Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19782)

Vierailija
5681/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset täällä puhuu jonkun kalliin oliiviöljyn puolesta, jota ei voi käyttää edes leivonnassa ja siitä tulee outo sivumaku. Kaikkien terveyssivustojen mukaan rypsiöljy on kaikista paras ja paljon parempi kuin oliiviöljy, sillä siinä vähiten kovaa tyydyttämätönrä rasvaa. Mulla käytössä K-merkin 1l rapsiöljy ja hinta oli 2,75€. Keijun rypsiöljyä 0,5l saa 2,35€. Molemmista saa omega3-rasvahappoja.

Saahan sitä syödä jos siitä pitää, eikä tarvi jos ei tykkää. Muistan telkkarista nähneeni brittidokumentin jossa esiteltiin tutkimusta jossa oli kaksi ryhmää ihmisiä, heiltä otettiin verikoe tutkimuksen aluksi. Molemmat ryhmät pitivät syömistottumuksensa ennallaan, ainoa ero että toinen ryhmä söi lisäksi noin ruokalusikallisen oliiviöljyä päivässä. Öljyä syöneiden veriarvot olivat tutkimuksen lopuksi parantuneet. Tuossa nyt oli oliiviöljy, mutta varmaan se olisi voinut olla jokin muukin öljy. Ja ainakin foccacia reseptissä on nimenomaan oliiviöljyä.

Vierailija
5682/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne snack juustot on kusetusta. Kerran ostin piknikille ja pelkkää öljylitkua se paketti oli, eikä niitä palasia saanut cocktailtikulla sieltä edes nostettua. Meni lopulta roskiin koko homma kun minne öljyt olisi edes kaatanut? Mieluummin juustotiskiltä vaikka 1 hyvä juusto ja veitsi mukaan. Tai paloittelee vaikka kotona jo jotain emmentalia rasiaan kuutioiksi. Tai ostaa valmislajitelman kaupasta. Mutta ehkä johonkin öljyiseen piirakkaan sopisi? Mutta se juustomäärä ei kyllä riitä piirakkaan ja salaattiin laittaessa se öljy menee kuitenkin roskiin kun valmiiksi ne palat jo valuu öljyä ja muuten olisi pelkkää mömmöä koko salaattiannos ja maistuisi pelkältä öljyltä. Viemäriin ei saa kaataa. Ja muovi pitää laittaa muoviin mutta öljy kaataa muualle ja rasia pestä ennen kierrätystä. No, ehkä joku tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5683/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Aika paljon menee kyllä öljyä alehamsterila. Tietenkin jos uppopaistaa paljon, niin sitähän kuluu, mutta voi käyttää useamman kerran. Kannattaa miettiä air fryerin ostoa. Itse en myös noita apetin snack rasioita osta kovan kilohinnan takia. Esim. K-menun salaattijuuston kilohinta alle 6€/kg eli 1,35€ paketti, ja siitä viikoksi joka päiväiseen salaattiannokseen tai pastaan, kun murustelee sitä annoksen päälle. Noissa snackeissä on suurin osa öljyä, vain pari pientä juustopalaa per rasia.'

Tarkoititko kommenttisi sarkastiseksi? 250 ml (avaamaton) pullo ei ole kovin kovan käytön osoitus. Tänä vuonna en ole voita vielä ostanut. Tuoteselosteen mukaan noista snack rasioissa 100 g nettopaino sisältää 80 g juustoa, mutta näitä siis vasta harkitsen. T. alehamsteri

Ainakin työkaverilla oli tänään tuollaista Apetinan snack chili minikokoinen fetajuustopaketti. Siinä lu

Taitaa tosiaan riippua siitä mikä makuvaihtoehto.

Vierailija
5684/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset täällä puhuu jonkun kalliin oliiviöljyn puolesta, jota ei voi käyttää edes leivonnassa ja siitä tulee outo sivumaku. Kaikkien terveyssivustojen mukaan rypsiöljy on kaikista paras ja paljon parempi kuin oliiviöljy, sillä siinä vähiten kovaa tyydyttämätönrä rasvaa. Mulla käytössä K-merkin 1l rapsiöljy ja hinta oli 2,75€. Keijun rypsiöljyä 0,5l saa 2,35€. Molemmista saa omega3-rasvahappoja.

Saahan sitä syödä jos siitä pitää, eikä tarvi jos ei tykkää. Muistan telkkarista nähneeni brittidokumentin jossa esiteltiin tutkimusta jossa oli kaksi ryhmää ihmisiä, heiltä otettiin verikoe tutkimuksen aluksi. Molemmat ryhmät pitivät syömistottumuksensa ennallaan, ainoa ero että toinen ryhmä söi lisäksi noin ruokalusikallisen oliiviöljyä päivässä. Öljyä syöneiden veriarvot olivat tutkimuksen lopuksi parantuneet. Tuossa nyt oli oliiviöljy, mutta varmaan

Öljyissä on eroja, siemenöljyt on huonoja.

Vierailija
5685/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä syödä jos siitä pitää, eikä tarvi jos ei tykkää. Muistan telkkarista nähneeni brittidokumentin jossa esiteltiin tutkimusta jossa oli kaksi ryhmää ihmisiä, heiltä otettiin verikoe tutkimuksen aluksi. Molemmat ryhmät pitivät syömistottumuksensa ennallaan, ainoa ero että toinen ryhmä söi lisäksi noin ruokalusikallisen oliiviöljyä päivässä. Öljyä syöneiden veriarvot olivat tutkimuksen lopuksi parantuneet. Tuossa nyt oli oliiviöljy, mutta varmaan

Kaikki Foccazziaa syövät ovat viisaita? No, enpä usko. Jos valitsee vehnäleivän, hiivaa, paljon suolaa ja rasvaa suuhunsa, niin ei voi olla kovin älykäs.

Vierailija
5686/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brittiläiset syö aamupalaksi pekonia, paahtoleipää ja muuta epäterveellistä, ja luotat heidän terveysoppeihin? Kaikkialla tarjoilla fish & Chips -annosta ja pitävät sitä vielä kansallisruokanaan. Ja olutta lounaalla. Jep. Erittäin fiksua kansaa ovat. Sen näkee jo kun menee jonnekin turistikohteeseen. Eivät osaa aurinkorasvaa laittaa ja kännissä huutelevat jo aamulla lasten altaiden lähistöllä.

Vierailija
5687/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli edullisesti syövät vetävät puuttuvat kiinteän ravinnon kalorit paistinrasvasta? Joka päivä ruoka paistetaan desilitrassa öljyä? 

No minä syön tuolla alle 90€/kk kun 10€ menee pesuaineisiin, enkä todellakaan läträä öljyllä. Yksi pullo kestää kyllä helposti vuoden. Mutta mä kuulun näihin alle 50-kilpailun, jo ka lempiruoka on kanasalaatti, niin mun mielipiteellä ei varmaan ole väliä, kun jossain kai sanottu, että tähän ketjuun saa vastata vain lihavat tai kilpaurheilijat.

Älä huoli, ei tässä ketjussa saa kommentoida edes naisurheilijat. Joku täällä päättänyt, että vain yli 100kg bodarin mielipiteillä ja kommenteilla on väliä. Kaikki muut valehtelevat.

Missäköhän on näin kielletty? Anna-Mari Korte muistetaan aina mainita naisurheilijoista, mutta ei osata nähdä että naisurheilijoillakin voi mennä kevyesti yli 100 e/kk ruokaan, varsinkin jos ruoasta halutaan enemmän proteiinia ja kasvattaa lihasta. Naisurheilija voi olla vaikka pienikokoinen 50 kg tai lihaksikkaampi 70 kg, olematta lihava. 

Vierailija
5688/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Brittiläiset syö aamupalaksi pekonia, paahtoleipää ja muuta epäterveellistä, ja luotat heidän terveysoppeihin? Kaikkialla tarjoilla fish & Chips -annosta ja pitävät sitä vielä kansallisruokanaan. Ja olutta lounaalla. Jep. Erittäin fiksua kansaa ovat. Sen näkee jo kun menee jonnekin turistikohteeseen. Eivät osaa aurinkorasvaa laittaa ja kännissä huutelevat jo aamulla lasten altaiden lähistöllä."

Joo, ja koko Suomen kansa ahtaa kitaansa Petteri Punakuonoa. On taas telkkaria katsottu.

Vierailija
5689/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin 100e per päivä... sorry

Vierailija
5690/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli edullisesti syövät vetävät puuttuvat kiinteän ravinnon kalorit paistinrasvasta? Joka päivä ruoka paistetaan desilitrassa öljyä? 

No minä syön tuolla alle 90€/kk kun 10€ menee pesuaineisiin, enkä todellakaan läträä öljyllä. Yksi pullo kestää kyllä helposti vuoden. Mutta mä kuulun näihin alle 50-kilpailun, jo ka lempiruoka on kanasalaatti, niin mun mielipiteellä ei varmaan ole väliä, kun jossain kai sanottu, että tähän ketjuun saa vastata vain lihavat tai kilpaurheilijat.

Älä huoli, ei tässä ketjussa saa kommentoida edes naisurheilijat. Joku täällä päättänyt, että vain yli 100kg bodarin mielipiteillä ja kommenteilla on väliä. Kaikki muut valehtelevat.

Missäköhän on näin kielletty? Anna-Mari Korte mui

Miksi sä tulit tänne vertailemaan naisurheilijoiden painoja? Eikö tavallinen 50kg saa täällä vastata mitä syö ja paljon menee rahaa. Tai eikö köyhä opiskelija saa vasta, että mitä kaikkea ruokaa hän saa ostettua kuukaudessa 80€ budjetillaan? Eikö täällä ollut tarkoitus jakaa vinkkejä eikä valittaa koko ajan ja ja mutta, että no kun ei vain ole mahdollista syödä ja eipä sitten syö muuta kun 500 kaloria päivässä ja varmasti kuolee kohta. Aika naurettavaa. Miksi ylipäätänsä täällä puhutaan kenenkään kaloreista, kun aloittaja kysy vinkkejä miten onnistuisi tuohon 100€/kk kun tuntuu, ettei se helppoa ole. Ei kaikkien tarvitsi sillä summalla syödäkään, mutta aloittaja selkeästi siihen pyrkii syystä tai toisesta.

Vierailija
5691/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tonni menee meikäläisellä ruokaan, eli aiheesi on aika muuttaa sinne tonniin jooko?

Vierailija
5692/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan nämä 50 kiloisethan itseänsä korostaa jatkuvasti tässä keskustelussa harva se sivu. Syökö sen sijaan kukaan yli 50 kiloa painava henkilö sadan euron ruokabudjetilla?

Vierailija
5693/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niin, että Samalla kun käyn seutulipulla joka perjantai työpaikalla, niin tulomatkalla pysähdyn isossa ostoskeskuksessa jossa kaikki isoimmat kaupat. Käyn hakemassa viikon tarvittavat tarjoukset etukäteen tsekaten. Kauppojen tuotteiden omat hinnat muistan ulkoa, siis niistä, mitä käytän viikon aikana. Kauppalistan olen tietenkin jo tehnyt etukäteen mutta jos löydän hyvän tarjouksen kaupassa otan sen ja tarvittaessa pakastan juttuja. Pääpaino mulla kasviksissa, juusto löytyy aina jääkaapista (max 10€/kg), ruisleipää, pähkinöitä. Ei myt mitään erikoista. No suolakurkkuja, oliiveja ja hillosipuleita pitää aina olla. Muina päivinä en käytä julkisia, eikä mene bensaan rahaan. Olen hyvin kekseliäs keittiössä, mutta jos nyt välttämättä pitäisi saada vaikka purkkiananasta ja grillijuustoa pihajuhliin, niin ihan hyvin voisin käydä ne kävellen myös hakemassa 5km päästä kaupasta, mutta en viihdy ihmisten ilmoilla ilman hyvää syytä. Olen introvertti ja viihdyn omissa oloissa. Aijoo töihin teen evääksi ruisleivät ja otan pähkinää naposteluksi. Oma omenapuu pihalla, josta hedelmää tuli syksyisin runsaasti yli tarpeiteni. Ja jotain kokeilukasviksia kasvatan. Sieniä kerään itse. En ole laskenut paljon mulla menee kuukaudessa rahaa ruokaan, koska ostan aina myös tupakkaa monta askia ja käytän useampaa eri kauppaa. Mutta turhaa en osta, enkä niitä jaksaisi edes kantaa ympäri ämpäri julkisia läppärin ja muiden tavaroiden lisäksi. Mutta varmaan aika lähelle tota 25€ menee. Mutta sen lisäksi menee tupakkaan ja Alkosta nappaan myös jonkun pullon mukaan rehellisesti menee sitten kyllä joku 90€ viikossa apua. Mutta ruokaan pieni osa ja muuhun humputteluun enemmän. 

Vierailija
5694/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan nämä 50 kiloisethan itseänsä korostaa jatkuvasti tässä keskustelussa harva se sivu. Syökö sen sijaan kukaan yli 50 kiloa painava henkilö sadan euron ruokabudjetilla?

Korostavatko vai joutuvatko vaan puolustautumaan hyökkääviltä kommenteilta. Onko kukaan tänne nimimerkkiä käyttäen kirjoittanut maininnut olevansa alle 50-kiloinen? Eikä mikään ihme jos harva viitsii käyttää nimimerkkiä kun keskustelun ilmapiiri on mitä on ja porukka huvittelee tahallisella väärinymmärtämisellä ja saivartelulla.

Vierailija
5695/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole 50-kiloinen vaan ihan laihduttava 75-kiloinen, mitta en ymmärrä miksi ketään ärsyttäisi, että joku painaa 50 kiloa. Ärsyttääkö se, että joku on pienikokoinen ja hönen rinnallaan tuntee itsensä norsuksi vai se, että hänellä menee luultavasti vähemmän rahaa ruokaan ja todennäköisesti tulee känniinkin vähemmästä määrästä alkoa? Itse laihdutan ja koitan syödä vajaakaloreita, että kesävaatteet näyttäis hyvältä päällä ja olisin energisempi. Ja tottakai rahan säästö on plussapuoli myös! Ps. Kannattaa varmaan perustaa oma ketju, missä kyselet mitä yli 50-kiloiset syö, paljon menee rahaa ruokaan ja miten ne treenaa

Vierailija
5696/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mahdotonta enää saada mistään tietää mutta mua kiinnostaisi kovasti mitä 104-vuotiaaksi elänyt melko hoikka Arvo Ylppö söi.

Vierailija
5697/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se sama, joka laski tuolla aiemmin jollekin päästäsi heitetylle 165cm 50kg naisille jotain BMI-painolukuja ja laskit ruokien kaloreita ja muuta. Nyt on tainnut sulla mennä ketjun pääaihe ohi. Ei monikaan täällä huutele päivän syömisiä kertoessaan, omia pituuksia, painoja, päivän askeleita, muita teeenejä? Onko keto-ruokavaliolla, entä diabetes, entä herkkä suolisto, masennus, ruuhkavuodet, onko vegaani, suosiiko luomua, tekeekö itse kiljunsa, onko hyvät vai huonot hampaat, oko kala-allergia tai nuorempana ollut syömishäiriöitä jne. Mitä jos pysyttäisiin tossa alkuperäisessä kysymyksessä.

Vierailija
5698/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan mahdotonta enää saada mistään tietää mutta mua kiinnostaisi kovasti mitä 104-vuotiaaksi elänyt melko hoikka Arvo Ylppö söi.

Sitä, mitä pula-ajalla oli tarjolla ja mihin ylipäätänsä oli rahaa. Yleensä leipää ja juureksia 

Vierailija
5699/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko se sama, joka laski tuolla aiemmin jollekin päästäsi heitetylle 165cm 50kg naisille jotain BMI-painolukuja ja laskit ruokien kaloreita ja muuta. Nyt on tainnut sulla mennä ketjun pääaihe ohi. Ei monikaan täällä huutele päivän syömisiä kertoessaan, omia pituuksia, painoja, päivän askeleita, muita teeenejä? Onko keto-ruokavaliolla, entä diabetes, entä herkkä suolisto, masennus, ruuhkavuodet, onko vegaani, suosiiko luomua, tekeekö itse kiljunsa, onko hyvät vai huonot hampaat, oko kala-allergia tai nuorempana ollut syömishäiriöitä jne. Mitä jos pysyttäisiin tossa alkuperäisessä kysymyksessä.

Ruokavaliokeskustelussa ei saa siis puhua ruuan kaloripitoisuuksista, ruuan ravintoainesisällöstä, erilaisten kehojen energiantarpeesta ja aikuisen ihmisen terveellisestä kalorimäärästä, liikunnan ja muun aktiivisuuden määrästä, joka vaikuttaa siihen tarvittavaan ruoan määrään jne.? Selvä.

Vierailija
5700/19782 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipediasta:

Eläkevuosinaan Ylpöstä tuli pitkäikäisyyden ja terveiden elämäntapojen kansallinen symboli. Hän söi kaikenlaista ruokaa monipuolisesti, ja nimesi lempiruuikseen voin ja sokerin. Hän piti säännöllisiä elämäntapoja jopa vaarallisina, ja nukkui vain viisi tuntia yössä.[4] Ylppö kuoli 28. tammikuuta 1992 104-vuotiaana.

Iltasanomien jutusta:

Ylpön kirjoittama Auringonpojan terveysaapinen (1925) oli myyntimenestys. Perusohje oli: syö kaikkea. Ruokarajoituksia Ylppö piti muotioikkuina.

Ylppö itse rakasti herkkuja eikä pihtaillut sokerin käytössä. Kahviin hän laittoi aina kymmenen sokeripalaa.

Liikuntaa ja voimistelua Ylppö piti tärkeänä. Hän hiihti itse mutta rakasti enemmän kortinpeluuta.

Siitä hän viis veisasi, jos ruokailu jäi väliin.

Minkäänlainen säännöllisyys ei ole koskaan kuulunut elämäntapoihini, Ylppö on todennut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan