Join eilen kuusi 0,3l tölkkiä 5,5% lonkeroa, oliko mielestänne liikaa?
Join siis kerralla noin alle neljässä tunnissa. Onko liikaa naiselle? Olen kärsinyt pahasta ahdistuksesta kesästä asti, (ulkopuolisuuden tunnetta, yksinäisyyttä, työttömyyttä yms). Yleensä juon noin 1-2 kertaa viikossa 3-4 tölkkiä. (tosin joskus harvoin useammin ja enemmän). Aikasemmin siis ennen kesää, join todella harvoin, juuri ollenkaan.
Kommentit (20)
Olisin sammunut jo puolivälissä. Juon erittäin harvoin alkoholijuomia.
Olivatko Tallinnasta tai Saksasta hankittuja tölkkejä? Jos eivät, niin kuulostaa aika kalliille harrastukselle.
Älä ainakaan joka viikonlopun tavaksi ota. Alkaa määrä nousemaan kun tuo määrä ei enää tuota nautintoa. Kerran kuukaudessa ok tuo.
Vierailija kirjoitti:
Olivatko Tallinnasta tai Saksasta hankittuja tölkkejä? Jos eivät, niin kuulostaa aika kalliille harrastukselle.
Lidlistä, yms sekä kaupan omia halpismerkkejä (ei aitoa) ja käytän tarjoiuksiakin hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis liikaa mihin tarkoitukseen? Jos niiden juominen oli kivaa, ja siitä tuli suunnilleen sellainen olo kuin toivoit, niin sittenhän se oli juuri oikea määrä. Jos tuli paha olo ja ei ollut kivaa, niin sitten oli varmaan liikaa. Jos juomat loppui kesken ja harmitti, niin sitten se oli liian vähän.
Ei tällä kertaa loppunut kesken, ennemminkin liikaa join... mutta onneksi stressi lievitti edes hetkeksi.
Ahdistus helposti pahenee juomalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 7kk juomatta ja ahdistus paljon pahempaa kuin silloin kun joi.
No siis ei, tuohan on ihan minimimäärä. Ite juon enempi ja käyn sentään töissä.
Kyllä siitä nainen känniin tulee. Saitko hyvin unta kuitenkin ja häiriintyikö päivä rutiinit? Jos ei vaikuta muuhun arkeen, niin en ala saarnaamaankaan. Toivottavasti juominen pysyy aisoissa, vaikka eihän se halpaa ole sekään.
Ei tuo paljolta kerta-annokseksi kuulosta, mutta en silti säännöllisesti joisi... jää äkkiä tavaksi ja siitä vain pahenee 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä nainen känniin tulee. Saitko hyvin unta kuitenkin ja häiriintyikö päivä rutiinit? Jos ei vaikuta muuhun arkeen, niin en ala saarnaamaankaan. Toivottavasti juominen pysyy aisoissa, vaikka eihän se halpaa ole sekään.
Olen työttömänä, joten ei ole arkenakaan velvollisuuksia. Eikä muutenkaan arkeen vaikuttanut. Kävelylle en nyt jaksanut lähteä, toisin en aina muutenkaan, jos uupunut.
riippuu siitä paljon painat, yli 75 kg ei ole paljoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 7kk juomatta ja ahdistus paljon pahempaa kuin silloin kun joi.
Ei alkon viekkareista 7kk eroon pääse.
No ei ole liikaa, normaali määrä viikonloppuna, illanistujaisissa...
Varmaan sua nyt monet haukkuu alkoholistiksi mutta älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
riippuu siitä paljon painat, yli 75 kg ei ole paljoa
Painan noin 56 - 57 kg, lähinnä hoikka olen.
Kuusi tölkkiä -yksin. Tuo on niin vahvaa, että yksi tölkki vastaa 1.5 alkoholiannosta.
Masentuneisuuteen ei auta yksin juominen.
Vierailija kirjoitti:
Kuusi tölkkiä -yksin. Tuo on niin vahvaa, että yksi tölkki vastaa 1.5 alkoholiannosta.
Masentuneisuuteen ei auta yksin juominen.
Suomessa valtio on jopa määritellyt annoskoon jonka mukaisesti alkoholia on lupa juoda.
Man borde nog notera redan vid första klunken, att Lonkero inte kan vara avsett för människor.
Vierailija kirjoitti:
Man borde nog notera redan vid första klunken, att Lonkero inte kan vara avsett för människor.
Kom ihåg att finnar ofta inte har råd med lika bra drycker som vi.
Siis liikaa mihin tarkoitukseen? Jos niiden juominen oli kivaa, ja siitä tuli suunnilleen sellainen olo kuin toivoit, niin sittenhän se oli juuri oikea määrä. Jos tuli paha olo ja ei ollut kivaa, niin sitten oli varmaan liikaa. Jos juomat loppui kesken ja harmitti, niin sitten se oli liian vähän.