Paljon annatte Wolt kuskille tippiä?
Aina sama summa vai vaihteletteko?
Mä laitan aina 2 euroa, onko se vähän, ok vai paljon?
Kommentit (96)
Ainoa tippi minkä annan on että hanki oikeita töitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En mitään.
Vastustan tippikulttuuria. Sitä ei pidä tuoda Suomeen.
se on tullut jo kauan sitten. Et voi taistella tuulimyllyjä vastaan.
Onnistuu helposti. En tippaa.
Tippaaminen polkee palkkoja ja kannustaa harmaaseen talouteen.
Ällää antako tippikulttuurin ujuttautua Suomeen. Se on typerä riistävä systeemi. On yrittäjän homma hinnoitella tuotteensa tai palvelunsa niin että työntekijä saa kunnollisen palkan.
Ne ei maksa saamistaan tipeistään kuitenkaan veroa.
Minä kasvatan itse ruokani ja pakolliset (suola ym.) haen kaupasta. Laiskoja olette, jotka ruuan kotìn tilaatte.
Vierailija wrote:
Ne ei maksa saamistaan tipeistään kuitenkaan veroa.
Kyllä niistä Woltin kautta menevistä tipeistä verot maksetaan kun on näkyvää rahaliikennettä.
Eri asia on sitten se, että haluammeko Suomeen sellaista riistokulttuuria jossa asiakas maksaa palkan eikä työnantaja.
Tippaaminen on tyhmää.
Palkan maksaminen kuuluu työnantajalle, ei asiakkaalle.
Vierailija wrote:
Mä laitan euron.
Minne laitat sen.
Ennen vanhaan tippiä annettin vain, jos palvelu oli erityisen hyvää. Jos palvelu on hyvää ja normaalia, ei siitä tarvitse mitään ylimääräisiä maksaa.
Muuten olen ihan samaa mieltä, että ei amerikkalaista tippikulttuuria Suomeen. Työnantajan kuuluu maksaa työntekijänsä palkat. En edes ymmärrä miksi tuollainen välistävetopalvelu pitää olla olemassa.
Ihmiset puhuu taas asioista, mitä ei ymmärrä. Ei tippikulttuuri ole sitä, mitä Amerikassa on. Siellä maksetaan tarjoilijalle palkka. Take away kahvistakin laitetaan 1-2 usd, ruuasta paljon enemmän.
Mä tippaan, koska työntekijöillä ei ole vaihtoehtoja
Vierailija wrote:
Ihmiset puhuu taas asioista, mitä ei ymmärrä. Ei tippikulttuuri ole sitä, mitä Amerikassa on. Siellä maksetaan tarjoilijalle palkka. Take away kahvistakin laitetaan 1-2 usd, ruuasta paljon enemmän.
Mä tippaan, koska työntekijöillä ei ole vaihtoehtoja
Miten niin ei ole vaihtoehtoja?
Annan tippiä 5€ käteisenä, jos ruoka tulee nopeasti ja kuski on ystävällinen.
Mitään ei tipu. Koko Foodoran palvelun käyttämiseni idea on etten anna tippiä, en tiaa kuljetusmaksullisista paikoista ja hyödynnän kaikki alekoodit ja flashdealit.
Esim. Powerpizzan perhelätty 20e ilmaiskuljetuksella miinus flashdeal 6e ja miinus 5e koodi = perhekiekko ovelle hintaan 9e.
Nam!
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Vastustan tippikulttuuria. Sitä ei pidä tuoda Suomeen.
Suonet anteeksi, mutta tippauskulttuuri on ollut Suomessa ainakin seitkytluvulta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa työnantaja maksaa palkat. Amerikassa tipataan koska tarjoilijan palkka on aivan umpisurkea.
suomessa wolt kuskit ovat yrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tilaatte kaupasta tavaraa kotiinkuljetuksella, annatteko pesukoneen tuojalle tippiä, entä Prisman ruokakuskille tai pakettilähetille ?? Miksi Woltin kuskille pitäisi antaa tippiä ?
Mun pesukoneen ja paketit tuo just se wolt. Prismaa tai muitakaan S-kauppoja en käytä, K-kaupoista kuljettaa edelleen se tasan sama wolt. Eli kyllä, tippaan minä niitä.
Pyöristän lähimpään vitoseen tai kymppiin tipillä. Jos tilaan tosi kauhealla ilmalla tai myöhään yöllä, tippaan vähintään vitosella.
Jos on ystävällinen palvelu/mukava työntekijä ja on hieman ylimääräistä, niin tietenkin sitä voi vitosen tai kympin heittää.