Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18613)
Yksittäin ostamani paprika maksoi näköjään 0.67€. Jääsalaattipussi 1, 19€, tomaatin saisi varmaan viiteenkymmeneen senttiin? Sit omena 0,70€ ja kurkku 0,80€. Sit eurolla jotain -saisko sillä irtomyynnistä pähkinöitä? Patongin? Jos on kasvissyöjiä molemmat, niin ei tarvitsisi miettiä lihaa. Ehkä kikhernetölkki?
Muistan kyllä ajan, kun kananmunia ostettiin kappalehinnalla ja kilohinnalla, oli se mekaaninen vaakakin myymäläautossa vielä.
Jestas kun mä oon vanha.
Ske
No nyt kun treffiruoasta puhutaan, niin itse olen kutsunut daamin luokseni ja ostanut ihan lähimarketista lasagnet 4,50€/2 kpl. Normaalihinta oli 2,55€ eli ei paha sekään. Katoin pöydän kauniisti ja toin valmiit annokset lautasella pöytään kun daami oli parvekkeella. Koristeeksi raastoin vähän jääkaapissa ollutta juustoa ja laitoin päälle pari kirsikkatomaattia ja basilikan lehteä. Ihan hyvin maistui molemmille! Jälkkäriksi oli skumppaa ja vaahtokarkkeja.
Olishan se ollut kökköä tulla kukkakimpun kanssa ja nainen sen kun pesee vessaa. Olisin miehenä tuntenut itseni hiukan noloks muutenkin. Oli siis eka kerta kun kuulin jonkun alkavan pestä vessaa samaan aikaan kun on sopinut treffit. Miten niitä kynttilöitäkäån ei oltu valmiiksi haettu? Vai missä ihmeen vinttikomeron perillä ne olivat kun oikein aikatauluttaa kynttilöiden etsiminen piti. Minulla on kynttilät joko valmiina paikoillaan tai sitten otan ne vain esiin ja laitan paikoilleen, tiedän omassa huushollissani missä ne ovat, ei mene kuin minuutti. Mutta jos tämä huusholli ei ollutkaan ihan tyypillinen muutenkaan. Kiva idea kuitenkin täydentää tämä suuritöinen illallinen kynttilänvalolla.
Tällä taitaa päästä vauva-palstan klassikoksi muiden klassikoiden joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
No nyt kun treffiruoasta puhutaan, niin itse olen kutsunut daamin luokseni ja ostanut ihan lähimarketista lasagnet 4,50€/2 kpl. Normaalihinta oli 2,55€ eli ei paha sekään. Katoin pöydän kauniisti ja toin valmiit annokset lautasella pöytään kun daami oli parvekkeella. Koristeeksi raastoin vähän jääkaapissa ollutta juustoa ja laitoin päälle pari kirsikkatomaattia ja basilikan lehteä. Ihan hyvin maistui molemmille! Jälkkäriksi oli skumppaa ja vaahtokarkkeja.
No, tässähän oli daami kutsujana.
Vierailija kirjoitti:
Olishan se ollut kökköä tulla kukkakimpun kanssa ja nainen sen kun pesee vessaa. Olisin miehenä tuntenut itseni hiukan noloks muutenkin. Oli siis eka kerta kun kuulin jonkun alkavan pestä vessaa samaan aikaan kun on sopinut treffit. Miten niitä kynttilöitäkäån ei oltu valmiiksi haettu? Vai missä ihmeen vinttikomeron perillä ne olivat kun oikein aikatauluttaa kynttilöiden etsiminen piti. Minulla on kynttilät joko valmiina paikoillaan tai sitten otan ne vain esiin ja laitan paikoilleen, tiedän omassa huushollissani missä ne ovat, ei mene kuin minuutti. Mutta jos tämä huusholli ei ollutkaan ihan tyypillinen muutenkaan. Kiva idea kuitenkin täydentää tämä suuritöinen illallinen kynttilänvalolla.
Niin tai jos se mies olisi tullut sovittuun aikaan kukkakimpun kera niin vessa olisi ollut jo pesty ja kynttilät sytytetty ja ainekset otettu esille keittiöön. Ja ymmärtääkseni aika kiireinen nainen jos opiskelee ja käy töissä, niin olisi varmaan ollut kiva siellä suihkussakin käydä työpäivän jälkeen ja vaihtaa vaatteet. Mutta senkin olisi ehtinyt jos pidettäisiin sovituista aikatauluista kiinni. Taisi olla aikamoinen hätähousu tämä poika.
Vierailija kirjoitti:
Klassikkoainesta, todella! Virkistävän erilaista eikä totta maar ihan tyypillinen huusholli.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok mielestäni. Ei treffeillä kuulukkaan ahmia ruokaa ja olla turvonneena, vaan nimenomaan tutustua siihen toiseen. Itse en ainakaan kehtaisi santsata ja valmis annos on ihan ok. Ehkä jonkun salaatin ois voinut tohon kylkeen tehdä, mutta toisaalta ei kai Italiassakaan ikinä tarjota salaattia lasagnen kanssa. Oliiviöljyä korkeintaan. Eli kunhan juominen ei lopu kesken niin ruoalla ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Lasagne maistuu aina. Jos sulla on Lidl sopivan matkan päässä, sieltä saa kilon lasagnen hintaan 3,79. Puolet siitä on 1,90 tai jos ei niin suurta annosta jaksa vaan jakaa kolmeen osaan 333 grammaa tulee maksamaan 1,26. On mun mielestäni parempaa kuin Saarioisten lasagne.
Mä en pääse yli siitä, että joku mies ostaa yhdelle 230gramman salaattipussille muovipussin. Siis miksi? Ei jaksanut kantaa sitä salaattipussia kädessään 100m matkaa? Olisi ostanut sillä 0,30€:lla mieluummin vaikka irtotomaatin. Tosin taisi olla muutenkin vähän elämäntapahallintaongelmia tällä tyypillä jos kehtaa ottaa naiselta vastaan rahaa ja pitää vaihtorahat vielä itsellään. Eikä pidä sovituista aikatauluista kiinni. Ja kaiken kukkuraksi ekoilla treffeillä vonkaa vain seksiä. Ja asuu vanhempiensa kanssa ressukka. Ei jatkoon.
Huipputapaushan on nainen, joka ekoilla treffeillä pesee vessaa. Joko vessa oli niin likainen, että hävetti näyttää tai sitten on jotenkin muuten outo. Eli ihan hyvin se salaattipussin nouto mieheltä siihen nähden sujui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai jos se mies olisi tullut sovittuun aikaan kukkakimpun kera niin vessa olisi ollut j
Siis mitkä ainekset? Nehän juuri puuttuivat. Eikä ollut ilmeisesti rahaakaan enempää hankkia. Ei puolessa tunnissa ehdi pestä vessaa, hakea kaupasta aineksia ja laittaa valmiiksi eikä niitä kynttilöitäkäån kun tuntuivat olevan jossain huitsin Nevadassa. Ei tämän naisen organisaatiotaidoilla siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai jos se mies olisi tullut sovitt
Miten niin ainekset puuttuivat? Missä luetun ymmärtäminen? Nainen sanoi että oli ostanut etukäteen jo ainekset ja viinin. Ja varmasti rahaa oli mutta käteistä vain tippinä saatu 5€ seteli. Mitä sä selität? Tämä seksiä hinkuva mies täällä oli lapsellinen tapaus ja vielä huonosti käyttäytyvä, vai kuka pöllii toiselta rahaa ja odottaa tulevansa valmiiseen pöytään kun kotona on vanhemmat niin siellä ei voinut olla. Olisi tarjoutunut maksamaan edes puolet ruoista tai tuonut viiniä mukanaan. Ja ollut vonkaamatta sitä seksiä toisen kotona. Tän takia en kutsu tuntemattomia kotiini. Ihme hyypiöitä voi jotkut olla ja tulevat vielä ihan eri aikaan kun on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Huipputapaushan on nainen, joka ekoilla treffeillä pesee vessaa. Joko vessa oli niin likainen, että hävetti näyttää tai sitten on jotenkin muuten outo. Eli ihan hyvin se salaattipussin nouto mieheltä siihen nähden sujui.
Ei treffit ollut vielä alkanut. Siinä oli 30min hyvää aikaa viimeistellä kämppä ja laittaa tunnelmakynttilät. Juntti mies kököttää talon edessä tyhjin käsin 30 min ennen sovittua aikaa. Itse olisin tarjoutunut vaikka itse auttamaan siinä vessanpesussa että daami olisi saanut rauhassa vaihtaa vaatteet ja ehostautua.
Vessaa ei ole kenenkään pakko pestä 30 minuuttia ennen treffejä.
No 90 prosenttisesti nämä jutut on pelkkää satuilua. Ilmeisesti vielä samalta kirjoittajalta.Joku täällä muissakin ketjuissa kirjoittava tykkää näistä luvuista. Liekö autistin oireilua
Mä en voi ymmärtää, miksi oman kodin vessaa ei saisi pestä, ennen kuin on treffikumppani tai vieraita pyydetty kylään. Itse siivoan vessan aina viimeisenä menee alle minuutti, mutta imuroinut olen jo edellisenä päivänä, luutunnut ja pyyhkinyt pölyt. Mutta ihme porukkaa täällä, jos moititaan naista, joka suostuu ottamaan jonkun huonokäytöksinen lapsivarkaan kotiinsa ja tarjoamaan ruokaa, vaikka mies vai poika nyt onkaan, onkin selkeästi imbesilli. Ei kukaan mies käyttäydy noin. Ja varsinkin jos asut vanhempien luona, niin sulla ei mene rahaa edes vuokraan tai ruokaan. Voisi niillä säästöillä ostaa vaikka omia ruokiakin treffeillä tai tarjota toiselle. Ja luulee vielä, että saisi seksiä? Wi kukaan nainen tuollaiselle antaisi. Ei millään pahalla mut ihan oikeesti.
Tästä taitaa hävitä viestejä välistä, ennen kuin ehtii edes vastata.
Treffiviestin kirjoittaja oli varmaan alun perin sille treffi-illalle suunnitellut tulevansa ajoissa töistä, tekevänsä pikasiivouksen (ja pesevänsä sen vessan!) hyvissä ajoin ennen sen treffikumppanin saapumista, ehkä olisi käynyt suihkussa ja vielä kipaissut hakemaan lisäaineksia salaattiinkin.
Nyt vaan meni töissä pidempään kuin oli suunnitellut, ja se treffikaverikin tuli etuajassa, niin aikataulu sakkasi.
Ehkä tuosta voisi ottaa oppia, että ei kannata jättää huushollin siivoamista viime tippaan ennen treffejä, ja miettiä kahteen kertaan, että onko kotona äidin helmoissa asusteleva tyyppi kuitenkaan se kaikkein soveltuvin valinta...
Mutta jos joku ostaa muovikassin salaattipussille, niin... ei jatkoon.
Näköjään tämä treffiasia täällä puhuttanut, niin asianosaisena voin kommentoida asiaa: töissä tosiaan venyi, koska pomoni oli kipeänä ja jouduin tekemään ylitöitä ja siksi olin kotona vasta puoli tuntia ennen sovittuja treffejä. Hämmästyin, että tää kumppani siinä rappusilla jo istui odottamassa ja heitteli kiviä roskakatokseen. Kotonani ei ikinä ole paskaista, mutta haluan kaiken aina olevan tiptop jos vieraita tulee, ja siksi huitaisen mielelläni vielä pöntön harjalla aineen kanssa ja laitan kynttilöitä asuntoon. Siinä menee yhteensä noin minuutti. Kukat olin ostanut etukäteen, niin kuin viinin ja ruoat. Mies pilasi ihan itse koko illan olemalla törppö ja jouduin puolessa välissä iltaa pyytämään miestä lähtemään kotiinsa. Ei meinannut edes lähteä vaan jäi jotain ulisemaan että panettaa. En usko, että nää treffit kaatui siihen, että halusin vielä vessan tsekata ennen vieraan tuloa tai että salaattiainekseni olisi ollut jotenkin vajaat. Nyt ei vaan kemiat kohdannut ja tuskinpa mies edes oli vegetaristi vaikka niin mulle väitti. Ainakin hänen hengityksensä haisi jollekin pilaantuneelle kalalle.
alle 6kpl kananmunaa päivässä keitettyinä. Juomana hanavesi. Tuolla tavalla saa pidettyä ruokakulut noin eurossa per päivä.
Itse olisin ostanut kasvis wokki pussin 1€ ja sen tofun siihen 1,15€ vai mitä se oli. Ois jäänyt rahaa vielä vaikka ananaspaloihin/tomaattiin tai jälkkäriin tai siihen patonkiin ja tuorejuustoon tai tortilloihin tai vaikka mihin. Lämmin ruoka myös tutkitusti täyttää enemmän kuin kylmä.