Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (18419)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Katsoin tuohon liittyen muutaman aineksen kalorimäärän. Hapankorppu 75, juustosiivu 50, banaani 110, 10 g voita 70, jugurtti 100."
Hapankorppuja syötiin vain yksi kpl eli tuosta kalorimäärästä puolet, voista ei puhuttu mitään ja banaanikin syötiin vain ehkä. Kaikessa korostettiin vielä ruuan määrän pienuutta ja juustosiivujen ohuutta.
Kyllä nämä ainakin näin kolmekymppisen liikkuvan naisen mielestä on kovin pieniä ruokamääriä, mutta voi olla että tässä on jokin ikäpolvien kuilu välissä. Ennen kai oli ihanteena, että naiset syö mahdollisimman pieniä annoksia. Nykyaikana onneksi naisten ruokavalioiden ei tarvitse olla näin rajoittunutta.
Ja se kyllä näkyy katukuvassa :O
Mitä jos pysyisitte otsikon aiheessa ja lopettaisitte vääntämisen kalorien määristä? Kiitos!
Perunamuussia n.0.99kg jos tarjous 0.59kg heti ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Perunamuussia n.0.99kg jos tarjous 0.59kg heti ostamaan.
Wau! Missä?
Mitä jos pysyisitte otsikon aiheessa ja lopettaisitte vääntämisen kalorien määristä? Kiitos!
Miksei näitä sadan kalorin keittoannoksia saisi ikinä kyseenalaistaa? Harvan mielestä tuo on kuitenkaan tasapainoinen ja riittävä ateria aikuiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuo on mun lounas.
Aamulla kuppi kahvia ja 1 leipäpala ohuella juustosiivulla.
Päivällinen eiliseltä ylijäänyttä patapaistia n 100g ja uunijuureksia n 150g. Pieni pala itsetehtyä runebergin kakkua
Iltapala 1 hapankorppu juustosiivulla ja pieni jugurtti. Ehkä banaani jos maistuu.
Mulle sopii pienet annokset ja kevyt ruoka. Jaksan ja voin hyvin"
On tämä melko harvinaista kuitenkin, että aikuinen tulee toimeen noin 1000 kalorilla päivässä. Kyllähän sitä halvalla varmasti syökin jos ruokaa kuluu puolet vähemmän kuin keskivertoaikuisella.
Paljonko sä oikein ite syöt?
Tuossa on mun nähdäkseni ruokaa aivan riittävästi: Aamupala kahvia ja juustoleipä, lounas keittoa, päiväruoka patapaistia ja juureksia, kakkua, iltapala hapankorppu, jugurtti, banaani.
Proteiinia tuli 52g mikä on toki alakanttiin (tavoite 80g) mutta sitä kuitenkin tuli.
Mitä luulet päivittäisen proteiininsaanin olevan niillä jotka elää einesmakaronilaatikoilla ja hampurilaisilla?
Siis tämä on jonkun mielestä sopiva energiamäärä?: Leipäpala ja ohut juustoviipale aamiaisena. Kahvia.
Lounaana eli kello 12 jälkeen 250 grammaa ruokaa ja pieni pala? itse rehty runkkuvuoren torttua.
Illalla banaani ja jugurtti ja yksi hapankorppu.
Ei tuolla kukaan jaksa normiduunipäivää tai opiskella. Ruoan tarkoitus on tuoda energiaa. Ei vain pysyä joten kuten hengissä. Tuo on jonkun syömishäiriöisen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä on jonkun mielestä sopiva energiamäärä?: Leipäpala ja ohut juustoviipale aamiaisena. Kahvia.
Lounaana eli kello 12 jälkeen 250 grammaa ruokaa ja pieni pala? itse rehty runkkuvuoren torttua.
Illalla banaani ja jugurtti ja yksi hapankorppu.
Ei tuolla kukaan jaksa normiduunipäivää tai opiskella. Ruoan tarkoitus on tuoda energiaa. Ei vain pysyä joten kuten hengissä. Tuo on jonkun syömishäiriöisen ruokavalio.
En ole syömishäiriöinen, todellakaan.
Olen aina rakastanut ruokaa ja meillä tehdään kaikki itse. Olen vain aina ollut pieni , siro ( nyt vanhemmiten ylipainoinen kyllä ) ja pieniruokainen.
Eilisen ruuat oli erinomaiset ja vasta nyt aamu 7 oli nälkä uudelleen.
Tänään tällä mun ruokavaliolla mennään 45min vesihiittiä ja päälle 30 min vesijuoksua:) Ulkona en voi lenkkeillä kun on jäiset kadut ja kylmä, sairauteni rajoittaa hieman.
Kunhan kevät ja kesä tulee touhuan taas raksa- ja puutarhahommissa 8h päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä ihme keskustelu. Jos joku tulee otsikon mukaisesti kertomaan miten syö satasella kuussa, niin se on joko
a) mahdotonta, koska se ei vaan onnistu
b) syö väärin
c) syö liian vähän
:D ja jos ruokakulut tippuu metsän tai järvien antimia hyödyntämällä niin se vasta väärin onkin. Tai joku röyhkimys kiertää kauppoja keräämässä 60% punalapputuotteet. Onko täällä ollut yhtään henkilöä jonka syömiset olleet ok? :D
Sinähän olet ainoa, joka niitä tänne takoo ja välillä vastailet itsellesi.
En ole tuo, enkä vastaile itselleni. Winner on punalappumestari, ja heitä oli joku toinenkin. Sulle on tosi vaikea paikka, että täällä on useampi kirjoittaja.
Ske
'Itse voisin helposti tuplata nuo ruokamäärät liikkuvana ihmisenä ja silti jäisi luultavasti nälkä. Tällä ruokavaliolla jää kuitenkin proteiinin saanti hyvin pieneksi, mikä olisi ikääntyvällekin varsin tärkeää, jotta lihasmassa säilyy. Kakun jättäisin kokonaan pois ja söisin tilalla enemmän oikeaa ruokaa. Aamiainenkin on kovin kevyt, jos tuolla pitäisi koko aamupäivä pärjätä. Enemmän tämä näyttää lapsen kuin aikuisen ruokavaliolta.'
Millainen ihminen kehtaa nillittää Runebergin päivänä syödystä kakkupalasta?
Vierailija kirjoitti:
'Itse voisin helposti tuplata nuo ruokamäärät liikkuvana ihmisenä ja silti jäisi luultavasti nälkä. Tällä ruokavaliolla jää kuitenkin proteiinin saanti hyvin pieneksi, mikä olisi ikääntyvällekin varsin tärkeää, jotta lihasmassa säilyy. Kakun jättäisin kokonaan pois ja söisin tilalla enemmän oikeaa ruokaa. Aamiainenkin on kovin kevyt, jos tuolla pitäisi koko aamupäivä pärjätä. Enemmän tämä näyttää lapsen kuin aikuisen ruokavaliolta.'
Ei siinä edes määriä tarkemmin mainittu. Esim. kuinka paljon palapaistia syötiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä edes määriä tarkemmin mainittu. Esim. kuinka paljon palapaistia syötiin.
"Päivällinen eiliseltä ylijäänyttä patapaistia n 100g ja uunijuureksia n 150g. "
Mainittiinhan, lämmintä ruokaa oli yhteensä 250 grammaa. Patapaistin reseptiä en toki tiedä, voi olla pelkkää lihaa liemen kanssa, tai sitten lihaa, perunaa, porkkanaa, lientä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Päivällinen eiliseltä ylijäänyttä patapaistia n 100g ja uunijuureksia n 150g. "
Mainittiinhan, lämmintä ruokaa oli yhteensä 250 grammaa. Patapaisti
Ai joo, katsoin toista kommenttia, siinä niitä ei näkynyt.
Ihme valehtelija tämä, joka käyttää teksteissään aina näitä hymiöitä :). Tuolla kalorimäärällä ei liikuta aktiivisesti, se voi
johtaa sydämen vaurioitumiseen aikaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Ihme valehtelija tämä, joka käyttää teksteissään aina näitä hymiöitä :). Tuolla kalorimäärällä ei liikuta aktiivisesti, se voi
Kiitos vaan mutta sydämeni on tarkistettu ja vahva kuin hevosella. Samoin keuhkoni, maksani ja sokeriarvoni yms.
Miksi valehtelisin?? Mitä hyötyisin valehtelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan mutta sydämeni on tarkistettu ja vahva kuin hevosella. Samoin keuhkoni, maksani ja sokeriarvoni yms.
No ei normaaleilla ihmisillä tarkasteta terveyttä tuolla tavalla, eli olet jo ilmeisesti sairastunut johonkin. Kerroitko lääkärille, että syöt vain 500 kaloria ja urheilet sen jälkeen ne kalorimäärät pois? Näinhän muuten kuoli Carpentiersin Karen. Söi muutamia kaloreita ja kävi sen jälkeen lenkkeilemässä. Sydän romahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei normaaleilla ihmisillä tarkasteta terveyttä tuolla tavalla, eli olet jo ilmeisesti sairastunut johonkin. Kerroitko lääkärille, että syöt vain 500 kaloria ja urheilet sen jälkeen ne kalorimäärät pois? Näinhän muuten kuoli Carpentiersin Karen. Söi muutamia kaloreita ja kävi sen jälkeen lenkkeilemässä. Sydän romahti.
Ihme negaaja. Mitä iloa sä saat toisten tekstien vääristelystä. Ja kyllä ihan normaalit ihmiset käyvät varsin kattavissakin terveystarkastuksissa joko työterveyshuollossa tai julkisella, etenkin kun tulee joku tietty kymppiluku täyteen. Taitaa myös aika moni siellä saada kehotuksen että muutaman kilon voisi tiputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme negaaja. Mitä iloa sä saat toisten te
Sinulla on syömishäiriö. Tuo raivostumisesi on selvä merkki siitä.
'Sinulla on syömishäiriö. Tuo raivostumisesi on selvä merkki siitä.'
Mikä raivostuminen. Oletko miettinyt että sua voisi helpottaa jutella jollekin ammattilaiselle. Sen verran sakeaa settiä sieltä nyt tulee.
Ja minä en todellakaan ole Ske.
Tämän ihmisen tunnistaa kasvojen harmaudesta ja hajusta.
hyi hitto, ei yhtään kasviksia ja hedelmiä