Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asuntonne aina siinä kunnossa, että vieraat voi tulla vaikka kutsumatta tai lyhyellä varoajalla?

Vierailija
04.11.2023 |

Ei tule mitään "hups, en muista milloin vaihdoin vessaan käsipyyhkeet" tms.?

Kommentit (531)

Vierailija
401/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tule vieraat jossei ole kutsuttu. Meillä on keittiö ja oh yhtä suurta tilaa niin ei siihen kyllä vieraat mahdu jossei ensin siivota.

Joskus joku yrittää ovikelloa soittamalla päästä sisälle muttei onnistu. Tuulikaappiin pääsee muttei pitemmälle 

Vierailija
402/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla? Ja jos "pitäisi", niin miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei voisi tulla, seksilelut on kyivumassa keittiön pöydällä. Pesin ne kaikki varmuuden vuoksi, vaikka pesen kyllä aina käytön jälkeen .

No oletpa vitsikäs

Vierailija
404/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä elämä näkyy ja saakin näkyä. Eihän tää mikään edustuskoti ole vaan meidän koti. Lemmikkien lelut lainehtii lattioilla, omat kesken olevat projektit saattaa olla näkyvillä, tiskiä on, tasoilla ehkä astioita, matot rutussa kun lemmikit leikkii...mutta me viihdytään. Meistä täällä on kodikasta. Perussiistiä ja suht puhdasta. Jos ei kelpaa niin ei tartte tulla. En vieraita varten juuri puunaa.

Vierailija
405/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttolaatikoita pikku asuntoni täynnä.

Mutta.. kyllä.

Vieraat voivat kernaasti tulla, kunhan ovat sellaisia vieraita, jotka tulevat tapaamaan ihmistä eivätkä rojua, designia tai muitakaan esineitä.

😌🤗👍🏻

Vierailija
406/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei voisi tulla, seksilelut on kyivumassa keittiön pöydällä. Pesin ne kaikki varmuuden vuoksi, vaikka pesen kyllä aina käytön jälkeen .

No oletpa vitsikäs

Oli hyvä "narratiivi".. eikun anteeksi eipä olla arrogantteja sanamuunnoksin eli selväksi suomeksi.. Oli hyvä kertomus/tarina. :)

Vierailija
407/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pyykkikorit tursuaa, vessan lavuaari ei vedä kunnolla, keittiössä on leivänmurusia lattialla ja pöydillä. Biojäte pursuaa, tavaroita on missä sattuu. Lastenhuone on aivan järkyttävä. Eikä ole edes montaa päivää kun siivosin, mutta olemme näköjään sottainen perhe. 

Lähimmät ystäväni voisin tänne päästää, mutta en muita. Hävettäisi liikaa. 

Nyt pitää mennä avaamaan se hiton lavuaari. Viimeksikin se olin minä, joka sen tukkeuman poisti. Puoliso varmaan odottelisi siihen asti, että lavuaari ei vedä ollenkaan. Voisi mennä vaikka päiviä sitä ihmetellessä... 

Vierailija
408/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vaikka on kolme lasta ja lemmikki. Tykkään järjestyksestä. Meillä kaikelle tavaralle on olemassa paikka. 

imuri
409/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy vaan tuttuja, ei vieraita.

Voipi siis kämppä olla ihan au naturel.

Vierailija
410/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monta koiraa ja tällä hetkellä tavattoman kurainen piha. En todellakaan pese lattioita, kun joku/jotkut koirista käyvät ulkona, eihän mitään muuta ehtisi tekemäänkään. Kun vieraita käy, haluan ehtiä siivota ennen heidän tuloaan. Yllätysvieraat onneksi eivät meille uskaltaudu, inhoan niitä muutenkin. Koen yllätysvierailut loukkaavina, sehän tarkoittaa, että yllätysvierasta ei pätkääkään kiinnosta minun aikatauluni ja suunnitelmani, kun häntä nyt sattui huvittamaan kyläily juuri nyt.

Tämä on se mikä pistää aina miettimään ihmisten laiskuudesta, typeryydestä, tms välinpitämättömyydestä... Koirien tassut voi pestä, jos ne ovat likaiset.

Aikaa tassujen pesuun suihkussa menee noin minuutti. Sitten jätät koiran kuivattelemaan pyyhkeen päälle vartiksi. Eipähän tarvitse ainakaan vaihtaa kylkeä sängyssä tai sohvalla paskanokareen päälle.

Meillä esim.ei ole suihkua enkä todellakaan ala koirien kanssa mitään ämpärileikkejä. Se ettei koirieni tassuja putsata joka kerta kun pihassa käyvät, eli varmaan 20 kertaa päivässä, ei kyllä sua pitäisi mietityttää yhtään 😊

Vierailija
411/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun pitäisi voida mennä toisen kotiin milloin tahansa? Ei todellakaan voi, oli siistiä tai ei.

Meillä yllätyskävijät on sukulaisia, serkkuja tai tätejä tms, tai jotain vanhoja kavereita jotka tietää missä asutaan ja ajavat läheltä. Mutta joilla ei ole puhelinnumeroa mihin soittaa. Eli tulevat katsomaan ollaanko kotona.

Vierailija
412/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset aina kyseli, että kuka meille tulee, kun siivosin. 

Yllätysvieraat sitten tuli sotkuiseen kotiin.

Vierailija
413/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua yllätysvieraita. Fiksut ilmoittaa ajoissa sopisiko tulla jne

Vierailija
414/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, tämä läävä on suurimman osan ajasta täysin luokattomassa kunnossa, eikä paraskaan puunaus saisi sitä oikeasti edustavaksi. Mutta jos joku oven taakse ilmestyy niin pakkohan se on sisään päästää vaikkei haluaisi.

Vierailija
415/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en todellakaan voi tai halua päästää meille vieraita ihan tosta vaan. Mutta joskus teinit kuitenkin kutsuvat omia kavereitaan tai puolisoni kenet nyt milloinkin - niin mulla meinaa pää räjähtää häpeästä. En häpeä epäjärjestystä, sitä nyt on aina, mutta meille ei kerta kaikkiaan saisi tulla yksikään vieras jos en ole pessyt vessoja ( lattioita myöden ) ja keittiö ei ole siivottu. Pesen vessat kyllä päivittäin ainakin kerran, mutta ennen vieraita ne on TARKASTETTAVA ja pestävä vielä uudelleen, varmuuden vuoksi. 

Ja juu, olen jossain määrin pakkoneuroottinen, tiedän. 

Vierailija
416/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan täytä kriteereitä, mutta ei tänne ole pakko tulla. Ainoa, joka käy, on pizzamies, joskus jopa pizzanainen. Ja appiukko naapurista melkein joka päivä.

Vierailija
417/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka kommentoi koirien pesua ulkoilun jälkeen: Täsmälleen sama tilanne kuin toisella kirjoittajalla, ei ole käytössä suihkua tassujen pesuun. Myöskään minä en ala leikkiä ämpäreitten kanssa pitkin päivää. On helppo huudella kun koiria on yksi tai kaksi, mutta kun niitä on monta, haluaisin tosiaan nähdä, kuinka tämä onnistuisi. Minun koirani eivät joudu tyytymään kolmeen ulkoilukertaan päivässä, vaan pääsevät ulos useammin. Kiva huudella lopuille, että pidättäkää, kun minä tässä nyt ensin pesen näitä edellisiä. Ja turha huolestua likaisista sängyistä, ihmisten makuuhuoneet ovat yläkerrassa, koirat asuvat alakerrassa.

Vierailija
418/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi vieraat ym. kutsumattomat muukalaiset tulla, mutta ei se ole asumuksen kunnosta kiinni, vaan siitä että olen rottiksen ja haulikon kanssa vastassa. Kummalliseksi kermaperseilyksi mennyt, kun tuollaista edes tarvitsee kysellä.

Vierailija
419/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ei tosiaankaan!!! Sitä kutsutaan elämäksi. Tunnit on mitä on vuorokaudessa. Rakastan siistiä kotia. Se on kuitenkin harvinaista herkkua minulle  

Vierailija
420/531 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aina voi tulla.. En välitä muitten mielipiteistä ! 

En ymmärrä että vieraita pitäisi kutsua ! parasta on  jos tulevat milloin haluavat! 

Eihän kodin pidä olla mikään näyttely / siivous hima.

Jokaisen pitää ymmärtää arki.. sotkut yms.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan