Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noora Fagerström ja hallitus haluaa että raskaana olevan voi irtisanoa - IL haastattelu

Vierailija
05.11.2023 |

Kuinka moni nainen äänesti häntä?

Noora Fagerström hyväntekijänä - haluaa että raskaana olevan voi irtisanoa ilman perustetta jotta nainen voi hakea parempaan työpaikkaan! IL haastattelusta;

Noora; Tiedän paljon yrityksiä ja yrittäjiä, jotka eivät uskalla palkata 30-vuotiasta naista, joka on just mennyt naimisiin, koska ne ajattelevat, että se tulee kohta raskaaksi ja mitä me sitten tehdään. Haluan olla muuttamassa sitä ja tekemässä paremmaksi naisten mahdollisuutta työllistyä parempiin paikkoihin.

Se, että onko niin, ettei pääse eroon työntekijöistä... Tiedän valtavasti tapauksia, joissa joudutaan oikeasti maksamaan aika paljon, pahimmassa tapauksessa 6-12 kuukauden palkka

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ce91616c-0fa6-41f0-8c33-b6241014d986

Kela;

"Kun työnantaja maksaa palkkaa työntekijänsä äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaan ajalta, Kela voi maksaa vanhempainpäivärahan työnantajalle. Vanhempainpäivärahalla tarkoitetaan äitiys-, erityisäitiys-, isyys- ja vanhempainrahaa."

Kommentit (278)

Vierailija
121/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan oikein naisille. Ei lastenteko ole mikään ihmisoikeus.

Eihän tämä lastentekoa rajoita.  Laittaa vain lisääntyjät tasa-arvoiseen asemaan muiden kanssa etuoikeutetun aseman sijaan.

Jaa ei? No en minä ainakaan tee lapsia, koska tavallisena palkansaajana ei ole varaa niihin. Joten voin kertoa, että ihan tällainen tavallinen keskiluokkainen nainen jättää lapsen/lapset tekemättä koska ei halua eikä uskalla uhrata työuraansa lapsenteolla

Hankkikaa sieltä ulkomailta sitten ne tulevaisuuden osaajat, koska on turha odottaa että syntyvyys tästä enää nousisi, päinvastoin.

Ja muistakaa sitten 10-20 vuoden päästä olla valittamatta ja syyllistämättä naisia

Vierailija
122/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset joutaa maksella itse omat pershedelmänsä jotka omasta tahdostaan ovat halunneet.

Ja koska me ollaan kaikki olemassa tyhjiössä niin tämä ei ole todellisuudesta vieraantunutta katkeraa narsismia, osta ho mo itsetunto sen kaljan sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on oikein fiksu ehdotus. Liian usein nykyään käy niin että nuori nainen odottaa siihen asti että on vakituinen työpaikka ja alkaa vasta sitten tehdä lapsia. Työnantajat puolestaan eivät ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia, vaan yrityksiä jotka tarvitsevat työntekijöitä.

Siinäpä meillä oikein malliesimerkki itsekkäästä, ahneesta ja pidemmän aikavälin ajatteluun kykenemättömästä yrittäjästä.

Kollektiivisesti yrittämisen etu on , että kansalaiset lisääntyvät - tekevät siis tulevia työntekijöitä.

Syntyvyyden lasku saattaa kostautua ihan sinulle itsellesi siten, että et saakaan tarvitessasi työvoimaa.

Vaikka ajatus lienee sinulle uusi, niin koitapa sisäistää sellainen ajatus,että yritys ei ole koskaan irrallaan muusta yhteiskunnasta - aivan kutenn Suomikaanei ole saari irrallaan muusta maailmasta.

Kärsitkö sä useinkin harhoista? Tuo lainaamasi ihminen ei missään kohtaa sanonut omistavansa yritystä 🙄. Joten tuollainen henkilökohtaisuuksiin meno ja toisen halventaminen tekee kommentistasi täysin arvottoman. Joten miten meni noin niin kuin omasta mielestä?

Eri

Vierailija
124/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset joutaa maksella itse omat pershedelmänsä jotka omasta tahdostaan ovat halunneet.

Ja miehet myös. Jos ei huvita käyttää kortsua niin ne elarit maksetaan itse eikä yritetä luistella vastuusta ja maksattaa niitä yhteiskunnalla, tämä selvä?

Ai niin, mutta unohdin ihan, ettehän te mitään seksiä edes pääse harrastamaan niin ei ole pelkoa ei-toivotuista lapsista

Vierailija
125/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä lastentekoa rajoita.  Laittaa vain lisääntyjät tasa-arvoiseen asemaan muiden kanssa etuoikeutetun aseman sijaan.

Jaa ei? No en minä ainakaan tee lapsia, koska tavallisena palkansaajana ei ole varaa niihin. Joten voin kertoa, että ihan tällainen tavallinen keskiluokkainen nainen jättää lapsen/lapset tekemättä koska ei halua eikä uskalla uhrata työuraansa lapsenteolla

Hankkikaa sieltä ulkomailta sitten ne tulevaisuuden osaajat, koska on turha odottaa että syntyvyys tästä enää nousisi, päinvastoin.

Ja muistakaa sitten 10-20 vuoden päästä olla valittamatta ja syyllistämättä naisia

Olen itse nainen, aika vaativallla alalla, ja voin sanoa, että ei hyvää työntekijää irtisanota vain raskauden takia, vaan halutaan pitää kiinni. Sen takia mielestäni tuo ylimääräinen raskaussuoja on tarpeeton ja suojelee vain alisuorittajia. 

Vierailija
126/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on todella vihamieliset asenteet synnyttäjiä kohtaan noin yleensä ottaen, tässäkin ketjussa on jo kuultu sanat "tiineenä" ja "porsiminen", niin kaunis tapa puhua raskaudesta ja synnytyksestä...

Turha ihmetellä alhaista syntyvyyttä ja syyllistää siitä naisia. Näin lapsivihamieliseen maahan ei kannata tehdä lapsia

Ei lapsia kukaan vihaa, pöljä! Teitä kelan tukilunkalla lojuvia akkoja kylläkin vihataan. Ei se lapsien vika ole että äitien irvikuvat kuppaa yhteiskunnan konkaan laiskuuttaan.

Kuppaako naiset työnantajia, vai Kelaa? Vai sekä että? Miehet ovat se tuottava osa, naiset vain taakka lapsineen, niinkö?

Kyllä, juuri näin. Se on niin pieni ja marginaalinen osa naisista, jotka t

Naisen tuotto yhteiskunnalle on moninkertainen mieheen verrattuna. Kaikki miehet on naisten tekemiä naisten lapsia.

Vierailija
127/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä koske av mammoja, kun ei teidän löllykkävartaloista voi syntyä mitään elävää.

Taitaa pinnaa kiristää kun ne komeat jän nämiehet saa naisia ja sinä et? Joudut tumputtamaan vaan päivästä toiseen yksin...

Jatka vaan ärsyttämistä...

Vierailija
128/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä koske av mammoja, kun ei teidän löllykkävartaloista voi syntyä mitään elävää.

Taitaa pinnaa kiristää kun ne komeat jän nämiehet saa naisia ja sinä et? Joudut tumputtamaan vaan päivästä toiseen yksin...

Jatka vaan ärsyttämistä...

Tai mitä? Nytkö u l i alkaa jo uhkailemaan? Oletpa vajonnut harvinaise alas

Kannattaisi hakeutua hoitoon

Vierailija
129/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nainen, aika vaativallla alalla, ja voin sanoa, että

No höpöhöpö, sulla mitään työpaikkaa jonne ole.

Vierailija
130/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa kukaan ei halua tehdä lapsia kanssasi.

Vierailija
131/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Tasa-arvo.

Vierailija
132/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa kukaan ei halua tehdä lapsia kanssasi.

Sun projisointi on samalla tasolla kun mun 3 wee tyttärellä joka on vielä liian nuori logiikalle.

Eiks sua hävetä olla julkisesti tommonen?

Vierailija
133/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää täällä menevän kelan tukiluukusta valtion tissiä lutkuttaville akoille tunteisiin, kun laitetaan realismia nokan eteen :D Ymmärtäähän sen että se käy tunteisiin ja sitten ollaankin jo kitapurjeet pitkällä räkää pärskimässä, kun ei tykätä tosiasioista.

Vierailija
134/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ennemminkin mennä siihen suuntaan että äitiysloman kulut on veronmaksajien vastuulla eikä työnantajan. Verovaroin täytyy tukea synnytysikäisiä naisia jos ihan oikeasti halutaan tukea syntyvyyttä millään tapaa. 

Olen ihan samaa mieltä. Kun katsoo mihin noita verorahoja tungetaan, niin toi olis parempi asia laittaa sitä rahaa. Sudanin pressalle lähti 2mijl euroa kaivojen rakentamiseen rahaa, niin se rakennutti golfkentän ja talon itellee ja osti veljellee ja itselleen 50 lehmää. Nooikin 2milj olis voinut laittaa suomeen äitiyskuluihin. Ennemmmin ton 2milj olisin naisille pistänyt, kun toiselle puolelle maapalloa missä ei tehty edes kaivoja vaan rakennettiin sille golfkenttä ja talo.

Kun katson firmaa missä olen duunissa, niin meillä ei ole yhtään alle 35 vuotiasta naista töissä. Pomo ei palkkaa edes alle ton ikäsiä, mutta eihän se sitä ääneen sano mikä on syy. Ei hänen tarvi kertoa siitä, mutta mikään neropatti ei tarvi olla.

Vierailija
135/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on oikeasti hyvä työntekijä niin ei häntä irtisanota raskauden takia vaan toivotaan pian takaisin töihin. Ainoastaan niitä tuo haittaisi jotka töissä ollesaankin ovatenimmäkseen rasitteena firmalle.

Vierailija
136/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi väittää, ettei ole varaa lapsiin Suomessa? Valtio maksaa suuren osan kuluista. Lapsilisää ja tukia annetaan. Silti jossain Mosambikissa on 13-lapsisia perheitä, vaikka tulotaso on murto-osa tästä. 

Vierailija
137/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää täällä menevän kelan tukiluukusta valtion tissiä lutkuttaville akoille tunteisiin, kun laitetaan realismia nokan eteen :D Ymmärtäähän sen että se käy tunteisiin ja sitten ollaankin jo kitapurjeet pitkällä räkää pärskimässä, kun ei tykätä tosiasioista.

Niin mä olen täälä vamaan eniten äänessä ja minä olen kuuttakymppiä lähestyvä mies ja sijoituspankkiiri joka nyt huutaa teille täälä että te miehet olette nyt naisvihann sokaisemana kusemassa omiin muroihinne tavalla jonka vertaista en ole elämäni aikana nähnyt.

Teidän misogynia tekee teistä vajaaälyisen, se on vähän huolestuttavaa kun meinaatte saman idiotismin nimissä tuhota meidän muidenkin kotimaan.

Vierailija
138/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää menevän palstan pikku u l i l l a tunteisiin. Kysyppä itseltäsi, miksi sinussa herättää noin valtavaa raivoa se, että naiset synnyttävät lapsia ja jotkut jopa jäävät hoitamaan niitä kotiin? Olisiko syy siinä, että tiedät itse olevasi seksiin ja parisuhteeseen kelpaamaton jämäpala

Vierailija
139/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea tapa mikäli tämä todella haluttaisiin korjata on se, että myös miesten työnantajat maksaisivat äitiyskulut eikä vain se naisen työnantaja.

Miksi näin? Äidille kuuluu 160 päivää vanhempainvapaata ja isälle 160 päivää myös. Mikäli työnantaja maksaa palkkaa TESin mukaisesti vanhempainvapaan ajalta, hän saa osan rahoista takaisin kelalta. Tämä koskee sekä äidin että isän vanhempainvapaata. Miksi yhtäkkiä isän työnantaja on velvollinen maksamaan enemmän? Nythän kulut menee tasan.

Vierailija
140/278 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka oikeasti haluaa lapsia tekee ne jokatapauksessa olivatpa työttömänä tai eivät ja ilman minkään tahon tukea. Ja niin sen kuuluu mennäkkin. Laskevaa snytyvyyttä voidaan tasapainottaa leikkaamalla eläkkeistä ja vanhustenhoidosta. Ja lisäämällä maahanmuutt oa