Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoitko oikeasti, että Olli Rehn laittaa mökkimatkallaan autossaan Kehä 3:sen jälkeen nupit kaakkoon ja biisin Juankoski Here I Come?

Vierailija
05.11.2023 |

Vai et?

Kommentit (245)

Vierailija
101/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että Olli Rehn sammuu mökkireissullaan kehä 3 jälkeen taksin takapenkille.

Rehn ei ole mikään juoppo. Olen pari kertaa ollut samassa ravintolapöydässä sen kanssa ja kyllä se piripintaisen ottaa ja pari lasia punaviiniä mutta siihen se sitten jää.

Ruuan kanssa. Vahvistan havainnon. Kohteliaat tavat ja huomaavainen. 

Vierailija
102/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli on kotoisin Mikkelistä.  Vaimonsa on Juankoskelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kyllä arvata että joidenkin suosikit kyllä ihan korkeakulttuuria mikä taas ohjelman formaattiin sovi?

Vierailija
104/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku noista ukkeleista pitää kotibileet, meen mieluiten Rehnille. Jos joku ukkeleista kutsuu vain mun miehen bileisiinsä, toivon sen olevan Rehn. Jos joku noista ukkeleista kutsuu mun tyttären tai pojan bileisiinsä, se saa luvan olla Rehn, tai he eivät saa lupaa mennä. Arvot, ne arvot nimittäin ratkaisee!!

Minä äänestän Suomen ulkopolitiikan johtajaa. En itse tarvitse itselleni mitään ihmeen arvojohtajaa. En edes tiedä eri kandidaattien arvoja kunnolla. Korkeintaan Halla-ahon ja Anderssonin.

Eduskuntavaaleissa mulle painaa arvot paljon enemmän sitten. En jaa Sauli Niinistön kanssa samoja arvoja, mutta katson hänen johtaneen ulkopolitiikkaa silti aika hyvin. 

On tunnettu tosiasia, ettei moni havaitse omia tai toisten arvoja. Silti ne ovat itse asiassa kaikki kaikessa, koko politiikan idea. Siksi siellä tulee tuhoisaa jälkeä, kun puikoissa on opportunisteja, itsekkäitä, sivistymättömiä tai sotaisia. Kun äänestät vaaleissa, äänestät tahtomattasi arvojen puolesta tai vastaan. Se ulkopoliittinen osaaminenkin perustuu jollekin arvopohjalle, ja varsinkin sitkeys niissä hommissa. 

Itse usein mietin, milloin ihmiset heräävät huomaaman somen valheellisuuden ja lukemaan brändäysten taakse. 

Vierailija
105/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että kysyt koska ajattelin sillä hetkellä että ei ole varmasti ikinä laittanut sitä biisiä soimaan. Vaikutti että keksi sen jutun siinä hetkessä. 

Vierailija
106/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli ja Jutta olis kyllä paras pressapari. Todellakin menisin tekemään tikusta asiaa, jos he pyörisi jossain Salmelan taidekeskuksessa tai nuorten tapahtumassa. (Siis tajuan etteivät ole pari.)

Vierailija
107/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että laittaa. Vaimo kuitenkin sieltä kotoisin. Itse Savosta kotoisin ja Juicesta pidämme, joten kyllä meilläkin välillä sinne päin mentäessä ko. kappaletta luukutetaan.

Vierailija
108/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
109/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyseessä sen verran kehno biisi että vaikea uskoa. Ei Juicen parhaimmistoa ainakaan mun mielestä. Lisäksi Rehnillä ilmeisesti liittyy asiaan surullinen muisto, joten miksi hän kääntäisi nupit kaakkoon? Mutta en minä voi tietää tietenkään.

Tosi outoja noiden ehfokkaiden musavalinnat kyllä.. Ainoa musiikillisesti iso teos oli se Leonardo Cohenin kappale mutta siinäkään suomalainen esitys ei sitten ollut lähimainkaan sitä tasoa mitä tuollaisessa soisi olevan. En ole varmaan koskaan kuullut kunnollista suimalaista versiota tuosta. 

Diandra toki lauloi sinänsä ok. Se toinen laulaja oli aika heikko. Diandran ääni vain ihan väärä tuohon biisiin. 

Joo aika dorkaa, osoittaa että on ihan kujalla. Esm Musta aurinko nousee. Olis kertonu siitä nouseeko se ollista, tuntuuko ollista että aurinko nousee tai olis kertonut rehellisesti että hän on aina kuvitellut että musta aurinko on drinkki tai vara-osa. Anteeksi ja sori. Kun kaikki sanoo että presidentti vai - pentti ? keskustelussa ei ole huumoria. 

Vierailija
110/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainakin jos sillä on mökki Juankoskella.

Vierailija
111/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku noista ukkeleista pitää kotibileet, meen mieluiten Rehnille. Jos joku ukkeleista kutsuu vain mun miehen bileisiinsä, toivon sen olevan Rehn. Jos joku noista ukkeleista kutsuu mun tyttären tai pojan bileisiinsä, se saa luvan olla Rehn, tai he eivät saa lupaa mennä. Arvot, ne arvot nimittäin ratkaisee!!

Minä äänestän Suomen ulkopolitiikan johtajaa. En itse tarvitse itselleni mitään ihmeen arvojohtajaa. En edes tiedä eri kandidaattien arvoja kunnolla. Korkeintaan Halla-ahon ja Anderssonin.

Eduskuntavaaleissa mulle painaa arvot paljon enemmän sitten. En jaa Sauli Niinistön kanssa samoja arvoja, mutta katson hänen johtaneen ulkopolitiikkaa silti aika hyvin. 

On tunnettu tosiasia, ettei moni havaitse omia tai toisten arvoja. Silti ne ovat itse asiassa kaikki kaikessa, koko politiikan idea. Siksi

No toki siinä mielessä arvot merkitsevät että henkilöön voi riittävästi luottaa ja hänelle voi uskoa niinkin tärkeän tehtävän hoitamisen kuin presidentin tehtävän hoitamisen ja että ehdokas mielestäni viime kädessä pyrkii ajamaan Suomen ja Suomen kansalaisten etua eikä esim. jonkun toisen valtion etua tai vain omaa etuaan. No omalta osaltani katson että tämän seulan läpäisee lähes kaikki kandidaatit. Mutta en tarvitse mitään amerikkalaistyylistä kristilliskonsevatiivista perhearvopresidenttiä pönöttämään julkisuuudessa. Presidentti on vain virka. En kaipaa isähahmoja tai äitihahmoja. Pääninisteri on Suomen tärkein poliitikko ja koko perustuslaki pitäisikin uudistaa niin, että poliittinen valta ja parlamentaarinen vastuu siirrettäisiin pääministerille kokonaan. Näin on muissakin  länsimaissa. Presidentti ei ole parlamentaarisessa vastuussa lainkaan toisin kuin pääministeri. 

Vierailija
112/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Olli on liian pehmeä ja hyväuskoinen presidentiksi.

Vierailija
113/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleihin 3 kuukautta, ja ei ensimmäistäkään kunnon väittelyä.

Näiden hömppäohjelmien perusteellako se presidentti valitaan?

Vierailija
114/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat nyt erehtyä. Rehn on nähdäkseni ainoa maanpuolustusasioihin syvällisesti perehtynyt ehdokas, sotilasarvoltaan reservin luutnantti. Eli ei ole hyväuskoinen eikä liian pehmeä, mikäli pehmeydellä tarkoitat heikkoutta. 

Vierailija
115/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat nyt erehtyä. Rehn on nähdäkseni ainoa maanpuolustusasioihin syvällisesti perehtynyt ehdokas, sotilasarvoltaan reservin luutnantti. Eli ei ole hyväuskoinen eikä liian pehmeä, mikäli pehmeydellä tarkoitat heikkoutta. 

Reservin upseerius ei takaa mitään henkistä vahvuutta, se on ihan harhakuvitelma. Rehn on kannattanut esimerkiksi Turkin EU-jäsenyyttä, mikä on ihan valtava moka strategisesti ajateltuna. Lisäksi Rehn on irtautunut käytännön arjesta ollessaan EU-hommissa, tuskin hänellä on edellytyksiä ymmärtää kansan pulssia sillä tavalla. 

Pahoin pelkään, että jos Rehn valitaan, häntä ei kunnioiteta. Käy vähän kuin Ahtisaarelle. Ahtisaarta pidettiin pelkästään lihavana, Rehniä tullaan pitämään yksinkertaisena ja harmaana. Egoistit alkaa hyppimään ennen pitkää sen silmille ja jossakin vaiheessa joku uusi, nuori pääministeri kyykyttää Rehnin pelkäksi seremoniamestariksi ja se siitä sitten.

Vierailija
116/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepulainen ketku se tämäkin on. Älkää menkö lankaan.

Vierailija
117/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette taida tuntea henkilökohtaisesti Rehnin kaltaisia? Minusta hänen kaltaisissa ei ole erityisesti mitään vikaa tai haukuttavaa. Ei ole jäänyt kiinni lapsiin sekaantumisesta, on käsitellyt siskonsa kuolemaa, sitoutunut perheeseensä ja hoitanut töitään. On kohtuulliset elämäntyylit eikä vaikuta solmuun traumatisoituneelta miltään osin. Ei kaikki siihen pysty. Rehn on hyvä neuvottelija, hän kunnioittaa erilaisia ihmisiä, malttaa kuunnella ja ymmärtää taidetta ja sielunelämääkin. Miksi hänenlaisia pitää niin ankarasti moittia? Itse suhtautuisin epäilevämmin mm. entisiin koulukiusaajiin presidenttikisassamme. 

Eihän tässä kukaan ole Ollia haukkunut. Minusta hän on paras vaihtoehto presidentiksi ja aion häntä äänestää. Hän onnistui eilisillan ohjelmassa hyvin, mutta hän aivan niin kuin muutkin on tarkkaan laskenut millaisen biisin valitsee ja stoorin tuolla kert

Ensin Stubbista: Hän sopisi paremmin mainos-, PR-, lobbausfirman toimariksi tai jonkin kaupallisen TV-kanavan palvelukseen kuin presidentiksi. Rehnistä: On sataan kertaan julkisuudessa puhunut siskonsa kuolemasta, mutta jättää nyt jostain syystä kertomatta, että äiti oli mukana siskon kuolemaan johtaneessa liikenneonnettomuudessa. Karmea vaikutus perheeseen tottakai. Eli Olli jäi ns. ainoaksi lapseksi, paikallispolitiikassa Mikkelissä vaikuttaneen ja vaikuttamaan haluaman äitinsä, kunnianhimojen ym. toteuttajaksi. Olli Rehn ei jollain tavalla ole koskaan kasvanut itsenäiseksi kun keskustapuoleueen broilerina ja äitinsä ja perheen tragedian kompensoijana on edennyt elämässään. Jotain altavastaajaan passiivisuutta on suhteessa kaikkeen, EU-toimissaan, Merjan glorifioimisessa ym. Ei vaikuta tasapainoiselta ja itselliseltä elämältä. Jotenkin surku Ollia kun joutuu olemaan puoleen ja lähipiirin kunninhimojen painostuksen alla. Ihan selvästi haluaisi nauttia kirjoista, opperasta, musiikista ja hyvästä ruuasta Merjan kainalossa Puumalassa enemmän kuin pelleillä vakavasti otettavaa valtiomiestä keskustapuoleueen pakottamana.

Vierailija
118/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reservin upseerius ei takaa mitään henkistä vahvuutta, se on ihan harhakuvitelma.

Puhun enemmänkin siitä, mitä on upseerihenki, siis että ollaan tiimipelaajia, pelataan reilun pelin säännöin ja puolustetaan toisiamme kovan paikan tullen. Ja reservin upseerius on kohtuullisen hyvä johtamiskoulutuskin. Toki ilman upseerikoulutustakin elämässä pärjää, mutta presidentille se on mielestäni hyödyllinen, tärkeäkin tausta.  

Vierailija
119/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin dissauksen jälkeen olen kantanut buumeriuteni ylpeydellä, olenhan aika korkeasti kouluttautunut ja vähän somettava henkilö häneen verrattuna. Pressavaaleissa ehkä tulee valituksi Stubb, mutta paras mies hommaan jää silloin rannalle. Stubbissa kulminoituu mielestäni uuden polven Mitä ne meistä ajattelee? ilmiö. On oltava nopean ja sähäkän oloinen jottei tarvi hävetä maailmalla. Mä olen tästä ihan eri mieltä. Rehnin sivistyneisyys on läpi ihmisen menevää, ja EU/pankkitausta toimii hyvin tossa hommassa.

Vierailija
120/245 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä presidentissä pitää kovuutta olla kotitarpeiksi, mutta Ollissa on. Iän ja neuvottelujen tuomana. Luuleeko joku oikeasti että Merja sinne linnaan puskee, sehän on toimittajien läppä.

stubbissa ei ole jotain sellaista sitkeyttä tai laajakatseisuutta, jotta luottaisin. Hän on vietävissä, kuten Aaltola olisi. Stubb ei tunnu välittävän oikein mistään loppujen lopuksi vaan hakee positiota ja aina seuraavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän