Mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille?
Käsi sydämellä; mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille? Mikä on ehdoton ei ja mikä ominaisuus ihmisellä tulee olla? Vastaatko itse asettamiasi kriteerejä? Missä asioissa voit joustaa?
Kommentit (287)
Tietenkin on paljonkin kriteereitä jotka lie kaikilla samat, mutta itsellä on pari-kolme sellaista jotka ei kaikille ole turn off.
Itse en halua suhdetta päihdemyönteisen miehen kanssa. Enkä myöskään röökinpolttajan. Tai miehen jolla on lapsia. Aiemmin tuo oli "on jo" lapsia, mutta nyt on itsellä jo sen verran ikää ettei omaa perhettä enää tarvitse perustaa enkä ole myöskään kiinnostunut hoitamaan miehen mahdollisia/tulevia lapsenlapsia vaikka ne lapset olisikin jo aikuisia.
Absolutisti miehen ei tarvitse eikä pidä olla, mutta humalahakuinen ja tiheä alkoholinkäyttö on sellainen juttu jota en enää katsele sormien läpi. Saunakalja on ok tai vaikka kaksikin esim metsässä vietetyn päivän jälkeen, mutta ryypiskelylle mulla on nollatoleranssi. Ja sitten se rööki, hyisaatana. En vaan voi enää edes sietää.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kriteeri on, että toinen osoittaa olevansa kiinnostunut minusta ja haluavansa tutustua minuun. Siitä se sitten lähtee.
Yllättäen, tähän se aina sitten mun kohdalla jääkin. Ei haluta tutustua. Edes yrittää tutustua. Se katsekontakti riittää ja (kielteinen) päätös on tehty. Ja turha mussuttaa mistään alkosta tai vastaavasta. En juo. En polta. En väärinkäytä lääkkeitä. En käytä huumeita. Liikkuisin enemmän, jos olisi joku, jonka kanssa liikkua - yksin se on uskomattoman tylsää. Ulkonäkö luokkaa ok.
Vierailija kirjoitti:
"Jotkut Reino-tossu- ja kuviokalsarimiehet tai muuten arjessaan tylsästi ja harmaasti pukeutuvat, eivät kelpaisi"
Minkälaiset bikinit teillä on päällä kaupassa käydessänne?
Vaateostoksilla olevasta miehestä näkee, mitä vaatteita hän siellä katselee. Tai kassalla näkee, mitä on ostanut.
Onhan tää nyt ihan tunnettu juttu, josta on lehtiostikoitakin tehty, että ostoskoriin kannattaa aina vilkaista, tietääkseen jotain tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesta hygieniastaan huolehtiva, siististi pukeutuva, sivistynyt lyhythiuksinen ja naama ajeltuna, ei tuppisuu, elättää itsensä, hoitaa asiansa. Tuollainen kiinnostaa, ja ihme kyllä, vaikka onkin vaihtunut joskus, taso on pysynyt samana. Olen onnekas, rima riittävän ylhäällä.
Ei voisi kuvitellakaan jotain Jouni Hynynen -tyyppiä, tai kaljuksi ajellutta risupartaa kaljamahoineen, alatyylisine käytöksineen. Valitettavasti ulkonäkö ja käyttäytyminen merkitsevät minulle paljon, ja jos ei kriteerit täyty voi olla yksin.
Kaikki mainitsemasi kriteerit täyttyvät. Pakit pakkien perään silti. Jopa tyyliin "Käytäiskö kahvilla? - Oot tylsä, mee pois". Et uskokaan, kuinka toi lannistaa, kun ei ton pidemmälle ikinä pääse.
Vierailija kirjoitti:
"Jotkut Reino-tossu- ja kuviokalsarimiehet tai muuten arjessaan tylsästi ja harmaasti pukeutuvat, eivät kelpaisi"
Minkälaiset bikinit teillä on päällä kaupassa käydessänne?
Miten kommentissa mainitut "värikkyys ja modernit vaatteet" verrattuna "Reinoihin ja kuviokalsareihin" muka vertautuvat johonkin bikineihin? Bikinit on sesonkivaate eikä mikään arkivaate.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ala luettelemaan näitä ketjussa moneen kertaan mainittuja itsestäänselvyyksiä luotettavuudesta ja sydämellisyydestä jne vaan mainitsen vain tämän mistä en edes neuvottele eli enää en ala suhteeseen miehen kanssa joka on tyytynyt minuun paremman/mieluisamman puuttuessa.
Kulunutta fraasia käyttääkseni, pitäisikö hänen? Jos koet ansaitsevasi parempaa, kuin "tyytymisen", eikö mies voisi olettaa samoin?
En minäkään tyytyä halua, mutta tuskin edes elän niin kauaa, että "se oikea" tai edes "ihan kiva" tulisi kohdalle. Tiedän olevani B-sarjaa vastakkaisen sukupuolen silmissä, mutta ei se kuitenkaan oikeuta jatkuvaa halveksuntaa. Tai selitä sitä, että minkäänlaista vastakaikua ei ikinä saa.
Miksi pitää väkisin laittaa kumppanille kriteerit? Menee monta hyvää kumppania ohi, kun osa omista kriteereistä ei toteudu. Avoimin mielin kun omaa elämää elelee, niin löytyy se kumppanikin
Isot tissit, pieni vatsa, iso perse, kaunis naama, alle 30v(itse 35v), ei lapsia, ei juo/polta, ei miespuolisia "kavereita", ei petä, ei matkustele, mukava, ei ole ikinä harrastanut seksiä ellei ole ollut parisuhteessa seksikumppanin kanssa. Siinä aika ihanne nainen parista kriteeristä voin tiukan paikan tullen joustaa mutten monesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää väkisin laittaa kumppanille kriteerit? Menee monta hyvää kumppania ohi, kun osa omista kriteereistä ei toteudu. Avoimin mielin kun omaa elämää elelee, niin löytyy se kumppanikin
Mun kriteerit on luokkaa pulssi löytyy ja on vastakkaista sukupuolta. Kaikki muu on plussaa. Ei todellakaan ole "yhdestä tai kahdesta kriteeristä" kiinni. Toki olis hyvä, jos olis jollain lailla musta kiinnostunut...
1.Tasapainoinen ihminen eli oikeasti aikuinen. Pystyy puhumaan asioista ja selvittämään asiat puhumalla. Ottaa vastuun tekemisistä.
2. Sama arvomaailma. Itsellä perinteinen sukupuoliroolitus toimii karkeana suuntaviivana. Jos siihen on varaa, mua ei haittaa, jos muija pitää työelämästä taukoa aina välillä.
3. Aidosti kiltti ihminen ja jalat tukevasti maassa. Jos on realisti, osaa nauttia elämästä ilman, että omat haaveillut vie ilon kaikesta, kun kuvitelmat ei vastaa todellisuutta.
4. Pitää itsestään huolta, kuten normaalin aikuisen tulisi.
5. Olis hienoo jos tyty olisi ihan kivan näköinen.
*Kysymyksen asettelu on väärä. Ihmissuhteet toimii jos lähtökohtaisesti molemmat on antamassa eikä saamassa. Mä yritän muokata itsestäni sellaista ihmistä, jonka kanssa tollanen muija haluaisi olla. Mä en ole "etsimässä tollasta naista"*
15min/5 päivää viikossa aamulla lihasten rakentamista. Rasvaprosentti pidetään matalalla. Kivampi kattoa vatsalihakset ääriviivoja kuin omenaa. Se on pieni vaiva ja rakentaa myös itsekuria. Aamukahvia ennen on hyvä vetää punnerrukset, kyykyt ja lankut. Kylmiä suihkuja en harrasta vaan ihan perus kehon ylläpitämistä.
Joka toinen päivä puoli tuntia varjotyöskentelyä oman mielen syövereissä. Jokainen on omasta mielestään hyvä tyyppi ja hieno ihminen, mutta todellisuus on kuitenkin lähes aina jotain muuta, sitten kun alkaa oikeesti analysoimaan omaa käyttäytymistään ja puhettaan. Itse olin aikamoinen säkki käärmeitä, ja olen todennäköisesti yhä. Liian usein ottaa itsensä turhan vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti. Kriteereiden kautta saa karsittua sen "ei toivotun" materiaalin.
Omasta mielestäni kumppanin tulee olla alle 30 vuotias, komea ja lihaksikas, tienaa hyvin, eikä omaa naispuolisia kavereita. Näistä en tingi ja nämä kaikki vaadin.
Vierailija kirjoitti:
Isot tissit, pieni vatsa, iso perse, kaunis naama, alle 30v(itse 35v), ei lapsia, ei juo/polta, ei miespuolisia "kavereita", ei petä, ei matkustele, mukava, ei ole ikinä harrastanut seksiä ellei ole ollut parisuhteessa seksikumppanin kanssa. Siinä aika ihanne nainen parista kriteeristä voin tiukan paikan tullen joustaa mutten monesta.
Ruuanlaitto- ja siivoustaitoja et ehtinyt mainita, ennen kuin sait turpaasi vonkaamaltasi kauniilta naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä kommentti. Kriteereiden kautta saa karsittua sen "ei toivotun" materiaalin.
Omasta mielestäni kumppanin tulee olla alle 30 vuotias, komea ja lihaksikas, tienaa hyvin, eikä omaa naispuolisia kavereita. Näistä en tingi ja nämä kaikki vaadin.
Jos sä haet vaan lyhyt kestosta, mitä väliä sillä on, onko sillä naispuolisia kavereita.
Ylipainoinen,lyhyt hiuksinen nainen joka elää sossu varoilla <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä haet vaan lyhyt kestosta, mitä väliä sillä on, onko sillä naispuolisia kavereita.
Ehkä lyhytkestoista, mutta mies on silloi sitä mitä minä haluan.
Mitä edellytän:
- siisti ulkonäkö, hoitaa itseään, hygienia kunnossa
- fiksu, mielellään hyvin koulutettu, AMK tai yliopisto, ja hyvässä työpaikassa
- käyttäytyy kunnioittavasti toisia ihmisiä kohtaan, ei nolaa toisia vitsin varjolla, on luotettava ja lojaali ja kykenee sopimaan asioista yhdessä
- tykkää matkustella ja syödä erilaisissa ravintoloissa erilaisia ruokia
Turnoffit
- kommunikaatiovammaisuus, ei osaa puhua vaikeista asioista, vaan ahdistuu ja on hiljaa, tämä on pahin
- rähinäviina, eli alkaa haastaa riitaa, jos käyttää alkoholia
- yleensäkin humalahakuinen juominen ja päihdemyönteisyys, kannabis ja muut laittomat aineet on ehdoton no, no
- tupakointi
- isot tatuoinnit, etenkin näkyvillä paikoilla on ällöttäviä, naama- tai kaulatatska ehdoton no, no
- minä, minä -tyyppi, joka ei välitä muiden tarpeista ja mielipiteistä
- liika ruokarajoitteisuus, kaikesta ei tarvitse tykätä eikä ihan kaikkea tarvitse suostua syömään mitä maailmalla näkee, mutta en varmaan kestäisi jos kumppani olisi erittäin ruokarajoitteinen, tyyliin ei suostu syömään ruokaa, jossa on sipulia/valkosipulia/mitään lihaa/kalaa/kirsikoita/kookosta/korianteria ,,, sellaisen kanssa ei voi matkustaa maailmalla ja käydä eri paikoissa syömässä erilaisia ruokia
Vierailija kirjoitti:
1. Luotettavuus & moraali, ei petä eikä ole koskaan pettänyt aikaisempia kumppaneitaan, koska sellainen ei kävisi edes mielessä.
2. Päihteettömyys, joku satunnainen saunakalja tai viinilasi ok. Ei tupakkaa, ei huumeita, ei viikonloppuörvellystä.
3. Empatiakyky ja se että näkee kumppanin tasa-arvoisena ihmisenä eikä minään hyödykkeenä
Mutta kun vaimo juuri on hyödyke. Jos ei ole, niin on hyödytön.
Sama! Tosin lisäisin sen, että on vastakkaista sukupuolta...