Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18614)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäinen tämä huonokuntoinen eläkeläinen on, mutta oma eläkeläisäitini syö yleensä aamulla kaurapuuron, sitten itsetehdyn keiton (sisältöä aina kasviksia), päivällä perunaa ja pari eines lihapullaa/kalapuikkoa/muikkua/jauhelihakastiketta ja illalla taas puuron. Leipää ja voita on myös varuilla välipalaksi kahvin kanssa. Puurot maksaa yhteensä 0,20€, itsetehty keitto alle 1€, perunat ja lihapullat alle 1€. Noi kaikki ainekset saa sillä 5€:lla ja kaurahiutaleista syö viikko tolkulla. Jää vielä rahaa siihen leipään, margariiniin ja kahviin. Joka päivä kun ei tarvitse käydä kaupassa niin säästyy samalla myös päiväraha pesuaineisiin ja tabletteihin. 5€ päivässä on aika ruhtinaallinen summa kauppaan, jos näin oli. Varsinkaan kun ei ole kasvava teinipoika. Jos ei pysty itse kokkaamaan heikon kunnon takia, niin saattaa olla muös muistisairautta motoriikan ongelmien kanssa,
Ei ole edes mitään leikkelettä tai juustoa leivän kanssa mummolla. Leipää ja margariinia, tietty sitä mautonta halvinta. Hedelmät vihannekset? Jugurtti, piimä, mehu? Aika niposet on ruokailut. Puuroa ja puuroa, kahdesti päivässä, tökkisi jo minulla. Syön kyllä puuroa, mutta en joka päivä. Pari eineslihapullaa ja perunaa. Onko varma, ettei hänellä ole nälkä. Vai onko omaa tai sinun nuukuuttasi noin pieniruokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäinen tämä huonokuntoinen eläkeläinen on, mutta oma eläkeläisäitini syö yleensä aamulla kaurapuuron, sitten itsetehdyn keiton (sisältöä aina kasviksia), päivällä perunaa ja pari eines lihapullaa/kalapuikkoa/muikkua/jauhelihakastiketta ja illalla taas puuron. Leipää ja voita on myös varuilla välipalaksi kahvin kanssa. Puurot maksaa yhteensä 0,20€, itsetehty keitto alle 1€, perunat ja lihapullat alle 1€. Noi kaikki ainekset saa sillä 5€:lla ja kaurahiutaleista syö viikko tolkulla. Jää vielä rahaa siihen leipään, margariiniin ja kahviin. Joka päivä kun ei tarvitse käydä kaupassa niin säästyy samalla myös päiväraha pesuaineisiin ja tabletteihin. 5€ päivässä on aika ruhtinaallinen summa kauppaan, jos näin oli. Varsinkaan kun ei ole kasvava teinipoika. Jos ei pysty itse kokkaamaan heikon kunnon takia, niin saattaa oll
Hän on syönyt samalla lailla koko elämänsä eikä halua muuttaa tapojaan. Rahaa tilillä on tolkuttomasti, mutta ruoka on hänelle pyhä asia, ja haluaa syödä samalla lailla kun aina ennenkin. Itseasiassa tuoretta valkosipulia pilkotaan siihen ruisleivän ja voin päälle, ettei tule kipeäksi. Ei todellakaan mitään leikkeleitä tai juustoja. Uunipuuro on hänen lempiruokansa ja perunamuussi + lihapyörykät. Pitsasta tai lasagnesta ei tykkää sitten ollenkaan. Niin me ihmiset ollaan erilaisia.
Tämän kaiken mielikuvituksen, ajan ja energian kun käyttäisi hyödyllisesti vaikka työnhakuun niin voisi olla jopa haastatteluja tiedossa, eikö tämän päivän työnantajat arvosta juurikin näitä hmm.. "muuntautumiskykyisiä moniosaajia"
Vierailija kirjoitti:
Tämän kaiken mielikuvituksen, ajan ja energian kun käyttäisi hyödyllisesti vaikka työnhakuun niin voisi olla jopa haastatteluja tiedossa, eikö tämän päivän työnantajat arvosta juurikin näitä hmm.. "muuntautumiskykyisiä moniosaajia"
En tuedä kenestä puhut? Itselläni ainakin hyvä työpaikka vaikka täällä välillä kirjotankin tai kommentoin. Ja kuulun niihin, jotka elävät 70-130€/kk
Hei, minun on pakko tunnustaa: tämä ei ehkä terveellistä tai järkevää, mutta, kerron nyt normaalin ja itseasiassa jokapäiväisen ruokani. Olen ehkä lievästi kehitysvammainen, mutta syön aina samaa ruokaa enkä halua muuta. No. Eli: se perus kaurapuuro kanelilla (EI saa laittaa sokeria eikä voita). Juon monivitamiiniporetabletin veteen sekoitettuna. Päivällä lämpimiä mikrovoileipiä, joihin tulee paahtoleipä, öljyä, tomaattia, pitsamaustetta, arkijuustoa ja chilimaustetta. Juon vettä tai laimeaa Fun lightia. Sitten oman banaanin tai omenan. Mulla myös pähkinöitä aina pöydällä jos mieli halajaa. Sitten teen aina paistettua riisiä kananmunalla ja pakastekasviksella. Ja illalla syön hapankorppua voilla ja kurkulla. Itse olen tyytyväinen mutta otan myös vinkkejä, olisiko jotenkin muuten paremmin? Minulla pieni budjetti mutta ostan halvinta merkkiä ja se on minusta riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Hei, minun on pakko tunnustaa: tämä ei ehkä terveellistä tai järkevää, mutta, kerron nyt normaalin ja itseasiassa jokapäiväisen ruokani. Olen ehkä lievästi kehitysvammainen, mutta syön aina samaa ruokaa enkä halua muuta. No. Eli: se perus kaurapuuro kanelilla (EI saa laittaa sokeria eikä voita). Juon monivitamiiniporetabletin veteen sekoitettuna. Päivällä lämpimiä mikrovoileipiä, joihin tulee paahtoleipä, öljyä, tomaattia, pitsamaustetta, arkijuustoa ja chilimaustetta. Juon vettä tai laimeaa Fun lightia. Sitten oman banaanin tai omenan. Mulla myös pähkinöitä aina pöydällä jos mieli halajaa. Sitten teen aina paistettua riisiä kananmunalla ja pakastekasviksella. Ja illalla syön hapankorppua voilla ja kurkulla. Itse olen tyytyväinen mutta otan myös vinkkejä, olisiko jotenkin muuten paremmin? Minulla pieni budjetti mutta ostan halvinta merkkiä ja se on minusta riittänyt.
Se on tärkeintä että olet itse tyytyväinen. Olen ehkä sikäli vastakohtasi koska minulle vaihtelu on oikeastaan pakollista, toki joitain pysyviä asioita kuten vaikka tomaatti, pitsamauste ja hapankorppu on pakko olla aina kotona, suolakurkkua myös. En sinua lähde erityisemmin neuvomaan, mutta sen ehkä kehottaisin että mieti jos vaikka kokeilisit jotain uutta edes kerran kuussa ja kuuntele myös 'vatsaasi' jos se joskus sanoisi haluavansa jotain. Vielä tomaatista hieman, minulla on aina tomaattia vähintään kolmessa muodossa näistä neljästä, tuore tomaatti, tomaattipyree, säilyketomaatti ja ketsuppi. Pidän noista tomaattipyrettä kaikkein tärkeinpänä, koska se on pelkkää kypsennettyä tomaattia.
Vierailija kirjoitti:
Sienten voimalla jaksaa kirjoitella yötä päivää :D
Ketjuista poistetaan epäilyttäviä viestejä ja samasta ip-osoitteesta tulleita roskapostituksia. Minun viestejäni ei ole poistettu.
(aamupalana ruokajakelun jäminä saatu ilmainen sämpylä, välissä maitohorsmamunakasta (kuten parsamunakas mutta parsat ei ole täällä vielä nousseet) ja musta tee/mesiangervo-sekoituksesta teetä; aamupalan laskennallinen hinta noin 30 senttiä, kun laskee mukaan levitteen ja sokerin)
Ske
Vierailija kirjoitti:
Ketjuista poistetaan epäilyttäviä viestejä ja samasta ip-osoitteesta tulleita roskapostituksia. Minun viestejäni ei ole poistettu.
(aamupalana ruokajakelun jäminä saatu ilmainen sämpylä, välissä maitohorsmamunakasta (kuten parsamunakas mutta parsat ei ole täällä vielä nousseet) ja musta tee/mesiangervo-sekoituksesta teetä; aamupalan laskennallinen hinta noin 30 senttiä, kun laskee mukaan levitteen ja sokerin)
Ske
Ruokajakelun ilmainen sämpylä, jaoitko sen kaikkien teinien kanssa vai tyytykö ne siellä kellarissa tänäänkin pelkkiin sieniin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ske
Ruokajakelun ilmainen sämpylä, jaoitko sen kaikkien teinien kanssa vai tyytykö ne siellä kellarissa tänäänkin pelkkiin sieniin?
Yksi söi "fried rice" eli paistettua riisiä, maissia ja kanaa, loput nukkuu vielä (koulu alkaa myöhemmin, paitti abi ei mene kouluun ollenkaan). Koira söi kissanruuanjämät ja kissat nukkuu vielä. Sämpylä EI ollut suoraan ruokajakelusta, vaan ruokajakelun ylijäämiä, mitkä ei ole kelvanneet kenellekään. Vapaaehtoistyöstä tuttu henkilö laittaa välillä viestiä, että tuu katsomaan onko jotain kelvollista. Viimeksi kun pääsin käymään, oli useampi pussillinen erilaisia sämpylöitä ja muita leipiä, niitä on pakastimessa edelleen. Jännä, kun sä muuten luet mun viestejä kuin piru raamattua, mutta sitten unohdat kuitenkin faktat.
Mä tiedän, että sun on vaikea uskoa minun olevan todellinen.
Ske, joka ehkä onkin vain hologrammi jättimäisessä tietokonesimulaatiossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ske
Yksi söi "fried rice" eli paistettua riisiä, maissia ja kanaa, loput nukkuu vielä (koulu alkaa myöhemmin, paitti abi ei mene kouluun ollenkaan). Koira söi kissanruuanjämät ja kissat nukkuu vielä. Sämpylä EI ollut suoraan ruokaj
Eikö sun pitäisi olla jo töissä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun pitäisi olla jo töissä?
Oletko koskaan kuullut liukuvasta työajasta? Vuorotöistä? Vapaapäivistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ikäinen tämä huonokuntoinen eläkeläinen on, mutta oma eläkeläisäitini syö yleensä aamulla kaurapuuron, sitten itsetehdyn keiton (sisältöä aina kasviksia), päivällä perunaa ja pari eines lihapullaa/kalapuikkoa/muikkua/jauhelihakastiketta ja illalla taas puuron. Leipää ja voita on myös varuilla välipalaksi kahvin kanssa. Puurot maksaa yhteensä 0,20€, itsetehty keitto alle 1€, perunat ja lihapullat alle 1€. Noi kaikki ainekset saa sillä 5€:lla ja kaurahiutaleista syö viikko tolkulla. Jää vielä rahaa siihen leipään, margariiniin ja kahviin. Joka päivä kun ei tarvitse käydä kaupassa niin säästyy samalla myös päiväraha pesuaineisiin ja tabletteihin. 5€ päivässä on aika ruhtinaallinen summa kauppaan, jos näin oli. Varsinkaan kun ei ole kasvava teinipoika. Jos ei pysty itse kokkaamaan heikon kunnon takia, niin saattaa olla muös muistisairautta motoriikan ongelmien kanssa,
Kirjoitit, että taitaa äitini olla siroa sorttia. No vastaan, että Saman kokoinen kuin muutkin mummot. Ruoka ei vaan enää maistu samalla lailla kuin joskus nuorena, ja mutustelee sitä samaa leivän kannikkaa puolikin tuntia. Väistämättä laihtuu tässä ajan mittaan enemmän ja enemmän. Eikös kaikki vanhukset kutistu?
Tämä on aivan surkea tämä lainaustoiminto täällä palstalla. Siis ei edes näytä sitä viestiä, mihin olet vastaamassa. Enkä ainakaan puhelimella saa maalattua tekstiä ja sijoitettua kommenttikenttään. Argh. Joo, ei mulla muuta. Jatketaan,
Syön gluteenitonta ja pääosin terveellistä ruokaa.
Aamupuuro aamulla, päivällä välipala (salaatti, leipä tms.), viiden aikaan pääruoka (kanaa tai kalaa lisukkeineen) ja illalla vielä hedelmä ja leipä.
Syön aivan liian vähän/harvoin, mutta muuhun ei ole varaa. Nämäkin kustantavat jo työttömyyskorvauksesta vähintään 250€ kk gluteenittomuuden vuoksi.
Tsekkasin viime vuoden kauppalaskuni ja summa oli yhteensä 1311€ eli 110€/kk. Elän yksin ja tossa mukana WC-paperit ja leivinpaperit ja shampoot ja saunasiiderit. Sitten päälle tulee vielä Alkon laskut, mutta niistä ei ole tarkkaa tietoa, arvelisin reilu 100€/kk eli sitten voikin jo tuplata tuon ruokarahan jos Alkon laskee mukaan. Nautin laadukkaista punaviineistä, ja kyllä pullo jos toinen ja kolmaskin menee viikon aikana. Huomasin myös, että kesällä ja syksyllä menee jostain syystä vähemmän rahaa kuin talvella tai keväällä. Vietän toki silloin aikaa mökillä enemmän eli ei tule lähdettyä kauemmaksi kauppaan ilman todellista syytä. Irtijäätelöistä, mansikoista tms. En myöskään välitä vaan syön pääosin hyvin maustettua kasvisruokaa. Viime vuonna söin vielä lihaa, mutta nyt sekin on jäänyt pois eli tänä vuonna ruokakulut ehkä laskee, tosin jos hinnat nousee niin pysyn varmaan tasoissa sitten viime vuoden kulujen kanssa. Rahapiikki on myös joulukuussa selkeästi kun ostaa enemmän herkkuja ja muuta. Mutta tammikuussa taas kauppaan ei mene juuri ollenkaan rahaa. Ehkä on jo ähky ja syö muutenkin pois niitä jouluksi ostettuja ja tehtyjä ruokia. Tässä vähän mietteitä omista ruokakuluista. Aijoo, ostan aina edullisinta merkkiä jos tuote muuten ihan ok:ksi todettu. Käytän myös hyödyksi tarjouksia ja saatan ostaa jemmaan vaikka kerralla kaikki vuoden kahvit.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta jos joku väittää ettei voi syödä terveellisesti tai hyvin 100€/kk niin sitä hämmästelen. Sitten ei ehkä ole ottanut asioista selvää."
Kyllähän tämä kommentti viestii aika paljon siitä, että nähdään se oma syöminen ainoana oikeana tapana, vaikka sama ruokavalio ei välttämättä toimi todellakaan toisella.
Miksi et lainannut koko tekstiä, vaan otit vain yhden tai kahden lauseen pitkien virkkeiden välistä, jossa kirjoittaja selkeästi avasi koko jutun. Onpa erikoinen tapa kommentoida ja ymmärtää lukemistaan, jos sieltä poimii yksittäisen lauseen irti asiayhteydestä. No, tsemppiä elämääsi.
Tehty tarkoitukseen. Yleensä nämä vauvojen kanssa aika agressiivisiä mikäli forumi toimis. Siksi niistä tuleekin aktiivisia vaikuttajia muualla. Bolshevismia niinkun globlismi
Vierailija kirjoitti:
Syön gluteenitonta ja pääosin terveellistä ruokaa.
Aamupuuro aamulla, päivällä välipala (salaatti, leipä tms.), viiden aikaan pääruoka (kanaa tai kalaa lisukkeineen) ja illalla vielä hedelmä ja leipä.
Syön aivan liian vähän/harvoin, mutta muuhun ei ole varaa. Nämäkin kustantavat jo työttömyyskorvauksesta vähintään 250€ kk gluteenittomuuden vuoksi.
Oma ruokavalio koostuu myös puurosta, salaatista ja kasviksista ja vihanneksista ja kanasta tai kalasta. En siis syö hiilareita ja pääsen helposti tuohon 100€/kk. Peruna on edullista läpi vuoden ja täyttävää. Itse en tosin käytä sitäkään, koska haluan pysyä hoikkana niin välttelen muutenkin kaloreita.
"Mutta jos joku väittää ettei voi syödä terveellisesti tai hyvin 100€/kk niin sitä hämmästelen. Sitten ei ehkä ole ottanut asioista selvää."
Kyllähän tämä kommentti viestii aika paljon siitä, että nähdään se oma syöminen ainoana oikeana tapana, vaikka sama ruokavalio ei välttämättä toimi todellakaan toisella.