Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20482)
Veronmaksajien maksami lounaita palavereissa ja kokouksissa T:Poliitikko
Vierailija kirjoitti:
Kommentti #20 000.
-winner-
🍾👏👏👏
Kampin Pimu
- keitettyjä porkkanoita, raejuustoa, ruisleipää, levitettä, piimää
- hedelmäsalaattia onnettomista hedelmänruppanoista ja säilykehedelmistä
- rahkaa jogurttisilmällä, muutama suolapähkinä ja joulusuklaakarkki
-tarinankertoja-
En tiedä uskallanko edes mainostaa, mutta mun uusin youtuben budjettiruokailu-kanava on dudget hands. Tämänkään kanavan tai sisällöntuottajan kanssa mulla ei ole mitään tekemistä. Enkä tunne naista sanotaan...
Toisin kuin joni7-9 videoilla, tällä kanavalla ei halpaa makkaraa kokkailla, vaikka ruokaa tehdäänkin 20e/viikko dudjetilla....
Mutta jotenkin väärin tälläkin kanavalla varmasti ruokaa ja ruokaostoksia tehdään ja palstan pikkumaiset nillittäjät sen mulle varmaan seuraavaksi kertoo, että miten....
Kommentteja odotellessa mikrotan kulhollisen poppareita valmiiksi..
ja tähän välin kommentoin vielä, että viime kuussa ruokaan meni 120€ ja tässä kuussa ruokaostoksiin käytetty 90€. Ei olla eikä pysytä 100€ budjetissa, joten joudan siitäkin syystä nurkkaan häpeämään
Vierailija kirjoitti:
Kommentti #20 000.
-winner-
🍾🥳🎉
Kiusa se on pienikin kiusa
Myöhässä bileisiin, puhelimesta loppui akku.
Sain pari pikkupussillista jämiä, mukana oli noin 500g lohifilee. Siitä olisi voinut tehdä uunilohta, mutta koska sain myös kaalia, kesäkurpitsaa, porkkanaa ja paprikan, niin teinkin sitten ison pannullisen kasviswokkia. Lohesta poistin nahan ja viipaloin sen sopivan kokoisiksi paloiksi, marinoin teriyakilla ja soijalla ja paiston nopeasti pannulla. Lisäkkeenä nuudeleita (tokmannin 0,99€ nuudelit alkaa kohta olla loppu, kyllähän niitä onkin riittänyt pitkään). Oikein koristelin annokseni seesaminsiemenillä!
Lähdenpä katsomaan budjetoivia(?) käsiä, näyttäisi olevan suomalainen.
Kiusa se on pienikin kiusa
S k e kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Olin tänään ostoksilla Kampin kauppakeskuksessa (sivumennen sanoen olen niin iloinen, että sen nimi on Kampin kauppakeskus eikä mikään tripla-redi).
Siellä on toisinaan tuote-esittelyjä ja kuten tänään, maistiaisia. Vaasan leipätuotteita näemmä olisi ollut. No, siinä vaiheessa pikkasen hiukoi ja ajattelin otaa pikku palan tai paloja. En ihan nähnyt, oliko laatuja useampia, luulen niin.
Minun edelläni oli 50-60-vuotias nainen joka huolella pyyhki sormillaan nenäänsä ilman nenäliinaa molemmin puolin, tunki sitten saman käden näppinsä tarjottimelle ja alkoi valkata.
Ei hiukonut enää minua. Voi ällötysten ällötys.
Se en ollut minä!!!
(tuon takia pesen aina kaikki tomaatit ja muutkin vihannekset ja hedelmät - enkä osta mitään karkkeja niistä irtomyyntilaareista)
Hei, joku toinenkin irtokarkkilaarien karttaja! En usein ole tavannut aikuisia ihmisiä, jotka laareilla huonosti käyttäytyisivät. Mutta tuollaiset polvenkorkuiset tahmatassut, tai jopa kurarukkastassut, ovat saaneet niitä välttelemään. Toki vain rajoitetusti, kyllä minä sieläkään hyvinä tarjouspäivinä käyn karkkeja ostamassa, mutta vain paperipäällisiä.
Tänään syöty kalapuikkoja, perunoita ja pakastevihanneksia. Onneksi on edes mausteita. Kaikkeen tottuu. Huomenna nuudeleita, tonnikalaa ja pakastevihanneksia. Sunnuntaiksi harkitsen lihakeittoa (spammista), onneksi kaapista löytyy Tokmannin alesta ostettuja spammi-tölkkejä. Muistaakseni 4*400g tölkkejä sai vielä viimeksi 9€ ?
Ilta-Sanomissa kerrottiin, että kananmuna pula ei johdu kanojen vaihdosta vaan siitä että Suomessa ei haluta maksaa ruuasta, ei kauppa eikä kuluttajat:
Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto (MTK) tyrmää selitykset ja muistuttaa Suomen tuottavan munia reilusti yli kotimaisen tarpeen. Oikeampi selitys on järjestön mukaan hinta, jonka kauppa munista maksaa.
Hinta Suomessa laahaa pahasti naapurimaita perässä ja sen takia vientimarkkinat ovat houkuttelevampi vaihtoehto. Nykyisillä hintasuhteilla Suomen kaikki munat kannattaisi viedä muualle, MTK:n maatalousjohtaja Johan Åberg sanoo Ilta-Sanomille. MTK:n tilastot kertovat, että Suomessa kananmunien pakkaamojen myyntihinta liikkui viime vuonna alle 210 eurossa sadalta kilolta. Tänä vuonna hinta oli maaliskuun alkuun tultaessa noussut 230 euron tienoille. Samaan aikaan Saksassa hinnat ovat pyörineet 290 eurossa ja Ruotsissa yli 300 eurossa.
Siipikarja-alan keskusjärjestön Siipikarjaliitonkin tilastot kertovat, että kananmunien tuotanto on vuodesta toiseen selvästi suurempaa kuin kulutus. Viime vuonna kananmunien tuotanto kasvoi kolme prosenttia 81,5 miljoonaan kiloon. Samaan aikaan kulutus kasvoi hitaammin eli kaksi prosenttia ja oli 68 miljoonaa kiloa. Siipikarjaliiton Lehtilän mukaan liiton tietoon ei ole tullut, että kananmunien tuotannossa olisi ollut mitään ongelmia. Myöskään kanojen vaihdon ei tiedetä aiheuttaneen mitään laajoja häiriöitä tarjontaan.
MTK:n Åberg tyrmää kaupan arviot munapulan syistä suorasanaisesti.
Vetoamisesta milloin mihinkin ulkopuoliseen syyhyn on tullut Suomen vähittäiskaupalle vakiintunut toimintatapa, vaikka syyllinen löytyisi peilistä. Ei ole mitään kananvaihtoja ja munia tuotetaan reilusti yli kotimaan tarpeen. Maksuhalukkuus kuitenkin puuttuu ja sen takia hyllyt ovat tyhjiä, hän sanoo.
Viime vuonna vientiin meni yli viidennes Suomen tuottamista kananmunista. Osuus on ollut kasvamassa ja voi lähennellä jo neljännestä tuotannosta. Kotimaan kulutus sen sijaan on melko vakaata eikä siinä ole missään tapauksessa sellaisia muutoksia tullut, ettei siihen munia riittäisi, Åberg sanoo
Sama alhainen tuottajahinta koskee myös naudanlihaa.
Lidlissä olisi vielä huomenna 3 pussia makaronia yhden euron hintaan. Yksi pussi on 400 grammaa joten kilohinnaksi tulee 0,83. Mikä siinä on, kun spagetti maksaa 39 senttiä kilo? No, jos makaronilaatikosta tykkää, kai tuo on hyvä tarjous. Ehkä jätän väliin.
Kampin Pimu
- hedelmäsalaattia
- rahkaa jogurttisilmällä,muutama joulusuklaakarkki, kourallinen suolapähkinöitä
- kaurapuuroa, voita, sokeria, mustikoita, maitoa
- porkkanatikkuja
Ystävä kertoi kokeilevansa uutta piirakkaohjetta. Aineet kuulostivat hyviltä, mutta itse en oikein ole leivonnaisihminen, tai ainakin olen Hyvin Nirso sellainen. Siitä sain idean tehdä lauantai- illan herkkupuuron.
Laitoin Eloveenat päivällä likoamaan veteen, hauduttelin kerroskattilassa hiljalleen puuron. Lautasella ripottelin sokeria päälle, ja laitoin voisilmän sekä mustikoita. Nam!
Jälkikasvu kävi ja toi tuliaisiksi nipun banaaneja.
-tarinankertoja-
S k e kirjoitti:
Myöhässä bileisiin, puhelimesta loppui akku.
Sain pari pikkupussillista jämiä, mukana oli noin 500g lohifilee. Siitä olisi voinut tehdä uunilohta, mutta koska sain myös kaalia, kesäkurpitsaa, porkkanaa ja paprikan, niin teinkin sitten ison pannullisen kasviswokkia. Lohesta poistin nahan ja viipaloin sen sopivan kokoisiksi paloiksi, marinoin teriyakilla ja soijalla ja paiston nopeasti pannulla. Lisäkkeenä nuudeleita (tokmannin 0,99€ nuudelit alkaa kohta olla loppu, kyllähän niitä onkin riittänyt pitkään). Oikein koristelin annokseni seesaminsiemenillä!
Lähdenpä katsomaan budjetoivia(?) käsiä, näyttäisi olevan suomalainen.
Tässä kanavassa kivaa ja hyvää on se, että tekijä on suomalainen. Hinnat ja tuotteet suomalaisista kaupoista.
Mikähän tuo kanava nyt sitten on??
Tänään syöty
-paahdettua ruisleipää, levitettä ja maitoa
- vuohenjuustosalaattia
-hedelmäsalaattia
- mustkkapiirakkaa ja vaniljakastiketta
-porkkanatikkuja
Sain yllätyskutsun ystäväkoiran synttäreille, en muistanut päivää. Osa syömisistä siellä.
- tarinankertoja-
Mikä farssi, yritin eilen taas ostaa yhden hiilidioksidipullon tarjouksesta Tokmannista. Aavistin, ettei se tule tälläkään kertaa onnistumaan, mutta nyt oli syy kuulemma se että nämä olivat loppu. Toisessa Tokmannissa taas sanottiin että kyseistä tarjousta ei ole olemassa. Aina kyllä keksitään joku syy kuitenkin, miksei sitä voida myydä minulle.
T. Lidl-mies
Tänään tehty lihakeitto jota syödään huomennakin.
1kg perunoita
400g tölkki Jalostajan spammia (tokmannin tarjouksesta)
200g keittojuureksia pakastimesta
250g vihannessekoitusta pakastimesta
Muutama sipuli
Lihaliemikuutioita ja reilusti sekalaisia mausteita.
Aineet yhteensä noin 5.5€ ?
Halvin lihahan on Tokmannin tarjouksesta ostettu Jalostajan spammi. Viimeksi 4*400g tölkit 9€ eli 5.62€/kg. Jotkut onnekkaathan asuvat paikoissa joissa löytyy laputettua halpistavaraa, todellisuudessa harvojen onni on moinen luksus. Moisella onnella brassailu antaa ihan vääränlaisen mielikuvan siitä minkälaisella budjetilla suurin osa joutuu todellisuudessa pärjäämään. Em. omakin keittobudjetti on halpa vain koska onnekseni käytössä Prisma, jos ainoa kauppa olisi vaikkapa K-market niin hintaan voineisi helposti lisätä 20-25%.
Vierailija kirjoitti:
Tänään syöty kalapuikkoja, perunoita ja pakastevihanneksia. Onneksi on edes mausteita. Kaikkeen tottuu. Huomenna nuudeleita, tonnikalaa ja pakastevihanneksia. Sunnuntaiksi harkitsen lihakeittoa (spammista), onneksi kaapista löytyy Tokmannin alesta ostettuja spammi-tölkkejä. Muistaakseni 4*400g tölkkejä sai vielä viimeksi 9€ ?
Meillä syötiin tänään kalapuikkoja, perunamuusia ja kananmunakastiketta, sekä porkkanaraastetta. Mutta meillä ei ollut kaikkeen tottuu -ruokaa, vaan toiveruokaa, ja näin halvan sähkön aikaan kelpasi uunia lämmitellä. Perunamuusia tein ämpärillisen, tai ainakin puolikkaan, huomenna sen kanssa syödään lohta (kaivoin pakastimesta n. 700 G lohifileen, joita myytiin loppuvuodesta Prismassa 9,90 kg), jonka paistoin uunissa tänään kalapuikkojen jälkeen. Osasta tein jo huomiseksi evässalaatin töihin. Ja tiistaille suunnittelin nakkikastiketta perunamuusin kaveriksi, pakastimesta löytyy -30% nakkipaketti.
Teini söi vielä uudelleen alkuillasta perunamuusia ja loput kastikkeesta ja porkkanaraasteesta ja rouskutuksesta päätellen vielä omenankin.
Suomessa yli 80% asuu taajamissa. Yli 2,3 miljoonaa suomalaista asuu yli 100 000 asukkaan kaupungissa. Aika harvalla on kohtuuttoman pitkä matka lähimpään Prismaan - mutta onko matka helppo, se on eri asia. 40km ilman autoa ja joukkoliikennettä ei ole kovin näppärä.
Joo, mä oon uniikki lumihiutale, ja mulla on järkevän ajomatkan päässä käytännössä kaikki kaupat Minimania ja HalpaHallia lukuunottamatta - eikä täällä kyllä niitä etnisiäkään kauppoja ole (enää, oli, mutta se loppui, kun ei ollut asiakkaita). Tai no järkevä ajomatka, onko sellaista, etenkään lähiaikoina? Etenkään, jos auto on oma ja sen käytön maksaa itse. Mut ei täällä bussitkaan kulje.
Pakastimesta lähti eilen pussinloppu kesäkurpitsaa ja jauhelihapaketti sekä voipaketti. Tein jauhelihakastiketta ja makaroonia. Kastikkeeseen haloin loput jämäkirsikkatomaateista, eli hävikkiruokaa oikein urakalla.
Makaroonit halvimpia, ei myllyparasta, vaan Torinoa, täällä on ollut torino 400g tarjouksessa 0,39€. Spagetti on 0,76€, eli se on laskennallisesti reilusti halvempaa (myllyn paras sarvimakarooni maksa 0,49€/400g sekä Prismassa että CM, on laskenut viime vuoden 0,52€). Jauheliha Tokmannin alennuslihaa 1,49€/400g, tomaatit oli noita jämiä, niin 0,15€.
Lupasin tehdä lohisoppaa viime viikolla, enpä ehtinyt. Ehkä tällä viikolla.
Kiusa se on pienikin kiusa
Se menee varmasn niin, että jos olet täysihoidossa syöt tuon verran. Muuten et.
Jee piti ottaa edellä tasaluku pois kuljeksimasta! Ettei aina valiteta, että se vaan niitä 99-lukuja metsästää :D
ja kaupasta eilen SYÖMISET (suluissa - ale60% jos on aletuote): coopin iso pizza 6,09, maalaisviipaleet 0,83 (-1,25), kirjolohikiusaus 700g 3,14 (-4,72), kinkkukiusaus 700g 3,14 (-4,72) yht 13,20
ykkösmaito 0,55 (-0,83) 3l, jätti porkkanasämpylät 0,99 (-1,49), Mr panini hot chili kana 1,85 (-2,74) 2 kpl, pers.passion jugurtti 1,51, kermajuustoviipaleet 1,87 (-2,80) kanapalvisiivut 1,59 (-2,38) 2 kpl yht 12,90
Meni hieman viikkoarvion yli, mutta ei hätää, kun ei oo hirveästi nälkäkään ollut ;D
-winner-