Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18615)

Vierailija
5141/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun teen makkarakeiton, niin laitan siihen 0,99€ maksavan 300g uunilenkin. Samoten makkarakastikkeeseen. Ja joka kerta ruoasta on tullut vähintään se 6 annosta eli suositusten mukainen max. 50g lihaa päivässä. Ja olen lukenut, että sillä ei ole merkitystä onko lihassa jauhoja mukana vai onko täys naudan lihaa, vaan esim 1 makkara lasketaan 100g lihaksi. 

Makkara ei ole lihaa eikä sitä kukaan lihaksi laske (paitsi ehkä sinä)

Makkara toki sisältää lihaa, mutta ei se makkaraa lihaksi tee.

Mä lasken täyslihamakkaran lihaksi, mutta en todellakaan pidä sitä samana kuin jauhomakkaroita. täyslihamakkaran lihapitoisuus on n. 90 %, alimmillaan makkaran lihapitoisuus 10 %.

Ei se makkara lihaksi muutu, vaikka siinä olisi 9

Makkarassa on parhaat lihapalat. Jauhelihassa myös. 

Vierailija
5142/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu olevan kritiikkiä runsaasti ilmassa, joten tarjotaan sille aihettakin, eli alehamsterin ostoksia ja päivän syömiset:

Kreikkalainen vadelmajugurtti 200 g, viljasian kylkisiivu 352 g, vadelma-tuorejuustoleivos 2 kpl, pehmeä kermaviili 350 g, leppäsavu kanafilee 160 g, nämä 60 %, yht. 6,3 e.

Leipomovitriinin aletuotteita: 7 karjalanpiirakkaa, 4 croissanttia, lihapiirakka, perunapiirakka, käden kokoinen peperonipikkupitsa, nämä 4 e.

Tarjous/normaalihinta: 2 rs miniluumutomaatteja, pirkka parhaat mozzarella di buffalo, yht. 3.95 e, kaikki yht. 14,25 e. Ostokset kuun alusta 60 e.

Mitä söin/syönen tänään: aamupala: appelsiini actimel, croissant leikkele, mozzarella, tomaatti täytteellä. teetä. lounas pikkupitsa. välipala pala torttua jossa omppuhilloa ja läjä pakastemansikkaa, seuraavaksi varmaan lihis ja iltapalaksi vadelmaleivos. 

Lähti vähän lapasesta omallakin mittapuulla, mutta eiköhän tuossa ole tarpeeksi kritisoitavaa millä mittapuulla tahansa. Näkökulmasta riippuen paljon on liikaa ja paljon puuttuu :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5143/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin joskus aiemmin täällä, että syön päivittäin jonkun pienen herkun ja tästä alkoi joku mieletön raivoaminen, ettei ihminen tarvitse mitään herkkuja joka välissä. No, oma päivittäinen herkuttelu on ehkä yksi halpa keksi kahvin kanssa tai pala tummaa suklaata.

Miksi herkuttelet epäterveellisillä asioilla? Mulle herkuttelua on aamulla juotu kahvi kauramaidolla. Herkuttelua on myös itsekeräämistä sienistä tehty sienisalaatti tai dippikasvikset kermaviilikastikkeen kera. Mulle myös grillaus on herkuttelua ja nauttimista ruoasta. Oliivit on harvinaista juhlaherkkua. Mutta miksi joka päivä mussutat jotain rasvaista tai sokerijuttua? Toki pitää kiinnittää huomiota myös suolan saantiin, ja siksi huuhdonkin oliivit jos laitan niitä tarjolle juhlapöytään.

Kuulostat neuroottiselta.

Sinun herkut ei ole herkkua kaikille. Itse en söisi oliiveja mistään hinnasta, herkun kuuluu maistua hyvältä. Kuten se yksi suklaapala.

Vierailija
5144/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi jotkut mussuttaa täällä ettei hyvänen aika voi nyt mitään Xtran margariinia syödä, kun maistuu niin pahalta, ja vaikka köyhä olenkin niin kallista margariinia pitää olla! Siis kuka sitä margariinia syö sellaisenaan? Ite jos sitä pannulle laitan niin heitän joukkoon sipulit ja mausteet ja muut tuotteet. Myös leivonnassa niin sokeri ja kaakaojauhe ja muut maut peittää margariinin maun. No leivän päällä käytän kyllä kevytlevitettä, mutta vaikka käyttäisin margariinia, niin laittaisin leivälle muös leikkeleen, juustosiivun, kurkkua ja tomaattia. En usko että sen margariinin maku olisi kovin hallitseva. Mulle riittää se, että se on terveellistä.

Kaikki halpis margariinilevitteet maistuu niin karseilta, ettei sitä makua peitä mikään mitä leivän päälle laittaa. Mieluummin leipä ilman levitettä, jollei ole varaa parempaan.

Vierailija
5145/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun pitäisi olla jo töissä?

Oletko koskaan kuullut liukuvasta työajasta? Vuorotöistä? Vapaapäivistä?

Joo, näyttää olevan tämä monikikkelijä jatkuvasti lomalla ,vaikka sanoo olevansa etätöissä. Tavan autistihan se on.

Olen eri, mutta omassa työssä tehdään tietty määrä hommia päivässä tietokoneella. Teen etänä, ja saan asiat hoidettua 3 tunnissa eli 8 tunnin työpäivästä mulla jää 5 tuntia aikaa ihan somen selailemiseen ja täällä, sekä leffojen katselemiseen ja siivoamiseen ja kaupassa käyntiin yms. Kaikilla ei ole samanlainen työ.

No eipä ole, oot antanut hyvin persettä jollekin kun työaikaseuranta on myös perseestä.

Vierailija
5146/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin joskus aiemmin täällä, että syön päivittäin jonkun pienen herkun ja tästä alkoi joku mieletön raivoaminen, ettei ihminen tarvitse mitään herkkuja joka välissä. No, oma päivittäinen herkuttelu on ehkä yksi halpa keksi kahvin kanssa tai pala tummaa suklaata.

Miksi herkuttelet epäterveellisillä asioilla? Mulle herkuttelua on aamulla juotu kahvi kauramaidolla. Herkuttelua on myös itsekeräämistä sienistä tehty sienisalaatti tai dippikasvikset kermaviilikastikkeen kera. Mulle myös grillaus on herkuttelua ja nauttimista ruoasta. Oliivit on harvinaista juhlaherkkua. Mutta miksi joka päivä mussutat jotain rasvaista tai sokerijuttua? Toki pitää kiinnittää huomiota myös suolan saantiin, ja siksi huuhdonkin oliivit jos laitan n

Sinun herkut ei ole herkkua kaikille. Itse en söisi oliiveja mistään hinnasta, herkun kuuluu maistua hyvältä. Kuten se yksi suklaapala.

Näinhän se on, herkun on hyvä maistua syöjän suussa hyvältä. T. alehamsteri, jonka herkkuihin kuuluu mm. anjovistäytteinen oliivi (huuhtelematta) sekä myös pala tummaa taloussuklaata. Ja muistaakseni Sken inhoamat etanat. Oliiveja ja etanoita muutaman kerran vuodessa, suklaapala useammin.

Vierailija
5147/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun puhutaan herkuista, niin en voi ymmärtää, että miten herkkua voi olla enää sipsi tai karkki jos niitä joka viikonloppu tai joka toinen viikonloppu syö. Kyllä se kokemus menettää arvonsa. Mulle herkkua on joku todella harvinainen juttu, esim. Itse kalastama ja grillaama ahven nuotiossa tai joulun porkkanalaatikko. Jätän ne juuri siksi noihin ainutlaatuisiin tilanteisiin, että pysyvänätkin herkkuina. Karkki tai sipsi ei ole mulle herkkua, se on itselleni lähinnä epäterveellistä ja liian helppoa naposteltavaa, joka tukee laiskuutta ja esim. Sohvalla löhöilyä.

Vierailija
5148/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi minua on kaivattu täällä 😍 !!!

Anteeksi, etten ehtinyt ruokatauollakaan käydä kääntymässä (söin ilmaiseksi saadun sämpylän ja sen välissä sardiineja purkista, jonka ostin joku viikko sitten Prisman alennettuna poistotuotteena). Ai niin, mutta tottakai olen käynyt kirjoittamassa useammalla eri nimimerkillä tässä välissä!

Makkaroista: aika monta makkaratehdasta olen ehtinyt kiertää. Jauhomakkara on myytti, ei sellaisia olekaan. Osa makkaroista on vaan tehty hyvin hienoksi jauhetusta massasta. Joissakin makkaroissa on perunajauhoa sitomaan kosteutta, etenkin sellaisissa, joissa ei ole paljoa rasvaa. Rasva eli silava eli läski tekee makkarasta mehukkaan. (on niitä muitakin konsteja, mutta en minä kaikkia salaisuuksia paljasta)

Makkara on erinomainen tapa käyttää hyväksi kaikki hankalanmuotoiset tai ei-niin-esteettiset osat eläimestä. No suolet tietenkin kuoreksi, mutta täytteeksi kaikki irtoava liha. Luulihahan on sitä lihaa, jota grilliluista nakerretaan posket rasvasta kiiluen - aina vaan se ihmetyttää, että sama liha onkin sitten hyihyi kauheaa, kun se otetaan niistä luista irti etukäteen. Makkarassa ei siis ole punaista lihaa, mutta eläinperäistä proteiinia siinä on hyvinkin paljon. Siinä on esimerkiksi kollageenia, jota moni syö pillereinä purkista. (tää muuten nousee esiin säännöllisesti - ja toivottavasti muistan joka kerta mainita, että uunissa rapeaksi paistunut kamara on mielestäni hyvää!)

Makkara kylläkin on sitä ultraprosessoitua ruokaa, jota pitäisi vältellä. Se kuitenkin on yksi halvoista proteiininlähteistä, ja jos sitä ei joka päivä ole sapuskana, niin eiköhän se aika pieni paha kuitenkin ole, jos vaihtoehtona on mennä nälkäisenä nukkumaan?

Ihan tiettyjä kirjoittajia ärsyttääkseni mainitsen senkin, että olen tänään kylvänyt parisataa pavunsiementä. Ihan kaikkien ei tarvitsisi itää, mutta muutama kymmenen taintakin olisi kiva. Huomenna maissia (se on pahasti jo myöhässä) ja herneet, lisäksi pitäisi kaivella esiin ainakin härkäpavut ja ruusupavut kylvöä varten. Kasvimaa on vielä kääntämättä, kun on ollut enemmän kiirettä polttopuiden kanssa. Kasvimaalla pyöriessäni totesin, että viikonloppuna voisi kerätä ensimmäisen sadon nokkosenversoja kuivattavaksi.

Tässä pitäisi myös ruveta kasaamaan yo-juhlien tarjottavia, "ilmainen" juhlapaikka on ollut tiedossa jo pidempään. Juhlakalujen juhlavaatteet pitää hankkia (voi olla, että kaivan vielä ompelukoneenkin esiin) - harmi, ettei ole lomaa ennen toukokuun loppua  😝

Ske

Vierailija
5149/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi herkuttelet epäterveellisillä asioilla? Mulle herkuttelua on aamulla juotu kahvi kauramaidolla. Herkuttelua on myös itsekeräämistä sienistä tehty sienisalaatti tai dippikasvikset kermaviilikastikkeen kera. Mulle myös grillaus on herkuttelua ja nauttimista ruoasta. Oliivit on harvinaista juhlaherkkua. Mutta miksi joka päivä mussutat jotain rasvaista tai sokerijuttua? Toki pitää kiinnittää huomiota myös suolan saantiin, ja siksi huuhdonkin oliivit jos laitan n

Näinhän se on, herkun on hyvä maistua syöjän suussa hyvältä. T. alehamsteri, jonka herkkuihin kuuluu mm. anjovistäytteinen oliivi (huuhtelematta) sekä myös pala tummaa taloussuklaata. Ja muistaakseni Sken inhoamat etanat. Oliiveja ja etanoita muutaman kerran vuodessa, suklaapala useammin.

Juu ei etanoita eikä simpukoita kiitos, tiedänkin nyt kenelle ne säästän.

Niitä olisi tuolla pihassa vaikka kuinka paljon, lihavia kotiloita tarjolla!

Ske

Vierailija
5150/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, rakastan sinua. Olet myös mun idolini! T. Sienestäjä myös, joka pääsee kyllä halutessaan yksin syömällä tohon 100€/kk budjettiin. Mutta sulla on siellä teinilauma mukana! Rakastan marttoja ja maalaisjärjellä varustettuja yksilöitä.

Vierailija
5151/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin auttaa vähävaraisia, jos ei ole rahaa ruokaan. Liityin juuri yhteen Facebook-ryhmään, jossa voi pyytää apua ruokaan ja saada muilta osallisista apua. Kaikki kirjoittavat että on kyselty jo Kelalta ja diakonilta ja muilta ryhmistä, mutta apua ei saa. No, pari päivää sitten näin ilmoituksen, jossa joku nainen kertoi että ovat miehensä kanssa täysin ilman ruokaa eikä mitään tietoa milloin rahaa saisi. Jääkaappi täysin tyhjä. Joku auttaja oli käynyt kommentoimassa päivitystä, että naapurina osti heille pääsiäisenä 100 eurolla ruokaa, mutta näki että seuraavana päivänä mies oli kantanut kotiin kaksi 24 päkkiä olutta. Aika törkeää mielestäni, ja mulla meni halu auttaa muita. Lopulta tämä nainen poisti viestinsä, eli ei vissiin sit tarvinnutkaan miehensä kanssa rahaa ruokaan.

Vierailija
5152/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin auttaa vähävaraisia, jos ei ole rahaa ruokaan. Liityin juuri yhteen Facebook-ryhmään, jossa voi pyytää apua ruokaan ja saada muilta osallisista apua. Kaikki kirjoittavat että on kyselty jo Kelalta ja diakonilta ja muilta ryhmistä, mutta apua ei saa. No, pari päivää sitten näin ilmoituksen, jossa joku nainen kertoi että ovat miehensä kanssa täysin ilman ruokaa eikä mitään tietoa milloin rahaa saisi. Jääkaappi täysin tyhjä. Joku auttaja oli käynyt kommentoimassa päivitystä, että naapurina osti heille pääsiäisenä 100 eurolla ruokaa, mutta näki että seuraavana päivänä mies oli kantanut kotiin kaksi 24 päkkiä olutta. Aika törkeää mielestäni, ja mulla meni halu auttaa muita. Lopulta tämä nainen poisti viestinsä, eli ei vissiin sit tarvinnutkaan miehensä kanssa rahaa ruokaan.

Täähän on ihan normaalia? Yleensä ne äidit, jotka pyytää rahaa ruokaan tai lastenrattaisiin tms. lapsilleen, niin heillä on jääätävät hiuslisäkkeet ja silmäripset ja kynnet ja merkkivaatteet. Ja yleensä oletuskuvassa tupakka huulessa. Ei kannata auttaa tuntemattomia.

Vierailija
5153/18615 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö joka päivä. Syön vain kun nälkä.

Makaroonia, perunaa, porkkanaa, sipulia, lanttua, naurista, tomaattia, kurkkua, yasmin-riisiä, purjoa, kaalia eri lajeja, osan kiinteästä paskastani noukin pöntöstä noin kahdesti kuukaudessa ja paistan pannulla, tikkareita, kananmunia, laputettua pullaa.

Alle 100e kuukaudessa.

Vierailija
5154/18615 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan taktiikkaani, ennen ostin lihat,kalat tarjouksesta pakastimeen. Tänään kävin aamulla Lidl laputetut läpi ja ostin kilon kanajauhelihaa  3,60€  ja samalla jäi 1€ siemenleipä ja 1€   1,5kg  pikakaura hiutaleita äppitarjouksena.

Minulla on työsuhde sähköfillari ja 5 km kauppamatka menee alle vartissa ja maksaa sähkönä n 1snt/ 10 km ja maksaa itsensä 6000 km kohdalla. Autolla matka maksaisi n 2€ bensa+renkaat+huolto.  Tulee mukavasti 30min aamulenkki samalla. 

Vierailija
5155/18615 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan sanomaan, että kiinnittäkää huomiota niihin tarjouksiin. Tarjous ei tarkoita aina edullisinta vaihtoehtoa kilohinnaltaan. Ja samalla edes johonkin pakaste/mikro thai cube -kuutioisiin en edes koskisi 3kpl/10€. Kaadoin kerran sellaisen lautaselle, ja olisi mahtunut kyllä kahvikupin alustallekin. Pelkkää riisiä ja 2 kanan palaa. Tulee aika paljon halvemmaksi keittää vaikka pari desiä riisiä 0,2€ ja pannulle kanapaketti 3€ ja vaikka wok kasvispussi 1€. Tosta tulee helposti 4 isoa annosta eli 1€ annos. Mulle jää vielä nälkä niistä kaupan valmiista thai cubeista, vaikka olen erittäin pieniruokainen ja pienikokoinen. Mutta itsetehtynä ei kyllä nälkä jää ja voi maustaa haluamallaan tavalla. Itse käytän valkosipulijauhetta ja chilijauhetta.

Vierailija
5156/18615 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vaan sanomaan, että kiinnittäkää huomiota niihin tarjouksiin. Tarjous ei tarkoita aina edullisinta vaihtoehtoa kilohinnaltaan. Ja samalla edes johonkin pakaste/mikro thai cube -kuutioisiin en edes koskisi 3kpl/10€. Kaadoin kerran sellaisen lautaselle, ja olisi mahtunut kyllä kahvikupin alustallekin. Pelkkää riisiä ja 2 kanan palaa. Tulee aika paljon halvemmaksi keittää vaikka pari desiä riisiä 0,2€ ja pannulle kanapaketti 3€ ja vaikka wok kasvispussi 1€. Tosta tulee helposti 4 isoa annosta eli 1€ annos. Mulle jää vielä nälkä niistä kaupan valmiista thai cubeista, vaikka olen erittäin pieniruokainen ja pienikokoinen. Mutta itsetehtynä ei kyllä nälkä jää ja voi maustaa haluamallaan tavalla. Itse käytän valkosipulijauhetta ja chilijauhetta.

Itse tykkään tosta thai cuben pakkauksesta ja ideasta, mutta sisältö ei ole mitään kovin erikoista. Riisiä on annoksessa sisällön mukaan puolet, vaikka tuntuu että kyllä 80%. Viimeksi syömässäni teryakissa niin lukee että sisältää kanaa ja kasviksia. No tuotetiedoissa mainittu sokeri jo ennen niitä upeita kasviksia eli porkkanaa ja kiinanbroccolia. Ja kaikkihan tietää, että Suomen elintarvikelain mukaan tuotteet merkitään pakkauksen sisältööuetteloon siinä järjestyksessä, mitä on eniten. Eli lopulta sokeria ja vettä oli annoksessa enemmän kun niitä luvattuja kasviksia. Tottakai ite tehtynä tulee parempaa ja halvempaa. Ja tossakin kestää lämmitys 5min mikrossa eli ei ole edes nopeeta syötävää.

Vierailija
5157/18615 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään tänään sushia! Vanhemmat ja koululainen. Aiemmin on ostettu jo merilevälevyt, oisko ollut 2,25€? Lidlistä wasabi 1,5€. Riisiviinietikka 1,15€. Sitten on puuroriisiä kaapissa jäänyt joulusta ja soijakastiketta myös avattu iso pullo ja avattu majoneesi. En jaksa mennä kauppaan (5km kävellen) ostamaan tuoretta lohta tai inkiväärilastuja, mutta pakkasessa ois tarjousgraavilohta 3€, surimia 1,5€ ja tonnikalaa 1,5€ on purkissa jos on pakko sitä kalaa sinne laittaa. Väliin laitetaan kurkkua 0,5€, porkkanaa 0,2€ lisäksi. Meillä ei tosiaan niin lohesta välitetä, mutta surimin kilohinta on n. 6€/kg niin käytetään sitä kurkun, porkkanan ja majoneesin kanssa yleisimmin. Lapsen suosikki on. 1 merilevystä tulee 10 makipalaa eli yhteensä 50 makia tarjolle. Hinta niille noin 6€ jos ei tota graavilohta tai tonnikalaa halua. En tiedä saako mistään 10kpl makisusheja noin eurolla? 

Vierailija
5158/18615 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään tänään sushia! Vanhemmat ja koululainen. Aiemmin on ostettu jo merilevälevyt, oisko ollut 2,25€? Lidlistä wasabi 1,5€. Riisiviinietikka 1,15€. Sitten on puuroriisiä kaapissa jäänyt joulusta ja soijakastiketta myös avattu iso pullo ja avattu majoneesi. En jaksa mennä kauppaan (5km kävellen) ostamaan tuoretta lohta tai inkiväärilastuja, mutta pakkasessa ois tarjousgraavilohta 3€, surimia 1,5€ ja tonnikalaa 1,5€ on purkissa jos on pakko sitä kalaa sinne laittaa. Väliin laitetaan kurkkua 0,5€, porkkanaa 0,2€ lisäksi. Meillä ei tosiaan niin lohesta välitetä, mutta surimin kilohinta on n. 6€/kg niin käytetään sitä kurkun, porkkanan ja majoneesin kanssa yleisimmin. Lapsen suosikki on. 1 merilevystä tulee 10 makipalaa eli yhteensä 50 makia tarjolle. Hinta niille noin 6€ jos ei tota graavilohta tai tonnikalaa halua. En tiedä saako mistään 10kpl makisusheja noin eurolla? 

Tässä taas esimerkki, ettei edullisesti syödäkseen tarvitse aina syödä vaan kaurapuuroa tai perunaa. Joku aiemmin mainitsi kans nauttivansa grillailusta, mutta saa sen mahtumaan 3€:n päiväbudjettiin kun grillaa kaalia/porkkanaa/perunoita/halpis pakastekasviksia folionyytissä/kesälurpitsaa/sipulia jne.ja lihaksi jos haluaa niin kanan/sika-naudan jauhelihasta tehtyjä pihvejä tai kepakkoja tai 1.15€ maksavaa tofuklönttiä josta riittää kahdelle. Ja esipaistettua patonkia 2kpl 0,69€. Mielikuvitus vain rajana.

Vierailija
5159/18615 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos haluatte syödä edullisesti niin kysykää vaan multa vinkkejä ja reseptejä. Autan mielelläni! Eli mitä ois toiveena ja onko ruokarajoitteita. Nyt keväällä ja kesällä suosin ihan juhlissakin pastasalaatteja (tai peruna/couscous) ja leipää. Se on edullista ja kun tarjoilee kauniilta astioista ja panostaa kattaukseen niin myös todella juhlavaa. Juhlaisampaa kuin keitto tai joku rasvainen pihvi tai nugetti tai kermakastike jne. Ja itsetehdyt suklaiset kaurakeksit.

Vierailija
5160/18615 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka kerroin tekeväni tänään mieheni ja lapseni kanssa susheja, niin päätin myös tehdä huomenna amerikkalaista. Lapsen paras kaveri tulee yökylään, ja viimeksi tehtiin itse pitsaa, niin nyt jotain muuta. Viivyttelen siis kauppareissua, mutta öljyä on niin friteerataan. Eli sipulirenkaita, pakaste seitä, porkkanaa, perunaa, kesäkurpitsaa ja kaikkea mitä kaapista löydetään. Fresh kaali-porkkanasalaatti kylkeen eli coleslaw.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme