Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18613)

Vierailija
5361/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja jos jotain kiinnosta: salaattiin olin ostanut etukäteen jäävuorisalaattia, pinaattia, fetajuustoa, avocadoa, vegejuustoa, porkkanaa, kirsikkatomaattia, kurkkua, paprikaa ja 2 erilaista salaatinkastiketta. Lisäksi olin varautunut sienillä, perunalla, bataatilla ja erilaisilla pakastejutuilla jos olisi halunnut lisäksi tehdä. Ja niin kuin joku täällä arvelikin, totta kai mulla on kotona aina esim. tofua, soijasuikaleita ja soijarouhetta ja perus pakastekasviksia, pähkinöitä, erilaisia juomia ja mitä kaikkea. Ihan normaalia ruokaa vaikka töissä käyvä opiskelija olenkin. Meidän piti yhdessä tehdä tämän treffikumppanin kanssa ruokaa, ei niin, että olisin tehnyt kaiken valmiiksi, mutta tämä poika ei selkeästi ruokaa ajatellut koko iltana. Mitenköhän kotonaan käyttäytyy, jos vieraissakin on noin itsekeskeinen ja ajattelematon, sitä vaan mietin.

Vierailija
5362/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nyt tosta mun listasta unohtui jo punasipulit, oliivit, mansikat ja sipsit vaikka ja mitä. Mutta ei niillä ostamillani ruoilla ollut mitään merkitystä, kun miehen ensimmäinen kommentti oli jo eteisessä että missä sun makuuhuone on. Todella murjuista käyttäytymistä mun mielestä, ja olin tehnyt aiemmin selväksi, etten etsi seksiseuraa vaan haen pitkäaikaista parisuhdettta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5363/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt muualle selittämään näitä satujanne. Ketjun aihe on satanen ruokakuluihin, ei jonkun salaattiluettelot tai keksityt treffit.

Vierailija
5364/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt muualle selittämään näitä satujanne. Ketjun aihe on satanen ruokakuluihin, ei jonkun salaattiluettelot tai keksityt treffit.

No satasen ruokabudjettiin hyvä suunnitella edulliset treffit. Mutta juomia ei pysty kyllä tarjota, sitten menee yli. Eli tarjoaa normaaliruokaa esim. Spaghettia ja soijarouhekastiketta ja itsetehtyä piirakkaa jälkkäriksi. Mutta pyytää vierasta tuomaan viiniä. Sitten pysyy budjetissa vaikka illallisseuraa tulisikin. Mulla menee just satku kuussa ja sillä rahalla saan tarjottua ruokaa kans pari kertaa kaverille ja ostettua saunalonkeroita pari kappaletta. Xtran light on paras ja 0,5l maksaa alle 2€.

Vierailija
5365/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäin ostamani paprika maksoi näköjään 0.67€. Jääsalaattipussi 1, 19€, tomaatin saisi varmaan viiteenkymmeneen senttiin? Sit omena 0,70€ ja kurkku 0,80€. Sit eurolla jotain -saisko sillä irtomyynnistä pähkinöitä? Patongin? Jos on kasvissyöjiä molemmat,  niin ei tarvitsisi miettiä lihaa. Ehkä kikhernetölkki?

Muistan kyllä ajan, kun kananmunia ostettiin kappalehinnalla ja kilohinnalla, oli se mekaaninen vaakakin myymäläautossa vielä.

Jestas kun mä oon vanha.

Ske

Itse ostan paprikaa vain silloin, kun saa Lidlistä 3kpl 1,5€:lla. Ne riittää pitkään kun laitan paprikaa vain aamuisin leivän päälle vähän tai grillauksessa vartaaseen 1 pala jne. Omena maksoi mulla viimeksi kun ostin niin 0,18€. Mistä sä oot maksanut 0,70€?? Toki syksyisin saan hakea ilmaiseksi omenoita lapsuuskodista tai naapurista ja niitä myös pakastan puuron joukkoon talveksi, mutta pari tuoretta voi ostaa silloin tällöin. Yleensä töihin tai matkalle evääksi. Patonki on halpaa joka kaupassa. Ei kovin terveellistä, mutta ruokaa kumminkin. Ja ei mikään ruoka ole terveellistä jos sitä hotkii liikaa. Eli maltilla ja monipuolisesti, enimmäkseen kasviksia silti.

Vierailija
5366/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat hyvätuloiset syö todella vähän ja edullista, koska haluavat sijoittaa enemmän ja maksaa elämyksistä. Ne mun tuntemat työttömät ja vähävaraiset taas ostaa ruokakaupasta täysin turhaa ja kallista eivätkä saa mitään säästöön. Itse kuulun niihin hyvätuloisiin ja säästäväisiin. Köyhät ei varmaan usko tulevaisuuteen ja siksi pitäisi syödä pitsaa nyt, jos kuolee huomenna. Mutta todella kapeakatseista ja epäterveellistä. Kannattaisi sijoittaa se raha mieluummin itseensä ja opiskeluun, ja löytää se ura vaikka yrittäjänä.

Vierailija
5367/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaurapuuroa halpismargariinilla 0,05€ päivällä grillailen pihalla perunaa 0,3€, sipulia 0,3€ ja kaalia 0,3€ ja illalla teen lämpimiä voileipiä 1€? Olen työtön ja juon koko päivän kaljaa niin se täyttää. Ja vaikka syön vähän niin paino ei ainakaan laske.

Vierailija
5368/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään tämä treffiasia täällä puhuttanut, niin asianosaisena voin kommentoida asiaa: töissä tosiaan venyi, koska pomoni oli kipeänä ja jouduin tekemään ylitöitä ja siksi olin kotona vasta puoli tuntia ennen sovittuja treffejä. Hämmästyin, että tää kumppani siinä rappusilla jo istui odottamassa ja heitteli kiviä roskakatokseen. Kotonani ei ikinä ole paskaista,  mutta haluan kaiken aina olevan tiptop jos vieraita tulee, ja siksi huitaisen mielelläni vielä pöntön harjalla aineen kanssa ja laitan kynttilöitä asuntoon. Siinä menee yhteensä noin minuutti. Kukat olin ostanut etukäteen, niin kuin viinin ja ruoat. Mies pilasi ihan itse koko illan olemalla törppö ja jouduin puolessa välissä iltaa pyytämään miestä lähtemään kotiinsa. Ei meinannut edes lähteä vaan jäi jotain ulisemaan että panettaa. En usko, että nää treffit kaatui siihen, että halusin vielä vessan tsekata ennen vieraan tuloa tai että salaattiainekseni olisi ollut j

Ensin puhuit kyllä vessan PESEMISESTÄ. Ei harjalla pöntön huitaisu ole kuin normitoimintaa, teen sen aina ison tarpeen jälkeen. Ei mene minuuttiakaan. Ei siitä olisi pesuna edes tarvinnut mainita tässä mielessä kuin nyt tehtiin. Myös puhuit kynttilöiden etsimisestä ikäänkuin sekin olisi ollut joku aikaa vievä työ. Olikin minuutin homma, kuten jo aiemmin sanoinkin. Muutat kertomusta oko ajan ja mies muuttuu entistä huonommaksi. Mitkä ruuat valmiiksi jo etukäteen? Koska valitit, että miehen hakema salaattipussi oli nyt sitten se teidän illallinen, joka meni sen takia pieleen. Muutaman ostamasi oliivin lisäksi. 

Keksitty kertomus ja tarkoituksena mollata miestä ja olla itse erinomainen. Miksi kutsua noin tyhmä mies luokseen, kai se olisi jo ennen paljastunut jos noin törppö oli kuin kuvaat. En ole itse mies, vaikka näin sanon, mutta mikään ei siis mennyt pieleen vaikka mies oli liian ajoissa paikalla. Kerroit, että salaatin haku oli se, joka alkujaan pilasi illan. Ja kun jouduit pesemään vessaa. 

Vierailija
5369/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit viinipullosta, et erilaisista juomista joita olit muka ostanut. Jos jo oli noin paljon erilaisia tarpeita niin mihin tarvittiin enä  miehen noutamaa salaattia? Ja miksi se salaattipussi ei riittänyt näiden jo hankittujen tarvikkeiden lisäksi? 

Vierailija
5370/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuit viinipullosta, et erilaisista juomista joita olit muka ostanut. Jos jo oli noin paljon erilaisia tarpeita niin mihin tarvittiin enä  miehen noutamaa salaattia? Ja miksi se salaattipussi ei riittänyt näiden jo hankittujen tarvikkeiden lisäksi? 

Tottakai minulla on kotona aina erilaisia juomia ja ruokia. En pihistele ruokakaupassa vaikka kiinnitän huomioita kilohintoihin ja syön terveellisesti. En halunnut ottaa sitä miestä samalla oven avauksella kotiini puolta tuntia ennen sovittua tapaamisaikaa. Ajattelin siis vain olla ystävällinen ja kun sopivasti taskussani oli viiden euron seteli ja kauppa siinä vieressä, niin ajattelin keksiä hänelle tekemistä ettei tulisi niin tylsää odotella siinä oven edessä. Ties kuinka kauan siinä jo oli odotellut. Ei miehen ollut tarkoitus ostaa sillä vitosella meille ruokaa, vaan kenties jos olisi halunnut ostaa jonkun erikoisjuuston niin sitä rahaani olisi voinut siihen käyttää ja maksaa loput itse. Tai jos hän olisi halunnut vaikka vesimelonia salaattiin tai jotain muuta, mistä tykkää. Ja tarkennan vielä, että mies itse pyysi treffejä kanssani, minä en häntä varsinaisesti kotiini kutsunut, mutta mies sitä ehdotti. Jotenkin hämmennyin koko tilanteesta, että tyhjin käsin odotti siinä ovellani ja vielä likaisissa vaatteissa.

Vierailija
5371/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan hyvin tuon teffi-illan harmistuksen.

Tässä huomaamme hyvin miehen ja naisen erilaisuuden. Molemmilla on täysin eri käsitys onnistuneista treffeistä.

Nainen haluaa kodin olevan siisti, laittaa ruokaa yhdessä ja nautiskella sitä kynttilänvalossa ja tutustua.

Miestä ei kiinnosta pätkääkään moinen ja kuten sanoit, hän tuskin oli edes kasvissyöjä, miehet nyt vaan sanoo ihan mitä vaan kuvitellessaan pääsevänsä pukille. Miehen onnistuneet treffit on päästä panemaan.

Vierailija
5372/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaamme hyvin miehen ja naisen erilaisuuden. Molemmilla on täysin eri käsitys onnistuneista treffeistä.

Nainen haluaa kodin olevan siisti, laittaa ruokaa yhdessä ja nautiskella sitä kynttilänvalossa ja tutustua.

Miestä ei kiinnosta pätkääkään moinen ja kuten sanoit, hän tuskin oli edes kasvissyöjä, miehet nyt vaan sanoo ihan mitä vaan kuvitellessaan pääsevänsä pukille. Miehen onnistuneet treffit on päästä panemaan.

Jos haluaa kodin olevan siisti, laittaa ruokaa yhdessä ja nauttia kynttilänvalossa ja tutustua niin ei jätä näitä viime tippaan. Minäkin tykkään, että koti on siisti kun joku tulee kutsuttuna kylään, mutta teen kaikki valmistelut mahdollisimman ajoissa. Varsinkin jos olen töissä ja voin jäädä ehkä ylitöihinkin. En töiden jälkeen tee muuta kuin käyn pesulla, vaihdan vaatteet ja meikkaan. Ja odottelen freesinä treffikumppania. 

Jos noin vahvat ennakkoluulot ja huonot kokemukset on miehistä, niin ehkä kannattaisi alkaa valita hiukan paremmin ketä kutsuu. Ettei kutsu ihan ketä vaan. Kerron salaisuuden, on olemassa myös ihan mukavia ja hyväkäytöksisiä miehiä. No, riippuu tietysti myös itsestä minkälaisiin miehiin tutustuu. 

Vierailija
5373/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta eikö sinulla ole kotona yleensä mitään muuta juotavaa kuin kraanavesi? Mulla on ainakin maitoa, vishyä, pepsi maxia, Fun lightia, appelsiinimehua, siideriä, glögiä, olutta, koskenkorvaa, jotain eri likööriä, viskiä ja mitä lie kaikkea baarikaapissa. Viiniäkin on! Ja on aina salaattitarjoilu jääkaapissa, laitan niitä leivänkin päälle, ja säilykkeinä on aina oliiveja, ananasta, jalapenoa, hillosipulia, tonnikalaa jne. Mut ehkä oon sit vaan outo kun mulla on aina kotona ruokaa ja juomaa.

Vierailija
5374/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta eikö sinulla ole kotona yleensä mitään muuta juotavaa kuin kraanavesi? Mulla on ainakin maitoa, vishyä, pepsi maxia, Fun lightia, appelsiinimehua, siideriä, glögiä, olutta, koskenkorvaa, jotain eri likööriä, viskiä ja mitä lie kaikkea baarikaapissa. Viiniäkin on! Ja on aina salaattitarjoilu jääkaapissa, laitan niitä leivänkin päälle, ja säilykkeinä on aina oliiveja, ananasta, jalapenoa, hillosipulia, tonnikalaa jne. Mut ehkä oon sit vaan outo kun mulla on aina kotona ruokaa ja juomaa.

Ei puhuta nyt minusta. Tämä kertoja sanoi itse, että hän oli varannut viinipullon. Minusta silloin hän oli varannut pullon viiniä. Miksi ei silloin sanonut, että viiniä ja muita juomisia. Ja hänelle oli katastrofi kun mies toi sen salaattipussin. Että piti siitä ihan tänne ruokaketjuun kommentoida painoineen. Kun siinä meni sitten se illallinen, kiva. Miten salaattipussi oli niin iso haitta ja asia jos kaapeissa oli pöperöt monenlaiset? Emme puhu nyt sinun tai minun kaapeista vaan siitä mitä tämä treffihenkilö itse on kertonut. 

Minulle tuli kuva, että tämä henkilö odotti runsaampia ostoksia mieheltä kun itsellä ei ollut kuin jotain oliiveja ja se viini. Ja kynttilät. Ja puhdas vessa. Nythän hän jo höpisi jostain juustoista ja mistä lie, mitä miehen olisi 9itänyt ymmärtää ostaa. Miksi jos kotona on paljon jo ruoka-aineksia?

Naurettava selitys, että hämnennyksissään laittoi miehen kauppaan kun sattui olemaan vitonen taskussa. Ei keksinyt kuin salaatin, mutta miehen olisi pitänyt keksiä ties mitä. 

Keksittyjä  tämä on, mutta kun keksii pitäisi juonen olla uskottava ja ei saisi aliarvioida lukijoita liikaa. Kertoa totena ilmiselvää satuilua. Toki tänne on jo satuja ja tarinoita kerrottu runsaasti, että sikäli tämä oli piristävä poikkeus ruokaluetteloille grammoineen ja sentteineen. 

Vierailija
5375/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa kodin olevan siisti, laittaa ruokaa yhdessä ja nauttia kynttilänvalossa ja tutustua niin ei jätä näitä viime tippaan. Minäkin tykkään, että koti on siisti kun joku tulee kutsuttuna kylään, mutta teen kaikki valmistelut mahdollisimman ajoissa. Varsinkin jos olen töissä ja voin jäädä ehkä ylitöihinkin. En töiden jälkeen tee muuta kuin k

No kyllähän se koti oli siisti, halusi vaan tsekata vessan ja vähän siistiytyä pitkän työpäivän jälkeen ja laittaa kynttilät palamaan. Treffit oli sovittu 19 ei 18.30. Mä en kyllä tuollaista vonkaaja-opiskelijaa, joka asuu äitinsä kanssa eikä edes käy töissä ja tulee likaisissa vaatteissa paikalle ihan omia aikojaan eikä sovitusti, niin edes katselisi. Tosin varmaan Tinderissä väittänyt jotain ihan muuta. Ei kukaan muuten suostuisi treffeille tollasen kanssa.

Vierailija
5376/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka työnarkomaaniyrittäjä ja teen kotoa käsin töitä. Aamulla syön kaurapuuron, vitamiiniporetabletin ja 2 kuppia pikakahvia kauramaidolla. Hinta 0,40€. Päivällä otan pakkasesta pakastekasvissekoitusta, josta kaadan lautaselle ja heitän mikroon. Päälle sweet chilikastiketta tai salaattikastiketta. Hinta 0,70€. Illalla teen perunamunakkaan 0,80€ ja illalla jos nälkä noin hapankorppuja maustamattomasta tuorejuustolla. Hinta joku 0,20€. Eli joku 2,10€ on mun normaalipäivänä ruokailululut. Välillä juon punaviiniä tai napostelen pähkinöitä. Aika laiskan naisen ruokaa mutta ihme kyllä oon pysynyt terveenä.

Vierailija
5377/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka työnarkomaaniyrittäjä ja teen kotoa käsin töitä. Aamulla syön kaurapuuron, vitamiiniporetabletin ja 2 kuppia pikakahvia kauramaidolla. Hinta 0,40€. Päivällä otan pakkasesta pakastekasvissekoitusta, josta kaadan lautaselle ja heitän mikroon. Päälle sweet chilikastiketta tai salaattikastiketta. Hinta 0,70€. Illalla teen perunamunakkaan 0,80€ ja illalla jos nälkä noin hapankorppuja maustamattomasta tuorejuustolla. Hinta joku 0,20€. Eli joku 2,10€ on mun normaalipäivänä ruokailululut. Välillä juon punaviiniä tai napostelen pähkinöitä. Aika laiskan naisen ruokaa mutta ihme kyllä oon pysynyt terveenä.

Se piti vielä lisätä, että niin kuin ruokavaliosta näkyy, niin välttelen pastaa, riisiä ja lihoja. En välitä myöskään kalasta, mutta erilaisia vitamiineja syön purkista. Niiden hintoja en valitettavasti muista, ja osa ostettu Virosta.

Vierailija
5378/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yksi mies sanoi treffeillä ravintolassa, jonne minut pyysi seuralaisekseen, siinä tarjoilijan edessä, että tämä nainen ottaa tuon (halvimman) vihersalaatin ja vettä, että mä en aio muuta maksaa. Jäin siinä monttu auki mutta sain silti sanottua, että Ei, vaan otan kyllä tuon pepperonipitsan ja maksan sen itse. Juomaksi otan lonkeron. Olen ehkä pyylevä, mutta jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt vaan saman tien poistua paikalta sanoen, että eiköhän nää treffit ollut tässä. 

Vierailija
5379/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos treffit sovittaisiin minun luonani, niin olisin kyllä varannut kaappeihin ruokaa ja juomaa ja veskiun WC-paperia, mutta odottaisin silti, että se toinen ruokailija toisi myös syötävää ja juotavaa mukanaan. Holhoava äiti-lapsi-suhde on ihan eri asia kuin kaksi itsenäistä aikuista.

Vierailija
5380/18613 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saa jos on vaan 100€ ruokaan!! Kandeehakee ja diakoniata kaikki lahjakorttei kauppaan. Sit kans on Facessa ryhmiä, mist voi pyytää ja mm. Punainen risti ja ruokajonot, jos joku jaksaa jonottaa. Mut kirkko antaa rahaa vaikka ei kirkkoon kuuluiskaan ja veroja maksais, joku muu ne maksaa :D Mut kandee ottaa selvää ja kysyä rohkeasti apua niin saa tienestejä ihan hyvin! Mä oon kans saanut ilmaseks uusia pesukoneita ja telkkarin ja pleikan ja pelejä ja vähän kaikkea tarpeellista ja hyvää!!