Mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille?
Käsi sydämellä; mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille? Mikä on ehdoton ei ja mikä ominaisuus ihmisellä tulee olla? Vastaatko itse asettamiasi kriteerejä? Missä asioissa voit joustaa?
Kommentit (287)
Seuraavalla vois olla pienet tissit kun kaikilla aikaisemmilla on ollut tosi isot.
Sellainen kriteeri on, että toinen osoittaa olevansa kiinnostunut minusta ja haluavansa tutustua minuun. Siitä se sitten lähtee.
"Kaiken alku on kuitenkin se, että tunnistetaan ja tunnustetaan "pelikentän" tilanne, ja kartoitetaan oma toiminta sen mukaan."
No oikeasti tavallisten normi-ihmisten parisuhteiden alku on juuri se että ei kuvitella sen olevan mikään "pelikenttä" vaan kahden ihmisen aitoa tutustumista. Jos koko ajan yrität tulkita muita jonkun oman suodattimesi läpi niin menee kyllä metsään ja rytinällä.Ehkäpä vain unohtaisit nuo tulkinnat ja keskustelisit ihan vain normaalisti niiden naisten kanssa?
"Kaiken alku on kuitenkin se, että tunnistetaan ja tunnustetaan "pelikentän" tilanne, ja kartoitetaan oma toiminta sen mukaan."
No mitenkäs tämä taktiikka on sinulla toiminut? Kirjoituksistasi olen saanut sen käsityksen että olet kuitenkin edelleen sinkku? Joten voisiko olla että et kuitenkaan ole tajunnut ihan sitä mikä on se "pelikentän tilanne"?
Nämä ketjuthan ovat aina sitä että sinkut eivät voi uskoa että pariutuneet voisivat tietää miten parisuhde saadaan vaan se sinkku kyllä tietää miten parisuhdemarkkinat oikeasti toimivat. Ihan kuin se joka ei koskaan saa kalaa neuvoisi ammattikalastajaa.
Seurustella nyt voi monenkin kanssa ei-vakavalla mielellä. Mutta jos vakavasti aikoo seurustella, niin silloin on kyllä tietyt kriteerit persooonallisuudessa.
Semmoinen mies, joka naureskelisi kustannuksellani, katselisi muitakin naisia, ei olisi tyytyväinen johonkin elämäntyylissäni tai ulkonäössäni, joka ei olisi kova hymyilemään ja nauramaan ja jonka tunne-elämä on lällyä tunteilemista ja myötäilemistä (ei siis mitään omaa mielipidettä tms.) ja riippuvuutta naisesta, ja jolla ei ole omia harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita, ei minuun vetoaisi. Ei myöskään huonosti pukeutuva mies, enkä tarkoita nyt, että joku frakki pitäisi olla, vaan tarkoitan, että pitää tykätä väreistä ja nykyaikaisista vaatteista. Jotkut Reino-tossu- ja kuviokalsarimiehet tai muuten arjessaan tylsästi ja harmaasti pukeutuvat, eivät kelpaisi, jos pääsääntöisesti olisi sellaiset vaatteet päällä. Esimerkiksi kauppa tai työmatka on ihan hyvä paikka nähdä, miten mies pukeutuu arkitilanteessa. Silmät siis auki työmatkaliikenteessä ja ruokaostoksilla. Miehen pitää myös tykätä ulkomaille menemisestä ja osata vähintäänkin englantia. Myös pitää osatat tietotekniikkaa ja tavanomisia korjaushommia kotona. Tai sitten on oltava rahaa niin, että hankkii ammattiosaajat rahalla paikalle, eikä ala itse tumpeloida.
Pitkään tapailemani nainen kertoi, ettei voi ajatella ryhtyvänsä seurustelemaan kanssani, muttei millään suostunut kertomaan, mikä tämä syy oli.
Eli remontti-Reiska taas haussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkea koulutus, älykkyys, tunneäly, ei riippuvuuksia, max 5 vuotta ikäeroa, ei merkittävää ylipainoa, ei mt-ongelmia, samasta kaupungista tai suht läheltä kuitenkin
Samaa mieltä.
Bruttopalkka vähintään n. 5000€/kk(itsellä n. 7000€/kk), jotta voidaan tehdä asioita ilman huolta rahasta, ei ylipainoa, empatiakykyinen, ei vihervassari, tai muukaan kiihkoilia. Uskollinen.
"Kiihkoilia"? Älä nyt sentään väitä, että olisit korkeasti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Eli remontti-Reiska taas haussa...
Miehet voisi alkaa ottaa tämän kohteliaisuutena, koska naiset todellakin arvostavat miestä, joka osaa kaikenlaista remppaa ja korjausta. 😊
Mutta käy monelle naiselle sellainenkin mies, joka tykkää pitää kodin kunnossa, mutta jos ei itse osaa rempata, niin hänellä on halua ja varaa hankkia ne remppaajat ja korjaajat paikalle.
Sellaisesta miehestä ei varmaan monikaan nainen tykkää, joka ei piittaa remppaamisesta ja korjaamisesta lainkaan, eikä ole halukas myöskään teettämään niitä hommia muilla, koska on pihi tai ei välitä, miten asiat kotona on, tai sitten koittaa itse jotain väsätä huonoin tuloksin.
Henkilökohtaisesta hygieniastaan huolehtiva, siististi pukeutuva, sivistynyt lyhythiuksinen ja naama ajeltuna, ei tuppisuu, elättää itsensä, hoitaa asiansa. Tuollainen kiinnostaa, ja ihme kyllä, vaikka onkin vaihtunut joskus, taso on pysynyt samana. Olen onnekas, rima riittävän ylhäällä.
Ei voisi kuvitellakaan jotain Jouni Hynynen -tyyppiä, tai kaljuksi ajellutta risupartaa kaljamahoineen, alatyylisine käytöksineen. Valitettavasti ulkonäkö ja käyttäytyminen merkitsevät minulle paljon, ja jos ei kriteerit täyty voi olla yksin.
"Jotkut Reino-tossu- ja kuviokalsarimiehet tai muuten arjessaan tylsästi ja harmaasti pukeutuvat, eivät kelpaisi"
Minkälaiset bikinit teillä on päällä kaupassa käydessänne?
No niin, nyt varmaan tulee alanuolia, mutta ei haittaa. Olen ollut vuosia yksin koska kriteerini ovat mahdottomat. Etsin itseni kaltaista miestä, eikä tällaista olekaan.
- ateisti
- rokotettu ja muutenkin nojaa tieteeseen, eikä usko horoskooppeihin tai mihinkään hengellisyyteen tai huuhaa-juttuihin
- ei allerginen eläimille ja pitää eläimistä.
- vegaani tai kasvissyöjä ainakin pääasiassa
- vihervasemmiston arvomaailma, empaatinen myös vähäosaisia kohtaan
- lahjoittaa hyväntekeväisyyteen
- ulkoilee
- urheilee
- sen verran hoikka ja jäntevä että vatsalihakset piirtyy ja verikokeeseen ei tarvitse puristussidettä käsivarteen. Tästä voin joustaa ja olla hoikempi osapuoli. Voihan toinen olla vaikka sairas tai vammautunut sillä lailla että ei pysty samalla tavalla liikkumaan, mutta jos vetelyys johtuu itse valituista elintavoista niin en syty.
- Lapset jo tehty tai ei halua. Jos omia lapsia niin huolehtii niistä vastuullisesti 50/50 eikä ole viikonloppuisä.
- Ei tupakkaa, alkoholismia tai muita päihdeongelmia ellei sitten ole toipunut ja nyt absolutisti.
- korkeakoulutettu ja kiinnostunut itsenä kehittämisestä ja uuden oppimisesta
- lukee kirjoja, eikä lue iltapäivälehtiä.
- rehellinen ja haluaa monogaamisen suhteen, vaikka on korkea libido ja haluaa harrastaa seksiä usein.
Vierailija kirjoitti:
Päihteettömyys, empaattisuus, luotettavuus.
Yksisarvista ollaan näköjään hakemassa, vai mitä?
Parempi olla yksin kun huonon kanssa.. Onnekseni viihdyn yksin.
Kaikki kolme kriteeriä osuu muhun. Ei niistä ole ikinä mitään hyötyä ollut.
Enkä nyt kuitenkaan ihan hevosen perseeltä näytä...
Eli valkkaat seurustetluun haluamasi naiset ulkonäön perusteella jostain? Vai mitä tarkoittaa ettei pääse keskusteluyhteyteen? Ei naiset tykkää siitä että heidän valitaan joltain listalta ulkonäkönsä perusteella, ja sitten pitäisikin päästtä keskusteluyhteyteen kun kuka tahansa mies kerran on hänet katalogista valinnut.
Tuo on syy miksi olet sinkku.
Ensinnäkin, olet idiootti. Olen pahoillani. Vältän ihmisten loukkaamista kaikessa mahdollisessa, mutta nyt tuo oli pakko sanoa.
Toiseksi, mikään tuossa kommentoimassasi tekstissä ei viitannut mainitsemiisi asioihin.
Kolmanneksi, olet todella vastenmielinen ihminen. Alat heti syyttämään muita asioista, jotka olet itse keksinyt päästäsi.
Neljänneksi, opettele nyt edes kirjoittamaan. Niin monta kirjoitusvirhettä, että minuakin hävettää
En nyt ala luettelemaan näitä ketjussa moneen kertaan mainittuja itsestäänselvyyksiä luotettavuudesta ja sydämellisyydestä jne vaan mainitsen vain tämän mistä en edes neuvottele eli enää en ala suhteeseen miehen kanssa joka on tyytynyt minuun paremman/mieluisamman puuttuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton vaatimus on, että on tunne-elämältään tasapainossa ja kykenee hyväksymään toisen ihmisen sellaisena kuin tämä on.
Kyllä, olen tällainen.
Tämä on hyvä, lisäksi jos toisen kanssa vähintään yhtä hauskaa kuin on itsensä kanssa sekä syömään ihan tavallisena arki-iltana jotain ihan tavallista ruokaa ja samalla nauramaan jollekin ihan typerälle asialle ja keskustelemaan myös syvällisiä, niin ollaan oikeiden asioiden äärellä.
Kunhan se toinenkin on tuollainen. Ettei mennä taas tuohon jo aiemmin mainittuun tilanteeseen, jossa vaan vaaditaan, mutta ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
"Olen jo kauan sitten menettänyt uskoni siihen, että naiset voisivat olla rehellisiä. Ainoa keino on oppia Orwellin mallin mukainen kaksoiskieli, eli pitää vain osata tulkita se sanoma oikein, vaikka suusta jotain muuta ulos tulee."
No minut ainakin karkoittaa juuri se marttyyriasenne miehissä jossa kaikki on aina jotenkin muiden vikaa ja mies vain avuton uhri joka ei mitenkään voi ymmärtää naisia.
Kun tapasin oman aviomieheni niin minuun teki isoimman vaikutuksen juuri se miten sinut hän oli itsensä ja maailman kanssa. Hän ei ollut se objektiivisesti katsoen komein, ei pisin, ei rikkain. Ei monissa näissä kriteereissä edes keskiverto. Mutta hän oli ihan avoimesti sitä mitä oli eikä pyydellyt mitään anteeksi. Ei surkutellut tai syytellyt, Hän osasi sekä kertoa omista ajatuksistaan että kuunnella minua. Ja näin hän sai aikaan sellaisen luottamuksen ja turvallisuuden tunteen minussa että tajusin aika nopeasti että tässä on mies jonka
Avoin halveksunta (jota sinäkin kommentillasi teet) miehiä kohtaan aiheuttaa katkeruutta. Onko muka mikään ihme, että ihminen katkeroituu, jos jatkuvasti kaikki vieritetään hänen syykseen?
Vierailija kirjoitti:
Pitkään tapailemani nainen kertoi, ettei voi ajatella ryhtyvänsä seurustelemaan kanssani, muttei millään suostunut kertomaan, mikä tämä syy oli.
Ehkä olit sille naiselle guilty pleasure.
Hengittää
Tulot niin hyvät, ettei mun tarvi elättää
Ei rikollinen, ei kiellettyjä päihteitä
Viihdyn seurassa