Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18599)

Vierailija
4361/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin harvoin terveyssuosituksissa tartutaan yhteen ruokaan tai yhden päivän ruokaan. Poikkeuksina tulee mieleen maito raparperin kanssa ja joidenkin sienten ryöppääminen. Täällä taas nimenomaan aletaan nokkia yhden aterian tai yhden päivän syömisten perusteella usein vielä tekstiä vahvasti vääristellen.

Suurin osa on pelkkiä haisevia trolleja, jotka sietävätkin saada vähän rantua.

Vierailija
4362/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kun moni täällä, että kengät kannattaa ostaa harkitusti, laatua vertaillen ja edelliset loppuun käyttäen. On aivan eri ostaa huipputarjouksesta ne hyvät kengät 100€:lla, jotka kestää 10 vuotta, kun ostaa 20€:lla joka vuosi uudet tossut. Sitten on taas 10 vuotta aikaa säästää se kenkäraha tilillä, joka kasvattaa korkoa tai vaikka rahastoissa. Kappas, 10 vuoden päästä kun tarvitset taas uudet kengät sulla on säästössä kenkärahan lisäksi vielä korkorahat. Tämä on yksi tapa vaurastua. Mutta kuten kaikessa, se vaatii pitkäjänteisyyttä, mielenmuuttaja ja tahtoa. Jos sitä ei ole, niin oho, tarttuipa taas tänä vuonna surkeat kengät tms. Matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4363/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen aikuisen pitäisi pastata tunnistaa tarve ja halu. Ne on kaksi aivan eri asiaa. Tarve on saada lääkärin määräämät lääkkeet ja halu on syödä pitsaa/einestä/brändimerkklä tai tilata Netflix tai ostaa uusi paita vaikka ehjiä muitakin olisi olemassa.

Vierailija
4364/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa kenkiä ei tarvitse ikinä uusia, vaikka harrastaa vaellusta joka viikonloppu, eikä pyörä vaadi koskaan mitään huoltoa tai edes ketjuöljyä vaikka onkin talouden ainoa kulkupeli.

Normaalielämässä kengät kuitenkin kuluu, samoin pyörän renkaat täytyy joskus vaihtaa, kumi voi puhjeta ja ketjukin venyy käytössä, ja pitää vaihtaa parin tuhannen kilometrin välein. Itsellä katkesi yksi ketju viime kesänä ja sisäkumiin puhkesi reikä, sinne meni muutama kymmenen euroa tarvikkeineen, ja pyöräliikkeessä olisi mennyt vielä enemmän. Ajovalot ostin myös pimeäajoa varten, 25 euroa. Moni toki säästää ja ajaa pilkkopimeässäkin ilman valoa ja heijastimia.

Olin ysärillä kova pyöräilemään ja yksi ulkorengas kesti kolmisen tuhatta kilometriä ajoa. Eturengas oli jonkun verran pitkäikäisempi. Nykyään fillarin rengasta ei tarvitse uusia kuin kerran kymmeneen vuoteen, koska niitä kilometrejä kertyy kovin vähän. Samoin samoilla ketjuilla mennään se kymmenen vuotta ainakin, kun taas silloin ysärillä meni joka kauden jälkeen puoli fillaria vaihtoon, koska kilometrejä kertyi ja lenkkejä en polkenut millään fillareiden Mersulla. Shimanon laakereita valmistetaan yhä samalla otteella kuin silloin 30 vuotta sitten. 2000 km ja etunapa joutaa vaihtoon.

Valot tuli kalliiksi, kun ajelin iltaisin ja yksillä paristoilla pääsi melkein kaksi lenkkiä. Sitten piti ostaa uudet patterit lamppuun, eikä se paristo pakkaus lähtenyt kaupasta millään parilla markalla. Siihen maailman aikaan ei ollut mitään näitä nykyisiä ladattavia pyörän lamppuja. Napadynamoita oli, mutta ei niitä persaukiset ostanut.

Vierailija
4365/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitkään kengät kestä 10 vuotta päivittäistä kävelyä. Pohjat alkaa hajota säänvaihteluiden takia ja vaikka siinä joskus olisi ollut vesitiiviys niin sekin tuhoutuu ajan myötä. Toinen juttu on pohjien epätasainen kuluminen. Olen itse himokävelijä ja tiedän nämä asiat.

Vierailija
4366/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itselläni ei ole ikinä ollut pyörää tai autoa. Tai ehkä mulla oli joku käytetty pyörä lapsena, en muista. Mutta itse en ainakaan raaski laittaa rahaa pyörään, mitä en tarvitse. Tienaan etätöistä nettona 2700€/kk ja asun maalla pienessä jo maksetussa halvassa omakotitalossa. Saan tilattua ruoat kotiin kerran 1-2 viikossa Prismasta. Jos asiaa kylille niin bussilla pääsen, harvemmin tosin asiaa. Joskus käyn kirpparilla tai ystävieni kanssa puistossa/rannalla ja toki neuvolassa ja muutaman vuoden välein hammaslääkärissä. Arki menee koti- ja pihatöissä, jumpaten, podcasteja kuunnellen, etätöitä tehden sekä vauvan hoidossa. Ystävät ja sukulaiset poikkeavat ohikulkumatkallaan melkein päivittäin kahvittelemaan ja seurustelemaan. Säästöissä mojova summa pahanpäiväisen varalle, tai jos haluan muuttaa kaupunkiin tai sairastun tai tarvitsenkin auton tai mitä ikinä. Säästöön saan joka kuukausi kivan summan. Elämä on ihanaa:)"

Tästä esimerkistä nimenomaan näkee miten eri viivalla ihmiset voi olla. Isoista nettotuloista saa helpommin rahaa säästöön, voi ostaa helpommin asunnon ja etätyö ei vaadi edes missään isossa ja kalliissa kaupungissa asumista, jolloin rahaa jää lisää säästöön.

Kun nettotulot onkin 1700 e, vuokra  kaupungissa vähintään 700 e/kk, ja työpaikalle on mentävä lähityöhön omalla autolla/julkisilla, niin lähtökohdat on täysin erit. Mahdollisuus säästää omaa asuntoa varten on paljon vaikeampaa, kun asunnot ovat kaupungissa myös paljon kalliimpia. Kaikille ei ole mitenkään niitä etätöitä tarjolla ja maalla asuminenkin tietäisi pitkiä työmatkoja omalla autolla eikä mitään bussiakaan välttämättä kulje.

Vierailija
4367/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee yli sadan, varsinkin nykyisin ruoan hinnan nousun myötä.

Vierailija
4368/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitkään kengät kestä 10 vuotta päivittäistä kävelyä. Pohjat alkaa hajota säänvaihteluiden takia ja vaikka siinä joskus olisi ollut vesitiiviys niin sekin tuhoutuu ajan myötä. Toinen juttu on pohjien epätasainen kuluminen. Olen itse himokävelijä ja tiedän nämä asiat.

Itse kyllä hommannut ihan eri kengät eri säille. Mulla on siis varmaan 20 vuotta vanhat lahjaksi saadut kumisaappaat (oon teippaillut vähän, käytän muutenkin aina villasukkien kanssa). 10 vuotta on kestänyt myös talvikenkäni ja varvassandaalit. Kävely/juoksukenkiä on 2 eri paria, mutta molemmat ostettu n. 6 vuotta sitten. Jotkut juhlakorkkaritkin on, niitä käyttänyt ehkä 2 kertaa. En tosin himokävele tai välttämättä edes poistu joka päivä kotoa kun teen etätöitä niin siksi olen varmaan npoikkeus sit. Mutta olen varsin tyytyväinen kenkiini. En halua enkä tarvitse uusia kenkiä.

Vierailija
4369/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itselläni ei ole ikinä ollut pyörää tai autoa. Tai ehkä mulla oli joku käytetty pyörä lapsena, en muista. Mutta itse en ainakaan raaski laittaa rahaa pyörään, mitä en tarvitse. Tienaan etätöistä nettona 2700€/kk ja asun maalla pienessä jo maksetussa halvassa omakotitalossa. Saan tilattua ruoat kotiin kerran 1-2 viikossa Prismasta. Jos asiaa kylille niin bussilla pääsen, harvemmin tosin asiaa. Joskus käyn kirpparilla tai ystävieni kanssa puistossa/rannalla ja toki neuvolassa ja muutaman vuoden välein hammaslääkärissä. Arki menee koti- ja pihatöissä, jumpaten, podcasteja kuunnellen, etätöitä tehden sekä vauvan hoidossa. Ystävät ja sukulaiset poikkeavat ohikulkumatkallaan melkein päivittäin kahvittelemaan ja seurustelemaan. Säästöissä mojova summa pahanpäiväisen varalle, tai jos haluan muuttaa kaupunkiin tai sairastun tai tarvitsenkin auton tai mitä ikinä. Säästöön saan joka kuukausi kivan summan. Elämä on ihanaa:)"

Tästä esimerkistä nimenomaan näkee miten eri viivalla ihmiset voi olla. Isoista nettotuloista saa helpommin rahaa säästöön, voi ostaa helpommin asunnon ja etätyö ei vaadi edes missään isossa ja kalliissa kaupungissa asumista, jolloin rahaa jää lisää säästöön.

Kun nettotulot onkin 1700 e, vuokra  kaupungissa vähintään 700 e/kk, ja työpaikalle on mentävä lähityöhön omalla autolla/julkisilla, niin lähtökohdat on täysin erit. Mahdollisuus säästää omaa asuntoa varten on paljon vaikeampaa, kun asunnot ovat kaupungissa myös paljon kalliimpia. Kaikille ei ole mitenkään niitä etätöitä tarjolla ja maalla asuminenkin tietäisi pitkiä työmatkoja omalla autolla eikä mitään bussiakaan välttämättä kulje.

Mutta niinhän se on, elämä muodostuu valintojen ja miksei joskus sattumankin perusteella. Sitten vaan pelataan niillä korteilla mitä on kädessä. Bridge on hyvä peli. Itse minä kuitenkin olen valinnut mitä opiskelin ja missä asun.

-eri-

Vierailija
4370/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syönyt puuron voilla (0,10€), eilistä linssikeittoa 0,40€, illalliseks söin pari keitettyä perunaa ja eilistä kasvis-soijawokkia 0,60€. Iltapalaks otan varmaan K-Menun 1l 0,90€ jogurtista pari desiä eli 0,20€ ja varmaan viel näkkärin 0,02€. Eli aika täysin saman verran 2,10€ maksoi taas tänään niin kuin eilenkin kun ruoat. T. Jalka paketissa. Huomenna teen ainakin spaghettia ja soijarouhebolognesia (n. 0,40€/annos)

Vierailija
4371/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin opiskeluaikana ekana vuonna. Elin silloin pelkällä opintolainalla. Syksyllä en tajunnut, kuinka vähän rahaa on, vuokran ja lukukausimaksun jälkeen jäi tuo 100e /kk ja siitä maksoin kaikki muut kulut. Syksyllä vielä ostin lounaan koululla joka päivä. Se oli jotain noin 5e. Keväällä rupesi näyttämään, että loppuu rahat kesken  kun eihän mun rahavarat  tuollaista tuhlaamista olisi sallineet Lopetin koululla syömisen. Ei myöskään kahvia enää koululla, koska oli liian  kallista. Aamulla kaurapuuro. Illalla 2 kananmunan kokoista  keitettyä perunaa. Olin talven aikana kotona käydessä leiponut ruisleipää ja pilasin sen laittamalla liian kuumaan uuniin ja ottamalla liian aikaisin pois. Se jäi keskeltä raa'aksi. Sain tietysti äidiltä haukut, kun tuhlasin jauhoja. Leivät piti heittää roskikseen ja tehdä uusi taikina. Leikkasin niitä roskikseen tuomittuja leipiä viipaleiksi ja kuivatin jälkilämmössä korpuksi. Sain tietysti äidiltä haukut, kun hän ei ymmärtänyt mitä minä niistä pilalle menneistä leivistä. No otin ne kuivatut mukaan ajatellen  että äidille sama onko ne roskissa vai missä. Niitä viipaleita oli 2kg kaurahiutalepussillisen verran. Ne leivät pelastivat mun keväänä, kun oli edes jotain syötävää. Aina se mahaa helpotti, jos sinne sai edes jotain laittaa, niitä kuivia ruisleivän palasia paljaaltaan ilman levitettä tai lisuketta Maitoa sallin itselleni 1 litran purkin viikossa, kahviin. Kahvista en pystynyt kokonaan luopumaan, mutta missään kahviloissa koululla tai muualla en pystynyt kupillista ostamaan. Olisi mennyt paremmin  jos olisin älynnyt syksyllä laskea  paljonko kuukaudessa rahaa saa mennä ja olisin jo silloin jättänyt koululounaat ja -kahvit pois ja syönyt vain itse laitettua. Se vuosiboli opetus  että on hyvä pitää aina tilillä vähän rahaa pahan päivän varalta ja katsoa että riittävät tärkeimpiin asioihin ja pitää välttää tuhlaamista. Nyt tuntuu melkein käsittämättömältä, että joku voi olla noin köyhä kuin olin silloin. Ja kun mä en tuntenut itseäni köyhäksi  vaan vain varattomaksi ja  rahattomaksi. Kai se sana köyhä kuitenkin tuohon tilanteeseen sopi ihan hyvin.

Vierailija
4372/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itselläni ei ole ikinä ollut pyörää tai autoa. Tai ehkä mulla oli joku käytetty pyörä lapsena, en muista. Mutta itse en ainakaan raaski laittaa rahaa pyörään, mitä en tarvitse. Tienaan etätöistä nettona 2700€/kk ja asun maalla pienessä jo maksetussa halvassa omakotitalossa. Saan tilattua ruoat kotiin kerran 1-2 viikossa Prismasta. Jos asiaa kylille niin bussilla pääsen, harvemmin tosin asiaa. Joskus käyn kirpparilla tai ystävieni kanssa puistossa/rannalla ja toki neuvolassa ja muutaman vuoden välein hammaslääkärissä. Arki menee koti- ja pihatöissä, jumpaten, podcasteja kuunnellen, etätöitä tehden sekä vauvan hoidossa. Ystävät ja sukulaiset poikkeavat ohikulkumatkallaan melkein päivittäin kahvittelemaan ja seurustelemaan. Säästöissä mojova summa pahanpäiväisen varalle, tai jos haluan muuttaa kaupunkiin tai sairastun tai tarvitsenkin auton tai mitä ikinä. Säästöön saan joka kuukausi

No juuri näin. Eikä ole myöhäistä nytkään opiskella uuteen ammattiin, perustaa oma firma jota voi tehdä maalla etänä, muuttaa tai mitä ikinä. Mutta nämä valittajat ei saa ikinä aikaan mitään muutoksia. Kaikki pitäisi antaa tarjottimella ja sitten itketään kun lapset sitä ja eläimet tätä ja kallis vuokrakin ja pienipalkkainen työ. Tee itse muutos!

Vierailija
4373/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin opiskeluaikana ekana vuonna. Elin silloin pelkällä opintolainalla. Syksyllä en tajunnut, kuinka vähän rahaa on, vuokran ja lukukausimaksun jälkeen jäi tuo 100e /kk ja siitä maksoin kaikki muut kulut. Syksyllä vielä ostin lounaan koululla joka päivä. Se oli jotain noin 5e. Keväällä rupesi näyttämään, että loppuu rahat kesken  kun eihän mun rahavarat  tuollaista tuhlaamista olisi sallineet Lopetin koululla syömisen. Ei myöskään kahvia enää koululla, koska oli liian  kallista. Aamulla kaurapuuro. Illalla 2 kananmunan kokoista  keitettyä perunaa. Olin talven aikana kotona käydessä leiponut ruisleipää ja pilasin sen laittamalla liian kuumaan uuniin ja ottamalla liian aikaisin pois. Se jäi keskeltä raa'aksi. Sain tietysti äidiltä haukut, kun tuhlasin jauhoja. Leivät piti heittää roskikseen ja tehdä uusi taikina. Leikkasin niitä roskikseen tuomittuja leipiä viipaleiksi ja kuivatin jälkilämmössä korpuksi. Sain tietysti

Kirjoituksestasi tuli mieleen kun nuorena opiskelijana tein 5 litran kattilallisen hernekeittoa, kaikki periaatteessa ihan ok, liotetut herneet, sipulia, porkkanaa, kotoa saatuja savuluita. Keitosta tuli oikein hyvääkin, mutta sitten meni pieleen. Jääkaappiinhan laitetaan jäähdytettyä ruokaa. Sattui olemaan hellesää. En tajunnut jäähdyttää tiskialtaassa. Sehän sitten oli syömäkelvottomaksi käynyttä varsin nopeasti. En koskaan tunnustanut mokaani äidilleni.

Vierailija
4374/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se pilalle mennyt ruiskeipäsatsi vaikea salta äidiltä, koska ne olivat just äidin leipiä. Hänellä oli fyysinen sairaus  ettei pystynyt itse leipomaan. Taisin olla liian kokematon vielä arvioimaan puulämmitteisen leivinuunin sopivaa lämpötilaa, kun se mitattiin työntämällä käsi uuniin ja arvioimalla, onko sopiva vai, kun mitään lämpömittariakasn ei ollut. Puulla lämmittäessä vielä se lämpö ei säädy yhtä täsmällisesti kuin sähköuunin nupista vääntäen. Laitoitko enemmän vai vähemmän puita, mitä lajia ja paksuutta, se vaikuttaa eikä se ole niin standardoitua joka lämmityskerta. Sujuuhan se äidiltä, kun oli jo 30-40v joka viikko lämmittänyt, mutta minulla alle 20-vuotiaana ei ollut vielä niin pitkää kokemusta  ja olin vähän tollo siinä hommassa.

Vierailija
4375/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No juuri näin. Eikä ole myöhäistä nytkään opiskella uuteen ammattiin, perustaa oma firma jota voi tehdä maalla etänä, muuttaa tai mitä ikinä. Mutta nämä valittajat ei saa ikinä aikaan mitään muutoksia. Kaikki pitäisi antaa tarjottimella ja sitten itketään kun lapset sitä ja eläimet tätä ja kallis vuokrakin ja pienipalkkainen työ. Tee itse muutos!" 

Nykyään moni nuori ei pääse edes noihin pienipalkkaisiin töihin, mediassa on ollut uutisia miten yhtä varastopaikkaa on hakenut yli tuhat ihmistä. On lähes lottovoittoon verrattavissa saada edes jotain työtä. Oma yritys tarvitsee myös asiakkaita ja moni suomalainen karsii parhaillaan kulutusta. Yritys ei myöskään ala tuottamaan heti tai voi olla täysin tappiollista, joten omaa pääomaa tarvitaan pesämunaksi tässäkin. Taitaa tälläisten vinkkien huutelijat olla saaneet kaiken itse tarjottimella, kun ollaan niin laput silmillä ettei nähdä ettö kaikille ei noita mahdollisuuksia yksinkertaisesti ole.

Vierailija
4376/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No juuri näin. Eikä ole myöhäistä nytkään opiskella uuteen ammattiin, perustaa oma firma jota voi tehdä maalla etänä, muuttaa tai mitä ikinä. Mutta nämä valittajat ei saa ikinä aikaan mitään muutoksia. Kaikki pitäisi antaa tarjottimella ja sitten itketään kun lapset sitä ja eläimet tätä ja kallis vuokrakin ja pienipalkkainen työ. Tee itse muutos!" 

Nykyään moni nuori ei pääse edes noihin pienipalkkaisiin töihin, mediassa on ollut uutisia miten yhtä varastopaikkaa on hakenut yli tuhat ihmistä. On lähes lottovoittoon verrattavissa saada edes jotain työtä. Oma yritys tarvitsee myös asiakkaita ja moni suomalainen karsii parhaillaan kulutusta. Yritys ei myöskään ala tuottamaan heti tai voi olla täysin tappiollista, joten omaa pääomaa tarvitaan pesämunaksi tässäkin. Taitaa tälläisten vinkkien huutelijat olla saaneet kaiken itse tarjottimella, kun ollaan niin laput silmillä ettei nähdä ettö kaikille ei noita mahdollisuuksia

Siis mitä mussutusta mä just luin :D Että edes nuorena mitään ei pysty kun ei minnekään pääse ja kukaan ei maksa jne. Nuorilla vasta unelmia onkin ja kaikki mahdollisuudet niitä toteuttaa! Voi muuttaa vaikka vapaaehtoiseksi tai au pairiksi ulkomaille ja kerätä sieltä suhteita ja kielitaitoa. Eikä Yrittäjänä somessa toimiminen ei ole riskaabelia kun et joudu maksamaan mistään. Myyt sisältöä tai osaamistasi. Ihmeellistä ruikutusta :D

Vierailija
4377/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni nuori ei pääse edes noihin pienipalkkaisiin töihin, mediassa on ollut uutisia miten yhtä varastopaikkaa on hakenut yli tuhat ihmistä. On lähes lottovoittoon verrattavissa saada edes jotain työtä. Oma yritys tarvitsee myös asiakkaita ja moni suomalainen karsii parhaillaan kulutusta. Yritys ei myöskään ala tuottamaan heti tai voi olla täysin tappiollista, joten omaa pääomaa tarvitaan pesämunaksi tässäkin. Taitaa tälläisten vinkkien huutelijat olla saaneet kaiken itse tarjottimella, kun ollaan niin laput silmillä ettei nähdä ettö kaikille ei noita mahdollisuuksia

Ihan kaikki muutkin lähtee täysin nollista. Sinä ja minä ei olla poikkeuksia. Kyllä se oma elämä pitää itse rakentaa. Ei kukaan vanhempi tarjoa lapselleen 10k käteistä ja sano, että tule hakemaan lisää jos et jaksa opiskella tai hakea töitä. Kela vähän liian avoimesti sitä rahaa on jakanut, mutta nyt onneks asiaan tulee muutoksia.

Vierailija
4378/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni nuori ei pääse edes noihin pienipalkkaisiin töihin, mediassa on ollut uutisia miten yhtä varastopaikkaa on hakenut yli tuhat ihmistä. On lähes lottovoittoon verrattavissa saada edes jotain työtä. Oma yritys tarvitsee myös asiakkaita ja moni suomalainen karsii parhaillaan kulutusta. Yritys ei myöskään ala tuottamaan heti tai voi olla täysin tappiollista, joten omaa pääomaa tarvitaan pesämunaksi tässäkin. Taitaa tälläisten vinkkien huutelijat olla saaneet kaiken itse tarjottimella, kun ollaan niin laput silmillä e

Ei tämä ole mitään mussutusta, vaan realismia monelle nuoremmalle nykypäivänä. Vapaaehtoistöillä ei ulkomaillakaan elä, eikä millään somella ala samantien tienaamaan tuhansia euroja, osa ei tienaa ikinä mitään, koska sisältöä netissä on valmiiksi jo niin paljon, että pitää jotenkin pystyä erottautumaan massasta, jotta saa seuraajia, eikä sekään tuo suoraan tuloja. No riskiä ei toki ole, mutta ei ole tulojakaan ja jostain pitäisi saada edes se 100 e/kk ruokaan.

Minkä ikäiset ihmiset näitä kommentteja oikein huutelee ja milloin on viimeksi itse kokeiltu edes hakea töitä? Opiskelupaikoistakin on muuten nykyään kova kilpailu, ja monella alalla hyvin pieni prosentti hakijoista tulee valituksi. 

Vierailija
4379/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni nuori ei pääse edes noihin pienipalkkaisiin töihin, mediassa on ollut uutisia miten yhtä varastopaikkaa on hakenut yli tuhat ihmistä. On lähes lottovoittoon verrattavissa saada edes jotain työtä. Oma yritys tarvitsee myös asiakkaita ja moni suomalainen karsii parhaillaan kulutusta. Yritys ei myöskään ala tuottamaan heti tai voi olla täysin tappiollista, joten omaa pääomaa tarvitaan pesämunaksi tässäkin. Taitaa tälläisten vinkkien huutelijat olla saaneet kaiken i

Tuttu 18v. vahtii lapsia muutaman tunnin parina iltana viikossa ja muuten opiskelee. Laittoi ilmoituksensa nettiin ja sai saman tien lähistöltä vakioperheen. Tuntipalkka 10€ eli saa taskurahaa viikossa joku 60€ eli kuukaudessa 240€. No vaikka alkuun ihan tollai. Ja jos Au pairiksi/nannyksi lähdet ulkomaille vaikka lukemaan pääsykokeisiin ja opiskelemaan kieltä niin saat perheeltä ilmaiseksi lennot, ruoan, majoituksen , kielikurssin, puhelimen, netin ja taskurahaa. Ja auton käyttöön. Tossa valmis idea jos et itse keksi rakentaa tulevaisuuttasi ja tarvitset jatkoaikaa ja kaiken ilmaiseksi.

Vierailija
4380/18599 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni nuori ei pääse edes noihin pienipalkkaisiin töihin, mediassa on ollut uutisia miten yhtä varastopaikkaa on hakenut yli tuhat ihmistä. On lähes lottovoittoon verrattavissa saada edes jotain työtä. Oma yritys tarvitsee myös asiakkaita ja moni suomalainen karsii parhaillaan kulutusta. Yritys ei myöskään ala tuottamaan heti tai voi olla täysin tappiollista, joten omaa pääomaa tarvitaan pesämunaksi tässäkin. Taitaa tälläisten vinkkien huutelijat olla saaneet kaiken 

Ei tämä ole mitään mussutusta, vaan realismia monelle nuoremmalle nykypäivänä. Vapaaehtoistöillä ei ulkomaillakaan elä, eikä millään somella ala samantien tienaamaan tuhansia euroja, osa ei tienaa ikinä mitään, koska sisältöä netissä on valmiiksi jo niin paljon, että pitää jotenkin pystyä erottautumaan massasta, jotta saa seuraajia, eikä sekään tuo suoraan tuloja. No riskiä ei toki ole, mutta ei ole tulojakaan ja jostain pitäisi saada edes se 100 e/kk ruokaan.

Minkä ikäiset ihmiset näitä kommentteja oikein huutelee ja milloin on viimeksi itse kokeiltu edes hakea töitä? Opiskelupaikoistakin on muuten nykyään kova kilpailu, ja monella alalla hyvin pieni prosentti hakijoista tulee valituksi. 

Olen mm hakenut ja saanut töitä myös 90 luvun syvimpänä lama-aikana. Hakenut ja päässyt opiskelemaan paikkaan jonne valittiin 30 opiskelijaa 2000 hakijasta. Minulla on täysi-ikäisiä lapsia, joilla ei myöskään ole ollut ongelmia saada opiskelupaikkaa tai töitä. Eivätkä nuo ilmaiseksi ole tulleet, mm tehty töitä arvosanojen eteen.