Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille?

Vierailija
06.11.2023 |

Käsi sydämellä; mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille? Mikä on ehdoton ei ja mikä ominaisuus ihmisellä tulee olla? Vastaatko itse asettamiasi kriteerejä? Missä asioissa voit joustaa?

Kommentit (287)

Vierailija
201/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika huono joustamaan. Ehkä toi koulutus vois olla semmoinen, josta ehkä vois joustaa, jos työpaikka kuitenkin o hyvä ja muuten fiksu kaveri. Ja ehkä jokin pieni tatska just vois jossain vähemmän näkyvässä paikassa mennä, jos sen on vaikka nuorena ajattelemattomasti ottanut, kun eihän niitä saa helposti poiskaan.

Vierailija
202/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuulostat stereotyyppiseltä elitistiseltä viininlipittäjä matkailu somettaja muijalta tinderistä :D"

Ei Tinderistä, siellä en ole. Enkä edes pahemmin lipittele. Melko niukka linja on alkoholin suhteen. Minusta nuo kriteerit oli ihan perusjuttua, vai eikö?

Stereotyyppiselle elitistiselle viininlipittäjä matkailu somettaja muijalle varmasti perusjuttua. Itse en kestäisi tuollaisen kanssa sekunttiakaan. Aikoinaan kun vielä sinkkuna tinderiä käytin niin pahin turn off oli tämmönen "aristokraattisen" näköinen nainen viinilasi kädessä jossain välimeren maan ravintolassa. Olen kyllä korkeasti koulutettu ja kaikkee tuota muuta mutta tuo wannabee aristokraatti ravintola matkailu homma on jotain sietämätöntä. Liekkö Instagramin syytä vai minkä kun seurataan kaiken maailman "vaikuttajia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vain yksi kriteeri. Se että rakastun ja tunne on molemminpuolinen. 

No näinhän se usein just menee. Jos rakastuu, niin ei siinä mitään kriteereitä asetella, kaikki on ihanaa. Toinen asia on sitten, jos aletaan tosissaan muodostamaan jotain pitkäaikaista parisuhdetta ja perustamaan perhettä. Ei se rakkauden huuma pitemmän päälle riitä, jos arvomaailmat ja elämäntavat poikkeavat liikaa. 

Mulla kävi kai tuuri ja rakastuin kaikin tavoin oikean ja sopivan kanssa. Nuo järkisuhteet olin jo kokenutkin siihen mennessä. Ei niistä voi puhua samana päivänäkään rakkaussuhteen kanssa. Rakkaussuhde vaan on... täyttymys. 

Vierailija
204/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla täydellinen hemmo. Sellainen ihanuus. 

Vierailija
205/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen, luotettava, uskollinen, puolison ja perheen huomioon ottava. Töissä käyvä, mutta voi olla ihan perusduunari. Hyväksyy mun kissan. :D Miehellä voi olla lapsia tai voi olla lapseton. 

Ulkonäkö mua miellyttävä. Ihan tavallinen suomalainen mies käy eikä pieni ylipaino haittaa. Mielellään mun edes vähän pidempi vaikka olen kyllä ollut pitkässä parisuhteessa mua pari senttiä lyhyemmän miehen kanssa.

EI epäluotettava, uskoton, itsekäs yms. Ei pahasti ylipainoinen. Ei mielellään työn ja vähä varainen koska haluan tehdä kivoja asioita yhdessä kuten matkustella. 

Minea

Vierailija
206/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tai sitten yksinkertaisesti olit vain onnekas, ja elit aikana ennen nykyisiä sosiaalisia medioita."

Näin viiskymppisenä miehenä voin kertoa että ei se pariutuminen ennen nettiäkään mikään automaatti ollut jossa jokainen halukas sai parin. Kyllä silloinkin piti voittaa ne pelkonsa ja tehdä aloitteita vaikka suurin osa päättyi pakkeihin.

Ja silloinkin oli paljonkin miehiä joille pariutuminen oli vaikeaa ja ihmisillä oli silloinkin kriteerejä sille kumppanille. Ne kauneimmat ja komeimmat dominoivat ja muut sitten katsoivat mitä jäi jäljelle,.

Ennen jäljelle jäi hoikka, perusnätti, kiva ja luotettava nainen joka halusi löytää nuorena hoikan, peruskomean, kivan ja luotettavan miehen.

Nyt jäljelle jää ylipainoinen, ulkonäkönsä ylipainolla ja sokerin mussuttamisella pilannut, ei niin kiva ja ei niin luotettava nainen joka haluaa löytää miehen perheen perustamiseen asap, koska ikää on jo 30 ja enää ei ole aikaa kokeilla pelimiehiä, jänniksiä ja komeita miehiä jotka saa sitoutettua muutamaksi kuukaudeksi miestä miellyttämällä.

Ennen piti tyytyä siihen että kaunottaret menivät komistuksille ja menestyjille. Mutta se ei haitannut, koska tavisnaiset olivat hyvää tasoa. Nykyään eivät ole.

Vierailija
207/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin pahoja eroja elämänsuunnitelmissa, ettei ne ole sovitettavissa yhteen. Esim. minulla on kolme lasta enkä halua lisää, kumppaniksi ei voi valikoitua ihminen joka ei siedä pikkulapsiarkea eikä toisaalta ihminen joka haluaa vielä omia lapsia. En halua muuttaa maalle, joten sinne haaveileva kumppani ei käy. En halua hirveää köyhäilyä mutta en myöskään verenmaku suussa haalia älytöntä luksusta, keskiluokkainen peruselämä on jees (ja oman osuuteni pystyn rahoittamaan itse). En halua avointa suhdetta, polyjuttuja tms. Tykkään seksistä ja olen harrastanut irtosuhteitakin, en halua - enkä onneksi varmaan edes saisi - kaksinaismoralistia jonka mielestä nainen menee seksistä pilalle. Seksi on minusta tärkeää parisuhteessa ja molempien tarpeista pitää huolehtia. Avoimuus ja keskustelu on tärkeää, en halua ihmistä jonka on mahdotonta puhua vaikeista asioista. En halua täysraitista enkä alkoholistia, kultainen keskitie tässäkin. Haluan nukkua ainakin useimmat yöt kumppanin vieressä, joten mikään tavataan kerran viikossa -tyylinen kevytsuhde ei toimi.

Siinä nyt alkuun jotain juttuja.

Vierailija
208/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin pahoja eroja elämänsuunnitelmissa, ettei ne ole sovitettavissa yhteen. Esim. minulla on kolme lasta enkä halua lisää, kumppaniksi ei voi valikoitua ihminen joka ei siedä pikkulapsiarkea eikä toisaalta ihminen joka haluaa vielä omia lapsia. En halua muuttaa maalle, joten sinne haaveileva kumppani ei käy. En halua hirveää köyhäilyä mutta en myöskään verenmaku suussa haalia älytöntä luksusta, keskiluokkainen peruselämä on jees (ja oman osuuteni pystyn rahoittamaan itse). En halua avointa suhdetta, polyjuttuja tms. Tykkään seksistä ja olen harrastanut irtosuhteitakin, en halua - enkä onneksi varmaan edes saisi - kaksinaismoralistia jonka mielestä nainen menee seksistä pilalle. Seksi on minusta tärkeää parisuhteessa ja molempien tarpeista pitää huolehtia. Avoimuus ja keskustelu on tärkeää, en halua ihmistä jonka on mahdotonta puhua vaikeista asioista. En halua täysraitista enkä alkoholistia, kultainen keskitie tässäkin. Haluan nukkua ainak

Huhhuh. Sano vielä että nuo kersoillasi on vielä kaikilla eri isät :D :D Saa olla aika epätoivonen ukko että innostuu tuosta deittiprofiilista.

Vierailija
209/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen yhteys tärkeää, ja se että kaikista asioista voi puhua. Empaattinen, mukava, fiksu, huumorintajuinen, huomioon ottava. Tunneäly suotavaa. Luotettava, eläinrakas. Normaali tunne-elämä (ei mikään kylmä tai väkivaltainen tyyppi). 

Samoja mielenkiinnon kohteita, samoja harrastuksia. Samankaltainen ajatusmaailma. Täysin samanlainen ei tarvitse olla. 

Itselle jos toisen mieli / sielu on kaunis, se on minulle puolet viehättävyydestä ja kaunistaa myös ihmistä. Loppuosa viehättävyydestä tulee ulkoisista tekijöistä. Omaan silmään söpöt kasvot, sopiva pituus. Ns. virheitä saa olla. 

Jos suurin osa toivomistani ominaisuuksistani on olemassa, pienet asiat eivät haittaa. 

En pidä juomisesta enkä tupakoi, joten toivoisin ettei kumppanikaan käyttäisi päihteitä tai vetäisi tupakkaa. Pienet hömpsyt silloin tällön ymmärrän, kuten vaikka lääkkeenä konjakkia tilkka. Mutta yletön ryyppääminen, ei kiitos. 

Vierailija
210/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka, ei lapsia tai koiria.

Vierailija
211/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot tissit, pieni vatsa, iso perse, kaunis naama, alle 30v(itse 35v), ei lapsia, ei juo/polta, ei miespuolisia "kavereita", ei petä, ei matkustele, mukava, ei ole ikinä harrastanut seksiä ellei ole ollut parisuhteessa seksikumppanin kanssa. Siinä aika ihanne nainen parista kriteeristä voin tiukan paikan tullen joustaa mutten monesta.

Mitä se 'mukava' on? Kiinnostaa, koska mitään muita luonteenpiirteitä tai ominaisuuksia et maininnut. Sen sijaan toit moneen kertaan esille olevasi pinnallinen ja mustasukkainen luonne. 

Just. Siellä taidetaan olla saatu parrua oikeen kunnolla. Se koira ulahtaa johon kalikka kolahtaa :D Aina jos mies haluaa naisen joka ei ole mikään koko kylän polkupyörä niin nämä pahimmat jakorasiat pahottaa mielensä ja alkaa ulisemaan. Mukava on tietysti sellainen joka ei ole mikään vittumai

Se ei tee kenestäkään kyläpyörää, jos on vastakkaisen sukupuolen kavereita. Tietysti jos on aivan mielenvikainen ja sairaalloisen mustasukkainen, kaveritkin nähdään uhkana.

Mustasukkaiset ovat nimenomaan niitä ihmisiä jotka ovat pahimmillaan väkivaltaisia. Jos et luota, että kaverisuhde on kaverisuhde, mihin muuhun asiaan ei luoteta ja mitä kaikkea muuta kontrolloidaan? 

Joo, ei kiitos. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut tyytyä heikkoegoisiin miehiin.

Vierailija
212/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku tehdä semmosen pisteytys taulukon naisille. Että siinä annetaan pisteitä naisten eri ominaisuuksista, asteikolla 1-10. Sen jälkeen niistä lasketaan keskiarvot. 8 pistettä olis se optimaalinen minimi tavoite. Tai riippuu tietty siitä omasta tasosta ja mihin siinä taulukossa painottaa enempi? Niinko: Ulkonäkö, varallisuus, luonne, pituus, paino, painoindeksi, lasten lukumäärä, koti ötökät ja elukat, lävistykset ja nahkamaalit, harrastukset, yms...

Se helpottaisi huomattavasti miehen elämää.

- Ihmisillä on paljonkin erilaisia mieltymyksiä, joten tällainen taulukkomalli ei tulisi koskaan onnistumaan. 

Vierailija
213/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hampaat pitää olla.. Hampaat olla. Ja että tekee lämpimän ****n. 

Vierailija
214/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alista toista eikä opeta toista kiitollisuudesta ehkä toinen tietää mitä se on. Ei työtön, ei juoppo mieluiten tienaa 1,5 kertaa enemmän kuin minä.  Saman ikäinen.

Vierailija
215/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tulisi olla joko älykäs tai antelias. Toisella ominaisuudella voi paikata toisen puutetta. Suosin tosin ensinmainittua ominaisuutta.

Vierailija
216/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesta hygieniastaan huolehtiva, siististi pukeutuva, sivistynyt lyhythiuksinen ja naama ajeltuna, ei tuppisuu, elättää itsensä, hoitaa asiansa. Tuollainen kiinnostaa, ja ihme kyllä, vaikka onkin vaihtunut joskus, taso on pysynyt  samana. Olen onnekas, rima riittävän ylhäällä.

Ei voisi kuvitellakaan jotain Jouni Hynynen -tyyppiä, tai kaljuksi ajellutta risupartaa kaljamahoineen, alatyylisine käytöksineen. Valitettavasti ulkonäkö ja käyttäytyminen merkitsevät minulle paljon, ja jos ei kriteerit täyty voi olla yksin.

Kaikki mainitsemasi kriteerit täyttyvät. Pakit pakkien perään silti. Jopa tyyliin "Käytäiskö kahvilla? - Oot tylsä, mee pois". Et uskokaan, kuinka toi lannistaa, kun ei ton pidemmälle ikinä pääse.

No mitä ihmettä? Ehkä sinunkin pitäisi nostaa rimaa? Ei sivistynyt nainen käyttäydy noin. 

Vierailija
217/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot tissit, pieni vatsa, iso perse, kaunis naama, alle 30v(itse 35v), ei lapsia, ei juo/polta, ei miespuolisia "kavereita", ei petä, ei matkustele, mukava, ei ole ikinä harrastanut seksiä ellei ole ollut parisuhteessa seksikumppanin kanssa. Siinä aika ihanne nainen parista kriteeristä voin tiukan paikan tullen joustaa mutten monesta.

Mitä se 'mukava' on? Kiinnostaa, koska mitään muita luonteenpiirteitä tai ominaisuuksia et maininnut. Sen sijaan toit moneen kertaan esille olevasi pinnallinen ja mustasukkainen luonne. 

Just. Siellä taidetaan olla saatu parrua oikeen kunnolla. Se koira ulahtaa johon kalikka kolahtaa :D Aina jos mies haluaa naisen joka ei ole mikään koko kylän polkupyörä niin nämä pahimmat jakorasiat pahottaa mielensä ja alkaa ulisemaan. Mukava

"

Se ei tee kenestäkään kyläpyörää, jos on vastakkaisen sukupuolen kavereita. Tietysti jos on aivan mielenvikainen ja sairaalloisen mustasukkainen, kaveritkin nähdään uhkana.

Mustasukkaiset ovat nimenomaan niitä ihmisiä jotka ovat pahimmillaan väkivaltaisia. Jos et luota, että kaverisuhde on kaverisuhde, mihin muuhun asiaan ei luoteta ja mitä kaikkea muuta kontrolloidaan? 

Joo, ei kiitos. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut tyytyä heikkoegoisiin miehiin."

Heterot nainen/mies ei ole ikinä "vaan kavereita". Ei ainakaan samalla tavalla kuin samaa sukupuolta ovat. Tai jos toinen osapuoli on gay. Miehet haluaa aina panna niitä naiskavereita ja nainen pitää näitä miehiä "varalla" ja nauttii siitä niiden huomiosta. Jos menee poikiksen kanssa sukset ristiin niin äkkiä ollaankin sitten hakemassa lohtua näiltä miespuolisilta "kavereilta". Neuvon jokaista miestä juoksemaan helvetin kauas naisesta jolla on "miespuolisia kavereita". Nämä naiset tiedetään.

https://www.youtube.com/shorts/kFwr_fCacCM

Vierailija
218/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli remontti-Reiska taas haussa...

Miehet voisi alkaa ottaa tämän kohteliaisuutena, koska naiset todellakin arvostavat miestä, joka osaa kaikenlaista remppaa ja korjausta. 😊

Mutta käy monelle naiselle sellainenkin mies, joka tykkää pitää kodin kunnossa, mutta jos ei itse osaa rempata, niin hänellä on halua ja varaa hankkia ne remppaajat ja korjaajat paikalle.

Sellaisesta miehestä ei varmaan monikaan nainen tykkää, joka ei piittaa remppaamisesta ja korjaamisesta lainkaan, eikä ole halukas myöskään teettämään niitä hommia muilla, koska on pihi tai ei välitä, miten asiat kotona on, tai sitten koittaa itse jotain väsätä huonoin tuloksin.

Eli miehen pitäisi maksaa rempat vaikka nainen olisi varakkaampi?

Vierailija
219/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunne-elämän tasapaino, henkinen kypsyys ja riittävä tunneäly ylipäätään. Ei pura oman elämänsä pettymyksiä muihin ihmisiin, ei vihaa naisia tai luokittele ihmisiä ulkoisten ominaisuuksien mukaan. On aidosti kiltti, eikä epävakaa ihminen joka haukkuu naisia älämölöten ja ulisten itsesääliä. 

Tapailin pitkään naista, jolla ei ollut ainuttakaan yllä mainituista ominaisuuksista. Esitti ex-avomiehensä olleen elämänsä "suuri rakkaus" - ei silti pystynyt löytämään tästä yhtäkään positiivista ominaisuutta.

Vierailija
220/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton.