Uskoitko oikeasti, että Olli Rehn laittaa mökkimatkallaan autossaan Kehä 3:sen jälkeen nupit kaakkoon ja biisin Juankoski Here I Come?
Kommentit (245)
Aaltola oli selkeästi se jolla oli lääkket ottamatta. Hirveetä tuubaa. Hän on aina jotenkin vinksallaan.
Kaikkien kappaleet ehkä Halla-ahoa lukuunottamatta oli valittu äänestäjien kosiskelemiseksi. En usko sen kummemmin Rehnin, Stubbin kuin Aaltolankaan tarinoihin.
Hyvä meininki ei ole sama kuin osaaminen. Rehnissä on minusta hyvä meininki vaikkei sitä mieltä ole ehkä moni ikäluokkani nuori. Hän on se iskä tai setä, jolta kysyisin neuvoa. Jutta vois olla myös. Stubb aiheuttaa kylmän kyydin, varmasti. Suomen johtaminen on ikään kuin yksi rasti CV:ssä. Tuntuu etten kuulu ikäryhmääni.
Stubbin Korkkarit kattoon oli lipevin viestintätoimiston valinta ever. Ei tunnu haittaavan porukkaa vaikka lämmintä kusta tulee silmään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin nuori äänestäjä, mutta tykkäsin äänestellä semmosia työmyyriä ja harmaita tekijöitä kuin vaikka Liisa Jaakonsaari. Puoluekanta on liikkunut vuosikymmenien ja vaalien saatossa. Nykyään pidän käsivarren mitan päässä kaikkien puolueiden öyhöttäjät, joihin pressakisassa luen Halla-Ahon, Stubbin, Aaltolan ja Hjalliksen. Mulla on jatkuva ikävä -ei menneisiin kabinetteihin ja poikien peliin- tollasiin asianhoitajiin, niinku Rehn tai Urpilainen. Olen ollut tekemisissä vain Rehnin kanssa, mutta Juttakin vaikuttaa itsetunnoltaan turvalliselta ja sosiaalisilta taidoiltaan mainiolta. Jutta on väärästä puolueesta, koska en enää kannata SDP:n linjoja, ihan kotimaan politiikan vuoksi. Eli jos Korkman tai Penttilä ei ole kisassa, se on sitten Rehn minun puolestani.
Kuka Penttilä?
Ai se Penttilä, joka esiintyy Amerikan asiantuntijana? Not so fast buddy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti Olli on liian pehmeä ja hyväuskoinen presidentiksi.
Taidat nyt erehtyä. Rehn on nähdäkseni ainoa maanpuolustusasioihin syvällisesti perehtynyt ehdokas, sotilasarvoltaan reservin luutnantti. Eli ei ole hyväuskoinen eikä liian pehmeä, mikäli pehmeydellä tarkoitat heikkoutta.
Maanpuolustukseen ovat joutuneet perehtymään kaikki kärkipoliitikot Suomessa varmasti. Kaikki ovat osallistuneet maanpuolustuskursseille, joissa käsitellään koko Suomen puolustusjärjestelmää toisin kuin jossain asepalveluksessa, jossa tällaisia asioita ei käsitellä.
Jos on ollut pääministeri, ulkoministeri tai puolustusministeri, niin henkilö on automaattisesti perehdytetty ainakin jollakin tarkkuudella Suomen puolustukseen. Pääministeri on perehdytetty ilman muuta henkilökohtaisesti suoraan pääesikunn
Eipäs sekoiteta käsitteitä. Maanpuolustuskurssi on eri asia kuin nuorena suoritettu reservinupseerikoulutus ja reservinupseeriikoulua kohtaan osoitettu kiinnostus. Olli Rehn täyttää ainoana ehdokkaista tämän.
Korkeampaan virkakuntaan kuuluvat tai virkoihin juuri valitut käyvät toki juuri sen maanpuolustuskurssin, minkä läpi menee merkittävä osa Suomen virkakunnasta, kun nimitys tulee merkittävään virkaan. Todennäköisesti ministerit ovat juuri sen käyneet. Mutta nyt kuitenkin puhuttiin siitä, kuka ehdokkaista on jo nuorena osoittanut sen tasoista kiinnostusta maanpuolustusasioihin, että on pyrkinyt esim. reservinupseerikouluun. Minun käsittääkseni tässä kaartissa tällainen ehdokas on Olli Rehn.
Pidän tämän tärkeänä seikkana puolustusvoimien ylipäällikkyyttä ajatellen.
Sanotaan se nyt sitten vähän suoremmin: pääosalla ehdokkaiden historia viittaa siihen, että merkittävää varhaista kiinnostusta maanpuolustukseen tai muuhun sotilaalliseen asiantuntijuuteen ei juuri ole ollut.
Olli Rehn on tästä syystä minun ainoa valintani puolustusvoimien ylipäälliköksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat nyt erehtyä. Rehn on nähdäkseni ainoa maanpuolustusasioihin syvällisesti perehtynyt ehdokas, sotilasarvoltaan reservin luutnantti. Eli ei ole hyväuskoinen eikä liian pehmeä, mikäli pehmeydellä tarkoitat heikkoutta.
Maanpuolustukseen ovat joutuneet perehtymään kaikki kärkipoliitikot Suomessa varmasti. Kaikki ovat osallistuneet maanpuolustuskursseille, joissa käsitellään koko Suomen puolustusjärjestelmää toisin kuin jossain asepalveluksessa, jossa tällaisia asioita ei käsitellä.
Jos on ollut pääministeri, ulkoministeri tai puolustusministeri, niin henkilö on automaattisesti perehdytetty ainakin jollakin tarkkuudella Suomen puolustukseen. Pääministeri on perehdytetty ilman muuta henkilökohtaisesti suoraan pääesikunn
Maanpuolustuskurssi on pelkkää puolustusvoimien PR- ja propagandatoimintaa, jota tarjotaan yhteiskunnan eliitille. Ei siinä mitään salaisuuksia kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanpuolustuskurssi on pelkkää puolustusvoimien PR- ja propagandatoimintaa, jota tarjotaan yhteiskunnan eliitille. Ei siinä mitään salaisuuksia kerrota
Juuri näin. Varhain osoitettu maanpuolustuskiinnostus ja reservinupseerikouluun hakeutuminen kertoo aivan eri mittakaavassa ihmisestä, päättäjästä.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan se nyt sitten vähän suoremmin: pääosalla ehdokkaiden historia viittaa siihen, että merkittävää varhaista kiinnostusta maanpuolustukseen tai muuhun sotilaalliseen asiantuntijuuteen ei juuri ole ollut.
Olli Rehn on tästä syystä minun ainoa valintani puolustusvoimien ylipäälliköksi.
Rehnin reservin upseerin arvo on juurikin YYA-ajoilta - käynnistetäänkö puolustusyhteistyö Venäjän kanssa uudestaan ja F-35 sijaan tulee SU-57?
En pysty valitsemaan näistä ketään joten taitaa mennä arpomiseksi.
Moni media tykittää Stubbia presidentiksi. Vaikka miten häntä arvostaisin, en halua presidentiksi. Meidän on äänestettävä jottei espoolainen näkökulma ihan suoraan valitse Stubbia. Paras tähän virkaan ja ksnsainvälisille areenoille on Rehn. Myös Haavistossa on pointti ja ihan hyvä hänkin.
Se, miten syvällinen merkitys presidentin virassa ja sen lähipiirissä upseerikoulutuksella on eurooppalaisessa ja anglosaksisessa järjestelmässä, kertoo kirkkaasti esim. JFK:n (Kennedy) neuvonantaja Ted Sorensen kommentissaan eräässä kirjassaan.
Hän totesi, että niin sujuva ja historiallisen tuottoisa kuin hänen yhteistyönsä Kennedyn kanssa olikin ja niin laajasti kun hän Kennedyä presidentin tehtävissään tukikin, niin se pieni seikka, että Ted oli alkujaan jättänyt perinteisen asepalveluksen väliin, aiheutti viranhoidossa käytännön ongelmia.
Kun militaaripuolen korkeimmat henkilöt, kenraalit, ulkovaltojen vierailijat kävivät tapaamassa Kennedyä, Ted ei käytännössä saanut olla paikalla. Kaikella kunnioituksella hänen asiantuntijuudelleen, kenraalit sanoivat, että häntä ei saanut päästää samaan tilaan, missä puhuttiin tiettyjä teemoja. Luottamusta häneen toki tunnettiin, mutta kyse oli periaatteista. Eli nyt on kyse myös aikalailla instituution periaatteista.
Olen Ollin ja Merjan ikätoveri ja luulin äänestäväni nuorempaa polvea. Toisin kuitenkin käy, koska näistä ehdokkaista Rehn tulee antamaan ulko- ja turvallisuuspolitiikan hoidolle eniten. Merja taas hyödyttää puolisoista eniten meitä kansalaisia. Tulee varmaan enemmän asiaa ja huomiota kuin Ines-rouvalta. En osaa sanoa mitä mutta arvelen, että Merja profiloituu nuorten asiaan tai tulevaisuuden innovaatioihin.
Sale on ollut loppukaudestaan virkeämpi ja arroganttius on laskenut mukavasti Jennin seurassa. Harmittaa ettei Penttilä ole kokoomuksen ehdokas. Korkman nyt ois ollut aivan liian ihana!
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa ettei Penttilä ole kokoomuksen ehdokas. Korkman nyt ois ollut aivan liian ihana!
Mulla on muuten sama vika, olen aina tykännyt Risto E. J. Penttilästä. Rohkea, rajoja hyvällä tavalla rikkonut visionääri. Kaikki pointsit Penttilälle!
Vierailija kirjoitti:
Olen Ollin ja Merjan ikätoveri ja luulin äänestäväni nuorempaa polvea. Toisin kuitenkin käy, koska näistä ehdokkaista Rehn tulee antamaan ulko- ja turvallisuuspolitiikan hoidolle eniten. Merja taas hyödyttää puolisoista eniten meitä kansalaisia. Tulee varmaan enemmän asiaa ja huomiota kuin Ines-rouvalta. En osaa sanoa mitä mutta arvelen, että Merja profiloituu nuorten asiaan tai tulevaisuuden innovaatioihin.
Sale on ollut loppukaudestaan virkeämpi ja arroganttius on laskenut mukavasti Jennin seurassa. Harmittaa ettei Penttilä ole kokoomuksen ehdokas. Korkman nyt ois ollut aivan liian ihana!
ihana kommentti! Olen myös puntaroinut kokonaispakettina; kuka paras turvallisuuspilitiikassa ja mitä puoliso tuo pöytään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa ettei Penttilä ole kokoomuksen ehdokas. Korkman nyt ois ollut aivan liian ihana!
Mulla on muuten sama vika, olen aina tykännyt Risto E. J. Penttilästä. Rohkea, rajoja hyvällä tavalla rikkonut visionääri. Kaikki pointsit Penttilälle!
On kiva kuulua Penttilä-viallisten kerhoon! On vinksahtaneempiakin kerhoja olemassa. Penttilä ja Stubb kun laitetaan vastakkain, on valinta selvä: Penttil tai Rehn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihana kommentti! Olen myös puntaroinut kokonaispakettina; kuka paras turvallisuuspilitiikassa ja mitä puoliso tuo pöytään?
Hyvä näkökulma tuo kokonaispaketti. Eli hyvä miettiä, missä paketissa saa ikäänkuin kaikista "enemmän", mikä paketti on synergisin paketti.
Oon niin väsy noihin lenkkeilijöihin ja heidän CV:n kiillotteluun. Stubb, Marin kuka seuraavaksi. Mäki tykkän näistä Korkmaneista, Penttilöistä, Rehneistä ja Haavistoista. Paras rouva saatais varmaan Merjasta: hyvät suhteet, reippaat näkemykset, äiti ja hyvä ulosanti. Jaksaisitteko te oikeesti Alexia ja Inestä vuositilkulla.
Jos on ollut pääministeri, ulkoministeri tai puolustusministeri, niin henkilö on automaattisesti perehdytetty ainakin jollakin tarkkuudella Suomen puolustukseen. Pääministeri on perehdytetty ilman muuta henkilökohtaisesti suoraan pääesikunnan ja sotilastiedustelun avulla, samoin kuin presidentti. Mutta kaikki pidempään politiikan kärkipaikoilla toimineet ovat varmasti käyneet maanpuolustuskursseja. Riippumatta puolueesta. Myös vasemmistoliiton kärkipoliitikot ihan varmasti käyneet maanpuolustuskursseja. Kansan uutisten päätoimittajakin vasta kehui käyneensä maanpuolustuskurssilla (on muistaakseni myös reservin upseeeri).
Samoin korkeimmat virkamiehet ovat käyneet näitä kursseja.
Tarja Halonen olikos aikoinaan menossa maanpuolustuskurssille lentokoneella mutta jäikin pois koneesta jostain syystä ja se Finnairin kone tippui alas ja seurauksena Suomen suurin siviili-ilmailun onnettomuus. Kone täynnä henkilöitä, jotka olivat olleet maanpuolustuskurssilla, jos oikein muistan. Tämä tapahtui jo 70-luvulla.