Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18614)
Vierailija kirjoitti:
Oma säästövinkkini on: Jaa Lidlin 700g jauhelihapaketti (n. 4,45€) 4 osaan ja pistä pakkaseen mitä et heti käytä, saat useammalle aterialle lihaa ja kertahinta reilun euron.
Onko tämä possun jauhelihaa? Vai kenties sikanautaa? En ole ainakaan vuoteen nähnyt Lidlissä naudan jauhelihaa alle 9 euroa kilo ja sekin on tarjous. Tuon kilohinta on 6,36 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Isommassa kaupungissa ei kyllä ole aikoihin näkynyt mitään alennettuja ruokia, jännä miten osalla kaupat aina pursuaa kokonaisia hyllyllisiä priimaa tavaraa puoleen hintaan hyvällä päiväyksellä. Veikkaan, että ruuat menee heti -30% alellakin, joten ei niitä jää hyllyyn seisomaan ja menekki on muutenkin sen verran kovaa, että välillä edullisin tuote on kokonaan loppu hyllystä. Eilen en edes saanut Lidlistä esim. 10% naudan jauhelihaa kun se oli kokonaan loppu, vain kalliimpaa luomulihaa oli jäljellä. Alennustuotteina on tullut lähiaikoina bongattua mm. kasattava piparkakkutalo, mistä ei oikein ruokaa laita.
Lähdin eilen illalla kauppaan noin klo 20.45. Kauppa on lähellä. Osin tämän ketjun hyvien saaliiden inoittamana, osin kauniin ilman, osin kun vähän rahaa, osin kun muutenkin käytän ilta-aleja. Kuljeskelin rauhassa pitkin ja poikin. Ei näkynyt yhtäkään punalappuista ensin. Lopulta löysin lohta vakuumissa, mutta oli niin kallis alkuhinta, että en ostanut. Päivämäärä oli 14.5. Jatkoin etsimistä. Toinen laputettu löytö oli piimäjuustoa palanen, mutta senkin alkuhinta oli sellainen, etten ostanut. Päivämäärää en katsonut.
En siis saanut mukaani yhden yhtä 60 % tuotetta. Normihinnoilla ostin sitten esimerkiksi Coop-tuotteen. Kananmunia olisin tarvinnut, mutta mikään rasia ei ollut laputettu. Annoin olla.
Kävin samassa kaupassa illalla viime viikolla, silloin oli ihan muutama tuote, mutta hyvin vähän silloinkin. Ei ole päivisinkään paljon laputettuja. En tiedä miten jotkut onnistuvat löytöjään löytämään. Pitääkö ilta-aleen mennä paljon ennen klo 21?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hauska arvuutella, että kuka kirjoittaja on vähän pullukka ja kuka normaalipainoinen :D Aivan välittömästi tulee kuva, että ne jotka ei alennuksia löydä ja kaikki on niin mahdotonta ja ei ole totta jne. Syövät jättiläisannoksia ja mussuttavat sitä sipsukkaa sohvalla iltaisin, kun voisi olla vaikka ulkoilemassa :D
Jaa, mulle tulee välittömästi mieleen, että "sipsukan mussttamista sohvalla" -ilmaisua käyttävä ihminen harrastaa sitä itse. Heti kun kuulen sanat mussuttaminen ja mässy, tulee mieleeni teini-ikään jämähtänyt wt-tyyppi jonka miestä sipsit, mäkkäriruoka ja irtokarkit on herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalin kokoinen annos tuossa kuvaillussa salaattiesimerkissä. Normaalilta ei kyllä kuulosta annos, jossa kurkkua on joku parin sentin pätkä ja pari kirsikkatomaattia ja sillä pysyy nälkä poissa tuntikausia? Miksi jonkun pieniruokaisen täytyy taas korostaa miten vähällä pärjää?
Minusta tuossa oli aika paljon: iso läjä salaattia, iso pätkä kurkkua, puoli kippoa kirsikkatomaatteja, kokonainen kananmuna,1,5 dl pastaa, kokonainen tonnikalapurkki, lisää kasviksia, sämpylä jne. Annoksen kooksi tulee pitkälti toista litraa salaattia, ja siinä on kyllä minun mielestäni aika kova syöminen. En korosta miten vähällä pärjään, vaan toin vaan esiin, että se mainittu annos on aika suuri. Etenkin kun oletan, että se ei ole päivän ainoa ateria.
Mutta ihmiset syövät hyvin eri tavalla riippuen iästä ja kulutuksesta. Joillain lautaset ovat kuin vateja, iäkkäämmille voi riittää jälkiruokalautasen koko. Sitä en ymmärrä että miksi pitää hermostua siitä että ihmisillä vaan on eri tarpeita. Enkä sanalla hermostua viitannut sinuun vaan tähän yleiseen keskustelun sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
En voi mitään mutta mua jaksaa naurattaa kun näen sieluni silmin sentinvenyttäjän puolittamassa raakaa kananmunaa kieli suupielessä että menee tasan...
Kovaksi keitetynkin kanssa saa olla tarkkana kun kananmuna on toisesta päästä suipompi. Paree halkaista pitkittäin, tulee varmemmin yhtä paljon keltuaista molempiin puoliskoihin.'
Minä taas en ymmärrä miten munan puolittaminen olisi mitenkään naurettavaa. Jos kokkaa niin on ihan normaalia erotella keltuaiset ja valkuaiset, ja keitetty muna on lautasella helpompi puolikkaina tai viipaleina kuin kokonaisina. Välilä tuntuu että täällä on kommentoijia jotka eivät ole koskaan tehneet ruokaa.
Joo, noista ihmettelyviesteistä selkeästi näkyi, että olettavat sen kananmunan olevan raaka puolittamisvaiheessa
Joillakin on etuna, kuten skekin on kertonut, että käytettävissä on reilusti rahaa kuukaudessa. Silloin voi ostaa isoja satseja ja käyttää kaikki hyvät tarjoukset hyödyksi. Jos ruokarahan osuus on vaikka 500 euroa kuussa on sillä paljon helpompi taiteilla kuin esimerkiksi satasella tai alle. Vaikka porukkaa olisi useampi ei kulutus ole todellisuudessa viisinkertainen verrattuna yhden ihmisen huusholliin. Satasen budjetilla joutuu monesti jättämään hyvänkin tarjouksen tai ison satsin väliin kun rahaa ei riitä siihen kun koko kuukausi pitää pärjätä sillä summalla. Ei voi "sijoittaa" vaikka kannattaisi. Kun ei ole mistä sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua mikä tässä naurattaa. Se mihin verrattiin eli Hetki-merkin 270g salaattiin, niin sitä mainostetaan täyteliääksi. Kyllä olis ainakin itselle ihan sopiva annoskoko. En muista sanoiko aloittaja vielä syövänsä sämpylän tai leivän kylkeen tms. Mutta harvemmin kun jaksan tai ehdin lounasta edes syömään, niin tuo olisi itselleni todellakin sopiva. Menisi ihan illallisestakin.
Meitä on niin kovin erilaisia syöjiä. Mulle tuo Hetki salaatti olisi lounaan alkusalaatti, ja siihen päälle lämmin ruoka ja jälkiruoka, tuosta rippusesta en tulisi kuin vihaiseksi. Siksi tämä paistettu kaali puolikkaalla munalla ja kasalla makaroonia naurattaa.
Jos on sellainen työpäivä, ettei ehdi lähteä lounaalle ja otan salaatin evääksi, niin siihen tulee pohjaksi reilusti salaattia, ainakin kahta erilaista, esim jääsalaattia ja rucolaa, 10-15 cm pätkä kurkkua, puoli rasiallista (125g) miniluumutomaatteja, puolikas suippopaprika, pieni tai puolikas isoa porkkanaa suikaloituna kuorimaveitsellä, siemeniä ja pähkinöitä (ainakin 2-3 erilaista auringonkukansiemen, pinjansiemen, pekaani-, Saksan- tai parapahkinää, manteleita, mitä nyt sattuu olemaan), riisiä/pastaa/täysjyvänuudelia 1-1,5 dl, ja kokonainen keitetty muna sekä kokonainen purkillinen yleensä kastikkeessa olevaa tonnikalaa tai vaihtoehtoisesti mozzarellaa, pestoa, enemmän tomaattia tai kokonainen broilerinrintafile ja puolet apetinan öljyyn säilytystä fetasta. Usein vielä lisäksi sämpylä tms. Silti on kiljuva nälkä kun pääsen kotiin, tulee helposti sorruttua herkkuihin noina päivinä.
Tästä salaattiasiasta on viime aikoina kirjoitettu niin ahkerasti, että teinpä sitten itselleni lounassalaatin. Käytän lautasena Ikean valkoista syvää lasilautasta, niitä mitkä ennen maksoivat 0,50€, nyt vissiin 1,50€ (pienempi kuin Teeman syvä lautaskulho). Siihen mahtuvan salaattiannoksen jaksan syödä, mutta ei ole liian vähänkään.
Aloitin pilkkomalla loput jääkaapissa olleesta kiinankaalista. Noin 10cm pala puolikkaasta kiinankaalista, eli ei mikään mahdottoman iso köntsä. Sitten pilkoin noin 7cm palan (en mitannut näitä, arvioin kaikenkokeneen neulojan silmin) xtra-kurkkua, se oli aika laiha kurkku. Sitten keskikokoinen toisenlainen tomaatti, alle 100g selvästi. Valkuaiseksi valitsin leipäjuuston, pilkoin siitä sopivaksi katsomani määrän, sellainen reilu kämmenen kokoinen pala (siis käsi ilman sormia) ja näytti vähän vähältä, niin laitoin lisää vielä. Lautanen oli jo melkein kukkuroillaan, laitoin pari haarukallista vihannespikkelsiä sekaan. Piti laittaa pastaa, mutta eihän siihen enää mahtunut!
Loput chilipähkinät (noin kourallinen) ja tortillasipsipussin pohjamujut (kourallisen verran). Kastikkeeksi majoneesia ja makeaa chilikastiketta. Lautanen oli siis niin täynnä, että salaattikastikkeen sekoittaminen oli hankalaa, kun ei meinannut pysyä salaatti lautasella. Valmistamiseen meni noin 7 minuuttia, osan ajasta taistelin leipäjuustopakettia auki.
Tossa oli määrällisesti jopa vähän liikaa minulle (istun koko päivän koneen ääressä), sisällöllisesti pienen osan kiinankaalista olisi ehkä voinut vaihtaa pastaan (pari kukkurallista lusikallista eli vajaa desi). EN tarvinnut lisäkkeeksi kananmunaa (edes puolikasta) tai sämpylää/patonginpalaa/riisipiirakkaa.
Puoli kolmen aikaan koulutuksessa on seuraava tauko, silloin keitän ehkä iltapäiväteen ja syön jotain pientä, pikkujukurtin, banaanin tai ehkä suklaamuffinssin, jos niitä ei ole vielä kaikkia syöty. Iltaruuan teen/syön seitsemän-kahdeksan maissa.
Näin minä syön, tämä on minulle ok ja tarpeeksi ja voin hyvin, kiitos kysymästä (en ole laiha).
Ske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommassa kaupungissa ei kyllä ole aikoihin näkynyt mitään alennettuja ruokia, jännä miten osalla kaupat aina pursuaa kokonaisia hyllyllisiä priimaa tavaraa puoleen hintaan hyvällä päiväyksellä. Veikkaan, että ruuat menee heti -30% alellakin, joten ei niitä jää hyllyyn seisomaan ja menekki on muutenkin sen verran kovaa, että välillä edullisin tuote on kokonaan loppu hyllystä. Eilen en edes saanut Lidlistä esim. 10% naudan jauhelihaa kun se oli kokonaan loppu, vain kalliimpaa luomulihaa oli jäljellä. Alennustuotteina on tullut lähiaikoina bongattua mm. kasattava piparkakkutalo, mistä ei oikein ruokaa laita.
Lähdin eilen illalla kauppaan noin klo 20.45. Kauppa on lähellä. Osin tämän ketjun hyvien saaliiden inoittamana, osin kauniin ilman, osin kun vähän rahaa, osin kun muutenkin käytän ilta-aleja. Kuljeskelin rauhassa pitkin ja poikin. Ei näkynyt...
En siis saanut mukaani yhden yhtä 60 % tuotetta. Normihinnoilla ostin sitten esimerkiksi Coop-tuotteen. Kananmunia olisin tarvinnut, mutta mikään rasia ei ollut laputettu. Annoin olla.
Kävin samassa kaupassa illalla viime viikolla, silloin oli ihan muutama tuote, mutta hyvin vähän silloinkin. Ei ole päivisinkään paljon laputettuja. En tiedä miten jotkut onnistuvat löytöjään löytämään. Pitääkö ilta-aleen mennä paljon ennen klo 21?
En tiedä, en ole onnistunut löytämään ilta-aletuotteita juuri koskaan (en myöskään ole löytänyt etnisistä kaupoista halpoja papuja/riisiä tms). Käyn kaupassa aamusta, eläkeläisten kanssa (viimeistään yhdeksältä) ja silloin punalaputettuja tuotteita on tarjolla. Jos menee liian aikaisin aamulla, niin niitä ei vielä ole, ja jos menee iltapäivällä, niitä ei enää ole. Ja lisäksi viikonpäivä vaikuttaa siihen, minkälaisia tuotteita ja kuinka paljon on. Erilaisten juhlien jälkeen ensimmäisenä arkipäivänä aamupäivällä on paras mahdollisuus löytää ainakin täkäläisistä kaupoista alennettuja tuotteita, jopa pitkällä päiväykselläkin, kun kaupoissa ei ole tilaa säilytellä sesonkituotteita.
Ske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua mikä tässä naurattaa. Se mihin verrattiin eli Hetki-merkin 270g salaattiin, niin sitä mainostetaan täyteliääksi. Kyllä olis ainakin itselle ihan sopiva annoskoko. En muista sanoiko aloittaja vielä syövänsä sämpylän tai leivän kylkeen tms. Mutta harvemmin kun jaksan tai ehdin lounasta edes syömään, niin tuo olisi itselleni todellakin sopiva. Menisi ihan illallisestakin.
Meitä on niin kovin erilaisia syöjiä. Mulle tuo Hetki salaatti olisi lounaan alkusalaatti, ja siihen päälle lämmin ruoka ja jälkiruoka, tuosta rippusesta en tulisi kuin vihaiseksi. Siksi tämä paistettu kaali puolikkaalla munalla ja kasalla makaroonia naurattaa.
Jos on sellainen työpäivä, ettei ehdi lähteä lounaalle ja otan salaatin evääksi, niin siihen tulee pohjaksi reilusti salaattia, ainakin kahta erilaista, esim jääsalaattia ja rucolaa, 10-15 cm pätkä kurkkua, puoli rasiallista (
Omaan korvaan toi salaattimäärä oli myös aivan järjetön. Puolikas rasiallinen kirsikkatomaatteja yhdellä kertaa? No, itse laitan neljä kirsikkatomaattia salaattiini. Rasiallinen kestää vähintään viikon samoten kun kurkku ja purjo jne. Vaikka joka päivä teen jäävuorisalaatista ja pinaatista itselleni salaatin. Nekin kestää yli viikon. Samoin kuin fetapurkki, joista muutama juustokuutio riittää. Hurjia määriä täällä ruokaa ihmiset popsii kerralla ja valittaa vielä nälkäänsä. No, kukin oppii tavoilleen. Ehkä jos on ollut pienenä paljon sisaruksia, niin pelkää että ruoka loppuu ja itse jää ilman? Tai muut saavat enemmän? Omassa lapsuuskodissa kaikille riitti onneksi ruokaa, ettei kenenkään tarvinnut ahmia tai hotkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin eilen illalla kauppaan noin klo 20.45. Kauppa on lähellä. Osin tämän ketjun hyvien saaliiden inoittamana, osin kauniin ilman, osin kun vähän rahaa, osin kun muutenkin käytän ilta-aleja. Kuljeskelin rauhassa pitkin ja poikin. Ei näkynyt yhtäkään punalappuista ensin. Lopulta löysin lohta vakuumissa, mutta oli niin kallis alkuhinta, että en ostanut. Päivämäärä oli 14.5. Jatkoin etsimistä. Toinen laputettu löytö oli piimäjuustoa palanen, mutta senkin alkuhinta oli sellainen, etten ostanut. Päivämäärää en katsonut.
Satuitko vilkuilemaan muiden ostoskärryjä, näkyikö niissä punalappuja? Jos ei niissäkään, niin tuotteet ehkä menneet aiemmin tai niitä ei ollut. Maanantai ei ehkä paras päivä koska silloin usein kuormanpurkua, riippunee kaupasta ja henkilöstömitoituksesta. Omassa kaupassa muutama vuosi sitten maanantai oli hyvä päivä, mutta sitten rytmi muuttui. Nyt maanantait ja sunnuntait ovat turhia päivä saalistukseen. Jos haluaisi selvittää kaupan rytmiä tarkemmin, voisi tsekata joitain viimeisiä käyttöpäiviä satunnaisotannalla, ja sitten niistä yritää päätellä milloin niitä laputetaan. Mä menen ilta-aleen 15 - 20 minuuttia aiemmin, ajoitus silleen että ehdin haahuilla kaupassa rauhassa ennen tasatuntia. T. alehamsteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin eilen illalla kauppaan noin klo 20.45. Kauppa on lähellä. Osin tämän ketjun hyvien saaliiden inoittamana, osin kauniin ilman, osin kun vähän rahaa, osin kun muutenkin käytän ilta-aleja. Kuljeskelin rauhassa pitkin ja poikin. Ei näkynyt
Lainaus pätkäisee tekstin.
Joo, kyllä mun kokemus Helsingin keskustan ruokakaupoista on samanlainen. Ilmeisesti kauppiaat osaavat hyvin ennakoida myynnin niin, että alelaputettuja ei jää. Päin vastoin, ottavat myyntiin artikkeleita niin varovasti, että usein ne loppuu kesken.
Mä olen nyt puolitoista vuotta seurannut ruokamenojani tarkasti ja olen yhden kerran saanut ekstra-alennetun kilon lohifileen ja kokonaiset kaksi kertaa nähnyt parin euron hävikkihevikassin.
Ei tosiaankaan voi punalappuisten varaan budjetoida ruokaostoksiaan täälläpäin.
En tajua, mitä tekemistä tällä on sipsien kassa.
T: Kampin pimu
Vierailija kirjoitti:
Oma säästövinkkini on: Jaa Lidlin 700g jauhelihapaketti (n. 4,45€) 4 osaan ja pistä pakkaseen mitä et heti käytä, saat useammalle aterialle lihaa ja kertahinta reilun euron.
Itse ostan Citymarketista K-menin sika-nauta jauhelihaa 300g 1,69€. Teen yhdestä paketista kaksi eri ruokaa, ja niistä saa yhteensä helposti 4-8 annosta kun lihan ei ole tarkoitus olla pääosassa vaan vain pieni osa ateriaa. Itselläni edulliset kasvikset ja pavut on pääosassa. Ja toki aina lisäksi joko riisiä/pastaa/perunaa tms. Ja leipä kyytipojaksi.
"Satasen budjetilla joutuu monesti jättämään hyvänkin tarjouksen tai ison satsin väliin kun rahaa ei riitä siihen kun koko kuukausi pitää pärjätä sillä summalla. Ei voi "sijoittaa" vaikka kannattaisi. Kun ei ole mistä sijoittaa."
Kyllä, tämä on totta.
Lisäksi vielä, yksin asuvalla, kuten ainakin minulla, on erittäin rajalliset tilat säilyttää ruokaa. Ei mun kaappeihin mahdu kymmentä pakettia tarjouskahvia, makaroonia ja tomaattimurskaa.
Kolmen laatikon pakastin on joka kuutiosentiltään hyötykäytössä eikä se vedä kilotolkulla tarjouslihoja saati syksyllä ämpärillistä mustikoita.
Vierailija kirjoitti:
"Satasen budjetilla joutuu monesti jättämään hyvänkin tarjouksen tai ison satsin väliin kun rahaa ei riitä siihen kun koko kuukausi pitää pärjätä sillä summalla. Ei voi "sijoittaa" vaikka kannattaisi. Kun ei ole mistä sijoittaa."
Kyllä, tämä on totta.
Lisäksi vielä, yksin asuvalla, kuten ainakin minulla, on erittäin rajalliset tilat säilyttää ruokaa. Ei mun kaappeihin mahdu kymmentä pakettia tarjouskahvia, makaroonia ja tomaattimurskaa.
Kolmen laatikon pakastin on joka kuutiosentiltään hyötykäytössä eikä se vedä kilotolkulla tarjouslihoja saati syksyllä ämpärillistä mustikoita.
Vinkiksi, että talvella voi käyttää parveketta hyödyksi mikäli sellainen on. Mutta tosiaan itse säilytän tarjous pastat ja kahvit yms. ikean muovipusseissa ihan makuuhuoneessa tai vaatekaapissa tai missä milloinkin. Ellei mahdu keittiön kaappeihin. Jos vaan pieni pakastelokero niin toki vaikea kesäisin säilyttää paljon pakasteita, mutta muistutukseksi, että esim. Tomaatit ja kananmunat kuuluukin säilyttää pöydällä eikä jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä on totta.
Joo, olen myös yksinasuja vanha ihminen, olen tuon aiemman kommentin kirjoittaja. Minua siis rajoittaa pieni rahamäärä, pienet tilat ja autottomuus. Mitään pitkiä iltalenkkejä en jaksa tehdä ruokakasseja kotiin kantaen. Jos ottaa vedettävän sen kannsa ei lenkkeily oikein sovi. Talvella hankala lumisohjossa. Mutta suurin este on tuo pieni määrä rahaa kuukaudessa. Jos kerralla useampi tarvittava tuote loppukuusta lopussa ei voi ostaa mitään ylimääräistä. Oli sitten kuinka hyvä tarjous hyvänsä. Eikä oikeinkoko kuun aikanakaan.
Pesuaineet, vaikkakaan ei ole ruoka, on hyvä esimerkki. Ovat kalliita yksittäinkin, mutta joku usean kappaleen tarjous on niin iso lovi, että pitää ostaa se yksi kallimmalla yksikköhinnalla. Näin on monissa ruokatavaroissakin.
Se on juuri kun oikein koskaan ei ole varaa täydentää isommin varastoja. On eri asia nuukailla isommilla rahoilla kuin pienemmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä on totta.
Joo, olen myös yksinasuja vanha ihminen, olen tuon aiemman kommentin kirjoittaja. Minua siis rajoittaa pieni rahamäärä, pienet tilat ja autottomuus. Mitään pitkiä iltalenkkejä en jaksa tehdä ruokakasseja kotiin kantaen. Jos ottaa vedettävän
Iltalehdessä oli juttu tyypistä joka veti maratonin jääkaappi selässä. Kauppareissun voi tehdä reppu selässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä on totta.
Joo, olen myös yksinasuja vanha ihminen, olen tuon aiemman kommentin kirjoittaja. Minua siis rajoittaa pieni rahamäärä, pienet tilat ja autottomuus. Mitään pitkiä iltalenkkejä en jaksa tehdä
En ala mitään painavaa reppua selässäni kantamaan näillä vuosilla. Kantakoot nuoremmat. Sitäpaitsi ei ole reppua enkä sellaista ala ostamaan. En ole muuten tällä alueella, asuu pääasiassa vanhoja ihmisiä, yhdenkään mummon kantavan ruokareppua eikä muutakaan selässään. Pappojen ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä on totta.
Joo, olen myös yksinasuja vanha ihminen, olen tuon aiemman kommentin kirjoittaja. Minua siis rajoittaa pieni rahamäärä, pienet tilat ja autottom
En ala mitään painavaa reppua selässäni kantamaan näillä vuosilla. Kantakoot nuoremmat. Sitäpaitsi ei ole reppua enkä sellaista ala ostamaan. En ole muuten tällä alueella, asuu pääasiassa vanhoja ihmisiä, yhdenkään mummon kantavan ruokareppua eikä muutakaan selässään. Pappojen ehkä.
Sun pitäis ehkä päättää kummasta mieluummin valitat - vähistä rahoista ettei saa ostettua ruokaa vai siitä että ruokakassit painavat kovasti.
"Iltalehdessä oli juttu tyypistä joka veti maratonin jääkaappi selässä. Kauppareissun voi tehdä reppu selässä."
Ja tää on sun vinkkisi vanhukselle joka tuskin pystyy kärrykassia vetämään? Viikon älynväläys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tämä on totta.
Joo, olen myös yksinasuja vanha ihminen, olen tuon aiemman kommentin kirjoittaja. Minua siis ra
Ikä, se ikä. Nuoret taas luulevat, että ihminen jaksaa kantaa loputtomiin painavia tavaroita. Minulle rahanpuute on suurin, mutta iän myötä tulleet selkä- polvi- ja lonkkavaivat ovat aika lailla tasoissa. Lisäksi on huimausta ja reppu tai painava kassi haittaisi tasapainoa. Myös voimat vähenevät iän myötä. Se sama ruokakassi joka kulki nuorena kevyesti ei enää niin kevyesti kuljekaan. Varsinkin viimeisinä talvina on ollut niin kovia kaljamoita, että hyvä kun uskalsi hiljaa tyhjin käsin hipsutella, joku päivä ei uskaltanut lähteä minnekään. Siihen ei kaivattu mitään painavia taakkoja. Siksi yritän säästää itseäni myös onnettomuuksilta, että pystyisin yksinasuvana ihmisenä elämään mahdollisimman pitkään kotona.
Kuten sanoin, täällä kulmilla en ole nähnyt vanhojen mummojen raahaavan painavia reppuja enkä kasseja. Joten en ole ainoa laatuani.
Minusta tuossa oli aika paljon: iso läjä salaattia, iso pätkä kurkkua, puoli kippoa kirsikkatomaatteja, kokonainen kananmuna,1,5 dl pastaa, kokonainen tonnikalapurkki, lisää kasviksia, sämpylä jne. Annoksen kooksi tulee pitkälti toista litraa salaattia, ja siinä on kyllä minun mielestäni aika kova syöminen. En korosta miten vähällä pärjään, vaan toin vaan esiin, että se mainittu annos on aika suuri. Etenkin kun oletan, että se ei ole päivän ainoa ateria.