Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhden avioliiton ihmiset harvassa

Vierailija
04.11.2023 |

Melkein jokaisella on useampia liittoja ja uusperheitä.

Kommentit (266)

Vierailija
221/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos musta olisi ollut kiinni, niin avioliitto jatkuisi edelleen, mutta minkäs teet kun mies halusi erota. Oli mun ensimmäinen avioliitto. 

Vierailija
222/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvussa on tosi vähän avioeroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erot keskittyvät vähemmän koulutetuille ja ansaitseville ihmisille, jos tilastoja katsotaan.

Omassa elämänpiirissäni on korkeasti koulutettuja ja hyvin ansaitsevia ihmisiä, joten erot ovat harvinaisia. Vanhempani ovat olleet yhdessä melkein 50 vuotta, me mieheni kanssa 35 vuotta. Ystäväpiiriini kuuluu vain kaksi eronnutta. Ongelmat noissa liitoissa olivat hyvin vakavia, riippuvuuteen liittyviä.

raha ratkaisee,vaikka ei muuten enää  .mitään yhteistä  olisikaan, tai 30- vuoden asuntolaina.kulissiliittoja on pilvin pimein

Vierailija
224/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissä on myös vain pitkiä avioliittoja. Itse olen nyt ollut naimisissa 32 vuotta, vanhemmat ja appivanhemmat molemmat lähemmäs 60 vuotta. Omat sisarukset yli 20 vuotta. Tädeistä, sedistä, enoista kukaan ei ole eronnut. Osa tosin toista kertaa naimisissa jäätyään leskeksi.

Ystäväpiirissä myös pääosin pitkiä liittoja. Yksi ystäväpariskunta on eronnut, mutta hekin molemmat ovat olleet uudessa liitossa jo yli 15 vuotta.

Jos puolet avioliitoista päättyy eroon, niin se toinen puolisko sitten kuitenkin kestää.

samaa pärstää katteleevat koko ikänsä,minkähän takia?

Vierailija
225/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita pariskuntia jotka ovat olleet naimisissa 30 vuotta, ja tätini on ollut naimisissa saman miehen kanssa yli 50 vuotta. Eri asia sitten onko heidän avioliittonsa hyvä. Sitähän kaikki eivät kerro eivätkä näytä ulkopuolisille, ja jotkut viisikymppisetkin ovat sitä mieltä ettei heillä ole tarpeeksi hyvää syytä erota.

voi täti parka, ei käy kateeks

Vierailija
226/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta, nykyään erotaan helpommin, vanhat kääkät pysyy yhdessä,kunnes kuolema heidät erottaa

Vierailija
227/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut kertaakaan naimisissa eikä mulla ole lapsia. En myöskään tapaile miehiä, joila on lapsia. Mitä voitin? N41

Vierailija
228/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä ensimmäiselläkään kierroksella, mutta olenkin vasta 31v.

Sama juttu, mut mä oonkin jo 42. Vai lasketaanko avoliitto?

Vierailija
229/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen avioliitto on tilastollisesti se kestävin. Toinen ja kolmas ja sitä useampi avioliitto johtaa useammin eroon kuin ensimmäinen avioliitto.

Vierailija
230/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioliiton tarvitse kestää läpi elämän. Tämä on hyvä jokaisen sisäistää. Varmaan parisuhdesurmiakin olisi vähemmän, kun ihmiset ajattelisivat, että on ok erota. 

Vierailija
231/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen avioliitto on tilastollisesti se kestävin. Toinen ja kolmas ja sitä useampi avioliitto johtaa useammin eroon kuin ensimmäinen avioliitto.

Mulle avioliitto oli ensimmäinen, mutta miehelle kolmas. Ero tuli. 

Vierailija
232/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut. Ja sen _tiedän_ , että vastuu on aina viestijän.

Mä kirjoitin asiani erittäin selkeästi. Vastuu on myös kuulijalla/lukijalla. Ei voi syyttää muita jos ei ymmärrä selvää suomen kieltä. 

Ei muuten ole.

t. Opettaja

Vierailija
233/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kai niitä suhteita on ihmisellä useampia. Jakaisin ehkä itse kolmeen merkitykselliseen. Ensirakkaus, "lastenteko"rakkaus ja se loppuelämän rakkaus. Niillä pärjää jo aika mukavasti. Nykyään kun ei tarvitse katsella ikävää kumppania loppuelämää 😀

Tai sitten on onni, että saman ihmisen kanssa on nuo kaikki kolme suhdetta

Vierailija
234/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin asiani erittäin selkeästi. Vastuu on myös kuulijalla/lukijalla. Ei voi syyttää muita jos ei ymmärrä selvää suomen kieltä. 

Ei muuten ole.

t. Opettaja

Opettajan varmaan kannattaisi opiskella lisää. 

Vierailija
235/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissä on myös vain pitkiä avioliittoja. Itse olen nyt ollut naimisissa 32 vuotta, vanhemmat ja appivanhemmat molemmat lähemmäs 60 vuotta. Omat sisarukset yli 20 vuotta. Tädeistä, sedistä, enoista kukaan ei ole eronnut. Osa tosin toista kertaa naimisissa jäätyään leskeksi.

Ystäväpiirissä myös pääosin pitkiä liittoja. Yksi ystäväpariskunta on eronnut, mutta hekin molemmat ovat olleet uudessa liitossa jo yli 15 vuotta.

Jos puolet avioliitoista päättyy eroon, niin se toinen puolisko sitten kuitenkin kestää.

samaa pärstää katteleevat koko ikänsä,minkähän takia?

Katkeruudesta päätellen sinun pärstää ei ole kukaan viitsinyt katsella varttia kauempaa.

Vierailija
236/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ollut kertaakaan naimisissa eikä mulla ole lapsia. En myöskään tapaile miehiä, joila on lapsia. Mitä voitin? N41

Yksinäisen ja turvattoman vanhuuden.

Vierailija
237/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö puolet liitoista kuitenkin kestä, jos kerran puolet päätyy eroon? Ei se nyt niin harvinaista ole.

Yhden liiton avioparit ovat tuotakin yleisempiä, koska ne erot tapahtuu samoille ihmisille useasti. Eli reilusti yli puolet kestää. Oikea lukumäärä on varmaan ennemminkin lähemmäs jotain 70% kuin 50%. 

Vierailija
238/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä suhteet kestää sen 5-8 vuotta. Yksikään kaveripiirissä ei ole naimisissa ensimmäisen kumppanin kanssa ja kaikkien liitto päättyi 5-8 vuodessa. Nyt kolme toisella kierroksella ja kaksi heistä tekee eroa ja ovat olleet tällä kieroksella 4 ja 5 viisi vuotta.

Tämä kertoo enemmän sinusta ja tuttavapiiristäsi kuin ihmisistä yleensä. 

Tutkitusti noin puolet avioliitoista päättyy eroon. Se tarkoittaa, että puolet päättyy siihen, mistä sovittiin ja mihin sitouduttiin: toisen osapuolen kuolemaan. 

Voidaan siis päätellä, että puolet väestöstä on paitsi kohtalaisia ihmistuntijoita (kun osaavat valkata hyvän kumppanin kerrasta), myös kykeneviä pitkäjänteisyyteen ja sitoutumiseen. 

Vierailija
239/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole.

t. Opettaja

Opettajan varmaan kannattaisi opiskella lisää. 

täällä toinen ope. Kyllä vastuu on viestijällä. Viestijän vastuuna on sopeuttaa oma viestintänsä kuulijan kontekstiin. Jos kuulija on 90-vuotias, niin hänelle pitää puhua hitaammin. Jne. Hyvä luennoitsija kohdentaa puheensa aina kohderyhmän viitekehykseen. 

Vierailija
240/266 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä suhteet kestää sen 5-8 vuotta. Yksikään kaveripiirissä ei ole naimisissa ensimmäisen kumppanin kanssa ja kaikkien liitto päättyi 5-8 vuodessa. Nyt kolme toisella kierroksella ja kaksi heistä tekee eroa ja ovat olleet tällä kieroksella 4 ja 5 viisi vuotta.

Tämä kertoo enemmän sinusta ja tuttavapiiristäsi kuin ihmisistä yleensä. 

Tutkitusti noin puolet avioliitoista päättyy eroon. Se tarkoittaa, että puolet päättyy siihen, mistä sovittiin ja mihin sitouduttiin: toisen osapuolen kuolemaan. 

Voidaan siis päätellä, että puolet väestöstä on paitsi kohtalaisia ihmistuntijoita (kun osaavat valkata hyvän kumppanin kerrasta), myös kykeneviä pitkäjänteisyyteen ja sitoutumiseen. 

Minulla on mies, joka on kolmannessa avioliitossa kanssani. Ensimmäiset kaksi päättyibät 7-8 vuoden kohdalla. Alussa minua pelotti, mitä tapahtuu noiden vuosien kohdalla,

Me olemme olleet yhdessä 12 + vuotta, eikä miehessä ole mitään sellaista, jonka vuoksi hänet olisi syytä jättää.  Olen 300 % varma, että tämä suhde kestää kuolemaan asti. Eli ei ne erot aina ennakoi mitään.

Olen itsekin kertaalleen eronnut, kun mies vaihtoi minut lennosta toiseen. Itse olen täydellisen lojaali toista ihmistö kohtaan.