Mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille?
Käsi sydämellä; mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille? Mikä on ehdoton ei ja mikä ominaisuus ihmisellä tulee olla? Vastaatko itse asettamiasi kriteerejä? Missä asioissa voit joustaa?
Kommentit (287)
Kaikilla meillä jotain kriteereitä on, turha siitä on muille huomautella. Monien kriteerit myös laskevat, kun he jonkun tapaavat. Usein se koituukin sitten heidän omaksi vahingokseen, että laskivat kriteereistään, eikä mies sitten ollutkaan ihan mieluinen.
Ulkonäkökriteeritkin yleensä laskevat, kun tavataan joku. Se taas on usein sellainen kriteeri, jota ei niin paljon kaduta, sillä jos toisesta muuten tykkää, tykkää yleensä myös ulkonäöstä, eikä se häiritse suhteessa, vaikkei toinen sitten ihan Adonis ollutkaan näöltään.
Mutta esim. jatkuvat huonot tavat voivat kyllä kariuttaa suhteen. Tai epäsiisteys. Ynnä muut vastaavat asiat. Ja sellaiset ovat yleensä kiinni ihmisen persoonassa niin tiukasti, etteivät ne muutu. Siksi kannattaa asettaa jotkut kriteerit persoonallisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Isot tissit, pieni vatsa, iso perse, kaunis naama, alle 30v(itse 35v), ei lapsia, ei juo/polta, ei miespuolisia "kavereita", ei petä, ei matkustele, mukava, ei ole ikinä harrastanut seksiä ellei ole ollut parisuhteessa seksikumppanin kanssa. Siinä aika ihanne nainen parista kriteeristä voin tiukan paikan tullen joustaa mutten monesta.
Mitä se 'mukava' on? Kiinnostaa, koska mitään muita luonteenpiirteitä tai ominaisuuksia et maininnut. Sen sijaan toit moneen kertaan esille olevasi pinnallinen ja mustasukkainen luonne.
Nainen ikä 18-22, ei lapsia, eikä koskaan halua lapsia. Aidosti kaunis mutta siten ettei itse korosta sitä vaikka olisi esim. malli. Pienikokoinen, siro. Kaunis ääni eli ei liian voimakas, nasaali tai muuten outo. Omistautuu miehelle eikä juokse kavereiden luona tai omissa menoissa. Tykkää itseään 20v vanhemmista miehistä (itse olen 41v mutta nuorekas)
Hyvä seurustelukumppani on hoitanut itsensä ja asiansa vaikka elämä olisikin koetellut, ja mikä tärkeintä; On henkisesti tasapainoinen ja valmis tasaveroiseen suhteeseen jossa ei pelata valtapelejä tai petetä.
Minulla on ollut kaksi pitkää suhdetta, joissa molemmissa tapauksissa nainen oli henkisesti tasapainoton pyrkien alistamaan tai latistamaan minut. Nyt osaan jo tunnistaa tuollaiset, ja se kolmas tuee olemaan minua asiallisesti kohteleva.
Ystävällinen ja avulias omat rajat tietäen, hyvä keskustelemaan, sellainen jonka kanssa kipinöi sekä uskovainen. Sellaisen sain.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ikä 18-22, ei lapsia, eikä koskaan halua lapsia. Aidosti kaunis mutta siten ettei itse korosta sitä vaikka olisi esim. malli. Pienikokoinen, siro. Kaunis ääni eli ei liian voimakas, nasaali tai muuten outo. Omistautuu miehelle eikä juokse kavereiden luona tai omissa menoissa. Tykkää itseään 20v vanhemmista miehistä (itse olen 41v mutta nuorekas)
Sellainen pedo sitten siellä. Mee hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Ystävällinen ja avulias omat rajat tietäen, hyvä keskustelemaan, sellainen jonka kanssa kipinöi sekä uskovainen. Sellaisen sain.
Alapeukuttaja, ei sun tartte valita uskovaista tai sellaista jonka kanssa kipinöi, se oli vain minun vastaukseni kysymykseen :D Miksi ylipäänsä kaikilla pitäisi olla samat kriteerit? Kummaa ahdasmielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
- enää en ala suhteeseen miehen kanssa joka on tyytynyt minuun paremman/mieluisamman puuttuessa.
Eikös sitä sanota, että jos ei saa parasta, niin on tyydyttävä toiseksi (kolmanneksi, neljänneksi jne.) parhaaseen!
Vierailija kirjoitti:
Luottamus on tärkein. Vaikka olisi kivaa yhdessä ynnä muuta, jos ei luota, ei luota. Olin 6-vuotta suhteessa jossa rakastimme toisiamme syvästi ja yritimme miehen petoksen jälkeen jatkaa mutten vain lopulta pystynyt. Yritin pari vuotta. Vaikka mies teki mitä, en vain enää luottanut. Nykyään luotettava mies joka muistuttaa luotettavaa isääni. Kiitos tästä miehestä!!!
Isin korvike?
Vierailija kirjoitti:
Mitä edellytän:
- siisti ulkonäkö, hoitaa itseään, hygienia kunnossa
- fiksu, mielellään hyvin koulutettu, AMK tai yliopisto, ja hyvässä työpaikassa
- käyttäytyy kunnioittavasti toisia ihmisiä kohtaan, ei nolaa toisia vitsin varjolla, on luotettava ja lojaali ja kykenee sopimaan asioista yhdessä
- tykkää matkustella ja syödä erilaisissa ravintoloissa erilaisia ruokia
Turnoffit
- kommunikaatiovammaisuus, ei osaa puhua vaikeista asioista, vaan ahdistuu ja on hiljaa, tämä on pahin
- rähinäviina, eli alkaa haastaa riitaa, jos käyttää alkoholia
- yleensäkin humalahakuinen juominen ja päihdemyönteisyys, kannabis ja muut laittomat aineet on ehdoton no, no
- tupakointi
- isot tatuoinnit, etenkin näkyvillä paikoilla on ällöttäviä, naama- tai kaulatatska ehdoton no, no
- minä, minä -tyyppi, joka ei välitä muiden tarpeista ja miel
"Turnoffit
- kommunikaatiovammaisuus"
tsemppiä... ja nimenomaan sille sun mahdolliselle 'kumppanille'.
200cm pituus ja 20cm se toinen pituus sekä 20m€ net worth . Muuten ei ole merkitystä luonteella tai käytöksellä yms.
Vierailija kirjoitti:
200cm pituus ja 20cm se toinen pituus sekä 20m€ net worth . Muuten ei ole merkitystä luonteella tai käytöksellä yms.
Ekat kriteerit täyttyy, niin lopuista on helppo joustaa :-)
Parisuhteella ei ole tulevaisuutta, jos naisen mitat merkittävästi poikkeavat tai alkavat poiketa 75-65-95 arvoista.
Mulla oli vain yksi kriteeri. Se että rakastun ja tunne on molemminpuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä edellytän:
- käyttäytyy kunnioittavasti toisia ihmisiä kohtaan, ei nolaa toisia vitsin varjolla, on luotettava ja lojaali ja kykenee sopimaan asioista yhdessä
Turnoffit
- kommunikaatiovammaisuus, ei osaa puhua vaikeista asioista, vaan ahdistuu ja on hiljaa, tämä on pahin
- yleensäkin humalahakuinen juominen ja päihdemyönteisyys, kannabis ja muut laittomat aineet on ehdoton no, no
- tupakointi
- isot tatuoinnit, etenkin näkyvillä paikoilla on ällöttäviä, naama- tai kaulatatska ehdoton no, no
Kuulostat stereotyyppiseltä elitistiseltä viininlipittäjä matkailu somettaja muijalta tinderistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot tissit, pieni vatsa, iso perse, kaunis naama, alle 30v(itse 35v), ei lapsia, ei juo/polta, ei miespuolisia "kavereita", ei petä, ei matkustele, mukava, ei ole ikinä harrastanut seksiä ellei ole ollut parisuhteessa seksikumppanin kanssa. Siinä aika ihanne nainen parista kriteeristä voin tiukan paikan tullen joustaa mutten monesta.
Mitä se 'mukava' on? Kiinnostaa, koska mitään muita luonteenpiirteitä tai ominaisuuksia et maininnut. Sen sijaan toit moneen kertaan esille olevasi pinnallinen ja mustasukkainen luonne.
Just. Siellä taidetaan olla saatu parrua oikeen kunnolla. Se koira ulahtaa johon kalikka kolahtaa :D Aina jos mies haluaa naisen joka ei ole mikään koko kylän polkupyörä niin nämä pahimmat jakorasiat pahottaa mielensä ja alkaa ulisemaan. Mukava on tietysti sellainen joka ei ole mikään vittumainen luonne ja ajattelee muidenkin napoja kuin omaansa pitääkö sitä sen enempää avata.
"Kuulostat stereotyyppiseltä elitistiseltä viininlipittäjä matkailu somettaja muijalta tinderistä :D"
Ei Tinderistä, siellä en ole. Enkä edes pahemmin lipittele. Melko niukka linja on alkoholin suhteen. Minusta nuo kriteerit oli ihan perusjuttua, vai eikö?
Vierailija kirjoitti:
Mitä edellytän:
Turnoffit
- tupakointi
Mistä olet valmis joustamaan? Vai oletkos sellainen, joka ei jousta mistään?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vain yksi kriteeri. Se että rakastun ja tunne on molemminpuolinen.
No näinhän se usein just menee. Jos rakastuu, niin ei siinä mitään kriteereitä asetella, kaikki on ihanaa. Toinen asia on sitten, jos aletaan tosissaan muodostamaan jotain pitkäaikaista parisuhdetta ja perustamaan perhettä. Ei se rakkauden huuma pitemmän päälle riitä, jos arvomaailmat ja elämäntavat poikkeavat liikaa.
Tunne-elämän tasapaino, henkinen kypsyys ja riittävä tunneäly ylipäätään. Ei pura oman elämänsä pettymyksiä muihin ihmisiin, ei vihaa naisia tai luokittele ihmisiä ulkoisten ominaisuuksien mukaan. On aidosti kiltti, eikä epävakaa ihminen joka haukkuu naisia älämölöten ja ulisten itsesääliä.