Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18599)

Vierailija
4521/18599 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko osalla sitten menee ruokakauppaan kuukaudessa oikeasti rahaa, jos syömisen osuudeksi lasketaankin vain 100 euron edestä ruokaa, vaikka ostokset voi olla vaikka tuhat euroa? Vai millä erillisellä rahalla näitä kaapeissa olevia varastoja oikein kerrytetään? Satasella ei ainakaan varastot paljoa kerry, jos sillä pitää saada myös kuukauden ruuat.

Ymmärrätkö kirjanpidon ja kustannuslaskennan eron?

Jos ostat tänään 30.4.2024 kilon kaurapuuroa, on se sun ruokamenosi huhtikuussa.

Kun laitat aamupuuron toukokuussa, voit laskea, että tämä puurolautasellinen maksoi 10 senttiä. Tämä on kustannuslaskentaa.

Hitsit kun osasit tiivistää sen, mitä yritin sanoa noin 17 liuskaa edellisellä sivulla...

Ske (joka ei todellakaan opiskellut kauppiksessa eikä edes tuotantotaloutta)

Vierailija
4522/18599 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makarooonia, perunoita, porkkanoita, sipulia, ketsuppia, sinappia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4523/18599 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kaiken voi laskea senteissä, mutta se on mielestäni todella työllistävää. Tietysti jos ostaa aina ihan samat tuotteet samasta kaupasta samoilla hinnoilla, niin kyllähän siinä ajan myötä ne oppii. Ja tietysti annos pitää aina olla saman kokoinen. Ei ole mun juttu, mutta jos joku niin tekee, niin tehköön.

Vierailija
4524/18599 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kaiken voi laskea senteissä, mutta se on mielestäni todella työllistävää. Tietysti jos ostaa aina ihan samat tuotteet samasta kaupasta samoilla hinnoilla, niin kyllähän siinä ajan myötä ne oppii. Ja tietysti annos pitää aina olla saman kokoinen. Ei ole mun juttu, mutta jos joku niin tekee, niin tehköön.

Mä lasken koko ajan, askelia, silmukoita, kannettuja halkoja, ostoskärryihin kerättyjen tuotteiden yhteishintaa... Se tulee ihan automaattisesti.

Vierailija
4525/18599 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lasken koko ajan, askelia, silmukoita, kannettuja halkoja, ostoskärryihin kerättyjen tuotteiden yhteishintaa... Se tulee ihan automaattisesti.

Miksi kukaan pitäisi mielessä satojen tuotteiden hintoja kuukausia tai jopa vuosia ja jakaisi niitä sitten vielä osiin grammojen tarkkuuksin.Mieluummin käyttäisin aikaani vaikka maalin kuivumisen seuraamiseen.

Vierailija
4526/18599 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makarooooonia, perunoita, porkkanoita ja sipulia.

Vierailija
4527/18599 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin hulluksi näiden miesten kanssa ja heidän joidenkin jopa vuosikymmeniä kestäneiden ruokalaskelmiensa kanssa. Onkohan heillä mitään muuta elämää, puhumattakaan puheenaiheista. En jaksaiai keskustella ruokaostoksista noin pikkutarkasti ja intensiivisest kuin he täällä niistä kirjoittavat. 

Ruoka on kallista ja itsekin mietin mitä ostan, olen pienissä rahoissa ja elän yksin. Mutta en silti mieti ja laske kaikkea noin tarkkaan. 

Vierailija
4528/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, niinkö: kolmella eurolla !! - per päivä:

- 1 euron aamupala?

- 1 euron lounas?

- 1 euron päivällinen?  

No justpajoo.. Kerrotko vielä missä käyt syömässä? 

Kiitos. Niin ' me tullaan kaikki sinne syömään.. ' 

(unessa ainakin.) Ok.

Vierailija
4529/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa myytävät mikrossa lämmitettävät lihakeitot ovat suurta bluffia.

Terveydelle, kukkarolle ja ympäristölle. Järkyttävä totuus.

300 gr lihakeitto-annos sisältää vain vähän energiaa. Erään valmistajan 300 gr annos sisältää energiaa mitättömät 111 kcal/300 g ja suolaa 2,31 g/300 g.

Normaalipanoisen toimistossa työskentelevän 80 kg miehen energiantarve on oltava 2400 kcal/vrk ettei laihdu. Silloin hänen olisi syötävä vrk aikana 22 annosta kyseistä lihakeittoa pysyäksensä normaalipainoisena laihtumatta.

22 annosta tarkoittaa 6,6 kg mättö mikrossa lämmitettävää eineslihasoppaa 24 tunnin aikana. Samalla syöt yli 50 gr suolaa vuorokaudessa. Suositus on että vuorikaudessa syötäisiin ruuan mukana alle 5 gr suolaa . Siis 10 kertainen suolamäärä ravintosuosituksiin nähden. Onko tolkkua. Terveys tuhoutuu.

Sitten se rahan haskaus. Jos annoksen hinta kaupan hyllyllä on 2,49 eur/pakkaus

niin 22 annosta tekee silloin 55 euron loven lompakkoon ja kuukauden ajan jos syöt vain eines-lihasoppaa niin rahaa haaskaantuu 1650 euroa kuuukaudessa mikrovalmisteiseen lihasoppaan. Ei mitään tolkkua sellaisessa.

Ja se röykkiö einespakkausten kuoria. Iso vuori rojua ja roskaa.

Ainoa joka hyötyy ja iloitsee on lihasoppabisnes. Helppoa rahaa ja täyttä bluffia

Vierailija
4530/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan pitäisi mielessä satojen tuotteiden hintoja kuukausia tai jopa vuosia ja jakaisi niitä sitten vielä osiin grammojen tarkkuuksin.Mieluummin käyttäisin aikaani vaikka maalin kuivumisen seuraamiseen.

Se on mt häiriö.

Vierailija
4531/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 180 euroa meni viime kuussa ruokakauppoihin. Tällä summalla syö siis yksinasuva, fyysisesti aktiivinen ja liikunnallinen kolmekymppinen nainen ja osa ruuasta jää kartuttamaan kotivaraa ja osa on syöty kotivarasta. Kauppaan meni kuitenkin 180 euroa, enkä ala erikseen halkomaan kaurahiutaleiden annoshintaa tälle kuulle. Mukana oli myös ainakin leivinpaperia ja tiskiharja, mutta noihin kuluvat summat on niin pieniä, etten ala niitäkään kuukauden ostoksista vähentämään.

Vierailija
4532/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä leseet ja pähkinät ja siemenet ovat halvimpia ? niistä pidän minäki

Maapähkinät ja auringonkukansiemenet  halvimpia, halvinkin muista pähkinöistä moninkertainen kilohinnaltaan.

Nuorena tyttönä söin kohtuudellapaljon maapähkinöitä, ja tukka ja kynnet vahvistuivat, hiukset kiilsivät! Nyt vanhemmiten olen palaillut taas pähkinöiden pariin, mutta niitähän ei saa edes syödä liikaa. 

Vierailija
4533/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni huhtikuussa tarkan seurannan mukaan ruokaan 152,35 €. Mukana on herkkuja tarjousjäätelöitä, suklaalevyjä pari, valmismunkkeja muutama ja yksi Marianne-karkkipussi. En ostanut pesuaineita ja vessapaperiakin oli iso säkki. Yksin asun omistusasunnossa, pieni hoitovastike, ei autoa. Teen itse ruokani ja leivonkin mieluusti. Minulla on pörssisähkö, joten katson aina halvimmat hinnat koneiden käytölle. Olen nuuka ja venytän penniä, käyn kaupassa noin kerran viikossa, etsin tarjoukset. 

Vierailija
4534/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muina kuukausina mulla menee n. 85€ ruokaan ja siihen päälle tupakat 150€, alkoholi 200€ ja taloustavarat/hygienia/wc-paperi 10€. (En urheile ja olen pienikokoinen nainen). Tässä kuussa halusin tosin Lidl appin 10€ rahan ilmaiskupongin, joten minun piti viimeisenä voimassa olo päivänä käydä vielä ostamassa extra ruokaa 90€:lla. (Samaa Lidl plussaa käyttää myös muita ihmisiä mutta itse saan pitää bonukset) eli ostin varaston täyteen vishyä, pastaa, pesuaineita, mausteita, säilykkeitä ja sitten ihan herkuttelin ostaen pihajuhliin jättikatkarapuja ja hillomunkkeja. Mutta nyt ei tarvitse pastavarastoja täytellä puoleen vuoteen ja ensi Lidl-kauppakeskusta saan 10€ ilmaista käyttörahaa.

Vierailija
4535/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko osalla sitten menee ruokakauppaan kuukaudessa oikeasti rahaa, jos syömisen osuudeksi lasketaankin vain 100 euron edestä ruokaa, vaikka ostokset voi olla vaikka tuhat euroa? Vai millä erillisellä rahalla näitä kaapeissa olevia varastoja oikein kerrytetään? Satasella ei ainakaan varastot paljoa kerry, jos sillä pitää saada myös kuukauden ruuat.

Ymmärrätkö kirjanpidon ja kustannuslaskennan eron?

Jos ostat tänään 30.4.2024 kilon kaurapuuroa, on se sun ruokamenosi huhtikuussa.

Kun laitat aamupuuron toukokuussa, voit laskea, että tämä puurolautasellinen maksoi 10 senttiä. Tämä on kustannuslaskentaa.

Normaalielämässä en näin laske, tuskin laskee kukaan tavisihminen. Ei ole tuollaiseen järkeenkäyvää syytä. Oli mitä laskelmaa hyvänsä. Koti ei ole firma. 

Jos ostan kilon kauraryynejä tänään se menee tämän kuun ruokamenoihin. Kun ostan taas jossain vaiheessa uuden paketin kaupasta se menee sen kyseisen kuukauden ruokamenoihin. Jos ostan joka kuukausi kilon kauraryynejä se menee niiden joka kuukauden menoihin. Samoin muidenkin tuotteiden kohdalla. Se on luonnollinen kiertokulku ja jakautuu ihan oikein ainakin minun kohdallani. Muut tehköön ja laskekoon kuinka huvittaa. 

Muuten, jos lasken ensin kilon kauraryynejä siihen ostokuun menoihin niin enhän voi enää siitä samasta jo maksetusta kilosta laskea uudelleen niille kuulle menoa joina sitä sitten syön? Vaan juuri niin, että vasta kun ostan sen uuden kilon. Jne. 

Vierailija
4536/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku autisti latoo näitä senttejä ja grammoja. Ei ole normaalia. Samoin täällä joku kertoilee asioita, ja jankuttaa niitä, ehkä sama autisti, vaikka niillä ei ole aiheen kanssa mitään tekemistä. Jäikö siltä yhdeltä jankuttajalta vappuaatto nyt viettämättä vaikka oli ruoatkin lueteltu monta kappaletta, ilmeisesti.

Vierailija
4537/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku autisti latoo näitä senttejä ja grammoja. Ei ole normaalia. Samoin täällä joku kertoilee asioita, ja jankuttaa niitä, ehkä sama autisti, vaikka niillä ei ole aiheen kanssa mitään tekemistä. Jäikö siltä yhdeltä jankuttajalta vappuaatto nyt viettämättä vaikka oli ruoatkin lueteltu monta kappaletta, ilmeisesti.

Mangustit on söpöjä! <3

Vierailija
4538/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt omillani nyt kohta 40 vuotta, ostaen aina hintatietoisesti. Joskus 90-luvulla, nelihenkinen perhe, varastot loppuivat tyystin. Kuukausiostokseni ovat siinä 100 euron kieppeillä, koska asun nykyään yksin. Aiemmin siis luokkaa satanen per nokka. Noista satasen ostoksista varastoon menee ehkä jotain 5 -25 %. Vastaavasti varastosta otetaan tarpeen mukaan. Jos lähtee niukoista varastoista liikkeelle, niin kyllä ne karttuvat vuosien ja vuosikymmenten mittaan, kunhan ostaa kurinalaisesti. T. alehamsteri

40 vuotta olet elänyt omillasi, eli kasarilta lähtien. Mikä tämä ysärin nelihenkinen perhe sitten oli, jonka varastot loppuivat ?

Vierailija
4539/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Normaalielämässä en näin laske, tuskin laskee kukaan tavisihminen. Ei ole tuollaiseen järkeenkäyvää syytä. Oli mitä laskelmaa hyvänsä. Koti ei ole firma. 

Jos ostan kilon kauraryynejä tänään se menee tämän kuun ruokamenoihin. Kun ostan taas jossain vaiheessa uuden paketin kaupasta se menee sen kyseisen kuukauden ruokamenoihin. Jos ostan joka kuukausi kilon kauraryynejä se menee niiden joka kuukauden menoihin. Samoin muidenkin tuotteiden kohdalla. Se on luonnollinen kiertokulku ja jakautuu ihan oikein ainakin minun kohdallani. Muut tehköön ja laskekoon kuinka huvittaa. 

Muuten, jos lasken ensin kilon kauraryynejä siihen ostokuun menoihin niin enhän voi enää siitä samasta jo maksetusta kilosta laskea uudelleen niille kuulle menoa joina sitä sitten syön? Vaan juuri niin, että vasta kun ostan sen uuden kilon. Jne"

Lainaustoiminto on huono...

Juu, juuri näin se menee. Paitsi tuo viimeinen ajatus uudelleen laskemisesta. Sitä juuri tarkoittaa kustannuslaskenta, että ei sitä mitenkään kirjanpidossa huomioida. Se on vain laskennallinen arvo kun jotkut haluavat laskea paljonko päivän ruoat tai yksi ateria tuli maksamaan.

Mutta siis tosiaan, kotikirjanpidossa noin mäkin ajattelen, meno on sen kuukauden jolloin tuote on hankittu. Vuoden jakso on tarpeeksi pitkä, että kyllä se tasaantuu.

Kotivara, ne jauhot, pastat, kauraryynit ja tomaattimurskat kiertävät koko ajan. Tuolla vaan kun joku meinasi, että kaapeissa olevat ruoka-aineet jäisivät kokonaan laskematta.

Ei mulla jää, kaikki on ruokamenoissa kyllä vaikka ehkä aiemmalla kuukaudella. Tänään toukokuussa käytän helmikuun tarjouksesta ostetun tomaattimurkapurkin ja ostan vastaavasti uuden kaappiin seuraavasta tarjouskampanjasta.

Vierailija
4540/18599 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"40 vuotta olet elänyt omillasi, eli kasarilta lähtien. Mikä tämä ysärin nelihenkinen perhe sitten oli, jonka varastot loppuivat ?"

En ole alehamsteri mutta vastaan.

80-luvulla on muuttanut omilleen, opiskellut tai tehnyt töitä ja viettänyt hauskaa ja huoletonta nuoren aikuisen elämää. Sitten tavannut puolison ja viettänyt puolestaan lapsiperheen elämää 90-luvulla. Mikä tässä on mielestäsi outoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän