Onko asuntonne aina siinä kunnossa, että vieraat voi tulla vaikka kutsumatta tai lyhyellä varoajalla?
Ei tule mitään "hups, en muista milloin vaihdoin vessaan käsipyyhkeet" tms.?
Kommentit (531)
Ei oo.
Silloin harvoin kun joku joskus on tullut yllättäen,
oon heti alkanut vaivihkaa raivaamaan kun puoliso on heittänyt vieraille juttua :D
nolottaa kybällä.
On. En kestäisi olla sotkuisessa kodissa itse, joten siistin hieman päivittäin. Tulkoon ketä haluaa ja koska haluaa. Aina ollut näin vaikka lapsetkin olleet pienempiä, ehkä jo lapsuudenkodista opittua.
Ei todellakaan ole aina siistissä kunnossa. Meillä imuroidaan kerran viikossa eikä yhtään useammin. Samoin wc pestään tasan kerran viikossa. Tämä päätettiin jo silloin kun esikoinen syntyi ja tuli riitaa, kumpi siivoaa ja milloin. Miehen mielestä minun olisi pitänyt ehtiä siivota arkipäivisin, kun olin kahdestaan vauvan kanssa kotona ja juuri silloin minä en pystynyt siivoamaan, kun olin vauvassa kiinni, ja vauvakin pelkäsi imuria. Niin me sovittiin, että siivous on joko la tai su, kun molemmat ollaan kotona.
Meillä on esikoinen kohta täysi-ikäinen ja kaksi nuorimmaista peruskoululaisia. Minä siivoan edelleen joka viikonloppu, en mitään siivouksia tee viikolla. Lapset imuroivat huoneensa ja pyyhkivät lattiat ja pölyt pinnoilta harvemmin. Periaatteessa heilläkin on siivouspäivä viikonloppuisin, mutta on niin paljon menoja, että eihän sitä ehdi joka viikonloppu.
Meillä pestään pyykkiä noin 4-5 koneellista viikossa, ja puhtaat vaatteet lajitellaan myös kerran viikossa. Eli pyykkivuori on olohuoneessa kirjoituspöydällä lähes aina. Luetut lehdet ja mainokset on pinoissa keittiön pöydällä, kunnes koittaa siivouspäivä. Se on joskus herättänyt ihmetystä, jos tulee vieraita yllättäen. En tajua, viekö muut sitten joka päivä lehdet ja mainokset keräykseen vai onko jokin salajemma, mihin tunkevat. Pelkät viikon Hesarit muodostaa kunnon pinon meillä, ne on niin paksuja. Joskus luen niitä perjantai-iltaisin, jos viikolla ei ole kaikkia ehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Aina on siistiä.
Hanki sinäkin tantta elämä!
Mun kotona käy vaan tutut, ja he tietävät millaista mun kotona on.
Vessa on aina siisti, keittiön pöydällä liina ja tiskit altaassa. Pölyä voi olla, ja tavaraa siellä täällä mutta hallittu kaaoskin välillä. Perussiisti, just mulle sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole aina siistissä kunnossa. Meillä imuroidaan kerran viikossa eikä yhtään useammin. Samoin wc pestään tasan kerran viikossa. Tämä päätettiin jo silloin kun esikoinen syntyi ja tuli riitaa, kumpi siivoaa ja milloin. Miehen mielestä minun olisi pitänyt ehtiä siivota arkipäivisin, kun olin kahdestaan vauvan kanssa kotona ja juuri silloin minä en pystynyt siivoamaan, kun olin vauvassa kiinni, ja vauvakin pelkäsi imuria. Niin me sovittiin, että siivous on joko la tai su, kun molemmat ollaan kotona.
Meillä on esikoinen kohta täysi-ikäinen ja kaksi nuorimmaista peruskoululaisia. Minä siivoan edelleen joka viikonloppu, en mitään siivouksia tee viikolla. Lapset imuroivat huoneensa ja pyyhkivät lattiat ja pölyt pinnoilta harvemmin. Periaatteessa heilläkin on siivouspäivä viikonloppuisin, mutta on niin paljon menoja, että eihän sitä ehdi joka viikonloppu.
Meillä pestään pyykkiä noin 4-5 koneelli
Vastasin aiemmin tässä ketjussa, että meillä on aina siistiä. No tässäpä ne tulikin lueteltua ne erot miksi meillä on siistiä. Pyykkejä viikataan useamman kerran viikossa. Kun sitä tekee vähitellen, on pikkuhomma. Mahdollinen harvinainen pino pysyy kodinhoitohuoneessa, ei sitä olohuoneeseen tuoda.
Meillä ei ole ikinä siivouspäivää. Robotti-imuri imuroi kahdesti viikossa ja muuten siivotaan tarpeen mukaan. Jos vessa on likainen, se pesaistaan eikä odoteta viikonloppuun ja taas toisaalta vkl ei ole pakkosiivousta. Luettujen lehtien pinoja ei ole. Luetuille lehdille on iso nätti design -lehtikori, josta ne korin täytyttyä viedään keräykseen. Jos joskus se täyttyy niin, ettei heti viedä, lehdet laitetaan kassiin ja kassi varastoon. Eli lehdille nimenomaan on piilojemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on siistiä.
Hanki sinäkin tantta elämä!
Tätähän monet sotkuiset ihmiset ei käsitä, että siistimmillä siihen elämiseen nimenomaan jää aikaa. Meillä on lähes aina siistiä eikä ikinä siivouspäivää. Joka viikonloppu on vapaata harrastuksille, perheelle ja ystäville. On riittävästi säilytystilaa, kaikelle on paikka ja ei hamstrata. Jos juuri nyt haluan pyyhkiä pölyt tai vaikka keittiön tasot, voin tehdä sen alkamatta järjestellä mitään. Hommaan menee siis vain muutama minuutti, kun siihen itse hommaan pääsee samantien. Ikinä ei tarvitse käyttää aikaa kaaoksen raivaamiseen. Harrastan montaa eri urheilulajia, käsitöitä ja maalaamista, mutta tavarat laitetaan homman jälkeen paikoilleen. Se parin minuutin ponnistus siinä kohtaa estää kaaoksen syntymisen.
on. asuntoni on hyrskynmyrskyn mutta viaraat saa tulla kutsumatta.
tietty siitä pidän huolen että likaisia astioita ei ole lojumassa lavuaarissa ja että vessassa on puhdas käsipyyhe ja muutenkin puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pestään pyykkiä noin 4-5 koneelli
Miksi ette viikkaa pyykkejä heti kuivaajan jälkeen? Pesuhan on nykyään vain kaksi napin painallusta ja kun ottaa pyykit kuivurista välittömästi piippauksen jälkeen, ovat ne sileitä ja valmiina käyttöön. Laittakaa pesukone päälle klo 17, tunnin päästä siirrätte ne kuivaajaan. Joillekin vaatteille riittää 35min paksummat tarvitsevat 10 min enemmän aikaa. Joka tapauksessa teillä on vaatteet viikattuna klo 19.
Ei ole. En usko että kenelläkään on niin sotkuista kuin minulla. Mutta oli mulla siistiä muinoin, kun asuin sen verran väljästi, että kaikelle tarvittavalle oli paikka. Kerrostalossa ja rivitalossa asuessa ei niin monenlaista sälää ja työkalua tarvinnutkaan olla. Oli vain omat vaatteet, astiat ja kirjat. Siisteys oli niin helppoa silloin. Kerrostalossa ilman lemmikkejä asuessa ei edes kuraa kantautunut sisään niinkuin nyt. Oli helppoa. Sittemmin tullut sotkuisia harrastuksia / velvollisuuksia ja lemmikkejäkin, ja niiden myötä kaikenlaista säilytettävää sälää ja työkalua. Ja pientä remontin poikasta tuntuu riittävän jatkuvasti. Tarvitsisin jonkun varaston, jossa lämpö pysyisi yli 0:ssa, muttei minulla ole. Myönnän kyllä senkin että turhaakin rojua löytyy. Pikkuhiljaa yritän niitä aina viedä pois. Yleensä kyllä käy niin, että poisheitettyä tarvitsisi heti seuraavalla viikolla. Mikä siinäkin lie. Oli välissä semmoinen parinkymmenen vuoden vaihe, että töissä meni ihan liikaa aikaa ja jouduin lopultaen enää tiennyt edes sitä, mitä minulle itselleni kuuluu ja ajauduin uupumukseen. Noina vuosina tämä sotku alkoi. Sen selvittely minulla vieläkin kesken. Toivon saavani elämäni vielä järjestykseen taas.
Mun ystävä pesee pyykit lauantaisin Tin tin tangossa samalla, kun nauttii aamiaista. Kätevää, siellä on pesutorni ja lähtiessä on kassillinen puhtaita, kuivia, viikattuja vaatteita.
Se on kyllä ihan totta, että ihmiset, jotka ilmoittavat tulostaan vasta vaikka puoli tuntia ennen tuloaan, eivät tosiaankaan paljoa arvosta eivätkä välitä, miten sopii minun suunnitelmiini. Jos ei sovi, niin sitten ei taas nähdä kuukausiin.
Moni on ääneen arvostellut minua ja elämääni, kun ovat kokeneet itsensä jollakin minulle tietämättömälle perusteella minua arvokkaammaksi ja paremmaksi ihmiseksi. Itse en kyllä mene kenenkään luo tekemään tupatarkastusta ja arvostelemaan, miten paljon minua alempiin ihmisiin hän kuuluu, vaan menen nähdäkseni ystäväni ja viettääkseni hänen kansaan kivan jutteluhetken ja saamaan ja toivottavasti myös tuottamaan hyvän mielen. En tarvitse toisia ylentääkseni itseäni heidän kustannuksellaan. Minusta me kaikki ollaan kuolevaisia. Alasti synnytään ja noutaja vie silloin kun haluaa eikä kysy meiltä keltään, sopiiko nyt vai tulenko myöhemmin. Kaikkein turhin itsensä ylentämisen peruste on se, miten hyvin on keskittynyt omaan napaansa.
Sen jälkeen kun erosin ja muutin yksinään asumaan, on asunto aina ollut siinä kunnossa, että koska vaan voi ovesta tulla kuka vain. Jätin sen sian.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun erosin ja muutin yksinään asumaan, on asunto aina ollut siinä kunnossa, että koska vaan voi ovesta tulla kuka vain. Jätin sen sian.
Hyvä! Mä vastasin tohon aiemmin, että meillä on aina siistiä, kun on kaikelle paikka ja lehdillekin piilojemma. Ehkäpä tärkeimpänä kuitenkin: Mieheni ei ole sikapossu.
Ei meillä ole mitään esim pyykkiläjiä tai lehtiläjiä siellä täällä jatkuvasti. Koputtaa vaan ovelle. En ymmärrä yhtään tätä nyky kulttuuria jossa pitää melkein kirjallinen anomus tehdä voiko isäntäväki armollisesti ottaa vieraita vastaan. Jos tietäisin kaverin olevan kotona eikä avaa ovea siksi että ei olla sovittu, niin olisi kyllä entinen kaveri. Tokihan sitä saattaa olla vaikka sängyssä, mutta senkin voi jälkeen päin vaikka kiertoilmaisulla että oltiin nokosilla, ihan ymmärrettävää. Mutta jos sanotaan ettet voi tulla kun et etukäteen kysynyt niin saa kyllä painua veetuu semmonen kaveri.
On. Sillä jos joku tulee kutsumatta, niin sitten ei ole varaa valittaa.
Tosin vessan pitää olla aina siisti, muulla ei väliä.
Ei ole, eikä ole lapsia. Päihteetön osa-aikaisesti tuössäkäyvä pariskunta olemme.
On. Alkkarit saattaa olla lattialla, keittiö täynnä tiskejä ja täysi kaaos on muutenkin. Mutta vastuu on kutsumatta tulijalla.
Talo elää tavallaan, vieraat käyvät ajallaan. Jos joku tulee käymään, niin ihan vapaasti vaan. Kämppä on siinä kunnossa, jossa siinä asun. Kelpaa mulle, saa kelvata myös muille.
Juu mä pesen myös AINA koiramme tassut. Sellaisia yllätyksiä on kotoota löytynyt että ei kiitos enää 🧐. Nolotti kerran huolella kun isoveljen poika liukastui ulosteiseen käpälän jälkeen keittiössä ja joutui päivystykseen. Karvapallurat kyllä pyörivät nurkissa vaikka kuinka harjaisi.