Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden avioliiton ihmiset harvassa

Vierailija
04.11.2023 |

Melkein jokaisella on useampia liittoja ja uusperheitä.

Kommentit (266)

Vierailija
21/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvoa alentavat incelit, joilla ei ole sitä ensimmäistäkään suhdetta. 

Vierailija
22/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kai niitä suhteita on ihmisellä useampia. Jakaisin ehkä itse kolmeen merkitykselliseen. Ensirakkaus, "lastenteko"rakkaus ja se loppuelämän rakkaus. Niillä pärjää jo aika mukavasti. Nykyään kun ei tarvitse katsella ikävää kumppania loppuelämää 😀

Mutta ikävälle kumppanille kannattaa silti poikia liikakansoitusaikanakin 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on taloudellinen juridinen yhteenliittymä, joka asettaa puolisoille avio-oikeuden toistensa tuloihin ja varoihin sekä säätää lasten  perintöoikeuden. 

Miksi tämä olisi jotain itseisarvoista?

Vierailija
24/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli yksi avioliitto, toista ei tullut. Ja ei tod. mitään uusperhettä. Nykyään olen avoliitossa.

Vierailija
25/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiarvoa alentavat incelit, joilla ei ole sitä ensimmäistäkään suhdetta. 

Vierailija
26/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, ap? Kirveltääkö sun pyllyä?

Vierailija
27/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yhden avioliiton ihminen. En aio enää koskaan mennä naimisiin ja tuskin muutakaan kumppania tällaiselle jämäpalalle löytyy.

Mä EN HALUA avioitua uudelleen enkä hakea seuraa. Losokulleille tiedoksi. Nainen oppii kyllä kerrasta miksi kannattaa pysyä sinkkuna. Muistakaa iltarunkkaus!

Vierailija
28/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen miehet oli useasti naimisissa. Niiden vaimot kuoli synnytyksiin tai väkivaltaan. Ja tää oli ap:n mielestä ihana systeemi.

Vierailija
29/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas ultrajärkevästi ja tieteellisesmisesti käännelty positiiviseks ja uudeks normaaliks teidän kyvyttömyys muodostaa ja ylläpitää ihmissuhteita.

Vierailija
30/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on lasten koti.  Mitä kertoo runsas lasten huonovointisuus vs uusioliitot?

Ehkä oikeesti olen vanhanaikainen, liitossa pysyttiin,  jos huuma väheni, tuli ystävyys, toveruus, yhteinen talous.  Toisen huonot puolet kestäen.

Vierailija
31/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kukin tyylillään ja resursseillaan. Tosiaan jotkut ei pääse siihen ekaan suhteeseenkaan. Hyvä niin.

Vierailija
32/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, suomalaisen "nuotion" äärellä yleensä on lukemattomat miehet olleet makkaroineen..."

...kertoo incelien tietotoimisto.

Jos ei suomalaisnainen muka "osaa kipinää sytyttää", mitä vattua sen ympärillä ukkolauma istuu? Yrität kehittää keskenään vastakkaisia argumentteja asiasta, josta et itse tiedä yhtään mitään 😂

Vierailija
33/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on lasten koti.  Mitä kertoo runsas lasten huonovointisuus vs uusioliitot?

Ehkä oikeesti olen vanhanaikainen, liitossa pysyttiin,  jos huuma väheni, tuli ystävyys, toveruus, yhteinen talous.  Toisen huonot puolet kestäen.

Kyllähän se valitettavasti on totta, että avioeroperheissä lapset voivat _tilastollisesti_ keskimäärin huonommin kuin ydinperheissä. Toki avioerot ovat yleisempiä muutenkin elämänhallinnaltaan heikommilla ihmisillä, joten sinänsä korrelaatio varmaan melko pitkälti johtuu tästä. Toki osa lapsista on niitäkin, joiden perusturvallisuutta ero ja vuoroviikoin vaihtuva koti vain rasittaa niin paljon, että muuten kärjistymättä jääneet ongelmat realisoituvat vanhempien eron myötä.

Vierailija
34/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset varttuvat noin 18 vuodessa. Onko sun suvun lapset vähän hitaampia, ehkä mamman nurkissa vielä nelikymppisinäkin?

Vierailija
35/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu?

Vierailija
36/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset varttuvat noin 18 vuodessa. Onko sun suvun lapset vähän hitaampia, ehkä mamman nurkissa vielä nelikymppisinäkin?

Pitkissä liitoissa voi olla yhteistenkin ladten ikäero yli 20 vuotta.   Niin omi vielä perheissä joissa suuret ikäluokat kasvoivat.

( Ei mulla vaan aikuisia lapsia nelikymppisenä vaan leikki-ikäiset) 

Vierailija
37/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme mieheni kanssa naimisiin 19-vuotiaina teineinä. Nyt avioliittoa takana jo 18 vuotta ja onnellisia ollaan. Lapsiakin ollaan saatu.

Vierailija
38/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är nog igen fakta från röven. 

För den som inte vet, är tiden före äktenskapet till för att pröva allt möjligt. Därefter fettar man beslut på basen av realiteter.

Vierailija
39/266 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ja missä määrää, että pitää koko elämä roikkua yhdessä suhteessa?

Kuten aikaisemmin mainitsin, yhdessäolo on ihan oma valinta ja täysin vapaaehtoista. Kukaan ei voi määrätä eikä pakottaa. 

Vierailija
40/266 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti ne joiden avioliitot kestävät ovat paremmin toimeentulevia, korkeammin koulutettuja ja onnellisempia. Lisäksi heidän lapsensa ovat keskimäärin koulutetumpia ja paremmin toimeentulevia.

Myös taipumus avioeroon periytyy.

Osan tästä selittää todennäköisesti vahvasti geneettisesti määräytyvä älykkyys ja impulssikontrolli. Hyvä impulssikontrolli korreloi vahvasti menestymisen kanssa. Googlatkaa  "Vaahtokarkkikoe".

Toisaalta tietysti avioeroperheestä kumpuava lapsuuden stressi heikentää kognitiivista suoriutumista vielä aikuisenakin. Osa tästä periytymisestä tietysti myös liittyy lapsuudenkodissa opittuihin malleihin.

Mielestäni erityisesti ilman kunnollista miehenmallia kasvavat pojat saavat todella huonot lähtökohdat tässä nyky-yhteiskunnassa selviämiseen.

Voisinpa väittää, että perhekeskeisyyttä korostavan kulttuurin korvautuminen yksilökeskeisellä hedonismin palvonnalla on iskenyt todella pahasti juuri näihin huonompiosaisiin yhteiskuntaluokkiin ja pienentänyt tilastollisia todennäköisyyksiä luokkanousuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme