Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18547)

Vierailija
2841/18547 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se ske tekee töitä kun roikkuu täällä koko ajan ?

Koska minä en ole apt, winner, alehamsteri enkä moni muukaan, miksi minua on väitetty.

Vierailija
2842/18547 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä en ole apt, winner, alehamsteri enkä moni muukaan, miksi minua on väitetty.

Btw, Sken, mitä abisi otti evääksi kouluun? Tai mitä hänelle pakkasit eväitä mukaan kirjoituksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2843/18547 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö eikä juo! ulosotto vei kaiken ja haluaa tappaa minut.

Vierailija
2844/18547 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw, Sken, mitä abisi otti evääksi kouluun? Tai mitä hänelle pakkasit eväitä mukaan kirjoituksiin?

Kysyin, kinkkujuustosämpylöitä ja jotain vitamiinilimua (ei energiajuomaa). En noihin valintoihin puutu, kun tietävät kuitenkin itse paremmin, mitä haluavat/voivat syödä. 

Tämän illan ruokana olikin hampurilaisia, pihvit tarjousjauhelihasta (100g per pihvi), sämpylät vaasan punalaputettuja hampurilaissämpylöitä. Väliin valinnaista juustoa, lehtisalaattia, kurkkusalaattia ( itsetehtyä), ketsuppia, -70% hinnalla ostettua majoneesia jne. sekä ranskalaisia perunoita.

( jälkikasvu teki "ruuan", joten ehdin tehdä töitä JA roikkua palstalla, ulkona sataa, joten ei tarttenut mennä lenkillekään)

Ske

Vierailija
2845/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tähän pitkän selostuksen ja sitten en tiedä mitä tapahtui, netti meni yllättäen kiinni vaikka en mielestäni painanut mitään. Tein yksityiskohtaista kauppalistaa, mistä otin hintoja omista plussatarjouksista, kaupan tarjouslehdistä, jääkaapissa olevista tuotteista missä näkyy vielä hinta ja kauppakuiteistani. 

Tulin siihen tulokseen, että onnistuu, kun ei osta mitään leivän päällisiä, ei juo mehuja, ei ostaa herkkuja eikä limsoja ja jos kahvia on pakko saada ostaa sitä halvinta tarjouskahvia, katsoo tarjoukset läpi ja käy eri kaupoissa tarjousten perässä sekä vielä kävisi kerran viikossa ruokajakelussa, mistä ainakin meidän pappa saa välillä ihan hyviä ruokia kuten vaikkapa myslipatukoita, proteiinirahkoja, kesäkurpitsaa, salaattikastiketta (vähän turhake mutta jos ilmaiseksi saa...) paljon leipää ihan hyvääkin ja välillä se on kovaa ja syömäkelvotonta eli joskus homeessakin mutta välillä jotain kauraleipää joka on vielä ihan hyvässä kunnossa. Eikä tuohon summaan kuulu pesuaineet, WC-paperit tai muutenkaan mikään muu kuin ruoka. Työttömänä ollessa pystyisin, sillä keräisin vielä nykyistäkin enemmän marjoja ja sieniä. Sienistä en oikeastaan välitä, mutta opettelisin käyttämään. Kyllä niitä pystyn syömään kuitenkin ja kantarellit on jopa hyviä oikein laitettuna. Hyvin pitkälle se olisi kausituotteita ja kaali-sipuli-porkkana linjaa. Tällä viikolla on paristakin kaupasta saanut banaaneja eurolla kilo täällä päin ja K-menu omenat on 2 euroa/2 kg, eli kyllä hedelmiinkin jäisi vähän rahaa. Leipiä pitäisi leipoa itse, jos ei kävisi ruokajakelussa tai syödä näkkäriä. 

Vierailija
2846/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi säästökuuri 10v sitten kun lapsemme muutti ulkomaille opiskelemaan ja lukukausimaksut ja tuki elämiseen maksoi 15000€  vuosittain. Toinen auto pois, työmatkat fillarilla. Kaikki turhat pois, lehdet sun muut. Kotirempat siirtyi tulevaisuuteen. Itse korjasin uunin ja astiapesukoneen. No 6 vuotta kului ja lapsi valmistui hyvin palkattuun ammattiin. Onneksi oli 2 työssä käyvää ja olisimme voineet ottaa lainaakin, asuntolaina oli lyhennysvapaalla osan aikaa.

Meidän elämäntapa muutos jäi pysyväksi, lihaa korvattu soijalla ja pavuilla. Kun ostaa tarjouksesta esim kuivia Kikherneita ja itse keittää kilon painekattilassa saa 10x 200g pusseja pakasteeseen. Salaatin tai kastikkeen sekaan heitettynä jää pussille hintaa 12snt ja sentään 10% proteiinia. 

Vierailija
2847/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää riikslta ja petteriltä. Kai niillä on antaa kuukauden ruokalista tulojen puitteissa. Menkää joukolla pylvästalolle. 

Vierailija
2848/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoushaukoille vinkiksi, että vaikka se Saarioisen roiskeläppä 2€ olis -60% alennuksessa, tulee silti halvemmaksi (ja terveellisemmäksi) tehdä itse samalla hinnalla pelillinen pitsaa.

Eipä pizzaa tee edes pienempää palaa kun pellillistä 40 sentillä. Tai 1,4 eurolla tee kovinkaan monipuolista salaattia, jossa on proteiiniakin. Roiskeläppiä en osta ja harvoin salaattejakaan, kun ne on niin pieniä ettei niistä tule miksikään. Mutta ymmärrän hyvin, että joku ostaa. Punalappuisena tai muuten tarjouksella ostan kyllä eineksiä, esim. Hyvä arki laatikoita saa usein eurolla tai muuta tuollaista oikeaa ruokaa. Muutama viikko sitten satuin supermarketiin, ja siellä oli joku tarjouserä, 2,8 kg Saarioisten makaronilaatikkoa 3,99 ja vielä iso lappu vieressä että niitä EI ole pakastettu, eli kotona voi huoletta pakastaa. Onneksi pakastimessa oli jo marjojen jäljiltä paljon tilaa, joten ostin 2 kpl siis 5,6 kiloa alle 8 eurolla. Ja siitä tein 20 valmista annospakkausta pakastimeen ja sieltä syödään vähitellen, kerran-kaksi viikossa. Samalla rahalla tuskin olisin puoltakaan tuosta määrästä saanut itse tehtyä. Puhumattakaan siitä, että minulle myös sähkö on rahaa, ja varsinkin aikani on rahaa, sitä on kovin rajallinen määrä päivissä ja viikoissa olemassa. Voin käyttää sen muuhunkin kuin ruuanlaittoon.

Vierailija
2849/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pystyisi, toki vaatisi sitten aikaa. Meillä on oma piha, josta saadaan marjoja, hedelmiä ja ryytimaalta juureksia. Kasvihuoneessa tomaatteja. Nyt huonekasveilla olevat kasvivalot pitäisi laittaa salaateille, ja idättää papuja. Kesällä ja syksyllä poimia pakkaseen metsämarjat ja sienet. Keittää mehut ja säilöä vihanneksia. Ostaa isoja pakkauksia juureksia (vaatii säilytystilat). Leipoa itse leivät ja keittää kuivatuista pavuista itse proteiinit.

Vaikeampaa olisi ison kaupungin keskustassa pikkuyksiössä, kuin täällä pienemmän kaupungin lähiössä. On valmiina jo pihaa, lyhyt matka metsään, on kellari ja iso pakastin ja kylvömahdollisuudet sisälle ja ulos.

Vierailija
2850/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijajauhe, 

Siinäpä on kaikki. 

Halvalla. 

Vierailija
2851/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä marjastan ,sienestän ja kalastan. Nytkin on jääkaapissa 50cm kuha jonka sain pilkillä. Joka aamu puuroon menee 2x 20g mustikoita ja viikolla tehtiin kanaa sienikastikkeessa. Mutta en laske noita säästöksi, bensaa palaa ja venekin maksoi.

Nuo ovat harrastuksiani ja erinomaista hyötyliikuntaa. Pilkillä 4-6 h potkukelkkailua ja kairailua. Metsässä muutaman tunnin marjan poiminta tai sienten etsiminen on tavallaan yhteinen harrastus vaimon kanssa.

Säästöä saa parhaiten järkevällä ruuanlaitolla, meillä menee n 5€/vrk/hlö.

Vierailija
2852/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkupalaksi valkosipulikermaperunoita, kaksi ruispalaa, mehulasi

ja kävin hakemassa MÄMMIÄ maidon kera! IHAN NORMAALIHINNOILLA 2,49 rove, kun ei koskaan näinä lakkoaikoina tiedä, jos Mietaan Jussi käy hamstraamassa ne kaikki!!!

;D

-winner-

Vierailija
2853/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni nyt lähinnä kiinnostaa, että mihin puutostautiin kuolen 40-vuotiaana, kun olen syönyt 25 vuotta alle 100€:lla kuukaudessa? Joku täällä puhui nopeasta kuolemasta. Joo, tykkään kasviksista mutta tuoreina tai maksimissaan wokattuna/keitossa. Friteerattuja ruokia en syö enkä eineksiä tai punaista lihaa.

Kun sun luonnollinen lahoamisprosessi alkaa viiden vuoden sisällä niin ymmärrät.

Vierailija
2854/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ne inflaatiokorotukset tulee? Voisi alkaa syömään paremmin.

Vierailija
2855/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja kävin hakemassa MÄMMIÄ maidon kera! IHAN NORMAALIHINNOILLA 2,49 rove, kun ei koskaan näinä lakkoaikoina tiedä, jos Mietaan Jussi käy hamstraamassa ne kaikki!!!

;D

-winner-

OMG!!! Onneksi pakastimessa on yksi rove joulun jäljiltä. Vanhin lapsista syö mämmiä minun lisäkseni. Muut maistaa aina kohteliaasti, mutta siinä se.

Vierailija
2856/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

;D

-winner-

OMG!!! Onneksi pakastimessa on yksi rove joulun jäljiltä. Vanhin lapsista syö mämmiä minun lisäkseni. Muut maistaa aina kohteliaasti, mutta siinä se.

Joo, päätin repäistä, kun aina muuten tulee liian halpamainen pihtari -mielikuva minusta nettiin ;D

Mämmi on oikeasti tosi hyvää ja pitää nälän loitolla pitkään. Löytyy puolukkamaustettuakin versiota kaupoista. Sitä en kyllä sitä Mietaan mässäilyä ymmärrä, kun tuo on kuitenkin aika täyttävää, miten jaksaa niin monta aina syödä kerralla.

-winner-

Vierailija
2857/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kaupassa, rahaa meni noin 66€. 

Ostin 450g broilerin silppua, 400g kanan jauhelihaa, kaksi pussia kinkkusuikaleita, kaksi rasiaa maksalaatikkoa, 10 munaa, vihanneksia (pakaste ja tuore), kilo perunoita, kolme purkkia tonnikalaa ja kolme ananaspaloja, litra maitoa, kaksi purkkia kermaa, kurkkusalaattia iso purkki, teepusseja 100 kpl, herkkuja kympillä. Kaapista löytyy ennestään viime kuussa ostetut kolme purkkia kermaviiliä, 500g porkkanaa, puoli kiloa risottoriisiä, makarooneja (gluteeniton), jauhoja 1,5 kg (gluteeniton), sokeria, marjoja (2 kk sitten ostettuja) ja omenoita pakastimessa, kilo jogurttia, voipaketti ja muutama vihannes ja mausteita. Joudun hakemaan vielä lisää vihanneksia ja perunoita kuukauden aikana ja herkkujakin varmasti lisää. Niihin menee ehkä 20-30€/kk.

Syön kaksi tai kolme kertaa päivässä. Juomana vesi ja tee, joskus 0,5 litraa limsaa. Ei alkoholia,tupakkaa, pizzoja tai hamppariaterioita ei wolttia ym. Usein teen itse karkkia ja suklaakakkua mikrossa makeannälkään jolloin kaupasta ostan vähemmän herkkuja. Niin ja kaurahiutaleita ostin kilon viime kuussa, riittää moneksi kuukaudeksi kun en päivittäin syö.

Noin sata euroa siis menee kuukaudessa. Syön normaalikokoisia annoksia, en ahmi enkä närpi. En osta punalaputettuja koskaan, niitä ei k kaupoista saa kuin joulun jälkeen yleensä. Viime joulun jälkeen löysin maksalaatikkoa 700g rasioina joita ostin useamman ja pakastin annoksina. Tarjoukset seuraan joka viikko. Käyn vain k kaupassa. Käytän myös Rabblea ja saan joskus jopa 100% cashbackiä. Ovat yleensä herkkuja.

Vierailija
2858/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskon perhe varmaan.

Syöttivät ittensä vähintään 3x viikossa takuueläkkeellä olevalla anopilla.

Halvalla pääsivät kuukauden ruokalaskussa.

Ovat itaria/pihejä/nuukia, periaatteena lompsa tiukasti kiinni joku muu kyllä maksaa!

Vierailija
2859/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin tomaattimurskasta - täällä on mainittu useampaan otteeseen sen hinnaksi 35 senttiä tai alle puoli euroa purkki. Katsoin nettihinnastosta että kyllä siellä on hintana noin 35 senttiä. Mutta kun katsoin lähikaupasta - S-market - niin hinta olikin 85 senttiä purkki kaikkein halvin xtra merkki, keskihinta yli euron purkki. Eli yli kaksinkertainen hinta!

Te jotka oikeasti olette tänä vuonna ostaneet tomaattimurskaa tai edes katsoneet sen hintaa kaupassa, niin mikä on halvin hinta ja mikä kauppa kyseessä?  Varastossa enää nelisen purkkia tomaattisäilykkeitä, joten kiinnostaisi tietää mihin kauppaan kannattaisi lähteä täydentämään varastoja?

Ns isolle kirkolle matkaa tulee yhteensä yli 100 kilometriä, joten kovin montaa kertaa vuodessa sitä ei viitsi tehdä eikä sielläkään sitten juosta kovin monessa kaupassa hintoja vertailemassa.

Vierailija
2860/18547 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin tomaattimurskasta - täällä on mainittu useampaan otteeseen sen hinnaksi 35 senttiä tai alle puoli euroa purkki. Katsoin nettihinnastosta että kyllä siellä on hintana noin 35 senttiä. Mutta kun katsoin lähikaupasta - S-market - niin hinta olikin 85 senttiä purkki kaikkein halvin xtra merkki, keskihinta yli euron purkki. Eli yli kaksinkertainen hinta!

Te jotka oikeasti olette tänä vuonna ostaneet tomaattimurskaa tai edes katsoneet sen hintaa kaupassa, niin mikä on halvin hinta ja mikä kauppa kyseessä?  Varastossa enää nelisen purkkia tomaattisäilykkeitä, joten kiinnostaisi tietää mihin kauppaan kannattaisi lähteä täydentämään varastoja?

Ns isolle kirkolle matkaa tulee yhteensä yli 100 kilometriä, joten kovin montaa kertaa vuodessa sitä ei viitsi tehdä eikä sielläkään sitten juosta kovin monessa kaupassa hintoja vertailemassa.

Tomaateista en tiedä muuta kuin että jos eurolla saa purkin, on edullista nykyään. Aika monta vuotta sitten olivat 0,50€ seutuvilla.

Mutta neuvoni tuohon kaupoissa juoksenteluun: tee nettisivuilla ostoslistat valmiiksi kaikkiin missä pääset käymään. Vertaat hinnat kauppojen välillä ja katsot tarjoukset tuote kerrallaan. Sitten vaan menet kaupasta toiseen ja listan mukaan kärryyn. Säästät aikaa ja vaivaa kun mietit ja suunnittelet valmiiksi. Kaupassa jos vasta alat vertailemaan, menee hermot ja moninkertaisesti aikaa. Samalla voit kurkata punalappuiset ja hävikit.