Mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille?
Käsi sydämellä; mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille? Mikä on ehdoton ei ja mikä ominaisuus ihmisellä tulee olla? Vastaatko itse asettamiasi kriteerejä? Missä asioissa voit joustaa?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli siis joko kriteerilista on tiedostettu, tai sitten se on tiedostamaton johtaen ratkaisuihin fiilispohjalla siellä taustalla."
Edelleen pointti on siinä että se fiilis ei synny siitä onko mies 160 vai 180 senttiä pitkä tai onko hän duunari tai akateeminen. Vaan se tulee siitä miten se ihminen on minun kanssani ja miten hän kummunikoi. Siis menevätkö ajatusmaailmamme yhteen.
Mutta voit toki jankata että siinä on yksi kriteeri. No on, se että meillä on mukavaa. Mutta se on aika eri asia kuin mitä yleensä kriteerilistalla tarkoitetaan.
Ja tästä päästään siihen, mitä tuolla aiemmin jo sanottiin: usein ei pääse edes keskusteluyhteyteen, jotta sitä fiilistä voisi herättää muulla kuin ulkonäöllään.
Eiväthän naiset vaadi sitäkään, että mies tarjoaa treffeillä. Mutta sitten sanotaan perään, että kutsuja maksaa. Ja koska nainen itse ei kos
Minä taasen en ole koskaan käynyt maksullisilla treffeillä, vaan aina jos on tavattu niin on tavattu vaikkapa kävelyn merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että miehen pitäisi olla luonnikas. Hänen kanssaan olisi luonnikasta olla. Meillä ei olisi turhia vänkäyksiä mistään, mutta osaa olla tarvittaessa päättäväinen. Ei ennakoimattomia mielialan vaihteluja tai puhumattomuutta. Tulee toimeen itsensä kanssa ja myös muiden kanssa, tarpeeksi sosiaalinen, muttei yltiö. Osaa olla itsekseen ja antaa minunkin välillä olla, mutta kuitenkin pääosin olisimme yhdessä.
Sanoisin tällä iällä, että taitaa olla utopiaa tuollainen mies. Mutta en hae hakemalla, löytyy jos löytyy, yksinkin viihdyn hyvin. Toisaalta jos on kaksi yhdessä viihtymässä niin mikäs siinä. Epäviihtymiseen en vain enää ala.
Tarkoitat varmaan luontevaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotettava, rehellinen, päihteetön, ulkonäöstään huolehtiva mies, ei petä eikä ole pettänyt aiemmissa suhteissaankaan. Eikä ole uittanut vehjettään jokaisessa tarjolla olleessa kolossa. Minä itse täytän nuo em. kriteerit. Eikä minun koloni ole ollut koskaan satunnaisten seikkailijoiden käytössä, ainoastaan parisuhteessa siihen on päässyt.
Ulkonäöllä ja varallisuudella ei ole merkitystä. Silti nuo kriteerini tuntuvat olevan liian tiukat.
Ei ne liian tiukat ole, syy siihen miksi parisuhdetta ei löydy taitaa olla tuo asenne että jos on tykännyt seksistä, ja harrastanut sitä omaksi ilokseen, niin se on "kolon antamista seikkailijoiden käyttöön" tai "vehkeen uittamista joka kolossa". Tuollainen asenne muihin ihmisiin ja elämään ylipäätään karkottaa helposti parisuhdhetta haluavat ihmiset läheltäsi pois. Kuten myös kuvitelma siitä että kysyttäessä kys
Itse tykkään kyllä seksistä ja tosi ahkerasti olenkin sitä harrastanut parisuhteessa, mutta ellei parisuhdetta ole niin ennemmin elän puutteessa ja hankaan vaikka kävyllä, kuin että laskisin satunnaisten kulkijoiden hinkkaamaan itseäni. Tiedätkös, että on olemassa ihmisiä, joille seksiin kuuluu tunnepuolikin eikä pelkkä tekninen suoritus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän naisen kielenkäytössäkään "omillaan toimeen tuleva" tarkoita samaa kuin "omillaan toimeen tuleva" vaan "vaihtelevan varakas mies, joka on valmis käyttämään rahojaan runsaasti naiseen". Kyse on Orwellin mukaisesta kaksoiskielestä, jossa vain odotetaan, että vastaanottaja osaa tulkita, mitä todellisuudessa tarkoitetaan.
Elämä on. Paljon helpommalla pääsee, kun asian vain hyväksyy.
Tuntuu kuitenkin, että tuo sporttisuus aiheuttaa miehille enemmän ongelmia kuin naisten "omillaan toimeen tuleva". Kun mies hakee sporttista naista, hän saa todella vähän vastauksia, koska valtaosa hyvännäköisistä naisista ei tajua sporttisuuden tarkoittavan miesten kielellä hyvännäköistä. Näin ollen hyvännäköiset naiset ohittavat sporttista toivovan, koska eivät itse ole sporttisia, vaan korkeintaan ehkä harrastavat liikuntaa (tämähän on täysin e
Minusta taas miehen ei kannata ilmaista omia vaatimuksiaan lainkaan. Oletuksena on, että mies tekee kaiken, joten nainen voi hyvällä perusteella olettaa, että aloitteen tehnyt mies pitää sellaisesta naisesta kuin hän on. Ja jos taas ei pidä, voisi mieheltä kysyä perustellusti "miksi ihmeessä me sitten edes keskustelemme?"
Jokin aika sitten eräs nainen onnistui tekemään suuren vaikutuksen. Jaa että miten? Hän kysyi "mitä sinä haluat?" En edes muista, koska viimeksi minulta olisi kysytty omista toiveistani. Sen sijaan kristallikirkkaaksi tulee aina se, mitä minulta vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yksi niistä jotka törmäävät sukupuolten erilaisiin kriteereihin. Toivoisin pitkälti samoja ominaisuuksia joita itsessäni on, mutta ikävä kyllä naiset saavat niistä enemmän pisteitä kuin minä.
Esimerkiksi naisen on parempi olla sporttinen ja hoikka kuin hyvässä ammatissa, miehen tilanne on päinvastainen. Mies katsoo suhteessa enemmän timmiä kroppaa, vaikka kasvot olisivatkin tuikitavalliset. Nainen kiinnittää enemmän huomiota genetiikkaan ja sporttimimmikin voi unohtaa masun jos mies on pitkä, roteva ja komea.
Minä olen:
- älykäs mutta ei työelämässä menestynyt
- sporttinen ja hoikka, mutta lyhyt ja luontaisesti kapeaharteinen
- ei-komeakasvoinen
Minulla ei ole mahdollisuutta älykkääseen, sporttiseen tai hoikkaan naiseen joka ei ole luontainen kaunotar (ei haittaa koska kasvojen suhteen makuni poikkeaa valtavirrasta). Mahdol
Miehet tarkoittavat sporttisella yleensä sopusuhtaista, ja ei reilusti ylipainoista. Vain ne jotka itsekin (miehistä) urheilevat säännöllisesti haluavat sen oikeasti sporttisen yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tarkoittaa tämä "sporttisuus" mitä miehet odottavat naiselta?
Eiköhän tässä tarkoiteta sitä, että itsestä pidetään huolta, ja se myös näkyy ulospäin kaikin tavoin. Päälleen voi laittaa minkä tahansa vaatteen tai olla laittamatta, koska hyvältä näyttää joka tapauksessa.
Ei sporttisuus tarkoita tuota. Sporttisuus tarkoittaa urheilullisuutta. Jos oikeasti halutaan vain ihmistä, joka näyttää hyvältä kaikissa vaatteissa, silloin kannattaa sanoa suoraan, että haetaan hyväkroppaista ja hyvännäöistä ihmistä. Kaikki hyvännäköiset ja hyväkroppaiset eivät kuitenkaan ole sporttisia, ja kaikki sporttiset eivät ole hyvännäköisiä vaatteessa kuin vaatteessa.
Ei
Kyse on siitä, että nainen voi halutessaan juurikin vedota siihen, että miehen tulee vain elättää itsensä. Mutta kun tilaisuus tulee, voi kuitenkin samalla repliikillä vaatia sitä, että mies onkin varakas ja käyttää paljon rahaa naiseen... koska sellainenKIN mies on "omillaan toimeen tuleva". Entinen pääministerimmekin järjesti aina kaikki päätökset siten, että saattoi tarpeen mukaan ottaa kunnian itselleen onnistumisista, ja epäonnistumisista vierittää syyn "asiantuntijoiden" niskaan.
Engalnniksi asiasta käytetään nimeä "plausible deniability". Hyvää suomalaista vastinetta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton vaatimus on, että on tunne-elämältään tasapainossa ja kykenee hyväksymään toisen ihmisen sellaisena kuin tämä on.
Kyllä, olen tällainen.
Tämä on hyvä, lisäksi jos toisen kanssa vähintään yhtä hauskaa kuin on itsensä kanssa sekä syömään ihan tavallisena arki-iltana jotain ihan tavallista ruokaa ja samalla nauramaan jollekin ihan typerälle asialle ja keskustelemaan myös syvällisiä, niin ollaan oikeiden asioiden äärellä.
Olen itse täysin samoja asioita mitä toivon mieheltänikin.
Pääasia että yhdessä on kivaa, luontevaa ja hauskaa. Tottakai yhdessä pitää pystyä myös selvittämään konflikteja ja erimielisyyksiä. Lisäksi miehen tulotasolla on väliä. Hygienia on tärkeä, urheilullisuus sekä se että omaa emotionaalisesti hyvät tavat.
"Olen jo kauan sitten menettänyt uskoni siihen, että naiset voisivat olla rehellisiä. Ainoa keino on oppia Orwellin mallin mukainen kaksoiskieli, eli pitää vain osata tulkita se sanoma oikein, vaikka suusta jotain muuta ulos tulee."
No minut ainakin karkoittaa juuri se marttyyriasenne miehissä jossa kaikki on aina jotenkin muiden vikaa ja mies vain avuton uhri joka ei mitenkään voi ymmärtää naisia.
Kun tapasin oman aviomieheni niin minuun teki isoimman vaikutuksen juuri se miten sinut hän oli itsensä ja maailman kanssa. Hän ei ollut se objektiivisesti katsoen komein, ei pisin, ei rikkain. Ei monissa näissä kriteereissä edes keskiverto. Mutta hän oli ihan avoimesti sitä mitä oli eikä pyydellyt mitään anteeksi. Ei surkutellut tai syytellyt, Hän osasi sekä kertoa omista ajatuksistaan että kuunnella minua. Ja näin hän sai aikaan sellaisen luottamuksen ja turvallisuuden tunteen minussa että tajusin aika nopeasti että tässä on mies jonka kanssa minun on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
"Olen jo kauan sitten menettänyt uskoni siihen, että naiset voisivat olla rehellisiä. Ainoa keino on oppia Orwellin mallin mukainen kaksoiskieli, eli pitää vain osata tulkita se sanoma oikein, vaikka suusta jotain muuta ulos tulee."
No minut ainakin karkoittaa juuri se marttyyriasenne miehissä jossa kaikki on aina jotenkin muiden vikaa ja mies vain avuton uhri joka ei mitenkään voi ymmärtää naisia.
Nimenomaan tässä EI olla mitään uhreja tai väitetä "kaiken" olevan muiden syytä. Päinvastoin tässä on opittu kokemuksen kautta tulkitsemaan muita heidän tekojensa - eikä sanojensa - perusteella. Ennen kaikkea otetaan tietysti se vastuu omasta elämästä. Toivottavasti muutkin ovat ottaneet jo vuosia sitten, voisin lisätä. Kaiken alku on kuitenkin se, että tunnistetaan ja tunnustetaan "pelikentän" tilanne, ja kartoitetaan oma toiminta sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tupakoi.
Ei ole yhtä aikaa suhteessa monen kanssa.
Ei tahallaan työtön välttääkseen elatusmaksuja.
Ei valehtele.
Max 5 vuoden ikäero.
Hyvä hygienia.
Huolehtii terveydestään.
Hyvät hampaat.
Tulee toimeen, rahat riittävät tavalliseen elämään.
Viehättävä ulkonäkö.
Mukava luonne.
Jos naisilla on kerta tälläsiä vaatimuksia niin sit kannattaa olla ikisinkku.
Ei saa tupakoida - tätä en ymmärrä, mitä pahaa.
Huolehtii terveydestään - mitä toi nyt meinaan, varmaan sitä että ei sais syödä kunnon liharuokaa vaan pelkkä salaattia
Hyvät hampaat - No ei niille voi mitään jos on pari poistettu ja lääkkeet kuluttaa
Tulee toimeen - No työkkärinkorvauksilla pärjää kuukauden
Mut jos pitää olla joku pikkupomo jolla miljoona autot yms, no voi nainen suksia vaikka.....
Vierailija kirjoitti:
Miehet tarkoittavat sporttisella yleensä sopusuhtaista, ja ei reilusti ylipainoista. Vain ne jotka itsekin (miehistä) urheilevat säännöllisesti haluavat sen oikeasti sporttisen yleensä.
Minä olen nainen, ja osaan karsia ylipainoiset pois ilman, että täytyy esittää hakevani sporttista. Nyt vaikuttaa minusta siltä, että miehet sössivät omia mahdollisuuksiaan tuolla sporttisuuden korostamisella. Jos kerran kyse on ulkonäöstä, niin senhän näkee jo päällepäin. Deittisovelluksestahan voi jo kuvien perusteella karsia ylipainoiset, ja jos vahingossa päätyy treffeille ylipainoisen kanssa, voi aina kieltäytyä jatkotreffeistä. Tämä on toiminut itselläni tosi hyvin, ja suosittelen miehiäkin kokeilemaan.
Itse olen normaalipainoinen, ehkä jopa hoikka, ja käsittääkseni hyvännäköinenkin. Harrastan liikuntaa, mutta jos etsisin kumppanai ja mies horisee jostain sporttisuudesta, swaippaisin kyllä vasemmalle. Joten jos mies oikeasti hakee vain minun näköistäni naista, niin eikö hänen kannattaisi vain swaipata oikealle ja jättää höpisemättä asioista, joita ei ole oikeasti edes hakemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotettava, rehellinen, päihteetön, ulkonäöstään huolehtiva mies, ei petä eikä ole pettänyt aiemmissa suhteissaankaan. Eikä ole uittanut vehjettään jokaisessa tarjolla olleessa kolossa. Minä itse täytän nuo em. kriteerit. Eikä minun koloni ole ollut koskaan satunnaisten seikkailijoiden käytössä, ainoastaan parisuhteessa siihen on päässyt.
Ulkonäöllä ja varallisuudella ei ole merkitystä. Silti nuo kriteerini tuntuvat olevan liian tiukat.
Ei ne liian tiukat ole, syy siihen miksi parisuhdetta ei löydy taitaa olla tuo asenne että jos on tykännyt seksistä, ja harrastanut sitä omaksi ilokseen, niin se on "kolon antamista seikkailijoiden käyttöön" tai "vehkeen uittamista joka kolossa". Tuollainen asenne muihin ihmisiin ja elämään ylipäätään karkottaa helposti parisuhdhetta haluavat ihmiset läheltäsi pois.
Itse tykkään kyllä seksistä ja tosi ahkerasti olenkin sitä harrastanut parisuhteessa, mutta ellei parisuhdetta ole niin ennemmin elän puutteessa ja hankaan vaikka kävyllä, kuin että laskisin satunnaisten kulkijoiden hinkkaamaan itseäni. Tiedätkös, että on olemassa ihmisiä, joille seksiin kuuluu tunnepuolikin eikä pelkkä tekninen suoritus?
Itse en sitten taas ala parisuhteeseen ennen kuin tiedän, että seksikin toimii. Ja minulle tuo tunnepuoli on todella tärkeä! Toki sen ymmärrän, ettei seksiä ole ennen kuin voi toiseen luottaa riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne liian tiukat ole, syy siihen miksi parisuhdetta ei löydy taitaa olla tuo asenne että jos on tykännyt seksistä, ja harrastanut sitä omaksi ilokseen, niin se on "kolon antamista seikkailijoiden käyttöön" tai "vehkeen uittamista joka kolossa". Tuollainen asenne muihin ihmisiin ja elämään ylipäätään karkottaa helposti parisuhdhetta haluavat ihmiset läheltäsi pois.
Et varmaan oikein ymmärtänyt? Ei kumppanin saamattomuudessa ole kohdallasi kyse siitä että kriteeri olisi liian tiukka, vaan tuosta ahtaasta maailmankatsomuksesta, elämän ymmärtämättömyydestä, ja tavassa puhua ikävästi toisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän naisen kielenkäytössäkään "omillaan toimeen tuleva" tarkoita samaa kuin "omillaan toimeen tuleva" vaan "vaihtelevan varakas mies, joka on valmis käyttämään rahojaan runsaasti naiseen". Kyse on Orwellin mukaisesta kaksoiskielestä, jossa vain odotetaan, että vastaanottaja osaa tulkita, mitä todellisuudessa tarkoitetaan.
Elämä on. Paljon helpommalla pääsee, kun asian vain hyväksyy.
Tuntuu kuitenkin, että tuo sporttisuus aiheuttaa miehille enemmän ongelmia kuin naisten "omillaan toimeen tuleva". Kun mies hakee sporttista naista, hän saa todella vähän vastauksia, koska valtaosa hyvännäköisistä naisista ei tajua sporttisuuden tarkoittavan miesten kielellä hyvännäköistä. Näin ollen hyvännäköiset naiset ohittavat sporttista toivovan, koska eivät itse ole sporttisia, vaan korkeintaan
Kuka siis sinulta vaatii? Ei minulta ainakaan kukaan mitään vaadi, teen kuten itse haluan ja olen tekemisissä niiden kanssa joiden kanssa haluan itse olla. Menestkö siis treffeille jonkun kanssa ja sitten hän alkaa juuri sinulta vaatimaan jotain? Vai kertooko hän vaatimuksensa siihen millaisen miehen kanssa hän parisuhteeseen haluaa, ja sinä olet sekoittanut iloisesti nämä kaksi asiaa?
Koet että sinä olet se jolta vaaditaan, vaikka toinen vaatii mieheltä parsiuhteessaan, ei sinulta siis. Sinähän olet vain treffikumppani, et vaatismusten kohde. Vaatimuksen kohdistuvat siihen mieheen kenen kanssa tapaamasi nainen alkaa parisuhteeseen, ei sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Korkea koulutus, älykkyys, tunneäly, ei riippuvuuksia, max 5 vuotta ikäeroa, ei merkittävää ylipainoa, ei mt-ongelmia, samasta kaupungista tai suht läheltä kuitenkin
Samaa mieltä.
Bruttopalkka vähintään n. 5000€/kk(itsellä n. 7000€/kk), jotta voidaan tehdä asioita ilman huolta rahasta, ei ylipainoa, empatiakykyinen, ei vihervassari, tai muukaan kiihkoilia. Uskollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tarkoittaa tämä "sporttisuus" mitä miehet odottavat naiselta?
Eiköhän tässä tarkoiteta sitä, että itsestä pidetään huolta, ja se myös näkyy ulospäin kaikin tavoin. Päälleen voi laittaa minkä tahansa vaatteen tai olla laittamatta, koska hyvältä näyttää joka tapauksessa.
Ei sporttisuus tarkoita tuota. Sporttisuus tarkoittaa urheilullisuutta. Jos oikeasti halutaan vain ihmistä, joka näyttää hyvältä kaikissa vaatteissa, silloin kannattaa sanoa suoraan, että haetaan hyväkroppaista ja hyvännäöistä ihmistä. Kaikki hyvännäköiset ja hyväkroppaiset eivät kuitenkaan ole sporttisia, ja kaikki sporttiset eivät ole hyvännäköisiä vaa
En tiedä yrititkö lainata minua, mutta ihminen joka tulee toimeen omillaan tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että hän ei tarvitse itsensä elättämiseen rahaa muilta. Tuo muu on pelkkää mielikuvitteluasi.
Mulla on miehelle kaksi kriteeriä.
Puhuu asioistaan/tunteistaan ja haluaa multa p**lua. :-)
N46
Eli valkkaat seurustetluun haluamasi naiset ulkonäön perusteella jostain? Vai mitä tarkoittaa ettei pääse keskusteluyhteyteen? Ei naiset tykkää siitä että heidän valitaan joltain listalta ulkonäkönsä perusteella, ja sitten pitäisikin päästtä keskusteluyhteyteen kun kuka tahansa mies kerran on hänet katalogista valinnut.
Tuo on syy miksi olet sinkku.