Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18548)

Vierailija
2881/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä paseerattu yrttitomaattimurska tetrassa maksaa 75 snt, ei mielestäni ole ainakaan vetistä ja makua on sopivasti. Käytän keittoihin ja uuniruokiin.

Oli puhe tomaattipyreestä.Tomaatimurska on eri asia kuin tomaattipyree.

Vierailija
2882/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Lukekaa alkuperäinen otsikko, ja vastatkaa sitten, 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2883/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että nämä jotka eivät tulisi toimeen satasella kuussa niin mussuttelevat sitten jotain kalliita tuoremehua janoonsa tai ostavat ne tomaattimurskat kolminkertaisella hinnalla lähikaupasta koska ei jaksa kävellä kilometriä kauemmas suurempaan kauppaan. 

Itse tilaan kotiinkuljetuksella (K-sovelluksella usein ilmaistarjouksia) kotiin kaikki ruokavarastotavarat (50l vettä, säilykkeet, WC-paperit, pastat, painavat tuotteet jne.) Citymarketista tai Prismasta ja kerran viikossa käyn ostamassa päivittäisruokani, jolloin käyn samalla Lidlissä, Prismassa ja Citymarketissa hakemassa ne tarjoukset ja edullisimmat tuotteet. Ei vaadi paljoa kerran viikossa tutkia netissä hintoja ostoslistaa tehdessä. Perustuotteiden kilohinnat ulkoa muistankin ja tiedän mistä ne kannattaa ostaa. Helppoa sanoa, että mahdotonta! Tai ei voi syödä terveellisesti jos ei edes kiinnosta. Varmasti kaikki pyöräilemään oppineet ovat aluksi tuskaillut että mahdotonta.

Vierailija
2884/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että nämä jotka eivät tulisi toimeen satasella kuussa niin mussuttelevat sitten jotain kalliita tuoremehua janoonsa tai ostavat ne tomaattimurskat kolminkertaisella hinnalla lähikaupasta koska ei jaksa kävellä kilometriä kauemmas suurempaan kauppaan. 

Itse tilaan kotiinkuljetuksella (K-sovelluksella usein ilmaistarjouksia) kotiin kaikki ruokavarastotavarat (50l vettä, säilykkeet, WC-paperit, pastat, painavat tuotteet jne.) Citymarketista tai Prismasta ja kerran viikossa käyn ostamassa päivittäisruokani, jolloin käyn samalla Lidlissä, Prismassa ja Citymarketissa hakemassa ne tarjoukset ja edullisimmat tuotteet. Ei vaadi paljoa kerran viikossa tutkia netissä hintoja ostoslistaa tehdessä. Perustuotteiden kilohinnat ulkoa muistankin ja tiedän mistä ne kannattaa ostaa. Helppoa sanoa, että mahdotonta! Tai ei voi syödä terveellisesti jos ei edes kiinnosta. Varmasti kaikki pyöräilemään oppineet ovat aluksi tuskaillut että mahdotonta.

Niin piti vielä lisätä, että itselläni on aika monipuolinen ruokavalio. Aina on pakastimessa kasviksia ja tarjousleipää + jääkaapissa iso juustoköntsä, kasviksia ja kalkkunaleikkelettä + kuivakaapissa leipomistarvikkeet, kananmunia, ketsuppia ja pastaa ja soijasuikaleita ja mausteita. Kermoja en käytä ruoanlaitossa (turhaa kaloria) jos tarttee suurustaa jotain niin vehnäjauhoja ja vettä. Ikinä ei tartte mennä kauppaan hakemaan vain paria juttua kun aina on vaihtoehtoja mitä syödä. Wokit ja pastat on suosikkejani.

Vierailija
2885/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn taas tänään kaupassa ostamassa ensi viikon lounassalaattiainekseni. Eli kurkku, kirsikkatomaatit, purjo, porkkanat, jäävuorisalaatti, paprika, fetajuusto, oliivit ja kalkkunaleikkelepaketti. Salaattia tulee noin 2,5 kg eli 357g annos jokaiselle seitsemälle päivälle ja koko kauppalasku on tasan 10€ Prismassa eli yksi lounas 1,42€. Lisäks itsetehtyä sämpylää 0,05€ annos. Joo tiedän ettei ole mitään halpaa (pasta ja lihapullat on halvempaa), mutta en ole köyhä ja mulle terveellisyys ja hoikkuus on tärkeää, en siis suostu syömään lenkkimakkaraa joka päivä. Toisaalta en saa edes kaupasta sitä einessalaattia ja leipää 1,5€ hintaan niin tämä käytäntö sopii mulle. Vertailkaa hintoja ja miettikää mikä käytäntö sopii teille.

Vierailija
2886/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn taas tänään kaupassa ostamassa ensi viikon lounassalaattiainekseni. Eli kurkku, kirsikkatomaatit, purjo, porkkanat, jäävuorisalaatti, paprika, fetajuusto, oliivit ja kalkkunaleikkelepaketti. Salaattia tulee noin 2,5 kg eli 357g annos jokaiselle seitsemälle päivälle ja koko kauppalasku on tasan 10€ Prismassa eli yksi lounas 1,42€. Lisäks itsetehtyä sämpylää 0,05€ annos. Joo tiedän ettei ole mitään halpaa (pasta ja lihapullat on halvempaa), mutta en ole köyhä ja mulle terveellisyys ja hoikkuus on tärkeää, en siis suostu syömään lenkkimakkaraa joka päivä. Toisaalta en saa edes kaupasta sitä einessalaattia ja leipää 1,5€ hintaan niin tämä käytäntö sopii mulle. Vertailkaa hintoja ja miettikää mikä käytäntö sopii teille.

Se piti vielä lisätä, että noista salaattiannoksista tulee valtavat! 2 kertaa isommat kuin kaupan valmis salaatit, eli noista kasviksista riittää hyvin myös viikon leiville täytettä ja naposteluun porkkanaa. Tykkään myös ihan perus kaurapuurosta mutta leivällä ja itsetehdyllä sämpylöillä on kiva herkutella. Päälle vähän kurkkua ja margariinia (0,35€ rasia, kestää viikkoja).

Vierailija
2887/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattihimoilija jatkaa: että jos mulla olis rahasta puutetta tai tarvitsisin enemmän energiaa, niin sitten laittaisi vähemmän salaattia ja lisäisin pastaa joukkoon esim. Fusillia tai sit vaan couscousia. Tai vaikka pari lihapyörykkääkin tai keitettyä kananmunaa joukkoon. Mutta minulle riittää muutamat kalkkunaleikkeleet silputtuna tai joskus teen tonnikalasta vaihtelua. Leivän, puuron ja salaatin lisäksi teen yleensä jonkun linssikeiton, chilipastan, uuniperunan, sushit tai wokin illalliseksi. Riittää mainiosti 100€/kk ruokaan ja jää vielä rahastoihinkin laitettavaa. En harrasta mitään limppareita, sipsejä, pullia tai karkkeja.

Vierailija
2888/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin S-kaupat sivustolta kokeilumielessä mainitun x-tran tomaattimurskan hinnat kymmenen eri kaupungin prismat lävitte (hirvittävä työ kyllä valita jokainen kauppa erikseen ja jokaiselle kaupalle erikseen noutopäivä, että pääsi kauppoja selaamaan läpi).

Jokaisessa prismassa xtran tomaattimurskan hinta oli 0,35. Myös prismassa jossa itse teen viikottaiset ruokaostokset. Tiedän 1000% varmuudella, että omassa lähi prismassani ainakin tuo hinta pitää paikkaansa. Samoin on pitänyt kaikkien muidenkin tuotteiden hinnat, koskaan ikinä ei ole tuotteissa hinnoissa poikeamia ollut.

Tottakai hinnat ovat erit prismoissa, s-marketeissa tai saleissa/alepoissa. Täysin erikauppoja ovat ne.

K-ryhmän kaupat ovat annelista ihan stanan kalliita, ei niissä kannata käydä jos rahaa haluaa ruokaostoksissa säästää

Itselleni on kyllä uutinen että S-liikkeen omat tuotemerkit voivat olla yli kaksi kertaa kalliimpia kaupan tyypistä riippuen. Ostohinta todennäköisesti kaikilla sama, eikä 35 sentin tomaattimurskaakaan myydä tappiolla. Miksi siis jotkut joutuvat maksamaan samasta tuotteesta yli kaksi kertaa enemmän? Siksikö että  kaupat ovat takoneet ennätystuloksia viime vuosina?

Papukaijamerkkejä tarjollla - kuka paljastaa mitä muita tuotteita myydään yli tuplahintaan eri kaupoissa?

Vierailija
2889/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä sitten meni ryssimään toimivan verkkokauppansa. Ensin se oli toimiva Kauppakassi, sitten se piti muuttaa hienostelevaksi Foodieksi kunnes pilasivat sen S-ruoan verkkokaupalla joka on - taas kerran - muutettu näköjään Alepa verkkokaupaksi. Yritin taas kerran katsoa sieltä hintoja mutta erittäin hankalaksi se on tehty. Ihan itsestään perkeleestä niiden nykyinen sovellus!

En pääse katsomaan lähimmän Alepani hintoja koska se ei toimita eikä siellä ole noutopistettä. Tämä lienee tarkoituksellista koska lähialepani on Helsingin Kampin kauppakeskuksessa.

Luulin nimittäin aikani, että kaikissa Alepoissa on samat hinnat vaan eipä ole. Kampin Alepa on superkallis ja tidennäköisimmin siksipä sitä ei saa hintavertailuun.

Sen verran sain hirveällä vaivalla klikkailtua, että sama x-tra tomaattimurska maksaa S-ryhmän Prismassa Pasilan Triplassa 0,35 ja Pasilan Alepassa 0,43.

Oikeasti aikanaan tilasinkin ruoat verkosta

Maksaako se xtra tomaattimurska myös Helsingin S-marketeissa 85 senttiä? Olen aina ajatellut että Alepa on kallein ja sitten S-market ja Prismat halvimpia. Onko S-ryhmän verkko sivuston idea tehdä hintavertalu mahdollisimman vaikeaksi.

Vierailija
2890/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilaan kotiinkuljetuksella (K-sovelluksella usein ilmaistarjouksia) kotiin kaikki ruokavarastotavarat (50l vettä, säilykkeet, WC-paperit, pastat, painavat tuotteet jne.) Citymarketista tai Prismasta ja kerran viikossa käyn ostamassa päivittäisruokani, jolloin käyn samalla Lidlissä, Prismassa ja Citymarketissa hakemassa ne tarjoukset ja edullisimmat tuotteet. Ei vaadi paljoa kerran viikossa tutkia netissä hintoja ostoslistaa tehdessä. Perustuotteiden kilohinnat ulkoa muistankin ja tiedän mistä ne kannattaa ostaa. Helppoa sanoa, että mahdotonta! Tai ei voi syödä terveellisesti jos ei edes kiinnosta. Varmasti kaikki pyöräilemään oppine

No paljonko sulla sitten menee viikossa tai kuukaudessa noihin ostoksiin?

Vierailija
2891/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös meitä joilla se suurempaan kauppaan meneminen tarkoittaa yli sadan kilometrin matkaa edestakaisin! Eikä ole kotiinkuljetuksia niistä tarjolla. Mietipä miten itse siinä tilanteessa toimisit.

Vierailija
2892/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, pizzapäivä.

Viimeinen 1,50 hinnalla ostettu kana-ananaspizza, johon tuunattu vielä päälle mozzarellaa, suolakurkkuja, oliiveja ja ripaus katkarapuja. Leikkaan neljään osaan ja syön päivän mittaan parin tunnin välein yhden palan. Täytteissä mulla on ideana se, että who cares mitä siihen laittaa, ne menevät mahassa sekaisin kuitenkin.

-winner-

Vierailija
2893/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivoin juuri peltileivän (tarvikkeiden hinta noin 1€, kun laskee jauhojen osuuden jauhopussista jne eikä kuten se yksi älykääpiö joka trollaa palstalla, se, joka tekee hernekeitonkin satasella, kun pitää ostaa kaupan kallein maldon-suola ja kymmenen kiloa luomuherneitä ja 5kg espanjalaista possua).

Tossa on 20 "sämpylää", jotka varmaan riittää puolisolle evääksi ja abillekin kirjoituksiin evääksi.  Puolison eväissä on siis leipää (sämpylää, limppua, ruisleipää... mitä nyt onkin tarjolla) juustolla ja jollain leikkeleellä (+levite tietenkin), keitettyjä kananmunia, joskus jotain pasteijoita/piirakoita tms, hedelmiä. Sellaisia, mitä voi syödä lämmittämättä ja ilman haarukkaa/lusikkaa.

Ensi viikon ruokia en ole vielä suunnitellut, sushia tekisi mieli, mutta se olisi viikonloppuruokaa. Teen siis (edelleen) kaiken mahdollisen itse, myös sushin, ja sovellan niistä raaka-aineista, mitä kotona on käytettävissä. Jälkikasvu on sujuvasti oppinut saman, tosin usein vielä varmistavat minulta, että voiko jotain tehdä (jos olen vieressä) "piirakan reseptissä on kermaviiliä, ei meillä ole, laitanko maustamatonta jukurttia?". En siis käytä sushiin sushiriisiä, vaan hyvin huuhdeltua puuroriisiä.

Varmaan jauheliha-kaalikeitto, nakkimunakas tai hodareita (joita ei syötykään nyt viikonloppuna), pastaa+tonnikalaa, joku curry tai dahl+riisiä. Jääkaapissa on rahkaa, joka pitäisi käyttää pois, joten teen marjarahkaa (pakastimessa on teinien keräämiä mustikoita!). Joku päivä voisi tehdä perunamuusia+paistettuja sieniä. Ei noilla vielä kaikkia viikon aterioita saa kasaan, mutta tuosta lähdetään.

Vierailija
2894/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilaan kotiinkuljetuksella (K-sovelluksella usein ilmaistarjouksia) kotiin kaikki ruokavarastotavarat (50l vettä, säilykkeet, WC-paperit, pastat, painavat tuotteet jne.) Citymarketista tai Prismasta ja kerran viikossa käyn ostamassa päivittäisruokani, jolloin käyn samalla Lidlissä, Prismassa ja Citymarketissa hakemassa ne tarjoukset ja edullisimmat tuotteet. Ei vaadi paljoa kerran viikossa tutkia netissä hintoja ostoslistaa tehdessä. Perustuotteiden kilohinnat ulkoa muistankin ja tiedän mistä ne kannattaa ostaa. Helppoa sanoa, että mahdotonta! Tai ei voi syödä terveellisesti jos ei edes kiinnosta. Varmasti kaikki pyöräilemään oppine

Itse keskittäisi sitten jonkun muun reissun yhteyteen (pankissa/mökillä/kylässä/kirjastossa/optikolla tms. Joskus pakko käydä siellä isolla kylällä kauempana tai ohikulkumatkalla?) ja ostaisin silloin ne 200€ maksavat säilykkeet, kaurahiutaleet, maitojauheet ja pastat ja muut tuotteet jotka säilyvät vuosia. Sekö saataisin arkkupakastimeen, jonka täyttäisin pakasteilla. Itse myös kasvattaisin juureksia ja tomaattia yms. Itse, jos tosiaan olen valinnut asua omavaraisesti keskellä ei mitään. Säästöt varmasti asumiskuluissa joten se vähän kalliimpi viikottainen kauppalasku tuskin ajaa sua perikatoon. Harrastukset taitaa olla myös ihan ilmaiset lenkkeily ja sienestys, koska tuskinpa siellä on kuntosalejakaan tai thai-nyrkkeilytuntejakaan tarjolla? Ihan yleisesti siis pohdin. Voisin itsekin muuttaa omavaraiseksi maalle asumaan ja kasvattaa omat kanat.

Vierailija
2895/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen vinkki! Keitä aamulla kaurapuuroa vähän enemmän ja paista lounaaksi ne paistettuna pannulla. Lisäät vaan munan ja vähän jauhoja. Edullista ja hyvää! Joskus syön mansikkahillolla ja joskus raastan vielä porkkanaa joukkoon. Maistuu meillä kaikille ja säästää kummasti päivän ruokakuluissa. Illalla sitten kasviskeittoa tai vaikka itsetehtyjä ranskiksia ja uunijuureksia. Tai vaikka makaronia soijarouhekastikkeella. Kukaan ei meillä lihasta oikein tykkää, joten vältetään hävikki ja jätetään ne nakit ja jauhelihat kauppaan. Kukkarokin kiittää. Kropat ja mieli voi meillä hyvin ja energiaa riittää myös ulkoilla säästä riippumatta!

Vierailija
2896/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maksaako se xtra tomaattimurska myös Helsingin S-marketeissa 85 senttiä? Olen aina ajatellut että Alepa on kallein ja sitten S-market ja Prismat halvimpia. Onko S-ryhmän verkko sivuston idea tehdä hintavertalu mahdollisimman vaikeaksi."

Kyllä maksaa. Tarkastin nyt myös lähimmän S-Markettini täällä Helsingissä (S-Market Roholahti) hinnan ja se on 0,85. Jusupliut! Siis oletettavasti kaikkialla Suomessa:

X-tra tomaattimurska 

Prisma 0,35

Alepa 0,43

S-Market 0,85

Olen aikani kuluksi tässä aamupäivällä googlaillut tietoa tästä meidän asiakkaiden omistamasta SOK:n osuuskauppayhtymästä. Sekavaa on: 

"S-ryhmän liiketoiminta on järjestetty ketjuihin, joita ovat S-market, Sale, Alepa, Prisma, Sokos..."

"Ketjuyksiköiden liiketoiminta on valtaosin osuuskauppojen vastuulla."

"S-ryhmän käytössä olevat ketjuliikeideat ja tuotemerkit ovat SOK:n omistuksessa ja niiden käyttö edellyttää voimassaolevaa ketjusopimusta ja sen noudattamista. Ketjuhallitus, jonka kokoonpanon vahvistaa SOK:n hallintoneuvosto, vahvistaa ketjun kilpailustrategian, jota alueosuuskaupat ja SOK:n ketjuyksiköt liiketoiminnassaan noudattavat. Ketjuyksiköiden ohjaus toteutetaan ketjusopimuksiin perustuen."

Vierailija
2897/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä leivoin juuri peltileivän (tarvikkeiden hinta noin 1€, kun laskee jauhojen osuuden jauhopussista jne eikä kuten se yksi älykääpiö joka trollaa palstalla, se, joka tekee hernekeitonkin satasella, kun pitää ostaa kaupan kallein maldon-suola ja kymmenen kiloa luomuherneitä ja 5kg espanjalaista possua).

Ja jos joku ei sienistä ymmärtänyt, niin tuon kirjoitin minä, Ske

Vierailija
2898/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- ja iltasaunan jälkeen varmaankin sitten oikein terveellisesti litra jäätelöä ja mausteeksi siihen purkillinen persikanpuolikkaita sokeriliemessä.

En tietystikään syö ihan kaikkea kerralla, annan vähän sulaa ja laitan loput pakkaseen uudelleen ja syön loput huomenna tai ylihuomenna. Ehkä makuaistin kiusaksi laitan vielä kourallisen puolukoita siihen lisäksi.

-winner-

Vierailija
2899/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sovellushintanimimerkki, joka katsoo sovelluksista hinnat ja juoksee sitten 0,53 sentin tomaattitölkin takia kaupassa a ja sitten juoksee kauppaan b koska siellä on sovelluksessa leivän hinta 0,85 senttiä? Ja se on kuulemma nykyaikaa.

Etkö itse tee ostoslistaa lainkaan?

Suosittelen kyllä kauppalistaa kaikille jotka haluavat nipistää ruokamenoista.

Ensinnäkin, jos ei käy varta vasten kauppareissulla suoraan kotoa, vaan esimerkiksi töiden tai harrastuksen jälkeen, muistaa ostaa ne tarvittavat sapuskat.

Toiseksi, ei tule tehtyä heräteostoksia kun noudattaa sitä harkiten tehtyä kauppalistaa.

Kolmanneksi, hintavertailu on helpompi tehdä etukäteen.

Vierailija
2900/18548 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt! Myöskin lähikauppani S-ryhmän Food Market Herkku Helsingin Stockmannin alakerrassa:

X-tra tomaattimurska 0,97!

Vain 177% (sataseitsemänkymmentäseitsemän prosenttia) kalliimpaa kuin Prismassa 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi