Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18590)

Vierailija
4001/18590 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro on suolen täytettä, mutta jos haluaa, että nälkä lähtee lisää siihen siemeniä tai pähkinöitä. Yllättävän hyvin nälkä pysyy tuolla loitolla. Ja ne siemenet voi olla vaikka pellavansiemeniä, jotka on huokeampia.

Vierailija
4002/18590 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro on suolen täytettä, mutta jos haluaa, että nälkä lähtee lisää siihen siemeniä tai pähkinöitä. Yllättävän hyvin nälkä pysyy tuolla loitolla. Ja ne siemenet voi olla vaikka pellavansiemeniä, jotka on huokeampia.

Kannattaa kuitenkin huomata, että siemenet eivät sovi kaikille (jos on tiettyjä suolisto-ongelmia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4003/18590 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää, mitä Stadin pimu, sken, muori tai winner ja muut tienaavat kuukaudessa? Itse siis useamman tonnin kuussa, mutta menee asuinkuluihin ja mm. Sijoituksiin siirrän heti 1500€. Tiettyä ruokabudjettia mulla ei ole mutta joku 100-150€/kk sinne menee. Alkoon saman verran. Ostan kans mm. Siivouksen kotiin kerran viikossa mutta rakastan itse kerätä sieniä ja marjoja ja kalastaa. Toki noita saa tehtyä lähinnä kerran vuodessa mutta silti. Onko kaikki täällä työttömiä vai siis ihan hyvätuloisia myös?

Vierailija
4004/18590 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää, mitä Stadin pimu, sken, muori tai winner ja muut tienaavat kuukaudessa? Itse siis useamman tonnin kuussa, mutta menee asuinkuluihin ja mm. Sijoituksiin siirrän heti 1500€. Tiettyä ruokabudjettia mulla ei ole mutta joku 100-150€/kk sinne menee. Alkoon saman verran. Ostan kans mm. Siivouksen kotiin kerran viikossa mutta rakastan itse kerätä sieniä ja marjoja ja kalastaa. Toki noita saa tehtyä lähinnä kerran vuodessa mutta silti. Onko kaikki täällä työttömiä vai siis ihan hyvätuloisia myös?

Kumma kuinka juuri poimit nämä ihmiset siihen luetteloosi.Katsos kun ne ovat yksi ja sama ihminen eli sinä ske.

Vierailija
4005/18590 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kuinka juuri poimit nämä ihmiset siihen luetteloosi.Katsos kun ne ovat yksi ja sama ihminen eli sinä ske.

Johtunee siitä, että nämä kirjoittajat erottautuvat joukosta nimeämällä itsensä. Mä olen siis Kampin pimu ja ostan kaiken kaupasta. Enkä piru vie ikinä löydä edes niitä punalappuisia. Mulla ei kyllä riittäisi mielikuvitus kaikkeen esim. sken omavaraisuusjuttuihin. Niin erilaiset ovat meidän elinpiirimme. Mulla on asfalttipiha eikä parveketta, ymmärtääkseni ske asuu metsikössä 🏫🌲😊

Vierailija
4006/18590 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä tänne erittele tulojani. Olen vaan ollut pikku-tuhmuri, elänyt yltäkyltäisesti ja kylvänyt rahaa sinne tänne. Ja oikeasti, kyllä on tullut huomattua miten kaikki on kallistunut ja ostovoimani on vähentynyt. Ei enää riitä rahat entiseen malliin. Päätin sitten pitää kirjaa ja kiristää vyötä, että jäisi jotain säästöönkin. -Kampin pimu

Vierailija
4007/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmät esimerkit kuvastaa hoikan n. 50 kiloisen naisen syömisiä, jonka arjessa ei juuri liikuntaa ole. Toimii ehkä heille ja satasella syöminen onnistuu noin, mutta en ymmärrä miksi täällä jatkuvasti ihannoidaan tuon tyylistä syömistä ja oletetaan että muutkin kykenee pärjäämään noin vähällä ravinnolla. Yhtään aktiivisempi ihminen tarvitsee kyllä enemmän energiaa kuin muutaman puolikkaan hedelmän aamulla. 

Mistä kehittelet tuon ihannoinnin ja oletukset? Tässähän kysytään kuka pärjää ja miten, ei kysytä yleisteoriaa että miten kaikki pärjäävät iästä ja kaikesta muusta riippumatta. Jokainen vastatkoon omista lähtökohdistaan ja jokainen voisi lukea vastaukset siitä näkökulmasta että sattuuko vastauksissa olemaan jotain mitä itse voisi soveltaa. 

Vierailija
4008/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'No painan muutaman kilon enemmän kuin tämä puolikkaan mandariinipalan syöjä ja uskon, että tuolla kalorimäärällä painoni putoaisi kuusi kiloa eli alle 50 kiloon joka on terveydelle vahingollista.'

Jospa keskittyisit miettimään mitä vahingollista omassa elämäntavassasi on. Luet läjän erilaisia hedelmiä puolikkaina, niin että se on puolikas mandariinipala. Jotain on tainnut jäädä puutostilaan aivotoiminnassasi eikä luetun ymmärtäminen todellakaan kuulu vahvuuksiisi.

Vierailija
4009/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös huomannut, että kun ihmiset kertovat omista ruokailutavoistaan, niin heti joku kenties kateellinen tai muuten ainakin hyvin negatiiviset asenteet omaava henkilö tulee lyttäämään että ei ole terveellistä tai puutostilaan kuolee kohta ja ei todellakaan sovi kenellekään ja muuta. Jotkut tuntuvat vain katsovat omaa napaansa, ja se pakastepitsa ja viisi leipää aamupalaksi on mukamas ainoa oikea tapa syödä. Mun mielestä hedelmälautanen aamupalaksi olisi aika luksusasmupala. Varsinkin kesällä jos heti aamusta menee takapihalle aurinkoa bikineissä palvomaan. Ei varmasti tarvitse paikalleen makuuseen sitä viittä leipää, että jaksaisi pari tuntia lounaaseen.

Vierailija
4010/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt lukenut koko ketjun ja haluan kiittää kaikkia osallistujia. Olen saanut valtavasti hyviä säästön kannaltakin ideoita kokkailuuni. Esimerkiksi noi kasvissose ja linssikeitot tulee viikkolistalleni. Lisäksi paistettu riisi ja munakkaidenkin olemassaolon olin unohtanut. Itsetehdyt sushit ja luonnosta poimitut antimet menee kevään aikana kanssa testiin. Smoothieista en ole ikinä innostunut, tuntuu jotenkin hölmöltä laittaa kalliita aineita vain nesteeksi, kun ei se täytä ollenkaan Mutta lettuja ajattelin myös tehdä tänään tai huomenna! Kiitos vinkeistä ja jatkakaa samalla linjoilla. Aijoo! Ja meinaan mennä metsästämään tänään niitä -60% herkkulöydöksiä. Kiinnostaisi myös alkaa kasvattamaan itse jotain, mutta niistä pitää vielä ottaa selvää, että mikä onnistuu kerrostalossa.

Kerrostalo - kuinka monta ikkunaa, mihin ilmansuuntaan, onko parveketta. Jos pimeää voi hyödyntää kasvilamppua. Itse aloin kasvatuksen yrteistä, basilika suosikkini. Mutta kannattaa varoa, jos pirulle antaa pikkusormen voi sitten löytää itsensä maalta omakotitalosta marjapensaiden, omenapuiden ja kurpitsapenkkien keskeltä.

Vierailija
4011/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat tarjoavat lähes päivittäin lounaan ja palavereja kahvin sekä suolaisen purtavan kanssa riittää. Omaa rahaa menee yllättävän vähän.

Vierailija
4012/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ruokakaupassa tapailukumppanini kanssa, jonka luona oltiin yötä. Hänellä vaan jääkaappi ja kuivakaapit tyhjät, vaikka kuulemma tykkää ruoanlaitosta ja tienaa hyvin. Avattu purkki majoneesia ja jalapenoja kuitenkin oli, niin ajateltiin, että tehdään laiskojen ihmisten helppoja tortilloja. No, laitettiin sitten kaupassa koriin halpis tortillat, jauheliha, tomaattimurska, salaattia, paprika ja sipuli kuten ostoslistassamme luki. Kumppani jossain vaiheessa kuitenkin vain hävisi jonnekin ja tavattiin sitten siinä kassalla. Kumppani oli sitten hakenut jostain megapussin sipsiä, jotain kallista suklaata iso kasa ja karkkia. Sovittiin sitten, että minä maksan nuo yhteiset ruoat ja hän saa maksaa omat herkkunsa. Mun ostamat ruoat tuli halvemmaksi kuin kumppanin herkut :D Olis tehnyt mieli kysyä, että syötkö yleensäkin nälkääsi herkkuja :D Mutta siis maksaahan se jos ostelee mielihaluja eikä oikeaa ja täyttävää ruokaa. Tai jos menee nälkäisenä kauppaan.

Vierailija
4013/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä alehamsterin reilun viikon ostokset:

sitrus risifrutti, viljapossunpotkaa n. 1,7 kg, milano salami 100 g, kirjolohikeitto, amerikan pekoni, savumaukas maalaispalvi 250 g, hummus 275 g, kananpojan grillicombo cajun-ananas 550g, mustamakkara 683 g, lempeän tulinen kananfilekeitto, tomaatti-vuohenjuustokeitto, kaurapaahtoleipä 500 g, rouhesämpylöitä 8 kpl, nämä 60 % yht. 20,71 e.

Tarjous/normaalihinta: n. 1,4 kg banaaneja, varsiselleri 400 g, kirsikkatomaatteja, naughty brgr lime-jalopenohillo, 2 kg perunoita, parmigiano regiano juusto 80 g, nämä yhteensä 7,89 e. Kaikki yhteensä 28,6 e. Kuun alusta ostokset yht. 40,17 e. Riittää reilusti kuun puolivälin jälkeen.

Ruokaa tuossa on yhdelle mummolle enemmän kuin riittävästi, osa menee pakkaseen. Tiedän että jotkut haluavat natkuttaa esimerkiksi noista potkista, pyydän anteeksi konkareilta kun kerron itsestäänselvyyksiä niistä. Pinnat kiinni pannulla, pataan hautumaan, pannuliem

Alehamsteri täydentää viikon ostoksiaan:

2 euron hevikkilaatikko: reilu kilo tuoreita tomaatteja, 2 tuorekurkkua, iso makea sipuli, pienehkö kesäkurpitsa, jäävuorisalaatti, 7 pientä vihreää chiliä. Ostokset kuun alusta 42,17 e. 

Vierailija
4014/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin tänään 8 henkilöä ihan 1kg spaghettia 0,75€, johon sekoitettiin Xtran pestopurkki 1,25€. Lapsetkin kehui ruokaa eikä maksanut siis kuin 0,25€/annos. Illalliseksi tehdään mausteista kasviskeittoa, jossa myös ruskeita papuja. Aika saman verran tulee ruoka-annos maksamaan, tyhjennetään samalla nahistuneelta kasvikset ja kaalin loppu. Lisukkeeksi älyttömän helpot rieskaleivät. Aamulla oli kaurapuuroa 0,10€/annos ja iltapalalle ehkä lettuja tai marjavispipuuroa. Eli kenenkään ruoat ei tältä päivältä tule maksamaan yli euroa. Nyt on vähän tiukkaa laskujen kanssa niin koitetaan muutama viikko syödä halvasti mutta hyvää.

Vierailija
4015/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtunee siitä, että nämä kirjoittajat erottautuvat joukosta nimeämällä itsensä. Mä olen siis Kampin pimu ja ostan kaiken kaupasta. Enkä piru vie ikinä löydä

Älä lässytä hullu pimputtaja. Sait nuo animaatiohymiöt muuten samaan aikaan tekstiisi kuten ske sai. Yleensä te molemmat käytitte :) näitä hymiöitä. 

Vierailija
4016/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perheellinen kannattaa tehdä vaikka joka sunnuntai yhteinen ulkoiluretki vaikka sinne sienimetsään, kukkia poimimaan tai kalastamaan. Saa perheen kesken laatuaikaa ja kun kaikilla on mato-onget tai marjakorit kädessä niin huomaamattaan saa hurjasti ruokaa samalla ja päivän ulkoilut! Tai ei tarvitse ostaa kotiin kalliita kukkakimppuja. On kaikin puolin järkevämpää kuin että kaikki pelailisivat omassa huoneessa koneella ja toivovat että se ruoka itsestään ilmestyy jääkaappiin ja valmiina pöytään.

Vierailija
4017/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on perheellinen kannattaa tehdä vaikka joka sunnuntai yhteinen ulkoiluretki vaikka sinne sienimetsään, kukkia poimimaan tai kalastamaan. Saa perheen kesken laatuaikaa ja kun kaikilla on mato-onget tai marjakorit kädessä niin huomaamattaan saa hurjasti ruokaa samalla ja päivän ulkoilut! Tai ei tarvitse ostaa kotiin kalliita kukkakimppuja. On kaikin puolin järkevämpää kuin että kaikki pelailisivat omassa huoneessa koneella ja toivovat että se ruoka itsestään ilmestyy jääkaappiin ja valmiina pöytään.

Kiva! Noita luonnokukkia, marjoja ja sieniä mennäänkin tänään sitten poimimaan koko perheen voimin. Ei-ku...

Vierailija
4018/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva! Noita luonnokukkia, marjoja ja sieniä mennäänkin tänään sitten poimimaan koko perheen voimin. Ei-ku...

Naskalit mukaan jos lähdet pilkille. Jäkälistä, vaikka onkin fine dining ruokaa, pitää muistaa että saa kerätä vain maanomistajan luvalla, samoin kuusenkerkät. 

Vierailija
4019/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kerätä niitä villivihanneksia, käpyjä, kuusenkerkkiä, suolaa, ja sitten laittaa parvekkeelle perunoita kasvamaan, persiljaa ja tilliä ja mansikoita, joiden rönsytaimet saan joltain siskolta tai kummin kaimalta. Niitä voi sitten syödä koko vuoden. Kuulemma.

Vierailija
4020/18590 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas joku ottaa kirjaimellisesti, eikä osaa itse päätellä loppuja. Erittäin huonoa luetun ymmärtämistä. Voihan sitä kalastamaan vaikka heti lähteä. Tai vaikka vettä pihalta pesuvedeksi keräämään. Voitte mennä vaikka metsästämään, kunhan hommaatte aseluvat, en ole varma miten viranomaiset suhtautuu jousiampumiseen? Tai vaikka menisitte vaan metsään koristekiviä keräämään, niin sekin on enemmän säästöä, kuin että tuhlaisitte koko porukka sähköä ja terveyttä kotona makaamalla/pelaamalla tai menemällä kalliiseen elokuvateatteriin tai Hoploppiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän