuvat kiinteän ravinnon kalorit paistinrasvasta? Joka päivä ruoka paistetaan desilitrassa öljyä?
No minä syön tuolla alle 90€/kk kun 10€ menee pesuaineisiin, enkä todellakaan läträä öljyllä. Yksi pullo kestää kyllä helposti vuoden. Mutta mä kuulun näihin alle 50-kilpailun, jo ka lempiruoka on kanasalaatti, niin mun mielipiteellä ei varmaan ole väliä, kun jossain kai sanottu, että tähän ketjuun saa vastata vain lihavat tai kilpaurheilijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli edullisesti syövät vetävät puuttuvat kiinteän ravinnon kalorit paistinrasvasta? Joka päivä ruoka paistetaan desilitrassa öljyä?
No minä syön tuolla alle 90€/kk kun 10€ menee pesuaineisiin, enkä todellakaan läträä öljyllä. Yksi pullo kestää kyllä helposti vuoden. Mutta mä kuulun näihin alle 50-kilpailun, jo ka lempiruoka on kanasalaatti, niin mun mielipiteellä ei varmaan ole väliä, kun jossain kai sanottu, että tähän ketjuun saa vastata vain lihavat tai kilpaurheilijat.
Älä huoli, ei tässä ketjussa saa kommentoida edes naisurheilijat. Joku täällä päättänyt, että vain yli 100kg bodarin mielipiteillä ja kommenteilla on väliä. Kaikki muut valehtelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro voidan keittää maitoon tai syödä voinokareella, tuorevihannesten päälle voi laittaa välimerelliseen tyyliin oliiviöljyä ja viinietikkaa, leivän päälle levitettä tai oliiviöljyä, moni on sanonut syövänsä maapähkinöitä jne. On varsin tavallista että ihmiset syövät eri päivinä eri ruokia.
Lisään vielä etten tällä tarkoita että niitä kaloreita kenenkään pitäisi väkisin ruokavalioonsa lisätä. Lähtokohtaisesti jokainen on oman syömisensä paras asiantuntija. Mutta jos on kiinnostustunut täällä esitetyistä esimerkeistä ja haluaa siihen itse lisätä kaloreita, niin vaihtoehtoja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro voidan keittää maitoon tai syödä voinokareella, tuorevihannesten päälle voi laittaa välimerelliseen tyyliin oliiviöljyä ja viinietikkaa, leivän päälle levitettä tai oliiviöljyä, moni on sanonut syövänsä maapähkinöitä jne. On varsin tavallista että ihmiset syövät eri päivinä eri ruokia.
Lisään vielä etten tällä tarkoita että niitä kaloreita kenenkään pitäisi väkisin ruokavalioonsa lisätä. Lähtokohtaisesti jokainen on oman syömisensä paras asiantuntija. Mutta jos on kiinnostustunut täällä esitetyistä esimerkeistä ja haluaa siihen itse lisätä kaloreita, niin vaihtoehtoja on.
Eikö sun pitäisi olla jo tekemässä niitä käsinsyötäviä pizzoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun pitäisi olla jo tekemässä niitä käsinsyötäviä pizzoja.
??? Mitä pitsoja? Juuri söin kanasalaattia lounaaksi, ei nyt tarvi vähään aikaan muuta tehdä. Enkä muutenkaan kuumalla viitsi uuniruokia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kummallinen ajatusmaailma, jos näkee kaikki muut yli 50 kiloiset lihavana. Hyvin monelle keskipituiselle naisellekin on ihan normaalia painaa yli 50 kg, niin että BMI pysyy normaalipainon rajoissa. Esim. 165 cm ja 50 kg nainen on jo siinä rajalla, että on alipainon puolella (BMI 18,4).
Minä olen syönyt tänään ruisleivän, jonka päällä oli tuorejuustoa, kalkkunaleikkele kurkkua, paprikaa ja tomaattia. Muutaman kahvikupposen kauramaidolla. Lounaaksi pilkoin lautaselle vähän jäävuorisalaattia, paprikaa, kurkkua, tomaatin jämät, 3 kalkkunaleikkeleviipaletta ja 4 fetajuuston palaa öljypohjassa oli jäljellä. Päälle jotain vadelma-balsamicoa. Juomaksi pepsi maxia ja jälkkäriksi chilipähkinöitä. Tähän mennessä maksanut ruoat ehkä 2€ koska pepsi max nyt on kallista vaikka tarjouksesta ostettu. Illalla teen makaronia ja heitän soijarouhekastiketta joukkoon ja paljon mausteita/ketsuppia. Ehkä kaurapuuroa vielä ja tee. Aika normaali mun päivä eli alle 3€ päivä vaikka ns. Turhaa limua. Jos nyt joka päivä söisin ihan samanlailla, mitä en tee, niin keskimäärin mun ruoat tulee maksamaan kuitenkin 3€ x 32 eli 96€ kuukaudessa. Tosin joskus innostun herkuttelemaan punaviinillä ja ostan jonkun juuston tai tehdä itse paneerattuja porkkana/peruna naposteluherkkuja tms.popparia. Mutta ne menee monesti sitten jo illallisesta eli ei tartte erikseen tehdä pastaa ja kastiketta vaan korvaa sen tapaksilla eli sormisyötävillä. Kasvisruoan on mun suosikkeja mutta syön myös lihaa ja kalaa.
Vierailija kirjoitti:
No, rasvahan on edullisin energialähde. Tosin sitä ei erikseen tarvitse läträtä, kun syö kaiken ruokansa normaalirasvaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvastat tuolla vain omaa rajoittuneisuuttasi.
Oliiviöljy on kallista ja tällä käytöllä sitä kuluu paljon, eli ainakin yksi pullo kuukaudessa, noin 8 euroa, mikä on ruokamenoista jo iso prosentti. En ole nähnyt, että kukaan olisi maininnut ostavansa ikinä oliiviöljyä, edes senttihintoina per päivä. Yleensä syödään halvinta mahdollista margariinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin kummallinen ajatusmaailma, jos näkee kaikki muut yli 50 kiloiset lihavana. Hyvin monelle keskipituiselle naisellekin on ihan normaalia painaa yli 50 kg, niin että BMI pysyy normaalipainon rajoissa. Esim. 165 cm ja 50 kg nainen on jo siinä rajalla, että on alipainon puolella (BMI 18,4).
Noinhan tuo kirjoittaja ei kirjoittanut, että pitäisi yli 50 kiloisia lihavina. Hän sanoi saaneensa kommenteista käsityksen ettei hänenkaltaisten haluta täällä kommentoivan syömisiään. Enkä yhtään ihmettele jos tuollainen käsitys muodostunut. Mikä ihme teitä ajaa tuollaiseen tahalliseen väärinymmärtämiseen - typeryys vai ilkeys.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy on kallista ja tällä käytöllä sitä kuluu paljon, eli ainakin yksi pullo kuukaudessa, noin 8 euroa, mikä on ruokamenoista jo iso prosentti. En ole nähnyt, että kukaan olisi maininnut ostavansa ikinä oliiviöljyä, edes senttihintoina per päivä. Yleensä syödään halvinta mahdollista margariinia
Ei sitä oliiviöljyä tarvii läträtä, jos ei syö "kevyt-tuotteita" vaan kaiken ruokansa normiversiona rasvoineen päivineen. Halpaa ja ravitsevaa.
Margariinia ei kai kukaan järkevä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy on kallista ja tällä käytöllä sitä kuluu paljon, eli ainakin yksi pullo kuukaudessa, noin 8 euroa, mikä on ruokamenoista jo iso prosentti. En ole nähnyt, että kukaan olisi maininnut ostavansa ikinä oliiviöljyä, edes senttihintoina per päivä.
En mäkään margariinia syö syö, mutta käytän sitä 0,37€/400g rasvaa jos leivon jotain tai paistan lettua tai kuullotan vaikka kasviksia. Tuskin kuolen niihin pieniin määriin mitä kuulaudessa siitä tulee. Tavallisesti syön puhtaita raaka-aineita enkä ikinä eineksiä. Ja sydämmellistä saaneessa Becel-levitteessä on tismalleen samat ainesosat ja määrät kuin siinä Lidlin 0,37€ margariinissa. Rasia kestää viikkotolkulla, en pelkää terveyteni puolesta jos joku koittaa täällä margariinilla pelotella. Enemmän olisin huolissani siitä lihasta tai vaikka kermajäätelöstä. Tai kahvin kanssa nautittava pullasta tai keksistä. Tai sipsistä. Vaikka en niistäkään olisi huolissani, kunhan ei niitä nyt joka toinen päivä popsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy on kallista ja tällä käytöllä sitä kuluu paljon, eli ainakin yksi pullo kuukaudessa, noin 8 euroa, mikä on ruokamenoista jo iso prosentti. En ole nähnyt, että kukaan olisi maininnut ostavansa ikinä oliiviöljyä, edes senttihintoina per päivä. Yleensä syödään halvinta mahdollista margariinia
Pakko kommentoida, muistiinpanojeni mukaan s.203, kirjoitettu huhtikuussa on ostoksissani mukana myös Fontana extra virgin oliiviöljy, pieni 250 ml pullo, hinta 3,91 e. Ko pullo on vielä avaamaton. Makutottumuksiini kuuluu myös tuollainen öljy/viinietikka salaatinkastike, leipäpalalla voi pyyhkäistä lautasen. Ja jos rasvalinjalla jatketaan, niin K-kaupasta pitänee hakea voipaketti, kun on nyt tarjouksessa 2,99 e. Apetina snack rasioita voisi myös harkita, kun niitä 3 pkt 4 eurolla. T. alehamsteri
Kyllä mä käytän oliiviöljyä vaikka sen hinta on noussut pilviin.
Lidlin maakampanjoista olen löytänyt suht edullista ja hyvän makuista. Toi "edullinen" on kyllä väärä sana silti.
-Kampin pimu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy on kallista ja tällä käytöllä sitä kuluu paljon, eli ainakin yksi pullo kuukaudessa, noin 8 euroa, mikä on ruokamenoista jo iso prosentti. En ole nähnyt, että kukaan olisi maininnut ostavansa ikinä oliiviöljyä, edes senttihintoina per päivä.
Aika paljon menee kyllä öljyä alehamsterila. Tietenkin jos uppopaistaa paljon, niin sitähän kuluu, mutta voi käyttää useamman kerran. Kannattaa miettiä air fryerin ostoa. Itse en myös noita apetin snack rasioita osta kovan kilohinnan takia. Esim. K-menun salaattijuuston kilohinta alle 6€/kg eli 1,35€ paketti, ja siitä viikoksi joka päiväiseen salaattiannokseen tai pastaan, kun murustelee sitä annoksen päälle. Noissa snackeissä on suurin osa öljyä, vain pari pientä juustopalaa per rasia.
'Aika paljon menee kyllä öljyä alehamsterila. Tietenkin jos uppopaistaa paljon, niin sitähän kuluu, mutta voi käyttää useamman kerran. Kannattaa miettiä air fryerin ostoa. Itse en myös noita apetin snack rasioita osta kovan kilohinnan takia. Esim. K-menun salaattijuuston kilohinta alle 6€/kg eli 1,35€ paketti, ja siitä viikoksi joka päiväiseen salaattiannokseen tai pastaan, kun murustelee sitä annoksen päälle. Noissa snackeissä on suurin osa öljyä, vain pari pientä juustopalaa per rasia.'
Tarkoititko kommenttisi sarkastiseksi? 250 ml (avaamaton) pullo ei ole kovin kovan käytön osoitus. Tänä vuonna en ole voita vielä ostanut. Tuoteselosteen mukaan noista snack rasioissa 100 g nettopaino sisältää 80 g juustoa, mutta näitä siis vasta harkitsen. T. alehamsteri
Apetina snack juustopala maksaa mun Citymarketissa 1,99€/70g. Eli 19,90€/kg öljyineen. Vaikka se maksaisi euron rasia on silti kilohinta 10€ siitä 70g juustosta. Aika paljon öljy-fetajuustopaketista. K-menu salaattijuusto tosiaan 1,35€/200g eli kilohinta 6,75€/kg. Eli jos viikossa syö vaikka sitä fetaa sen 200g niin maksatko sen 6€ vai 1,35€. Kuukaudessa 24€ vai 5,4€. Tällaiset valinnat just vaikuttaa siihen kauppakassin suuruuteen. Tarjous ei tarkoita aina edullisinta tai parasta valintaa. Lisäksi se muovijäte.
Miksi ihmiset täällä puhuu jonkun kalliin oliiviöljyn puolesta, jota ei voi käyttää edes leivonnassa ja siitä tulee outo sivumaku. Kaikkien terveyssivustojen mukaan rypsiöljy on kaikista paras ja paljon parempi kuin oliiviöljy, sillä siinä vähiten kovaa tyydyttämätönrä rasvaa. Mulla käytössä K-merkin 1l rapsiöljy ja hinta oli 2,75€. Keijun rypsiöljyä 0,5l saa 2,35€. Molemmista saa omega3-rasvahappoja.
Vierailija kirjoitti:
'Aika paljon menee kyllä öljyä alehamsterila. Tietenkin jos uppopaistaa paljon, niin sitähän kuluu, mutta voi käyttää useamman kerran. Kannattaa miettiä air fryerin ostoa. Itse en myös noita apetin snack rasioita osta kovan kilohinnan takia. Esim. K-menun salaattijuuston kilohinta alle 6€/kg eli 1,35€ paketti, ja siitä viikoksi joka päiväiseen salaattiannokseen tai pastaan, kun murustelee sitä annoksen päälle. Noissa snackeissä on suurin osa öljyä, vain pari pientä juustopalaa per rasia.'
Tarkoititko kommenttisi sarkastiseksi? 250 ml (avaamaton) pullo ei ole kovin kovan käytön osoitus. Tänä vuonna en ole voita vielä ostanut. Tuoteselosteen mukaan noista snack rasioissa 100 g nettopaino sisältää 80 g juustoa, mutta näitä siis vasta harkitsen. T. alehamsteri
Ainakin työkaverilla oli tänään tuollaista Apetinan snack chili minikokoinen fetajuustopaketti. Siinä luki juustoa 70g. Arvelin että muissakin, mutta kai se sisältö on sit eri määrä juustoa per paketti.